20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: West Ham - Newcastle United Lørdag, 18.01.14 kl. 16:00  (Lest 22091 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
Nei.

siddis

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: West Ham - Newcastle United Lørdag, 18.01.14 kl. 16:00
« Svar #106 på: 19. Jan. 2014, 10:11 »
Smått enig Martin! Midtbanen med Anita tiote og cabaye er fantastisk og den beste vi har hatt på lenge. Nå så ikke jeg kampen i går, men pardew triller ikke terning på byttene da det er Anita som ryker hver gang. Poenget med carroll ser jeg. Allikevel er jeg sterk motstander av å ta av folk i midtbaneleddet for ikke å sette inn erstatter i samme posisjon, enten vi ligger over eller under. Midtbanekrigen avgjør sikkert over 70% av kampene våre uten at jeg har noen statistikk. Slik jeg forstår det falt vi fra hverandre når midtbanen blir en mann mindre, noe som skjer altfor ofte.
"Andy O'Brien has an horrendous nose, the poor lad. It is massive, it is black and blue and it is awful."

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #107 på: 19. Jan. 2014, 10:14 »
Verken City eller andre lag i PL holder det gående hele kampen.  Naturlig at hjemmelaget kommer mot slutten.  Burde strengt tatt si oss fornøyde med 3-1 seier i London......

Men de kommer ikke ut like etter pause helt daukjørte...

Mot slutten av en kamp er det helt greit, men ikke like etter pause!

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #108 på: 19. Jan. 2014, 10:24 »
Gtfo Pardew. Du er så forbanna kjedelig!
Same old Shearer, always scoring!

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #109 på: 19. Jan. 2014, 10:42 »
Verken City eller andre lag i PL holder det gående hele kampen.  Naturlig at hjemmelaget kommer mot slutten.  Burde strengt tatt si oss fornøyde med 3-1 seier i London......

Men de kommer ikke ut like etter pause helt daukjørte...

Mot slutten av en kamp er det helt greit, men ikke like etter pause!

West Ham er et PL-lag de og, og det skal ikke mere til enn at de hever seg fra en elendig første omgang,  og vi ikke klarer å opprettholde det høge nivået fra første omgang.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #110 på: 19. Jan. 2014, 10:43 »

Helt sykt å melde...

Skjæren

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #111 på: 19. Jan. 2014, 11:11 »
...

West Ham er et PL-lag de og, og det skal ikke mere til enn at de hever seg fra en elendig første omgang,  og vi ikke klarer å opprettholde det høge nivået fra første omgang.

Det er jo like "helt sykt" å melde en sammenligning med at City. Det er forskjell i slippe seg nedpå og "slappe av" og så gire opp igjen, putte to mål og safe inn resten. De har full kontroll. Det vi gjør er å bli gruppevoldtatt av ett i utgangspunktet dritt elendig West Ham lag som i tillegg mangler halve start elleveren. Og det skjer gang på gang på gang. Jeg kan til en viss grad forstå hva du mener, noen ganger skal man kredittere motstander også, som for eksempel Southampton mot oss. Men at du i det hele tatt gidder å forsvare at vi klapper totalt sammen i denne kampen, forteller meg lite annet enn at du har ekstremt lave krav til både spillere og manager, og det kan jeg rett og slett ikke forstå. Du må gjerne utdype mer hvordan det kan rettferdiggjøres at det skjer hele tiden, mot svakere motstand, for slik jeg ser det, er det all grunn til å kritisere det.

Og mer generelt, slik jeg har påpekt flere ganger: vi spiller med de samme hver eneste gang, og det er ikke rart de blir slitne. Dette er manageren sitt ansvar. Byttene vi gjør, bidrar ofte til at vi mister grepet, dette er også manageren sitt ansvar. Shola inn, Anita ut, kan isolert sett forsvares med å demme mer opp for Carroll. Men slike trekk har gang på gang vist seg å være relativt mislykket, hvorfor ikke prøve å demme opp for Carroll med å beholde ett sterkere grep om kampen?

siddis

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #112 på: 19. Jan. 2014, 11:39 »
Problemet er jo at fotball som regel er mer komplekst enn det pardew later til. Jeg synes i alle fall tankegangen er for enkel. Tanken kan virke som dette: " ok da kommer west hams høyeste spiller inn, da setter vi inn vår høyeste spiller." Jeg synes dette er en defensiv holdning. Midtbanetrioen som startet i går og som suppleres av sissoko og gouffran er mer enn gode nok til å A: kjempe et lag som west ham ut av stilen. Og B: spille vårt eget spill og holde på ballen. Da hindrer vi både oppspill og innlegg på carroll. Med Anita-shola-byttet mister vi i teorien ballen for ofte uten å vinne den tilbake. Noe som resulterer i powerplay og at vi blir liggende for lavt. Dermed vil sjansene imot komme automatisk nesten.

