20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Remy Cabella  (Lest 33837 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Remy Cabella
« Svar #45 på: 22. Okt. 2014, 07:16 »
Frode: Ser ikke at du nevner at Pardew ofte spiller med flere spillere ute av posisjon når du nevner statistikkene dine.

Klassiske eksempler på dette er:

Cisse ---- > Ving
Tiote ----> offensiv ballfordeler
Mbiwa ikke minst! ----> Han er best som midtstopper
Colback ---> Spilte vel stort sett venstre back i Sunderland?
Sissoko ----> Er en sentral midtbanespiller mener nå jeg og ikke en Playmaker eller kant spiller.

Haidara og Debuchy for lite med fremover, siden Pardrew ikke ønsker offensive bidrag fra Backer. .

Og Dummet er dessverre en back-up spiller, og det er Colback, Gouffran, Obertan, Willy, "Riviere" også. Disse er pr. Dags dato dessverre førstevalgene til Pardrew.  :koko: Nå kan det nevnes at ikke alt er Pardrew sin skyld, men hvorfor i granskauen går spillere som Mbiwa og Ben Afra på lån?? Jeg tror skylden er Pardrew.

Synes igjen at du er på ville veier. Og for å begynne på en kant, man kan ikke si at den av spillerne våre som leverer best og mest stabilt er en back-up spiller og skal starte på benken uansett hva. Han var kanskje det før sesongen, men så har han grepet sjansen med begge hender og vært den av våre spillere som har levert best i sesongåpningen over 8 kamper, som det Dummett har. Hva slags signal ville det sendt til de andre spillerne og spesielt de yngre om de visste at uansett prestasjon så ville de ikke få muligheten fra start? Er jo i slike situasjoner de må gripe muligheten, når noen er ute med skade, suspensjoner, osv. Man kan spille seg inn på laget akkurat som man kan spille seg ut.

For å hoppe videre. Colback spilte venstreback i starten av forrige sesong i Sunderland, men det var da han ble flyttet opp til sentral midtbane at han virkelig ble god, og at Sunderland begynte å ta poeng. At Colback var en av de beste i Sunderland den siste halvdelen av forrige sesong er jo et godt bevis på det. Han ble også ved noen anledninger kåret til banens beste for ett Sunderland i motgang når han fikk spille på midtbanen.
For NUFC har Colback levert ganske bra i den posisjonen. Han er vår mest pasningssterke spiller til nå denne sesongen med en prosent rett under 90. Bortsett fra 2 forferdelige kamper (gjelder nesten hele laget) så har han vært en av de bedre.

Sissoko er i mine øyne ikke en sentral midtbanespiller, ihvertfall ikke i 4-4-2 formasjon. I en slik rolle har jeg heller aldri sett han. I mine øyne er han en indreløper i en 3er på midten, men han funker jo veldig bra på høyrekanten for det franske landslaget. Så å si at han ikke er en ving/indreløper er i mine øyne feil.
Personlig så liker jeg en 4-4-2 formasjon. Skulle Sissoko fått spille da mener jeg at høyrekanten er eneste alternativ da.

Når det kommer til Tiote så har jeg aldri sett han som offensiv ballfordeler, ikke i NUFC som jeg kan huske, så der kan jeg ikke kommentere så mye.

Angående Mbiwa så er han en midtstopper, jeg er enig i det. Problemet var at han leverte stort sett ganske svakt på den plassen og ble da flyttet til backen og der fungerte han bedre, selv om han ikke leverte godt nok der heller.
Jeg var og er uansett imot det å låne han ut, ihvertfall så lenge vi ikke fikk inn noen bedre. Jeg er for det å gi spillerne mer tid til å tilpasse seg en annen og bedre liga som det PL er.

