20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Crystal Palace, 30.08.14, kl.16:00  (Lest 22894 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Crystal Palace, 30.08.14, kl.16:00
« Svar #120 på: 31. Aug. 2014, 14:33 »
Trenger en med fart, teknikk og overblikk der bak. Det koster penger men gjør laget så utrolig mye bedre. En type som Philippe Albert er å foretrekke.

Hørt om en stopper som heter Mapou Yanga Mbiwa. Har både fart, teknikk og overblikk. Men - kan se ut som om han er blit pardewed.

De to tingene som virkelig beskriver Alan Pardews Newcastle denne kampen er følgende: Gouffran får fortsette kaste bort ene vingplassen på laget med å ikke skape en dritt whatsoever, som har vært tilfelle hele 2014. Ute av posisjon også. Vår mest begavede spiller herjer istedet på reservelaget fordi han turte si at Pardew la opp til drittfotball.
Ellers - dødballene. Jada, vi scora på corner (var den eneste cornereren som ikke var patetisk), men dødballene vi får fra åpent spill utenfor skuddradius er det samme som det har vært så lenge Pardew har styrt. Loffer ballen bak i feltet på Williamson - og ingenting kommer ut av det. Må være ligaens enkleste lag å forsvare seg mot i faste situasjoner. Helt vannvittig ubegripelig at ikke Pardew ser det en hel verden ser, og prøver en annen greie. Provoserer meg enormt!

...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #121 på: 31. Aug. 2014, 14:36 »
Forsvaret dreiv med "ballwatching" på alle tre måla. At me rotar oss vekk mot eit av ligaen sin dårlegaste lag er veldig typisk for Nufc under Pardew. Det er ikkje tilfeldigheitar som er årsaka til at me gjer det.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #122 på: 31. Aug. 2014, 15:18 »
Trenger en med fart, teknikk og overblikk der bak. Det koster penger men gjør laget så utrolig mye bedre. En type som Philippe Albert er å foretrekke.

Hørt om en stopper som heter Mapou Yanga Mbiwa. Har både fart, teknikk og overblikk. Men - kan se ut som om han er blit pardewed.

Nå må vi ikke glemme at Mbiwa spilte i noen av klubbens verste kamper/omganger sist sesong og imponerte ikke spesielt da. Selv om enkelte her inne synes han var god i 20 min før utvisningen mot Liverpool bevitner jo utvisningen om feilplassering og dårlig valg.

At Mbiwa kan ha hatt problemer med å tilpasse seg et soneforsvar som blir ekstremt mye brukt i de aller største ligaene kontra markeringsforsvar som han etter ryktene spilte i Montpellier kan nok ha hatt sitt å si.

Om Mbiwa derimot burde fått flere sjanser er en annen diskusjon som ikke jeg vil gå inn på nå. Men å hevde at Mbiwa spilte bra de gangene han fikk sjansen er å overdrive noe voldsomt. Hans opptreden minnet i mine øyne mer om en urutinert ung spiller, ikke en kaptein på det franske mesterlige, desverre.

Det er forresten noe vi har sett utallige ganger tidligere, spillere som kommer fra litt mindre ligaer og dominert der for så å falle fullstendig igjennom på hakket høyere nivå. Det gjelder ikke bare i NUFC, men flere andre engelske lag også. Mange som ikke taklet PL men som har hatt strålende karrierer i f.eks italiensk serie. Det kan ha sammenheng med at det generelt er høyere tempo i engelsk fotball kontra de aller fleste andre ligaer, også den italienske. Dette gjenspeiler seg også i de yngre årsklassene, på både godt og vondt.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #123 på: 31. Aug. 2014, 15:36 »
Nå vil jeg vel påstå at Mbiwa hadde en veldig god periode sammen med Williamson i fjor høst - hvor han fikk spille stopper. Så kom Colo tilbake fra skade - og Mbiwa mistet veldig ufortjent plassen i laget.
Akkurat som med Colo vil Mbiwa trenge tid på seg til å tilvennes PL og tempoet. Han har i mine øyne verken fått nødvendig med tid eller tillit hos Pardew.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #124 på: 31. Aug. 2014, 15:46 »
At Mbiwa burde fått mer tid og flere kamper kan jeg være enig i. Men at jeg husker han som en solid forsvarsspiller, det gjør jeg ikke. Til tross for at han nesten fikk totalt 40 kamper for klubben så synes jeg ikke han imponerte så voldsomt, verken som midtstopper eller back.
Hvor god Mbiwa var før han kom til NUFC vet jeg heller ikke da Montpellier ikke er den klubben jeg så mest på da jeg en sjelden gang setter på fransk fotball.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #125 på: 31. Aug. 2014, 17:13 »

De to tingene som virkelig beskriver Alan Pardews Newcastle denne kampen er følgende: Gouffran får fortsette kaste bort ene vingplassen på laget med å ikke skape en dritt whatsoever, som har vært tilfelle hele 2014. Ute av posisjon også. Vår mest begavede spiller herjer istedet på reservelaget fordi han turte si at Pardew la opp til drittfotball.
Ellers - dødballene. Jada, vi scora på corner (var den eneste cornereren som ikke var patetisk), men dødballene vi får fra åpent spill utenfor skuddradius er det samme som det har vært så lenge Pardew har styrt. Loffer ballen bak i feltet på Williamson - og ingenting kommer ut av det. Må være ligaens enkleste lag å forsvare seg mot i faste situasjoner. Helt vannvittig ubegripelig at ikke Pardew ser det en hel verden ser, og prøver en annen greie. Provoserer meg enormt!

Spikeren på hodet her!

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #126 på: 31. Aug. 2014, 21:37 »
Bare meg som synes Krul driter seg totalt ut på 1-0? Føler han kunne tatt 2-1 også.
« Siste redigering: 31. Aug. 2014, 21:39 av Eriksen »

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #127 på: 31. Aug. 2014, 21:55 »
Bare meg som synes Krul driter seg totalt ut på 1-0? Føler han kunne tatt 2-1 også.

Har kommentert akkurat det samme lenger oppe her.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #128 på: 31. Aug. 2014, 22:15 »
Stemmer det. Godt noen andre enn bare meg la merke til det.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #129 på: 01. Sep. 2014, 06:14 »
Forsvaret var jo merkeleg passivt på alle tre. Samtidig som Krul såg ut som ein potesekk.