20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hoftun og Brattbakk til Glimt  (Lest 15519 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Hoftun og Brattbakk til Glimt
« Svar #15 på: 12. Okt. 2006, 19:43 »
Bodø/Glimt har jo flere ganger hevdet seg i toppen av norsk eliteserie. De har vært i cupfinalen tre ganger siden 1990, og vunnet én gang.
Bodø/Glimt tok senest sølv i eliteserien i 2003, og tapte cupfinalen for Rosenborg, i en kamp som gikk til ekstraomganger. En kamp som Glimt var godt med i, og fort kunne gått hjem med Kongepokal i.

Jeg ser ikke helt hva som er problemet med å reise til Bodø eller Tromsø, annet enn at det koster mye penger og er veldig langt. Og jeg ser ikke helt hva et kaldt og surt klima har med saken å gjøre. Skjønner ikke hvordan det kan brukes imot lagene. Lagene eksisterer, og de er begge gode nok til å spille i norsk eliteserie.

Tromsø kan hevde seg sånn midt på tabellen en gang iblant. Glimt bør ta sikte på seg å bli et stabilt eliteserielag, som innimellom kan yppe seg i kampen om seriegull. Det har de store muligheter for. Interessen rundt laget virker å være stor, og Bodø/Glimts offensive fotball er virkelig morsom å se på. Når det fungerer.

Jeg kunne reist på bortekamper jeg også, om jeg hadde følt at jeg virkelig ville bruke pengene mine på det. Nå gjør jeg ikke det, men det ville ikke forhindret meg fra å reise både til Kristiansand, Stavanger, Bergen og Oslo, om jeg bare hadde tatt meg råd til det og hatt et ønske om å bruke pengene på det. Klimaet kan spille meg et puss også der nede i sør. Jeg ser ikke hvordan det skal være bedre med lag som bare har tilholdssted sør for Trondheim, når Bodø og Tromsø er minst like sentrale deler av Norges land.

Hvorfor kan ikke Tromsø og Glimt få være med når Sandefjord, Bryne, HamKam og slike lag får være med. Trosmø er en langt større by enn Hamar, enda større enn Sandefjord og ja, Jæren er jo et område jeg helst ikke vil sammenligne med. Det samme gjelder for Bodø.
Ja, til og med storbyen MJØNDALEN har vært innom norsk toppserie. Og da skal ikke Tromsø og Glimt få være med, når de er langt mer stabile enn Mjøndalen, Sandefjord osv?
Trosmø og Glimt kan jo faktisk hevde seg en gang imellom, og begge klubbene har yppet seg i kampen om seriegullet. Begge har ledet Tippeligaen en og annen gang. Og det er ikke for lenge siden Tromsø ledet tabellen fra april til september (de endte til slutt på fjerde, joda, jeg vet det).

Lillestrøm er en ussel liten togstasjon rett nord for Oslo. De skal få være med. Joda. That makes sense. Bare fordi de har vunnet et seriegull og fått bank av RBK utallige ganger?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Gonzalez

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #16 på: 12. Okt. 2006, 20:34 »
At Rosenborg fans liker Bodø Glimt er ikke så stor overraskelse. Glimt har jo nærmest vært et farmer lag til RBK. De er også gavmilde nok til å gi bort 6 poeng til RBK hver eneste sesong. Begynner å lure på om Glimt noen gang har slått RBK i tippeligaen???
ewcastle United vinner av Intertotocupen 2006!

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #17 på: 12. Okt. 2006, 21:33 »
Gidder rett og slett ikke diskutere mer med deg Joakim. Når du blander inn Mjøndalen og Sandefjord som "fortjener" mindre å være i eliteserien blir det for dumt. Jeg har bare sagt hva jeg håper skjer, og det er min mening som ikke kommer til å forandres selv om glimt ypper seg til seriegull neste år (haha!)

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #18 på: 12. Okt. 2006, 21:37 »
Sitat fra: "Joakim"
Jeg ser ikke helt hva som er problemet med å reise til Bodø eller Tromsø, annet enn at det koster mye penger og er veldig langt.

Nei, riktig det. Og jeg ser ingen grunn til at Norge ikke skal gå til krig mot Russland og USA, bortsett fra at vi vil bli bombet sønder og sammen på en uke.

Det er nettopp penger og tid som er problemet, Joakim!