Cisse er så absolutt ingen ving, ikke er han en ensom spiss heller. I mine øyne er han en målsnik som vil passe perfekt i 4-4-2 formasjon eller sammen med en annen spissmakker i en annen formasjon. Uansett, problemet til Cisse er ikke at han har blitt brukt ute av posisjon ved noen få anledninger. Problemet er at han har underprestert så til de grader over en lengre periode, og det som spiss, at jeg setter mine tvil på om han var et riktig og godt valg når klubben først skulle bruke så mye penger. Senest mot Leicester bommet han på noen megasjanser som "alle gode spisser" setter i mål. Slike ting er også med på å avgjøre kamper og forandre kampbildet til "vår" fordel. Ifølge statistikk vinner som oftest det laget som tar ledelsen, det er jo ikke uten grunn. Cisse har vært altfor svak altfor lenge nå!

Så tilbake til Pardew. Jeg forsvarer ikke han og ihvertfall ikke resultatene han har oppnådd. Men jeg stiller spørsmålstegn ved at flere her inne klager så fælt på Dummet, og enkelte andre spillere, når veldig mange ganske troverdige sider på fotball statistikker og spillerbørs har han/dem som en av våre jevneste og beste spillere.
Dummett er ikke noen fantastisk syn å se spille, men han gjør det som man forventer og litt til. Jeg har lest at flere her inne synes han er kjedelig og "gammeldags". Hva med Coleman i Everton?? En tidligere Rugby spiller! Han er ikke den som drar av noen spillere med strålende finesser han heller, men fysikken og hurtigheten har han, og det kombinert med spillerforståelse så har han kommet langt. Å se Coleman med tannbeskyttelsen sin på motsatt side er nok ikke noe alle setter pris på.
Nå sammenligner ikke jeg Coleman med Dummett, jeg bare sier at det er mulig å være en god spiller selv om man ikke kan drible 3-4 mann for så og miste den......... eller ha tatoveringer eller kul sveis............

Til Pardew igjen. Han gjør masse ting jeg er uenig i. Jeg kan ikke fordra oppførselen hans og det store egoet som han viser på en litt spesiell måte. Jeg synes han favoriserer, eller har gjort det, enkelte spillere. Det har irritert meg like mye som dere andre. Jeg ønsker å se en 4-4-2 formasjon slik at vi kan få 2 spisser på banen. Og til syvende å sist så sier jo også resultatene sitt når man summerer opp.
På en annen side så synes jeg det er gått sport i å kritisere Pardew for absolutt ALT, og mye av det er så dumt at det nesten er pinlig å lese. Som en annen her inne så enkelt sa det så kan man nesten sammenligne noen av NUFC supporterne med Beliebers, trekker forresten vekk nesten i den setningen der.
« Siste redigering: 22. Okt. 2014, 07:19 av Frode »

oyvind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #46 på: 22. Okt. 2014, 10:36 »
På ville veier er jeg da ikke.

Som du sikkert leste under mitt innlegg så får ikke Pardrew ut det beste i spillerene. Han får helt korrekt mer ut av type spillere som Dummet, Colback etc. Enn han klarer å få ut av spillere som Ben Arfa, Cabella, Tevez.

Du snakker om hvilket signal det ville gi å benke Dummet ettersom han i følge statetikkene er stabil og litt til. Hvilket signal sender Pardrew ut med å starte med spillere som Gouffran, Willy i hver eneste kamp?? Synes Pardrew sender ut så mye rare signaler at det er helt hårreisende.

I en første elver trenger man gjerne kreativitet, fart, tempo og andre fysiske ferdigheter samt psykiske ferdigheter. I spillere som Dummet har vi kun en helt grei back up med helt greie defensive kvaliteter. Ikke noe mer. Vi har alt for mange Dummeter i laget som ikke har det ekstra vi trenger.

Jeg er dog helt enig i det du skriver med Cisse, han trenger en makker.
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #47 på: 22. Okt. 2014, 14:08 »
På ville veier er jeg da ikke.

Som du sikkert leste under mitt innlegg så får ikke Pardrew ut det beste i spillerene. Han får helt korrekt mer ut av type spillere som Dummet, Colback etc. Enn han klarer å få ut av spillere som Ben Arfa, Cabella, Tevez.

