20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle United - Chelsea, lørdag 2.November kl: 13:45  (Lest 22691 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Bresken

• Supersub
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Chelsea, lørdag 2.November kl: 13:45
« Svar #90 på: 02. Nov. 2013, 15:44 »
Helt enig boris! Om ikke Anita starter neste kamp er jeg mildt sagt forundret...

Sykt digg match idag! Synes vi spiller bra til tider, og vi kjemper hvertfall med nebb og klør, spesielt på det defensive. Godt comeback etter forrige helgs elendige forestilling! HOWAY!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #91 på: 02. Nov. 2013, 15:44 »
Meget god kamp. Forsvaret er meget gode i dag, Debuchy bare fortsetter å vise at han ser ut til å ha knekt PL-koden. Aller morsomst der bak var det dog å se midtforsvaret være så gode som de er. Yanga-Mbiwa var fantastisk!
Ellers - offensivt var det trist fremover frem til Anita kom innpå. Shola Ameobi gjør en elendig jobb som targetman i førsteomgang. Ikke makter han holde på ballen, og pasningsspillet er helt elendig.

Men ja - Vurnon Anita  :worthy:
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #92 på: 02. Nov. 2013, 15:45 »
For en gang skyld skal jeg gi Pardew kred for det fortjener han idag. Lagjobbingen er meget solid idag, han gir Cabaye beskjed før frisparket som fører til mål. Anita kommer inn og gjør et herlig forarbeid. Nydelig andreomgang og en fortjent og solid seier. Herlig!

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #93 på: 02. Nov. 2013, 15:45 »
Noen flere enn meg som fikk flashback til 11/12 da Deb blokkerte det skuddet fra Eto'o? Pg Kruls påfølgende feiring :feiring:

Cadel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #94 på: 02. Nov. 2013, 15:46 »
Har bare en ting å trekke Pardew for idag, og det er at Obertan kommer inn for Gouffran i stedet for Ben Arfa. Obertan er ikke noe bedre defensivt enn det Ben Arfa er, og Benny er 1000x bedre på å holde på ballen og dra ut tida/skape noe magi alene mot tre forsvarere.

Men dette var den deiligste kampen jeg har sett på lenge! HERLIG!  :toon:

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #95 på: 02. Nov. 2013, 15:47 »
Alle de feilvalga Obertan tok på den korte tida. Kjappeste spiller på bana og et hav av rom å springe i, så slår han Cisse i offside.  For en fyr  :ler:
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #96 på: 02. Nov. 2013, 15:48 »
Tårer i augene. Så forbanna deilig seier :toon:
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #97 på: 02. Nov. 2013, 15:49 »
Tiote var enorm før han gikk ut, Anita meget god da han kom inn. Vanskelig å få plass til Tiote, Cabaye og Anita i en 4-4-2. Ikke bare bare å sette Anita inn. Hvem skal ofres å settes på kant? Jeg vil se en 4-2-3-1 med Tiote og Cabaye dypt. Anita offensivt. Gouffran venstre, Barfa høyre. Remy på topp.
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

roxdaddy

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #98 på: 02. Nov. 2013, 15:53 »
For en herlig kamp! Så digg at vi ikke har noen hjerneblødning-omganger. Vi fremstår med engasjement og soliditet bakover. Skal jeg velge en MOM, så blir det Debuchy, og det er meget kjekt å kunne si det! Anita bør starte neste kamp. Hvem han skal danke ut er en annen ting. En trio med Tiote bak Anita og Cabaye, kan være fristende. Gouffran på den ene kanten og Remy på topp. Sissoko og Ben Arfa kan sloss om plassen på andre kant. Cisse kan starte på benken igjen, lett.

Det blir vel en slags 4-1-2-2-1

Howay :toon:

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #99 på: 02. Nov. 2013, 15:59 »
Dette her er ingenting annet enn en taktisk triumf, og jeg har ikke noe i mot om flere som malte svart før kampen kommer med en liten anerkjennelse av nettopp det.

