20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Treningskamper 14/15  (Lest 54241 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Treningskamper 14/15
« Svar #255 på: 10. Aug. 2014, 16:19 »
Vinner fortjent ja. Solide defensivt, varierende offensivt. Ble bedre i andreomgang, blant annet som følger av at Aarons kommer inn.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #256 på: 10. Aug. 2014, 16:20 »
Fin 1-0 seier. Skulle gjerne sett at vi skapte fleire store sjanser, men fekk sjå ein del fine kombinasjoner mot slutten, og målet var jo veldig flott. Få inn De Jong og Tiote, så kan dette bli bra.
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

amt

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #257 på: 10. Aug. 2014, 16:23 »
Er dette 3. draktene våre?

nope. special edition member drakter
Andreas Martins

ascobar

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #258 på: 10. Aug. 2014, 16:27 »
Dagens tragedie var Sissoko... nesten ironisk at han får spille 90 min og bli matchvinner.. pussig nok.
La merke til alle touchene han må ha for å få kontroll på kula første 60 min. siste 30 min når han spilte sentralt var han enda svakere. Ut av posisjon, klarer ikke slå pasninger.. få han ut!

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #259 på: 10. Aug. 2014, 16:36 »
Fikk jo et mål om ikke annet. Mangler linken mellom midtbane og spiss, forhåpentligvis er den personen De Jong. Om ikke Gouffran har planer om å skape mer offensivt så er det bare å hive inn Aarons. Janmaat er minst like offensiv som Debuchy. Tiote og De Jong inn hjelper nok på, men jeg er skeptisk til det offensive spillet. Synes ikke Riviere har alt for mange strenger å spille på heller.
« Siste redigering: 10. Aug. 2014, 16:37 av Fluffy »

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #260 på: 10. Aug. 2014, 18:43 »
Viser jo berre kor lite resultat i treningskampane har å sei for sjølve sesongen! ;)

http://www.tv2.no/2014/08/10/sport/5860749

Der fikk han sparken ja :p

Som sagt... Er det slik at me kan håpa på at me vinne vår fyrste kamp og at Pardew ikkje får sparken dagen etter ;)

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #261 på: 10. Aug. 2014, 18:48 »
Så kjedelig, så forutsigbart, så planløst, så likt i fjor!

Problemer er og blir Pardew!

Han MÅ VEKK!

Han verte sitjande so lenge me ikkje er i fare for å rykka ned eller gjer det. Venn deg til denne type fotball. Ikkje håp på noko som helst positivt offensivt eller defansivt !
Kan eg forventa 38 stk til av "han MÅ VEKK" frå deg? Må vel ganga det med 10 og rekna med eit par kampar i cupen.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #262 på: 10. Aug. 2014, 18:51 »
De Jong skada? Typisk at me skal vera so avhengig av han offansivt og at han kjem til å vera skadeplaga. Då har Alan noko å skulda på når me spelar elendig fotball.

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #263 på: 10. Aug. 2014, 19:18 »
De Jong skada? Typisk at me skal vera so avhengig av han offansivt og at han kjem til å vera skadeplaga. Då har Alan noko å skulda på når me spelar elendig fotball.

Avhengig av De Jong?? Han har jo knapt spilt en kamp. Dette laget er avhengig av en ting og det er at Pardew forsvinner ut av dørene. En god manager hadde fått dette laget til å fremstå mye bedre. Frykter også at talenter aldri kommer til å blomstre under en manager som er redd for å gi de tillit når det gjelder.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #264 på: 10. Aug. 2014, 19:44 »
Er ikk helt enig med deg der Beckheim. Det har vært forsket en del på dette, og det er få klubber som har prestert bedre etter at treneren har blitt sparket. Si at vi bruker £5 mill på å sparke Pards med støtteapparat, og minst det tilsvarende for å hente inn en bedre trener.  Det kan være like sannsynlig at vi hadde prestert bedre unde Pards om han hadde fått et tilsvarende beløp til å kjøpe inn spillere.

Pardew har sine feil. Samtidg har han så lenge han har vært manager, levd under et strengt finansielt regime. Det vil si at han må klare seg med mindre enn hva flere andre managere gjør. I tilegg har vi også mistet våre beste spillere. Dvs. at Pardew har måtte statte på nytt igjen, han må finne nye nøkkelspilllere. Når spillere som har vært så viktige i vårt offensive spill, som Ba og Deubuchy og Cabaye, forsvinner fordi vår økonomiske profil er som den er (kjøp billig og selg dyrt), blir det vanskelig å få en kontiniuitet i spillet. Fordi stallen har vært tynn, har vi også vært sårbare for skader. Vi har over lengre perioder, i motsetning til 5.plass sesongen, hatt skader på Colo, Krul, Tiote og Cabaye . De var/er stammen i laget, og har vært uerstattelige for oss. Alt dette har medført at vi i sesonger har spilt med relativt middelmådige spillere, som Jonas, Obertan, Simpson, Taylor og Shola. Alle bortsett fra Shola var vel mer eller mindre fast på laget da vi kom på 5. plass. Vi overpresterte den sesongen etter mitt skjønn.