Du snakker om hvilket signal det ville gi å benke Dummet ettersom han i følge statetikkene er stabil og litt til. Hvilket signal sender Pardrew ut med å starte med spillere som Gouffran, Willy i hver eneste kamp?? Synes Pardrew sender ut så mye rare signaler at det er helt hårreisende.

Williamson var jo og ble jo også ansett av mange av supportere som forrige sesongs beste og jevneste spiller. Så hvorfor fortjener han å benkes?
Er det noen som fortjener å benkes i den posisjonen er det vel Coloccini.....

Angående Cabella så tror ikke jeg det er Pardew sin "skyld" riktig enda. Så kjapp er jeg ikke på avtrekkeren. Han har fått masse tillitt og vist inni mellom at han har det i seg. Han må bare være mer stabil og levere bedre over tid.
Vi kan jo være ærlig å innrømme at det Cabella har vist til nå er svakt jevnt over. Men så er han jo også ny i PL og ikke alle slår til med en gang.

Det er jo heller ikke slik at det er en viss type spillere som slår til under Pardew. Cabaye, Yossi Benayon, Michael Carrick og Dean Ashton (ble taklet i stykker på første landslagssamling av SWP) er jo eksempler på spillere som gikk gradene og gjorde det så bra under Pardew at de ble tatt opp på landslaget og solgt til større og bedre klubber.

Så på dette området bikker det jo begge veier. Noen blir gode mens noen trenger å bytte liga, trenere, osv. Er mye som spiller inn som miljø, kjemi mellom trenerne og managerene til spillerene, språk, tilpasningsdyktig, tempo og ferdigheter, osv.
Hvordan kunne få.eks Juan Sebastian Veron gå fra å være en av de desidert beste midtbanespillerne i verden til å bli en gigantisk flopp selv ned gode managere og ikke minst gode spillere rundt seg?

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #48 på: 22. Okt. 2014, 14:26 »
Det er den generelle fotballfilosofien til Pardew jeg vil spy av. Han spilte ikke med Tevez og Mascherano, men valgte istedet spille med spillere som Marlon Harewood og Hayden Mullins. Det er ut fra dette valgte om å spille med grøftegravere som i beste fall blir middelmådige PL-spillere fremfor spillere som gikk hen å ble blant de bedre i verden i sine posisjoner da de kom til andre PL-klubber. West Ham måtte bøte dyrt på grunn av Pardews udugelighet.

Jeg fatter at Pardew er stolt av at han arbeida seg helt til FA-cup-finale og PL-spill som en selv særdeles begrensa non-league-spiller. Og at han dermed verdsetter den type spillere. Men at jeg skal pine meg gjennom matcher med Dummet, og ikke minst Gouffran som ikke lengre har arbeidsinnsatsen er helt grusomt. Vi tjener ihvertfall lite på det.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

lefsen

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #49 på: 22. Okt. 2014, 15:25 »
Jeg leser argumentene dine Frode, allikevel slår det meg at du har inntatt en posisjon som djevelens advokat (no pun intended).

Du er tidvis ganske selektiv i dine eksempler. Å plukke frem Veron er ikke særlig originalt. Og når det kommer til West Ham-spillerne du nevner: Carrick var etablert på West Ham lenge før Pardew kom til klubben og ble solgt kort tid etter. At Ashton fikk 1 landskamp er vel ikke noe prov på at han ble en stor spiller. Og Cabaye var på et slikt nivå at han hadde nok blomstret under de fleste managere. Da står man igjen med Benayoun. Men samtidig ble Mascherano og Tevez ikke særlig verdsatt av vår venn.

Du viser til rating og statistikker. Det kan ofte være en pekepinn, men ikke nødvendigvis. Mener du virkelig at Dummett har vært noe annet enn helt ok i år? For meg er det soleklart at Haidara har et større potensiale. Han er fortsatt 21 år og han kun fått 18 ligakamper for laget.