Synes flere av de som har vært svake i det siste gjorde en knall kamp, tenker da spesielt på Sissoko. Ingen som var svake i dag. Synes også Shola gjorde en god figur, og skaper en stor sjanse for Rémy.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #100 på: 02. Nov. 2013, 16:23 »
Jeg innrømmer jeg var det, men så presterte jo blant annet Sissoko som ikke har prestert før. Og samtidig var det jo Anita som snudde kampen for oss, som jeg ønsket fra start.
Ameobi var svak syns jeg. Som targetman mislyktes han veldig førsteomgang, vi maktet ikke holde ballen på Chelski sin banehalvdel noe særlig. Elendig i pasningsspillet også.
Når det er sagt, så hevet han seg over pause, når vi som lag kollektiv våget spille høyere opp i banen. Men noen stor kamp var det langt i fra.

Skjæren

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #101 på: 02. Nov. 2013, 16:34 »
Tja.. Hvor taktisk var denne triumfen egentlig?
Som Kristoffer påpeker, funket det ikke akkurat jævlig bra i første omgang.
Byttet som blir tatt:
Tiote blir skadet, og inn kommer Anita. Taktisk geni-strek eller rett og slett nødvendig?
Shola ut, Cisse inn. Shola MÅTTE ut, Cisse kommer inn og utrettet ikke en dritt. Mange andre kombinasjoner kunne gitt større utslag, men skal ikke kritisere, siden resultatet til slutt ble bra. Men absolutt ikke noen geni-strek.
Obertan inn gidder jeg ikke kommentere en gang.
Utover det, så "våkner" jo hele laget utover i andre omgang, som Kristoffer også sier. Hva som er grunnen til dette vet jeg ikke, mulig en bra pep-talk i pausen, muligens støtte fra supportere, muligens en snikende selvtillit når spillerne selv ser at dette er mulig.
For all del, Pardew du får en klapp på skulderen for en ok gjennomført kampledelse, men jeg gidder faen ikke hylle han ett fnugg for å ta grep som en 10-åring med begrensede fotball-kunnskaper hadde tatt 10/10 ganger.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #102 på: 02. Nov. 2013, 16:47 »
Vi slipper omtrent ikke til Chelsea, som mange mener er den største favoritten til å vinne ligagullet, og vinner fortjent 2-0. Pardew la vekt på at man skulle snøre igjen bakover, og ha mindre avstand mellom leddene. Hvordan er det ikke en taktisk triumf?

Pontare

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #103 på: 02. Nov. 2013, 16:54 »
Tja.. Hvor taktisk var denne triumfen egentlig?
Som Kristoffer påpeker, funket det ikke akkurat jævlig bra i første omgang.
Byttet som blir tatt:
Tiote blir skadet, og inn kommer Anita. Taktisk geni-strek eller rett og slett nødvendig?
Shola ut, Cisse inn. Shola MÅTTE ut, Cisse kommer inn og utrettet ikke en dritt. Mange andre kombinasjoner kunne gitt større utslag, men skal ikke kritisere, siden resultatet til slutt ble bra. Men absolutt ikke noen geni-strek.
Obertan inn gidder jeg ikke kommentere en gang.
Utover det, så "våkner" jo hele laget utover i andre omgang, som Kristoffer også sier. Hva som er grunnen til dette vet jeg ikke, mulig en bra pep-talk i pausen, muligens støtte fra supportere, muligens en snikende selvtillit når spillerne selv ser at dette er mulig.
For all del, Pardew du får en klapp på skulderen for en ok gjennomført kampledelse, men jeg gidder faen ikke hylle han ett fnugg for å ta grep som en 10-åring med begrensede fotball-kunnskaper hadde tatt 10/10 ganger.
Bak den defensive jobben til Newcastle i dag så ligger det MASSE taktisk forberedelse og defensiv drilling. Dette er noe manageren har ansvaret for, og skal få kreditt for når det går så bra som i dag. Man kan ikke slakte treneren for hvert tap med mindre man gir ham skryt for fantastiske kamper, sånn som denne.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #104 på: 02. Nov. 2013, 17:08 »
Vi slipper omtrent ikke til Chelsea, som mange mener er den største favoritten til å vinne ligagullet, og vinner fortjent 2-0. Pardew la vekt på at man skulle snøre igjen bakover, og ha mindre avstand mellom leddene. Hvordan er det ikke en taktisk triumf?

Enig der altså. Var hovedsaklig Shola på topp jeg reagerer på at du syns fungerte bra. Fyren var jo ikke god, og gjorde jo ikke en god targetmanjobb førsteomgang. Vi maktet jo ikke holde på ballen når vi kom til Chelski sin banehalvdel. Defensivt gjorde vi en knallkamp.