20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle United - Chelsea, lørdag 2.November kl: 13:45  (Lest 22696 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Chelsea, lørdag 2.November kl: 13:45
« Svar #105 på: 02. Nov. 2013, 17:15 »
Eg var ekstremt negativ før denne og innrømmer at dette var ein veldig sterk taktisk triumf. All æra til Pardew for det. Han hadde ein gameplan og den vart fulgt 100%. Ingen kan jo ikkje sei noko anna. Heilt utruleg at me greidde tapa mot Mackems forrige kamp. Det viser jo det store problemet vårt.
Folk snakkar om at Ameobi var svak, men kva var Cisse då?! Slik han presterar om dagen so er Ameobi føre han i køen. Det er ingen tvil. Dessutan er Ben Arfa svak om dagen og. Burde kanskje ha 5 på midten då?

2-0 mot Chelsea og taktisk utmanøvrering av Pardew øve Mourinho er sterkt! :toon:
« Siste redigering: 02. Nov. 2013, 17:17 av lgrinde »

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #106 på: 02. Nov. 2013, 17:25 »
Folk snakkar om at Ameobi var svak, men kva var Cisse då?!

Han var jævlig svak, og innvolveringene hans utenfor boksen var som alltid svake. Men merka du noen forskjell fra kampen mot Man City til dagens kamp? Mot Man City evnet laget å skape sjanser for han, og da kunne han fort stått med et par mål. Det er jo da han er god. I dag fikk de ikke til det, og da ser Cisse også fjern ut.

Ønsker meg Gomis i Januar.
« Siste redigering: 02. Nov. 2013, 17:27 av boris. »
Nei.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #107 på: 02. Nov. 2013, 17:56 »
Kjempekamp og en meget solid seier mot (før dagens kamp) det beste formlaget i PL og en soleklar tittelutfordrer. Forsvaret var meget godt og midtbanen var plettfri både før og etter Tiote måtte ut. Remy fortsetter å imponere og er som alltid en trussel for motstanderen.

Vil også gi skryt til Pardew for å ha ordnet forsvaret skikkelig denne uka. Vi holdt nullen mot ManCity i ordinær spilletid på onsdag og var tidvis ganske gode da. Mot Chelsea idag tok vi en velfortjent seier og holdt  nullen nå også. Begge kampene mot tittelutfordrere.

Ser at enkelte maser etter Ben Arfa. Han har vært forferdelig de siste 5-6 kampene, uansett om han har spilt på vingen eller på topp. Han fikk også noen minutter mot ManCity i midtuka og var grusom da også. Han roter bort ballen nesten hver gang, går seg fast gang på gang og sinker spillet skikkelig. Slik han fremstår nå er ikke han en lagspiller, han spiller for seg selv.
Jeg er heller ikke av den typen som synes Ben Arfa er så "magisk" som mange andre. Ja han gjør enkelte bra ting av og til, men det går som oftest lenge mellom hver gang.

Jeg liker også å se at vi nå har 3 solide sentrale midtbanespillere, men kun bruker 2 i en 4-4-2 formasjon. Istedenfor å gjøre plass til alle 3 ved å forandre på alt synes jeg det er helt greit å holde en av dem på benken. Det presser de andre til å heve seg, vel vitende om at det er en solid erstatter på benken.

Debuchy som jeg har vært skeptisk til tidligere har hevet seg veldig de siste 4-5 kampene. Håper han fortsetter sånn.

Ellers vil jeg bare påpeke at det er synd NUFC spiller så dårlig mot antatt svakere lag mens når LFC, ManCity og Chelsea kommer på besøk fremstår vi som et topplag. Hvor hadde NUFC vært på tabellen med seier hjemme mot Hull og West Ham, samt et bedre resultat mot Sunderland?

Mitt ønske til neste kamp, still med samme lag som startet idag. Mitt ønske til transfervinduet i januar, en spiss som har mer å spille på enn Shola Ameobi og Cisse, samt en god og rask ving. Marveaux er ikke god nok, Jonas vil jeg ikke se på vingen, men kan være et alternativ sentralt på midtbanen i en defensiv rolle. Jeg synes det er i disse 2 posisjonene vi er svakest i.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #108 på: 02. Nov. 2013, 18:11 »
Sjekka akkurat noen highlights fra kampen nå. Noen som fikk med seg feiringa til Remy? Løper rett bort til en gutt i rullestol og klemmer'n. Hyggelige greier. :smitten:
Nei.