Jeg er ikke ute etter å ta Pardew på alt. Men det er da for fanken mye å ta ham for! Mbiwa-utlånet har vært debattert til det kjedsommelige. Tilliten til Gouffran (og Jonas før ham) og Willi likeså. Mangelen på evne til å skjønne at 1-spiss-taktikken ikke funger en annen. Og etter 7 (!) kamper, kan det virke som om hans tro på Cabella har visnet, selv om hans talent er udiskutabelt og plassen i Frankrikes landslagstropp er sikker.

I mine øyne er det jaggu meg lite Pardew kan kreve ros for. Å gi Aarons sjansen er det jeg kommer på i farten.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #50 på: 22. Okt. 2014, 17:02 »
Jeg leser argumentene dine Frode, allikevel slår det meg at du har inntatt en posisjon som djevelens advokat (no pun intended).

Du er tidvis ganske selektiv i dine eksempler. Å plukke frem Veron er ikke særlig originalt. Og når det kommer til West Ham-spillerne du nevner: Carrick var etablert på West Ham lenge før Pardew kom til klubben og ble solgt kort tid etter. At Ashton fikk 1 landskamp er vel ikke noe prov på at han ble en stor spiller. Og Cabaye var på et slikt nivå at han hadde nok blomstret under de fleste managere. Da står man igjen med Benayoun. Men samtidig ble Mascherano og Tevez ikke særlig verdsatt av vår venn.

Du viser til rating og statistikker. Det kan ofte være en pekepinn, men ikke nødvendigvis. Mener du virkelig at Dummett har vært noe annet enn helt ok i år? For meg er det soleklart at Haidara har et større potensiale. Han er fortsatt 21 år og han kun fått 18 ligakamper for laget.

Jeg er ikke ute etter å ta Pardew på alt. Men det er da for fanken mye å ta ham for! Mbiwa-utlånet har vært debattert til det kjedsommelige. Tilliten til Gouffran (og Jonas før ham) og Willi likeså. Mangelen på evne til å skjønne at 1-spiss-taktikken ikke funger en annen. Og etter 7 (!) kamper, kan det virke som om hans tro på Cabella har visnet, selv om hans talent er udiskutabelt og plassen i Frankrikes landslagstropp er sikker.

I mine øyne er det jaggu meg lite Pardew kan kreve ros for. Å gi Aarons sjansen er det jeg kommer på i farten.

For det første så forsvarer ikke jeg Pardew, men SPILLERNE. For det andre fikk nok Ashton 1 landskamp fordi han ble skadet og måtte legge opp allerede som 26 åring. Da hadde han ikke spilt fotball på over ett år og slet mye med skaden SWP forårsaket 3 år tidligere. Men det er en annen sak.

Selvfølgelig gir spillerbørser og diverse statistikker en pekepinn på hvordan en spiller gjør det. Det gir jo en pekepinn på hvor godt de gjør det når det virkelig gjelder, i kamp. Kan godt være at Haidara har større potensiale enn Dummett, men det betyr jo ikke at han skal få fast plass for det om. Den som spiller best skal selvfølgelig spille. Det er heldigvis ikke sånn at den med størst potensiale skal spille uansett. At noen i det hele tatt kan mene dette er for meg rett og slett absurd. Det handler jo om å være best til enhver tid, og å opprettholde dette.
Det hadde jo sett utrolig dumt ut om Pardew eller en annen manager for den saks skyld til enhver tid skulle legge vekk prestasjoner til fordel for potensiale å noe som kanskje kan bli. Da må man heller bevise det når mulighetene dukker opp.

Du kritiserer også bruken av Williamson. Han var jo faktisk en av våres beste sist sesong. At han er en begrenset spiller er jeg helt enig i, men likefullt en av de som leverer best, utrolig nok. Derfor skjønner jeg godt at han blir brukt. En som derimot har levert dårlig/elendig i samme posisjon er Coloccini, og det ganske lenge nå.