Hadde vi spilt ræv, til tross for at MA har pøst ut penger slik at vi har kunnet forsterke og samtidig beholde våre beste spillere, ville jeg vært enig i din kritikk av Pardew. Men når du er tvunget til å spille med Tiote og Anita sentralt, med en Cisse ute av form (som er helt avhengig av innlegg), og du ikke har fått ressurser til å forsterke, så sier det vel seg selv at fotballen ikke blir så god. Det hjelper lite å ha flott fotball som utgangspunkt når man har få spillere med tilfredsstillende teknikk.

Det er først nå at vår finansielle profil begynner å bli så bra at vi har hatt anledning til å kjøpe inn flere kvalitetsspillere. Dessuten ser det ut som at akademisatsningen vår bærer frukter.  Får vi inn en brukbar spiss i tillegg, har vi et mye bedre utgangspunkt for å rangere Parews prestasjoner.
« Siste redigering: 10. Aug. 2014, 19:47 av Thomas »

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #265 på: 10. Aug. 2014, 20:05 »
Vi har hatt gode nok spillere tilgjengelig. Pardews taktikk, lagoppstillinger, bytter, filosofi, bruk av unge spillere, stolthet og sprell på sidelinjen er nok til å sparke han umiddelbart - uansett pris og hvilke managere som er ledig på markedet.

Ser man i Pardewtråden på NO er det en som har funnet frem noen sitater fra Soton-forummet da de sparket han, og det går i akkurat det samme.

Rudi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #266 på: 10. Aug. 2014, 20:15 »
Vel, NO er den største samlingen av surkukete misantroper på hele Internett. Gir ikke det mest nyanserte bildet på tingenes tilstand.

Ikke for det, ettersom vi nå faktisk har en veldig decent førsteellever har Pardew akkurat passe to kamper på å overbevise meg om at han bør få fortsette.

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #267 på: 10. Aug. 2014, 20:17 »
Vel, NO er den største samlingen av surkukete misantroper på hele Internett. Gir ikke det mest nyanserte bildet på tingenes tilstand.
Haha, kunne ikke vert mer enig. Har noen par veldig gode postere, noen der som er lynkjappe når det gjelder twitter rykter, men steike meg hvor mye piss som florerer. Et gif helvete av en annen verden er der også (litt morsomt til tider skal jeg innrømme).

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #268 på: 10. Aug. 2014, 20:30 »
Sprellet på sidelinjen var tragisk, det er jeg enig i. Og var mindre begestret for at han priorterte Dummet foran Haidera i fjor. Men vi har ikke hatt GODE spillere tilgjengelig gjennom en hel sesong. Etter at Ba ble solgt har vi ikke hatt en skikkelig god spiss på topp. HBA er god fremover, men åpner opp en motorvei bakover. MA har nektet å kjøpe inn en god erstatning for Cabaye som medførte at vi ikke hadde en god ballsentral da han var skadet og etter at han ble solgt. Santon er god bakover, men bidrar lite fremover. 

Vi har mange potensielt gode spillere, men gode spillere har/hadde vi få av: Colo, Deubuchy, Krul, Tiote og Cabaye er de gode spillerne Pardew har/hadde. Resten faller ikke inn under godkategorien spør du meg. Men de kan bli gode.

NO-medlemmene er negative til det meste. De klarer overhodet ikke å se at en sak kan ha to sider. Jeg synes debatten rundt Pardew og MA blir for ensidig og negativ. Jeg sier ikke at Pardew er feilfri, men jeg ser også at han ikke har hatt enkle forutsetninger.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #269 på: 10. Aug. 2014, 21:07 »
Trygg og solid gjennomkjøring av treningskampene synes jeg der de aller fleste spillerne har sluppet unna skader. Alle spillerne har fått bra med spilletid, også de yngre, og de fleste bør nå være klare om 1 uke når regjerende mester ManCity venter på St. James Park.
Til den siste kampen må jeg bare få legge til at det var en meget "safe" kamp. Stålkontroll defensivt. Motstanderen var jo knapt over midtbanen og NUFC styrte spillet fullstendig, selv om det ble lenge mellom de store sjansene.
Blir utrolig spennende å se nyervervelsene når det braker løs om 1 uke. Bortsett fra ManCity så er det lag NUFC skal slå godt ifra seg mot som venter. En god start mot ManCity sine "trøtte" VM spillere ville vært helt fantastisk.