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #19 på: 12. Okt. 2006, 22:51 »
hehe stusset litt på den jeg og... gadd bare ikke kommentere det.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #20 på: 13. Okt. 2006, 20:25 »
Ja, men jeg ser ikke problemet med at det koster penger og tar tid. Det er jo for faen bare å la være å reise. Så latterlig enkelt er det.
Hvorfor skal man på død og liv reise på alle bortekamper, selv mot de lagene som ligger lengst borte. Det er da ikke Glimt og Tromsøs feil at Norges land er formet på den måten det er.

I alle store byer i Norge bor det mennesker som heier på et annet lag enn det lokale laget. Så det bør ikke være noe problem å finne Brann-fans, Start-supportere og andre lags supportere i studiebyene Bodø og Tromsø. Det betyr at det er mennesker der for å heie på laget ditt, og du MÅ ikke reise. Det er ingen som tvinger deg til å reise Norge på langs for å følge ditt kjære fotballag. Jeg skjønner at mange er veldig begeistra for fotball og at mange ønsker å følge sitt lag så mye som mulig. Også på bortebane. Men å reise Norge på langs er kanskje ikke å anbefale. Men det skal ikke brukes mot de lagene som ligger lengst sør eller lengst nord. Det er ikke nødvendigvis deres feil at de er plassert der de er.

plebbster

• Gjest
« Svar #21 på: 13. Okt. 2006, 22:20 »
Men nå er det sånn at vi har lyst til å dra på bortekamper - helst så mange som mulig. Du må vel innrømme at det hadde vært befriende å vite at alle tippeligakamper spilles under normale forhold i den normale delen av landet dit du kan reise uten å miste en dag på jobb eller skole?

Jeg har bare vært på Alfeihm èn gang, og det er muligens den siste, for å si det sånn. Med mindre Brann også mot alle odds skulle rykke ned til adeccosøppel. :roll:

Det å ha muligheten til å dra på bortekamp , joakim, det er noe jeg ønsker å ha. Ihvertfall når jeg bor så sentralt på østlandet som jeg gjør. Ned med glimt og tromsø - opp med Hødd og KFUM Oslo ( kristlig forening unge menn. De er faktisk driiiiitgode i 90-klassen 8)  ).

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #22 på: 13. Okt. 2006, 22:56 »
Enig med Joakim her. De som er dedikerte nok til å dra på alle lagets bortekamper drar både til Bodø og Tromsø, skal vedde på at de hadde dratt til Longerbyen også om det kunne blitt aktuelt.
Og de som ikke er så dedikerte de får heller bare holde seg hjemme. Jeg vet ikke noen annen råd. Og si at det bare skulle vært Oslolag eller lag fra østlandet fordi man vil dra på bortekamper også holder rett og slett ikke, beklager. Hva med alle de høyst brukbare fotballspillerne Nord Norge har fostret opp gjennom flere år da? Det er faktisk noen, og jeg tror seriøst det ville vært færre dersom det ikke hadde lag i den øverste divisjonen der oppe. Nei, vi bør ha minst ett lag fra Nord Norge i eliteserien, og aller helst også to (altså Glimt og Tromsø) dersom jeg fikk velge.

plebbster

• Gjest
« Svar #23 på: 14. Okt. 2006, 00:25 »
Trangsynte folk ser ikke problemer de ikke vil se. Jeg personlig er ikke av dem som drar på hver bortekamp, men det kommer jeg til å bli når jeg blir eldre. Og det spørs om jeg er villig til å ofre hodet mitt mot forfrosninger og en mandag på jobb bare fordi Nord-Norge skal være representert ved to lag.

Det er greit nok at det finnes gode folk i nord. Fra der har vi Bengt Sæternes og TFL. Men de slutter ikke å være gode selv om vi får dem ned et hakk. Da opptrer de mer eller mindre som farmerklubber. Jeg har ihvertfall til gode å se noen virkelig gode talenter som blir ødelagt pga. for små klubber i gata der de bor.

Slike spillere blir henta uansett hvor de ruller etter at fjortisskvisene har gått bort. Det er bare et harry argument.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #24 på: 14. Okt. 2006, 02:09 »
Hahaha, jeg har da aldri sagt at det er Tromsø sin feil at byen ligger i nord? Jeg gir da faen i hvem sin feil det er, jeg er bare glad for at det blir nok en bortekamp på meg neste år. Men det er kanskje ikke mulig å skjønne for en som ikke drar på kamper uansett, Joakim?