Dessuten så kritiserer du at Pardew spiller med 1 spiss. Greit nok det, men når jeg diskuterte og diskuterer formasjoner her får jeg pepper for mitt ønske om å spille med en 4-4-2 og mitt ønske om 2 på topp. Umoderne, gammeldags og at fotballen har utviklet seg blir brukt som grunnlag mot meg der, og jeg kan faktisk ikke komme på at en eneste her inne har vært enig meg meg der. Så og si alle ville ha en "moderne" 4-2-3-1 formasjon, eller som jeg liker å kalle det 4-5-1. Men nå er det noen som snur på flekken og vil ha 2 spisser allikevel. Om du er en av dem vet jeg ikke, så ikke tar deg nær av den.

Du kritiserer eksemplene mine og bruken av Veron. OK, jeg kunne valgt ett lass av andre. Det finnes så mange eksempler. Rett under skriver du at Cabaye hadde blomstret uansett manager. Akkurat som det er en selvfølge at alle slår til, det er det jo ikke.
Tilbake til Tevez og Mascherano. Tevez var god i West Ham, Mascherano derimot var ganske svak de ca 20 kampene han fikk for West Ham frem til han gikk til LFC ca 5 mnd senere. Hvorfor vet jeg ikke for han slo nesten umiddelbart til i LFC under Benitez. Men det han presterte under Pardew og Curbishley i West Ham var ikke ok en gang.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #51 på: 22. Okt. 2014, 17:18 »
Det er den generelle fotballfilosofien til Pardew jeg vil spy av.

Problemet er jo at Pardew ikke har noen fotballfilosofi. Da han kom til NUFC var vi ett av de lagene som slo lengst gjennom en hel PL sesong. De siste 3 sesongene har NUFC derimot praktisert "pasningsfotball", uten at jeg kan si at det er så veldig fremoverrettet.
Da han kom spilte vi 4-4-2. I den senere tid har han benyttet både 4-3-3 og 4-2-3-1/4-5-1. Alt i alt virker det som han vakler i blinde og ikke helt vet hva han gjør.
At han ikke har klart å tette igjen forsvaret, kan ikke se noe klart mønster i verken hvordan man forsvarer seg eller hvordan han ønsker å "angripe" kampene.

Alt i alt skulle aldri Pardew vært ansatt. Han er en ganske fersk manager og hadde før han tok over NUFC kun ledet et PL lag ved 2,5 sesonger, og det med atpåtil ganske varierende hell. Hva kriteriene var når han ble ansatt er jaggu ikke godt å vite, men at han ikke var og er klar for oppgaven kommer bare mer og mer frem for hver kamp.
Pardew har ledet flere lag i de lavere divisjoner og burde nok heller fortsette med det. I PL har han ikke så mye å gjøre ihvertfall. Han har heller ikke så veldig god seierprosent med sine tidligere lag så jeg skulle gjerne visst hva som gikk igjennom huet til Llambias og Ashley da de ansatte han, og i tillegg ga han en 8 års kontrakt.

For inntil et par uker siden var jeg ganske sikker på at Pardew var ferdig i NUFC. Det er jeg ikke lenger. Om 3 tap på rappen mot Tottenham, ManCity (LC) og LFC vil forandre på det gjenstår å se. Jeg ønsker meg ihvertfall en forandring. En som er mer gentleman, en som har tydeligere profil av hvordan laget skal spille og som tørr å stå inne for sin egen filosofi fremfor å vakle frem og tilbake mellom ingenting.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #52 på: 26. Okt. 2014, 10:25 »
For meg virker det mer og mer som om Pardew er i ferd med å bli sin egen verste fiende i Newcastle. Siden Cabaye dro i Januar har vel NUFC vunnet to kamper(?) og Pardew har sakte men sikkert malt seg inn i et hjørne der frykten for å tape er langt større enn viljen til å vinne. På sin vei inn i det hjørnet har han også blitt stadig mer arrogant og uspiselig, hvilket er en dårlig kombinasjon, og igjen: Pardew gjør bare ting verre for seg selv.

