20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle United - Chelsea, lørdag 2.November kl: 13:45  (Lest 22695 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Chelsea, lørdag 2.November kl: 13:45
« Svar #120 på: 03. Nov. 2013, 15:02 »
Marveaux er ikke god nok

Kanskje fordi han ikke er en ving.

Var jo som venstreving han slo igjennom og holdt blant annet tidligere NUFC spiller Charles N'Zogbia ute av den franske U21 start ellveren ved flere anledninger.
Uansett ving eller sentralt, han er langt ifra god nok.

Han har vist kvaliteter som absolutt er bra nok spør du meg. Du kan ikke gi en sånn dom når han aldri får tillitt over periode slik at han kan bygge opp selvtillit, som er det viktigste for en sånn type spiller.

Han har ihvertfall vist at han kan slå korte stikkere gjennom det bakre leddet som ingen andre i troppen vår kan matche.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #121 på: 03. Nov. 2013, 15:04 »
Nydelig klipp. Flott spelar. Og nok ein gong irriterer den idiotiske regelen "av med drakta - gult kort" meg noko så grenselaust...!

Synes den regelen er helt grei. Om ikke hadde vi sett "reklame" fra alle mulige ting til enhver tid. Kan tenke meg alt fra religiøse ytringer/beskjeder til Red Bull  ;) ville vært gjengangere.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #122 på: 03. Nov. 2013, 15:08 »
Meuw.
« Siste redigering: 03. Nov. 2013, 15:24 av boris. »
Nei.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #123 på: 03. Nov. 2013, 15:18 »
Marveaux er ikke god nok

Kanskje fordi han ikke er en ving.

Var jo som venstreving han slo igjennom og holdt blant annet tidligere NUFC spiller Charles N'Zogbia ute av den franske U21 start ellveren ved flere anledninger.
Uansett ving eller sentralt, han er langt ifra god nok.

Han har vist kvaliteter som absolutt er bra nok spør du meg. Du kan ikke gi en sånn dom når han aldri får tillitt over periode slik at han kan bygge opp selvtillit, som er det viktigste for en sånn type spiller.

Han har ihvertfall vist at han kan slå korte stikkere gjennom det bakre leddet som ingen andre i troppen vår kan matche.

Åpenbart enig her. Fyren har jo aldri fått noen form for tillit over tid, men vist langt mer enn både Jonas og Obertan. For meg et hån at Obertan foretrekkes dersom Marveaux er spilleklar.

Ellers - noen stor sak er det ikke, men Ben Arfa hadde et bra innhopp mot Shitty. Hvordan Ben Arfa kunne gjort det veldig mye verre enn det Obertan faktisk maktet de gangene han var involvert stiller jeg også spørsmålstegn ved. Som kjappeste spiller på banen hadde han et hav av rom og spille på ved en overgangsmulighet på stillingen 2-0. Det første han gjør er å slå opp på offsideplasserte Cisse. Det for meg er verdens beste eksempel på hvor håpløs denne spilleren er. Get rid!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #124 på: 03. Nov. 2013, 22:39 »
Tiote - Sissoko - Gouffran må løpe ca 18 smarte kilometer hver, skal vi ha en sjanse her.

:smug:

Helt utrolig hvordan enkelte kan være så negative til Gouffran. Han leverer jo hver kamp. Han har innsatsviljen til Jonas + skills.
Same old Shearer, always scoring!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #125 på: 03. Nov. 2013, 22:43 »
Er folk så forbanna negative da? Eller har jeg oversett noe?
Liker Gouffran. En ærlig spillertype som har noen mål per sesong i seg. Men han har også klar begrensninger. Men viktig lagspiller!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #126 på: 04. Nov. 2013, 00:35 »
hærlig å se! Liker Remy mer og mer. Håper bare han ikke blir fristet til å gå til noen andre enn oss!!

Er livredd han har et par mer fristende tilbud når lånekontrakten nærmer seg slutten.

