20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2014  (Lest 32386 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2014
« Svar #90 på: 16. April 2014, 10:24 »
Ganske sikker på at dere vinner, jeg også. Dere har et voldsomt bra tak på Glimt historisk sett.
Og dere er på mange måter blitt litt Norges svar på Chelski, som du selv egentlig beskriver bra. Perry har overhodet ikke lyktes i å bringe dere tilbake til røttene. Kunne hatt godt av å se litt til nord faktisk.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #91 på: 16. April 2014, 20:13 »

Er vel generellt sett norsk fotball ganske ræv?  :thumbd: Er den ikke?

Overanglofili er den nye folkesykdommen og diagnosen stilles umiddelbart etter at man viser at man har en trang til å rakke ned på norsk fotballs kvalitet i innlegg som ikke gir videre mening til helheten i diskusjonen.

TV2 skal nok ta sin del av skylden.

@John Marius; hvorfor RBK valgte Perry på nytt på det tidspunktet de gjorde det var også en gåte for meg. Det var flere (i mine øyne) bedre kandidater som sto klare da han ble presentert.

Tremblem

• Gjest
« Svar #92 på: 21. April 2014, 16:51 »

Er vel generellt sett norsk fotball ganske ræv?  :thumbd: Er den ikke?

Overanglofili er den nye folkesykdommen og diagnosen stilles umiddelbart etter at man viser at man har en trang til å rakke ned på norsk fotballs kvalitet i innlegg som ikke gir videre mening til helheten i diskusjonen.

TV2 skal nok ta sin del av skylden.

@John Marius; hvorfor RBK valgte Perry på nytt på det tidspunktet de gjorde det var også en gåte for meg. Det var flere (i mine øyne) bedre kandidater som sto klare da han ble presentert.

Nå stilte jeg bare et spørsmål. ledende riktignok, men kun et spørsmål.

Seriøst. Ta en kikk på kvaliteten i en Tippeligakamp og sammenlign med hva som foregår uti Europa. Tempoet er labert, pasningskvaliteten er laber, få spillere som klarer å ta i mot å dempe en ball!!! Nivået er tragisk etter min mening, og det har ingen ting med "overanglofili" å gjøre.

Har ved flere anledninger sett en kamp fra utenlandsk liga, for så å se en norsk tippeligakamp etterpå. Kvalitetsforskjellen er sjokkerende etter mitt syn. Tippeligaspillere har fotball som yrke, de spiller og trener fotball like mange timer gjenom uken som i hvilken som helst annen liga ute i Europa. De bør ha like gode forutsetninger for å inneha en viss kvalitet. Men, vi ser stadig det som sees på som gode Tippeligaspillere som sliter med å etablere seg på lag i f.eks. Nederland. Rosenborg, med budsjett like stort om en mengde klubber i Championship, nederlandsk/belgisk/fransk liga, ligger på et så latterlig dårlig nivå, det sier sitt. Norske lag som slås ut av det vi liker å kalle "bakgårdsklubber"i kvalifisering til Europacup??? Lurer på hvem som er bakgårdsklubb......

Følger norske lag, men det er mer av lokal tilhørighet og sympatier enn at kvaliteten er noe som helst å skryte av.
« Siste redigering: 21. April 2014, 17:00 av Tremblem »

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #93 på: 01. Mai 2014, 16:44 »
Jeg ser sjeldent på Norsk fotball (av helt åpenbare grunner), men nå sto det på her og det målet der til Viking var jaggu meg pent. Dæven!
Nei.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #94 på: 01. Mai 2014, 17:01 »
Er det berre meg eller har Brann ein veldig svak stall?

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #95 på: 02. Mai 2014, 10:10 »
Har ein dårlig stall ja. Og når Demidov er så ræva som han er for tida så går det ikkje bra. Trenger forsterkninger. Vi trenger ein ny sentral midtbanespiller og ein ny midtstopper som holder eit bra tippeliganivå. Jonsson kan vi berre selge, trur han er vore skadefri 50 % av tida han har vore i brann, berre utgifter og ingen gevinst på å ha han i klubben. Trur fortsatt at Norling er mannen for oss, men han trenger tid og som sagt så trenger han forsterkninger.
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #96 på: 07. Mai 2014, 13:56 »
Jeg følger ikke altfor mye med på norsk fotball og Rosenborg, men var ikke fansen imot Perry når han var i Rosenborg forrige gang også? Hvorfor har han blitt ansatt pånytt?

Dette er en stund siden nå, men tro meg, vi er mange Rosenborg-supportere som har stilt det samme spørsmålet. Jeg tror veldig mye handler om at han er veldig godt likt av enkeltpersoner på Brakka (Erik Hoftun), og man kunne forsvare det hele med gode resultater med U21-landslaget. Det sies at Nils Arne Eggen, Bjørn Hansen og Rune Bratseth også pekte på samme mann. Men det er høyst usikkert. Ser ikke bort fra at Bratseth kan ha blitt feiltolket. At han ikke er en god nok fotballtrener hindrer han ikke fra å sitte nokså trygt, all den tid økonomien er så dårlig at ting skal være virkelig, virkelig ille før man kan ty til det drastiske skritt å sparke treneren.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

John Marius

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #97 på: 07. Mai 2014, 15:20 »
Høres jo nesten ut som NFF det, og hvordan man ansetter "kjenninger og folk man liker".

Synd for Rosenborg isåfall, er ikke imponert over spillet sålangt, selvom det har blitt brukbart med poeng.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #98 på: 16. Mai 2014, 19:53 »
Dette var faen så godt!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #99 på: 16. Mai 2014, 22:04 »
Jeg graver meg ned. Dette er flaut.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #100 på: 19. Mai 2014, 23:23 »
Jeg graver meg ned. Dette er flaut.

Nå kan ikke Perry ha mange dagene igjen, vel. Det å gå løs på fansen når du allerede har 90 % av dem i mot deg...

http://www.adressa.no/100Sport/fotball/eliteserien/article436893.snd

Kan ikke være mange trenere som har blitt sparket to ganger fra samme Tippeligaklubb.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #101 på: 20. Mai 2014, 08:41 »
Jeg tror Teitur har blitt sparka fra Brann to ganger? Dette vet du sikkert bedre enn meg. Jeg synes det er helt utrolig å se på oss for tida. Vi klarer å karre til oss poeng på å ha bedre enkeltspillere, men det finnes ikke antydning til spillemønster.

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #102 på: 20. Mai 2014, 09:10 »
Det er så jævlig kjedelig å være så apatisk til de to lagene jeg følger. Har aldri følt det sånn før. Tragisk.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #103 på: 20. Mai 2014, 16:53 »
Hmm, mener å huske at Teitur ga seg frivillig sist gang da han dro til Lyn, men det er helt sikkert jeg som er på jordet her.

Bare å se frem til ydmykelsen i Sogndal i kveld. Tipper 3-0 med Karadas som en av målscorerne.

EDIT: For øvrig rå kamp i går mellom VIF og LSK!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #104 på: 20. Mai 2014, 17:58 »
VIF - LSK er helt klart en av de aller beste matchene rent kvalitetsmessig av de jeg har sett denne sesongen sålangt.

Antar vi blir å slite maks med stopperparet Moe - Braaten mot Start i dag. Huff huff!