Vi kan godt diskutere formasjoner og taktikk opp og ned i mente: 4-4-2 eller 4-2-3-1. Selv mener jeg ikke nødvendigvis denne tallkombinasjonen alltid er den viktigste da det stadig snakkes mer og mer om omstilling underveis i kampene, både av hensyn til kampbilde, resultat og selvfølgelig også motstander. Begge de to ovenfornevte formasjonene fungerer bra de, men med en og samme forutsetning, du må ha spillermaterialet til det, og du må ha en klar ide og taktikk. Og faktisk så mener jeg det kunne vært bare en fordel for et lag og kunne variert formasjonen i ulike kamper, i et forsøk på å ikke bli for forutsigbar. Hadde Newcastle hatt spillermaterialet til det kunne man gjerne spilt en 3-4-3 eller 3-5-2 også for min del, bare det hadde gitt resultater!

Så litt over til dette med å gi den ene spilleren sjansen overfor den andre. Det fins glimrende argumenter for å la Dummett spille, samtidig som det fins like glimrende argumenter for å gi Haidara sjansen, på bekostning av nettop Dummett! Igjen mener jeg Pardew sin feighet er problemet. Newcastle må oftere og oftere nå gå inn i en kamp og være soleklar underdog, som mot lag som Southampton og West Ham dessverre, "like it or not"". Da skal det også gjenspeiles i laguttaket. Men samtidig fins det kamper der man skal ut på banen og ta kontroll og styre kampen, det er ikke alltid det vil lykkes, men man må ialllfall prøve, det er rett og slett ikke lov og ikke prøve! Også da skal selvfølgelig laget tas ut deretter. I Pardews tilfelle nå så virker det som om at det er opplest og vedtatt hvem som skal starte hvor, UANSETT! Og det blir feil. Og igjen, for meg virker det som dette ganske enkelt kommer av en viss feighet fra Pardew! Jeg syns det virker som han blir for deffansiv i tankegangen sin til tider. Kall meg gjerne naiv, men tabellposisjonen er ikke tilfeldig. Fortsetter Newcastle den samme poengfangsten gjennom sesongen, kommer vi ikke til å klatre nevneverdig på tabellen -dessverre.

Kanskje på tide å være litt modig og prøve noe nytt da, eller?!

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #53 på: 26. Okt. 2014, 11:40 »
Gode poeng. Dessverre kommer han aldri til å prøve noko nytt, særleg når vi vant forrige kamp.
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #54 på: 01. Jan. 2015, 17:32 »
På tide å finne deg en ny klubb, Cabella. For sin egen del burde han nok forlate Newcastle i januar.
Nei.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #55 på: 01. Jan. 2015, 17:57 »
Kan ikke bruke en kis med kul hårfrisyre og tatoveringer bare fordi han kan skape sjanser vettu :)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Tremblem

• Gjest
« Svar #56 på: 01. Jan. 2015, 17:58 »
På tide å finne deg en ny klubb, Cabella. For sin egen del burde han nok forlate Newcastle i januar.

På tide Ashley finner en manager som kan bruke denne type spillere....

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #57 på: 01. Jan. 2015, 18:24 »
Kan ikke bruke en kis med kul hårfrisyre og tatoveringer bare fordi han kan skape sjanser vettu :)

Oi, den var bitter!   :)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #58 på: 01. Jan. 2015, 18:39 »
Det var et særdeles dårlig argument, blir ofte det når en skal ta utseende med i diskusjon  ::p

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #59 på: 01. Jan. 2015, 19:05 »
Det var et særdeles dårlig argument, blir ofte det når en skal ta utseende med i diskusjon  ::p

Argumentene er ofte særdeles dårlige her, faktisk veldig ofte det ikke er argumenter i det hele tatt.

Så hvis dette er det eneste du har klart å få ut av våre diskusjoner om Cabella, så ja........