Chickenman: Jeg er sikker på at det er en del Lyn-supportere som ville tatt turen til Longerbyen om muligheten bød seg, men jeg er enda mer sikker på at alle hadde likt en fotballtur til Drammen mye bedre. Det er ikke mange andre enn nordlendingene som bryr seg om de lagene og den "stolte historien" deres uansett. Dårlige baneforhold, null tilskuere, ekstremt usentral beliggenhet og sjåvinistiske tilhengere... Finner ingen gode grunner til å ville beholde dem nei.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #25 på: 14. Okt. 2006, 14:27 »
Hvis du ikke er villig til å fryse livet av deg for å støtte klubben din, når du først er en ivrig groundhopper, da kan du bare ha det så godt. Hadde jeg vært av den typen som reiser på så og si hver bortekamp, så hadde jeg gladelig frosset ræva av meg i Longyerbyen på Svalbard, om så hadde vært nødvendig. Jeg fryser gladelig for å heie laget mitt frem til seier.

Og det er nå en gang sånn at vind og blest og surt og kaldt, det er NORMALT vær der oppe i kystbyene i Nord-Norge. Og hvis du ikke tåler det for å se laget ditt vinne fotballkamper, ja da skjønner jeg ikke hvorfor du kaller deg supporter.

Og Hødd? Det kan være surt og kaldt i romsdalstraktene også.
Det er ikke få storlag som har spilt i minusgrader på Lerkendal.

Hvis du ikke tåler å fryse litt, så går du vel heller ikke på Brann Stadion i desember, dersom det mot formodning skulle bli Champions League på Brann. Real Madrid eller Tufte IL, samma det vel, så lenge jeg slipper å fryse. Nei, jeg holder meg til VIP-losjene og tv-skjermen ja. Ja, det er jo mye bedre. Så slipper jeg å fryse. Kaldt å stå ute på Store Stå og heie på Brann mot et tullelag som Barcelona.

Du var vel ikke på Ullevaal i februar 2004? Du vil jo ikke fryse, og det var en anelse kaldt på Ullevaal den dagen. Og det ble ikke varmere av at Runar Normann scoret og ble sparket av VIF kort tid senere.

Umulig å skjønne for en som ikke drar på kamp uansett. Hva tar du meg for Berntsen? Jeg er ingen ivrig groundhopper, nei. Jeg holder meg foreløpig til Lerkendal. Men der er jeg attpåtil alltid.

Null tilskuere? Ehhh. Det står vanligvis ikke på oppmøtet der oppe i nord. Det er ihvertfall inntrykket jeg har.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #26 på: 14. Okt. 2006, 14:50 »
Når ble kulde et av mine argumenter for å ikke dra på fotballkamp? Har aldri nevnt det engang tror jeg.  :roll:

Du gjør så vanvittig store poenger av ting du tror jeg mener. Du må forstå en ting Joakim: Det finnes noe mellom ivrige groundhoppere og folk som deg. Folk som ønsker å støtte laget sitt så mye som mulig, men som til tider må prioritere jobb, skole eller andre ting. Selv drar jeg på alle kamper i nærheten av Østlandsområdet, og er selvfølgelig glad for at Strømsgodset rykker opp. Og TIL ned.

Selvfølgelig var jeg på Ullevål Februar 2004. Det skulle bare mangle når man bor rett i nærheten.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #27 på: 14. Okt. 2006, 14:54 »
Dobbelpost. Mulig å slette innlegg her eller?

Gonzalez

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #28 på: 14. Okt. 2006, 15:01 »
Sitat fra: "chickenman"
Enig med Joakim her. De som er dedikerte nok til å dra på alle lagets bortekamper drar både til Bodø og Tromsø, skal vedde på at de hadde dratt til Longerbyen også om det kunne blitt aktuelt.
Og de som ikke er så dedikerte de får heller bare holde seg hjemme.