Dette er selvfølgelig ingen fasit, men et innspill. Tror tross alt vi ville vært lavere på tabellen med meg som manager enn pardew:)
"Andy O'Brien has an horrendous nose, the poor lad. It is massive, it is black and blue and it is awful."

siddis

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #113 på: 19. Jan. 2014, 11:55 »
Når DET er sagt og jeg ser benken vår i går så er det jo ikke fult av folk der som kan gå inn på DM hvis det har seg slik at Anita MÅTTE bytte. Av de som var utpå så er det vel kun cabaye som kan gå inn i den rollen. Og da kunne sissoko spilt SOM og Anita byttet med ben arfa? Eller cisse og få remy på ving?

Min konklusjon er i alle fall at man aldri må svekke midtbanen...

Samt å få litt bredde i troppen, herregud Joe det er vel ikke så vanskelig...

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #114 på: 19. Jan. 2014, 15:30 »

Helt sykt å melde...

Så om jeg helst vil ha inn en ny manager, så skal jeg ikke få lov til å mene det?

Det jeg mener med at fyren er kjedelig er ikke at han benker ben arfa hele tida(Selvom det er en skandale), men det faktum at han skal slutte å spille fotball med en eneste gang vi har en forbanna ledelse. Det er så tragisk og se på og helt utrolig at han ikke har skjønt det ikke er måten å gjøre det på.

Mulig det er helt idiotisk av meg å tenke slik, men sånn er det.
Same old Shearer, always scoring!

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #115 på: 19. Jan. 2014, 15:40 »
Det er ikke en strategi vi kan utvikle oss noe særlig med. Det er en strategi som holder i medgang, men som fort kan gå svært galt i motgang. Det så vi forrige sesong. Jeg vil påstå at Newcastle har en god nok stall til å etablere seg på topp 7 (hvertfall topp 8 ). Vi har flust med ballspillere i laget. Bare å sammenligne spillerne våre med laga under oss. Håper vi viser litt mer ambisjoner enn et drittlag som må spille feigt for å vinne mot West Ham! Vi ligger jo ganske greit an, men føler ikke det vi viser mot ligaens kanskje dårligste lag i øyeblikket er noe å bygge videre på.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #116 på: 20. Jan. 2014, 08:42 »
Ein jevla sterk seier, til oss å vera, vil no eg sei. Me burde ha leia med fleire til pause og holdt nullen. WH kjempar tross alt mot nedrykk og med 2-1 før pause er det naturleg at dei tek styringa i andre omgang. Det er og ikkje første gong me har ein god omgang og ein dårleg. Totalt sett vann me fortent.

Det som er skremmande er at verken Cabaye eller Remy er her neste sesong...Det er garantert Ashley, Kinnear og Pardew...

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #117 på: 20. Jan. 2014, 08:51 »

:nikke:

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #118 på: 20. Jan. 2014, 08:54 »

Det som er skremmande er at verken Cabaye eller Remy er her neste sesong...Det er garantert Ashley, Kinnear og Pardew...

This....

PeterH

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #119 på: 20. Jan. 2014, 16:00 »
Syns det bør nevnes at, selv om Ben Arfa sitt innhopp ikke var så bra som det ofte har blitt(noe som er fullt forståelig ettersom han aldri får muligheten lengre), så holder han helt på slutten bra på ballen og putter rutinert beina mellom ball og spilleren som takler, slik at vi får frispark. Dette tar bort alt av press på oss, og skaper den perfekte muligheten, som Cabaye utnytter på nydelig vis. Jeg ser ingen grunn til at ikke Sissoko kan få hvile mot Norwich, slik at HBA kan starte.

Ellers enig i at Anita - Ameobi byttet, for andre kamp på rad, gjør at vi mister svært mye av grepet om kampen. Det er så utrolig dumt at vi skal legge om hele spillestilen vår pga motstanderen vår gjør ett j'''' bytte.