20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfervinduet sommeren 2014  (Lest 267365 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet sommeren 2014
« Svar #585 på: 13. Juli 2014, 16:59 »
Jeg sitter på like mye informasjon som deg Sigurd, så blir bare synsing fra min side også.
Men jeg tviler vel egentlig på at MYM er en forurensning i garderoben, et problem for trenerteamet/Pardew. Han var jo kaptein i Montpellier når de vant ligaen. Så da synes jeg det er rart om han er en slik "bråkmaker". Men skjønner at du tenker i de baner, når mulighetene har vært så begrenset som de har.

Jeg tror Pardew ikke bruker han så mye, fordi han er litt uryddig i spillet sitt. Kan plutselig befinne seg ute av posisjon, litt klønete klareringer, og har en tendens til å gjøre feil valg av og til. Pardew er ekstrem på å prøve å ha en god defensiv struktur (er ikke ute etter en diskusjon på dette her og nå), og føler kanskje at MYM er en litt for løs kanon å ha bak der da. Debuchy ble tydeligvis bedt om å holde igjen sine offensive bidrag (ref. han selv), Colo er trygg med ballen, og selv om han innimellom kan kløne det til han også, er det ikke like ofte som MYM. Willy er "sikkerheten selv". God på hodet, og med såpass selvinnsikt at han veit han er elendig teknisk. Det fører som regel til lange baller i pressede situasjoner, noe jeg antar defensivt anlagte Pardew synes er mer enn greit. Safety first der altså.

Men hvorfor de nå ser det nødvendig å kvitte seg med MYM skjønner jeg ikke. Innlegget mitt så langt har vært kritisk til han, men han er den stopperen med størst potensial av seniorspillerne våre. Colo begynner å synge på siste verset, Willy blir ikke bedre, og må bare spille på de styrkene han har, mens Tayls er kronisk skadet og en enda løsere kanon enn MYM. Mbiwa er den raskeste av stopperne våre, har potensialet til å bli en mer spillende stopper enn Colo, og er ikke ueffen på hodet han heller. Kunne blitt en klippe i laget vårt, men virker som om vi ikke har kompetansen i trenerteamet til å forandre og utvikle Mapou Yanga-Mbiwa. Hvilket som er meget, meget synd!
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

bbrandseth

• Supersub
    • Vis profil
    • Yngve & his Boogie Legs
« Svar #586 på: 13. Juli 2014, 19:40 »
Som det meste annet som skrives her inne blir også dette spekulasjoner, men jeg ser for meg at Mbiwa er en spiller som er vanskelig å jobbe med, og at han kanskje er en av de spillerne i laget som har forsuret stemningen i spillergruppa i fjorårssesongen. Det er den eneste logiske forklaringen jeg ser på hvorfor vi skulle ønske å bli kvitt en såpass talentfull spiller uten å la ham få gjentatte muligheter på førstelaget. Synd at han drar da jeg tror han kan bli en virkelig god stopper, men jeg regner med at lagledelsen ser noe de ikke liker i ham.
Det er eit godt poeng. Slikt kan me ikkje vite. Men syns det er synd om han er på veg ut, einig i det meste som vert sagt her.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #587 på: 13. Juli 2014, 20:42 »

« Siste redigering: 13. Juli 2014, 21:48 av Anders »

Sigurd

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #588 på: 13. Juli 2014, 23:00 »
Deilig at overgangen er i boks. Dette er såvidt jeg kan forstå (nominelt) vår tredje dyreste signering noensinne etter Owen (£16m) og Shearer (£15m). Moro å se at fansen setter pris på signeringen!

Syns førstelaget vårt for neste år begynner å ta litt form nå. Antar at De Jong skal spille en slags Nolan-rolle for oss, mens Cabella er tiltenkt en rolle på kanten. Noen innspill til hvordan dere tror laget blir seende ut?

Krul
(____) - Williamson - Coloccini - Santon
                  Colback - Tiote
          Sissoko - De Jong - Cabella
                         (_____)
« Siste redigering: 13. Juli 2014, 23:03 av Sigurd »

Rudi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #589 på: 13. Juli 2014, 23:13 »
Det øverste bildet fra SJP ser helt absurd fake ut.

Sigurd

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #590 på: 13. Juli 2014, 23:14 »

Men hvorfor de nå ser det nødvendig å kvitte seg med MYM skjønner jeg ikke.

Der tror jeg vi alle er helt enige. Gleder meg til det kommer noen lekkasjer om hva som skjer.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #591 på: 13. Juli 2014, 23:55 »
Det øverste bildet fra SJP ser helt absurd fake ut.

Det er jeg ganske sikker på at det er også :) Men var kledelig :)

Anders Nordeide

• Supersub
  • Newcastle United - One Toon - Howay the lads!
    • Vis profil

Bjerkis

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #593 på: 14. Juli 2014, 11:01 »
Endelig👏👍🍻

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #594 på: 14. Juli 2014, 11:47 »
@feyenoordpings: @nufcfans @MsiDouglas @GraemeBailey - Daryl Janmaat is on his way to UK at the moment for medical today at #nufc http://t.co/91APcF5m7o
Nei.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #595 på: 14. Juli 2014, 12:52 »
Woho! :D

Sigurd

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #596 på: 14. Juli 2014, 14:32 »
Ifølge Lee Ryder sin twitter-konto er medicalen utsatt pga spilleren er syk. Derfor skal den finne sted i morgen og ikke i dag. Ser veldig lovende ut, men det var dette med å skyte bjørner, selge pels etc.

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #597 på: 14. Juli 2014, 14:45 »
Dette tar jo helt av.. Berre synd vi ikkje har ein vetig manager til å disponere spillermaterialet vårt.
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

vetlera

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #598 på: 14. Juli 2014, 15:09 »
 Sky Sports understand that Remy Cabella cost Newcastle just over £7million. All up front.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #599 på: 14. Juli 2014, 17:10 »
Cabella for £7mill, Janmaat for £5.5-6mill, Colback gratis og de Jong for rundt £6-7mill.. Med tanke på hva vi har solgt (Cabaye, Debuchy), så synes jeg fortsatt dette er veldig bra! Gode spillere til gode priser! Og vi er ikke ferdig enda :) Riviere kommer antageligvis, også ser jeg for meg at vi hvertfall prøver oss på en spiss til. Ashley har nok forstått litt mer av overgangsdansen, og Charnley er bedre på det enn Kinnear (selv om jeg er overbevist om at JK ble ansatt som en syndebukk!)