TommyWee

• Gjest
« Svar #109 på: 02. Nov. 2013, 18:25 »
Marveaux er ikke god nok

Kanskje fordi han ikke er en ving.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #110 på: 02. Nov. 2013, 18:26 »
Jeg mener fremdeles at Marveaux ikke ha fått den sjansen han hadde fortjent i den posisjonen han mest sannsynelig er best i. Dette gjelder både han og Anita. Jeg synes heller ikke han har bevist så lite som mange åpenbart mener han har.
Nei.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #111 på: 02. Nov. 2013, 20:30 »
Vi slipper omtrent ikke til Chelsea, som mange mener er den største favoritten til å vinne ligagullet, og vinner fortjent 2-0. Pardew la vekt på at man skulle snøre igjen bakover, og ha mindre avstand mellom leddene. Hvordan er det ikke en taktisk triumf?

Enig der altså. Var hovedsaklig Shola på topp jeg reagerer på at du syns fungerte bra. Fyren var jo ikke god, og gjorde jo ikke en god targetmanjobb førsteomgang. Vi maktet jo ikke holde på ballen når vi kom til Chelski sin banehalvdel. Defensivt gjorde vi en knallkamp.

Jeg står på det at jeg synes Shola var brukbar. Mulig det er fordi jeg er så vant med å se Cisse, men synes han var brukbar til å holde på ball, og ikke minst vinner han rene dueller.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #112 på: 02. Nov. 2013, 20:39 »
Hehe, mulig det er fordi du er vant med å se Cisse ja ;)
Men jeg syns Shola gjorde det bedre i andreomgang når vi sto høyere med hele laget. Førsteomgang syns jeg vi var meget gode bakover, og helt grusomme fremover. Straks vi kom over midtstripa mistet vi ballen.
Det jeg reagerte på fra Pardew sin side var at Anita ikke fikk fornyet tillit etter kampen mot Shitty. Nå kom han heldigvis innpå, og jeg mener jo vi overtok kampen straks han kom innpå. Føler faktisk han fortjener man of the match, for han var helt outstanding både i gjenvinning og i pasningsspillet. Han er sånn en lekker liten spiller, kjapp i hode og bein - alltid spillbar. For min del vår beste midtbanespiller sålangt denne sesongen. Forsåvidt blant våre beste spillere av alle egentlig.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #113 på: 02. Nov. 2013, 21:52 »
Shola var elendig i 1.omg, men han var veldig delaktig da vi tok over initiativet fra Chelsea i begynnelsen av 2.omg. Han var involvert i et par muligheter, blant annet da han headet ned til Remy. Midt i den perioden valgte Pardew å bytte ut Shola til fordel for Cisse, og det synes jeg var en dårlig avgjørelse. Nå var det ikke spissene som avgjorde i dag, men Cisse er så dårlig for tiden at vi like så greit kan bruke Shola. Begge er like dårlige langs bakken, ingen av dem scorer mål, men Shola vinner dueller - det gjør ikke Cisse.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

gardek

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #114 på: 03. Nov. 2013, 11:57 »
Shola var elendig i 1.omg, men han var veldig delaktig da vi tok over initiativet fra Chelsea i begynnelsen av 2.omg. Han var involvert i et par muligheter, blant annet da han headet ned til Remy. Midt i den perioden valgte Pardew å bytte ut Shola til fordel for Cisse, og det synes jeg var en dårlig avgjørelse. Nå var det ikke spissene som avgjorde i dag, men Cisse er så dårlig for tiden at vi like så greit kan bruke Shola. Begge er like dårlige langs bakken, ingen av dem scorer mål, men Shola vinner dueller - det gjør ikke Cisse.

Helt enig!!
Toon till I die.

gardek

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #115 på: 03. Nov. 2013, 11:57 »
Sjekka akkurat noen highlights fra kampen nå. Noen som fikk med seg feiringa til Remy? Løper rett bort til en gutt i rullestol og klemmer'n. Hyggelige greier. :smitten:

har du en link? :))
Toon till I die.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #116 på: 03. Nov. 2013, 12:18 »
har du en link? :))

http://www.101greatgoals.com/goals/england/newcastle-v-chelsea-team-sheets/

Rundt 06:30 inn i den første videoen der så får du med deg både målet og feiringen hans.
Nei.

gardek

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #117 på: 03. Nov. 2013, 12:26 »
hærlig å se! Liker Remy mer og mer. Håper bare han ikke blir fristet til å gå til noen andre enn oss!!
Toon till I die.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #118 på: 03. Nov. 2013, 13:22 »
Marveaux er ikke god nok

Kanskje fordi han ikke er en ving.

Var jo som venstreving han slo igjennom og holdt blant annet tidligere NUFC spiller Charles N'Zogbia ute av den franske U21 start ellveren ved flere anledninger.
Uansett ving eller sentralt, han er langt ifra god nok.

bbrandseth

• Supersub
    • Vis profil
    • Yngve & his Boogie Legs
« Svar #119 på: 03. Nov. 2013, 13:23 »
Nydelig klipp. Flott spelar. Og nok ein gong irriterer den idiotiske regelen "av med drakta - gult kort" meg noko så grenselaust...!