20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle United - Chelsea, lørdag 2.November kl: 13:45  (Lest 22853 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Magpie93

• Supersub
    • Vis profil
Mot Sunderland var jeg så sikker som en får blitt på at Newcastle skulle vinne. Vi hadde den klart beste formen. De beste spillerne. Sunderland så rett og slett ut om et 20.plasslag (det gjør de enda).

På lørdag er bordet snudd. Vi møter et Chelsea-lag som står med tre strake seire og ubeseiret på siste fem (seks om man tar med den sterke midtukeseieren mot Arsenal i ligacupen, hvor de brukte rent b-lag).

Newcastle kommer fra èn seier på siste fem (seks om man tar med det svake midtuketapet mot City i ligacupen, hvor de brukte 80-90% b-lag)

Chelsea har så og si ingen skader, og kan mønstre flere ellevere som hadde endt på minst topp seks. Newcastle har småskader her og der. Utenom de 120 minuttene, leser jeg at også Mapou høyest sannsynlig IKKE spiller lørdagens kamp. Dummett måtte også gå ut, og dermed er "backup-backupen" vår ute sammen med Saylor og Colo.

Dette blir en tung kamp, men fotball handler ikke om logikk. Jeg tror og håper at det går like bra som sist gang vi ikke hadde stoppere ... vi scoret hvertfall to, da! :P

Selv om Chelsea har en CL-kamp i midtuka å tenke på, klarer jeg ikke å snu dette om til noe positivt. De har så altfor mange gode spillere som kan tre inn. Men det som jeg vet er positivt er at Newcastle vil hevne Sunderland-tapet. Det forventer jeg!

Hva tenker dere?  :snufs:

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Chelsea, lørdag 2.November kl: 13:45
« Svar #1 på: 01. Nov. 2013, 03:26 »
Same old Shearer, always scoring!

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2 på: 01. Nov. 2013, 08:59 »
Det verte som mot City. Me er fullt på høgde med Chelsea, men skårar ikkje på sjansane våre. Pardew har fortsatt ikkje fått skikk på det defansive derfor skårar Chelsea på sine sjansar og eg trur me taper 0-3.

siddis

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3 på: 01. Nov. 2013, 14:30 »
Med Taylorx2, Colo, Dummett og Haidara ute, håper jeg på følgende lag:

Krul

Debuchy  Willo  mbiwa   Santon

Anita  Tiote

Cabaye 

Ben Arfa      Shola    Remy

Shola inn for å gi deng og holde på ball. Kan si hva en vil om ferdigheter, men han har hjertet i klubben og viser innsats. Flink i duellspillet i forhold til alternativene. Ut med gouffran og sissoko som jeg mener har mistet gløden de hadde i fjor.
Anita har et klokt fotballhode og ferdigheter som burde blitt satt mer pris på. Dette laget er i stand til å holde ballen i laget og skape noe. Gouffran og sissoko er mye mer "tut og kjør". Blir vi nødt til å jage i 90 min blir dette en kjempesmell... På hjemmebane må vi tørre å spille mer enn vi har gjort.
"Andy O'Brien has an horrendous nose, the poor lad. It is massive, it is black and blue and it is awful."

Magpie93

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #4 på: 01. Nov. 2013, 16:50 »
Sto på nufcblog.com at Mapou trolig var ute her. Er Good på lån?  :nervøs:

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5 på: 01. Nov. 2013, 17:02 »
Squad: No less than five defenders who have featured for the first team this season are unavailable for this game: Steven Taylor, Fabricio Coloccini, Paul Dummett, Massadio Haidara and Curtis Good.

That means that the centre half pairing of Mike Williamson and Mapou Yanga Mbiwa that faced Manchester City will continue - defensive cover on the bench presumably either James Tavernier or the untried Remi Streete.

Fra Nufc.com. Med Mapou ute, så blir det vel...Tavernier?
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6 på: 01. Nov. 2013, 18:30 »
Kan aldri tenke meg at vi kaster inn Tavernier mot Chelsea. Skulle krisen være komplett slik det beskrives, så går nok Tiote ned på stopperplass.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7 på: 01. Nov. 2013, 19:25 »
Ja. Enten det eller flytte en av backene inn som stopper og dytte Anita bak som back.  Men Santon som stopper er kanskje et verre valg enn Tiote.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8 på: 01. Nov. 2013, 19:38 »
Nufc.com melder jo at Mbiwa ikke er skadet. Verken Pardew eller andre medier har meldt noe om Mbiwa. Nufcblog er vel kun en tulling/supporter som skriver, og skrev at han fikk en knock etter City kampen. Kan ellers ikke finne noe om en Mbiwa skade.

Krul
Debuchy Williamson Mbiwa Santon
Tiote Anita
Ben Arfa Cabaye Gouffran (om han er klar etter å ha løpt seg i hjel de siste tre kampene)
Remy

Sissoko kommer dog garantert til å starte utelukkende på grunn av Pardew klamrer seg til håpet om at vi får en reprise fra Sissoko sist Chelsea var på besøk.
« Siste redigering: 01. Nov. 2013, 19:40 av Fluffy »

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #9 på: 01. Nov. 2013, 19:53 »
Ahh. Sorry, så ikke at kilden var nufcblog. Nå skriver jo irriterende positive og naive Nufcblog forøvrig om et intervju der Pardew skryter av Mbiwa foran Chelski-kampen da.

darkshark

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #10 på: 02. Nov. 2013, 00:55 »
Tror vi er kapable til å være på høyde med Chelsea i perioder, men slik situasjonen har vært de siste kampene så skulle det ikke forundre meg at vi blir straffet hardt her også. Hadde vært greit og fått sett hva som bor i laget. Men det forusetter selvfølgelig at det klaffer i den siste tredelen og unngår unødvendige baklengs, noe jeg har vanskelig med å tro at vi klarer å unngå mot et Chelsea-lag i form..

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #11 på: 02. Nov. 2013, 01:03 »
Tiote - Sissoko - Gouffran må løpe ca 18 smarte kilometer hver, skal vi ha en sjanse her.

siddis

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #12 på: 02. Nov. 2013, 08:17 »
Tiote - Sissoko - Gouffran må løpe ca 18 smarte kilometer hver, skal vi ha en sjanse her.
Det er lett å være enig her. Men det handler vel så mye om hvordan man løper kilometerne. Føler Sissoko spesielt, uten at jeg har dokumentasjon på dette, ofte kommer halsende etter motstanderen og kanskje i joggetempo. Om man da løper 12 eller 15 km har dette lite å si. For min del ser jeg liksågodt et balansert lag med Anita, Cabaye og tildels Remy som er flinkere til å posisjonere seg i presset. Så kan Tiote være maskin. Tror også Cabaye vil legge ned respektable metre på rett side av ballen.
"Andy O'Brien has an horrendous nose, the poor lad. It is massive, it is black and blue and it is awful."

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #13 på: 02. Nov. 2013, 11:21 »
Derfor jeg skriver at de må løpe 18 smarte kilometer:)

siddis

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #14 på: 02. Nov. 2013, 11:25 »
Ja der ser du:) pleier å hoppe over adjektivene når jeg leser tidlig om morgenen:) :koko:
Når det er sagt så tror jeg ikke noen av disse er i stand til så mange smarte kilometere:S