Hadde det ikke vært for målet hans, så synes jeg ikke at han gjorde noen kjempekamp nå mot Chelsea, men det at han er den eneste (kanskje sammen med Ben Arfa) spilleren som alltid lukter mål om dagen gjør at han er svært vital.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #127 på: 04. Nov. 2013, 08:16 »
Remy er lost case så lenge måla fortsetter komme. Det er jeg helt sikker på.

Sjekk forøvrig denne fra Sissoko:

http://www.101greatgoals.com/blog/amazing-witchcraft-newcastles-moussa-sissoko-heads-the-ball-perfectly-without-looking-at-it-once/

:ler:

siddis

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #128 på: 04. Nov. 2013, 08:55 »
Herlig å se spillerne så påskrudde! Samtidig er det forunderlig at tenningsnivået skal være så forskjellig fra kamp til kamp. At vi i et lokalderby ikke klarer å mobilisere mer, men kommer tilbake uka etter er rart. Nå tror jeg det for en franskmann betyr mer å slå Chelsea enn Sunderland. Samtidig bør spillerne klare å leve i takt med tilhengerene som krever full innsats i derbykampene.
Ja jeg valgte Ben Arfa i min foretrukne startoppstilling foran Gouffran og dette er vel grunnen til at jeg trener G-11 og ikke PL-lag:) I rest my case! Allikevel står jeg fast ved at Anita burde blitt valgt på SDM og at Cabaye burde spille i en SOM-rolle med en benket Sissoko. Jeg synes kampen beviser dette. Anita er særdeles klok og han har en basisteknikk som er få forunt.
"Andy O'Brien has an horrendous nose, the poor lad. It is massive, it is black and blue and it is awful."

lefsen

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #129 på: 04. Nov. 2013, 09:40 »

http://www.101greatgoals.com/blog/amazing-witchcraft-newcastles-moussa-sissoko-heads-the-ball-perfectly-without-looking-at-it-once/

Haha, det er noe av det rareste jeg har sett. Han hopper opp i perfekt tidspunkt. Enten har han øyne i nakken eller så er det heksekunst.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #130 på: 04. Nov. 2013, 11:08 »
Remy er lost case så lenge måla fortsetter komme. Det er jeg helt sikker på.

Konge!  :ler:

La godt merke til denne situasjonen live, men har ikke sett en reprise av det før nå. Komisk.

Sigurd

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #131 på: 04. Nov. 2013, 13:33 »
Det er det værste. Åndenes makt materiale det der!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #132 på: 04. Nov. 2013, 16:24 »
Tendensen er vel rimelig klar sålangt denne sesongen?
Lag som tør angripe og står høyt står vi bedre til enn de laga som ligger dypt, sender få folk i angrep og stenger av rom. Hull og Sunderland de to klareste eksemplene på dette. Vi sliter veldig i disse kampene hvor vi er forventa å ha mesteparten av ballen og må spille ut motstanderne. Fysisk sliter vi da også mot slike lag.
Vi evner styre kamper i lange perioder, selv mot gode lag. Men vi sliter straks motstanderne parkerer bussen.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #133 på: 04. Nov. 2013, 21:02 »
Ut fra forventningene er Gouffran den spilleren som har prestert best av de vi hentet i januar. Både på våren forrige sesongen og denne høsten. Både Sissoko, Debuchy og Mbiwa har høyt toppnivå, men begge er fryktelig ustabile. Gouffran er ingen world-beater, men har hardt arbeid i bånn hver kamp og er alltid en trussel på kontringer.

Håper uansett det finnes plass til Ben Arfa på laget, og da gjerne som spiss. Det er litt for mye potensial i han til at han skal sitte på benken. Iløpet av en kamp vil han alltid skape noe. Synes vi var flinke til å bruke Sissoko når vi skulle spille direkte mot Chelsea, så det skal ikke være noe problem om Ben Arfa ligger i midten så lenge vi er smarte i oppspillsfasen - enten det gjelder langs bakken eller i lufta.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #134 på: 04. Nov. 2013, 21:53 »
Også greit ut fra defensivt hensyn å vrake en formsvak Ben Arfa til fordel for Shola, og da også legge opp til mer direkte spill. Lag der vi forventes å ha mer ball er jeg helt med deg på at vi må få plass til Ben Arfa.