Jeg er ikke dedikert nok til å dra på alle fotballkampene til laget mitt og det fleste er ikke så dedikerte. Da er det jo en voldsom fordel for meg at Strømsgodset rykker opp slik at man bare trenger å ta en times morsom busstur med fest og moro isteden for å betale en ukeslønn for å dra med fly til tromsø. Når Joakim sier at det eneste problemet er at det koster tid og penger. Ja det er jo faktisk problemet. Hva er det problemet med at Strømsgodset rykker opp? Det er faktisk mindre enn at Tromsø er i Tippeligaen. For de som liker å dra på endel bortekamper er det en stor fordel for dem at man ikke trenger å dra på laange flyreiser for å se laget sitt. Men dere er tydeligvis ikke på så mange bortekamper så dere ser ikke problemet. Men selvfølgelig hvis Tromsø får nok poeng til å holde seg, så fortjener de å være i Tippeligaen! Da er det all ære til Tromsø!
ewcastle United vinner av Intertotocupen 2006!

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #29 på: 15. Okt. 2006, 14:59 »
Sitat fra: "plebbster"
Trangsynte folk ser ikke problemer de ikke vil se. Jeg personlig er ikke av dem som drar på hver bortekamp, men det kommer jeg til å bli når jeg blir eldre. Og det spørs om jeg er villig til å ofre hodet mitt mot forfrosninger og en mandag på jobb bare fordi Nord-Norge skal være representert ved to lag.

Det er greit nok at det finnes gode folk i nord. Fra der har vi Bengt Sæternes og TFL. Men de slutter ikke å være gode selv om vi får dem ned et hakk. Da opptrer de mer eller mindre som farmerklubber. Jeg har ihvertfall til gode å se noen virkelig gode talenter som blir ødelagt pga. for små klubber i gata der de bor.

Slike spillere blir henta uansett hvor de ruller etter at fjortisskvisene har gått bort. Det er bare et harry argument.

Er dette et svar på min post?

Vel, for å svare deg med dine egne ord: om du drar til Aspmyra eller Alfheim for den del og får en "forfrosning" så er det nok ikke nord-Norge eller klimaet der det er noe galt med. Det bor folk der som klarer seg utmerket uten å få "forfrosninger". Det kan også faktisk bli like surt og kaldt lengre sør i Norge også. Jeg har personlig hatt noen rimelig kalde kvelder på Lerkendal i November. Og det opplevdes antagelig som enda kaldere for noen stakkars spanjoler fra Madrid vil jeg anta. Og jammen kan det bli både surt og kaldt i kystbyene på Vestlandet også.
Så derfor tillater jeg meg å ha min egen mening om hva som er det mest harry argumentet her.

I tillegg registrer jeg meg at du faktisk får med deg at det kommer gode folk fra nord. Men eksemplene dine er langt fra gode når man tenker på det beste spillerne som kommer fra de nordligere deler av landet. Men det er snarere to som i stående stund spiller på Brann, som jeg tolker det dithen til å være favourittlaget dit her hjemme.
Men det finnes andre som har kommet fra nord-Norge som har gjort det adskillig bedre enn dine eksemler. Men ja jøss: det er selvfølgelig jeg som er trangsynt her.

At alle lag skal være samlet sør for Nordland for å gjøre det enkelt for folk fra vår egen regionen å få med seg alle bortekampene, det syns jeg er nærmere det som kalles "et harry argument".

Ja vi har gode spillere fra nord-Norge, og nei de vil ikke nødvendigvis slutte å komme opp selv om Nord Norge ikke er representert i landets øverste liga. Men at det blir færre av dem, og vanskeligere for dem som blir igjen, det er jeg sikker på. De må se at det har muligheter der også, selv om de kommer fra Nord Norge.

Og ja jeg tror på deg da du sier at du har tilgode å se talenter som blir ødelagt av mangel på gode lag i gata der de bor. Men jeg tillater meg å stille spørsmålstegn ved din kunnskap om talenter rundt om i Norges land og rike da du ifølge deg selv ikke er gammel nok til å dra på alle bortekampene til laget dit.

En liten ting til:
Ettersom du er her på newutd, gjetter jeg riktig da jeg drister meg til å tippe at du er Newcastle supporter? I såfall: mener du også at Newcaslte (og Midlesbrough for den del) hører hjemme i Championship sammen med Sunderland, eller enda lengre nede i systemet for den del, slik at supoprtere i London traktene og i sørligere deler av England slipper og dra nesten til Skottland på bortekamp?