20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2014  (Lest 32288 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2014
« Svar #75 på: 07. Mars 2014, 16:41 »
God fysisk. Brukbar rask. Sleit i posisjoneringa. Usikker hva dere har av stoppere, men passer nok bedre i nedre del av Tippeliga enn han gjorde hos oss.
Forøvrig litt rart han blir sluppet da vi ikke har så mange forsvarsspillere per dags dato. Mulig et grep for å frigjøre lønningsmidler til Gamst.
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #76 på: 07. Mars 2014, 16:47 »
Høres ut som noe som kan bli bra med tillit da kanskje.
Sanè tror jeg kan bli blant de bedre stopperne i Tippeligaen. Et monster fysisk, og svært god med ball. Noe vågal og naiv i spillestilen - men bør etterhvert ha forutsetningene for å dominere i TL. Plassen ved siden av er Thomas Braaten sin. Han er jo helt grei - verken mer eller mindre. Det er den plassen Moe i utgangspunktet kjemper om.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #77 på: 13. Mars 2014, 11:58 »
Tripic til Start. Begynner å få til et slagkraftig mannskap nå!
Virkelig fornøyd med alle signeringene til nå.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #78 på: 15. Mars 2014, 19:28 »
Det begynner nærme seg - og mediene er i gang med å tippe tabellen. Hvem tror folket at rykker ned, hvem vinner? Årets overraskelse, nedtur? Hvordan gjør ditt lag det?
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #79 på: 18. Mars 2014, 14:06 »
Det er litt urovekkende at den tabellen jeg foreløpig ser for meg er ganske lik den mediene tipper. Stabæk og Sarpsborg eller Sandnes-Ulf rykker ned. De ser ut til å være de tre svakeste lagene. Men har et håp om at Lillestrøm kan blande seg inn i den sumpa der.

Hvis det er noen som kan overgå forventningene som er knyttet til dem, må det være Bodø/Glimt. De aller fleste tipper dem langt nede. Vil også sette et utropstegn ved Sogndal og Start.

As for my own team? Gudene veit. Gamst kan heve oss en god del prosent, men om det er nok til å vinne seriegull? Fortsatt skeptisk til det såkalte prosjekt "tilbake til røttene". Føler vi har en sportslig leder som ikke helt ser ut til å vite hva de røttene egentlig består i, og en trener som ikke veit hvordan han skal få spillerne til å spille slik han vil.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #80 på: 18. Mars 2014, 17:22 »
Ser der er flere som tipper Glimt som årets overraskelse. VG og Aftenposten har de ikke blant de fem nederste heller ser jeg.
Uansett er jeg såpass positiv at jeg tror vi med en makssesong kan havne på øvre halvdel av tabellen. Har en Sanè og en Badou som på midtbane og stopperplass kan bli blant ligaens bedre spillere i sine posisjoner. Dersom Trond Olsen fortsetter som i oppkjøringa har vi jo en garantist for mål og assists. Spillestilen er jo som alle veit skreddersydd for ham. Nøkkelen blir nok at Chatto klarer erstatte Christian Berg - samt at Ibba tar steget opp og leverer på TL-nivå. Og selvfølgelig skader. Skulle dette skje - kan det bli svært morsomt i Bodø i 2014.

Ellers tror jeg at jeg holder RBK og Molde som gullfavoritter. Har en følelse av at Godset kommer til å skuffe litt i forsvarsposisjon. Nedrykket er jo ganske åpent - men tenker i første omgang på Stabæk, Sarpsborg og Sandnes Ulf. Må jo være positiv på eget lags vegne :)

Er ikke helt heldig, dette. Både Tjærnås og VG tipper oss på 10. plass og potensielt overraskelseslag. Glimt presterer alltid elendig når der knyttes forventninger til de, og ditto motsatt med svake forventninger.
« Siste redigering: 20. Mars 2014, 17:49 av Kristoffer »

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #81 på: 13. April 2014, 20:14 »
Vi e i gang!

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #82 på: 14. April 2014, 15:05 »
Vi e i gang!

Vi og! Ikke sisteplass lengre.

Starten av sesongen har startet akkurat som jeg fryktet. Opphypet drittlag som mangler samspill i samtlige ledd, og det "fantastiske" spissparet i Huseklepp-Orlov er akkurat så dårlige til å samarbeide som jeg så i treningskampene. Tipper 11. plass til Brann.

Lund Hansen var fantastisk i første kamp mot Viking og fortsatte storspillet i går. Aldri blitt videre imponert av fyren før, men han har virkelig fått en god start.

For øvrig ble jeg ordentlig glad da jeg så prestasjonen til Godset-talentet i går.

http://www.dagbladet.no/2014/04/14/sport/fotball/tippeligaen/stromsgodset/aalesund/32817072/

Media overdriver alltid selvfølgelig, men morsomt å se at Godset fortsetter i samme spor med å bygge lag med unge spillere.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #83 på: 14. April 2014, 16:07 »
Vi er skikkelig ræva. Vi kunne godt stått med 0 poeng etter tre kamper, men blir reddet av en skikkelig god keeper og enkeltprestasjoner. Tilbake til røttene...

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #84 på: 15. April 2014, 00:02 »
Du kan godt ta i enda litt mer, Geir. Synes du er veldig, veldig forsiktig nå. Prøver å ikke tråkke Perry på tærne?

Vi er ikke bare skikkelig ræva, vi spiller katastrofedårlig. Vi skaper 2 målsjanser hjemme mot Odd, og burde hatt to mann utvist.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #85 på: 15. April 2014, 11:35 »
RBK har vært virkelig ræv, ja. Derfor spent på kommende runde da dere gjester Aspmyra. Burde være gode muligheter, selv om Glimt også har vært ræv frem til sistematchen. Det var dog mot et Sogndal-lag som vel er et Adecco-lag neste sesong.

Tremblem

• Gjest
« Svar #86 på: 15. April 2014, 14:33 »
RBK har vært virkelig ræv, ja. Derfor spent på kommende runde da dere gjester Aspmyra. Burde være gode muligheter, selv om Glimt også har vært ræv frem til sistematchen. Det var dog mot et Sogndal-lag som vel er et Adecco-lag neste sesong.

Er vel generellt sett norsk fotball ganske ræv?  :thumbd: Er den ikke?

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #87 på: 15. April 2014, 15:03 »
Ræv ut fra norsk målestokk da.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #88 på: 16. April 2014, 09:20 »

Jeg føler meg faktisk relativt sikker på at vi vinner eller spiller uavgjort mot dere. Ikke fordi vi er gode på noen som helst måte, men fordi vi kommer til å score på en dødball eller en kontring. I alle de tre første kampene har vi blitt pissa på, men reddes i første kamp av at vi er heldige og har en god keeper, i andre kamp av at Jönsson gjør som han gjorde da han var i RBK og senker laget med en gang han får en ledelse og i tredje kamp av en ekstremt god keeper og ekstremt god uttelling.

Det verste er at jeg klarer ikke helt glede meg over resultatene, fordi jeg vet at dette bare betyr at Per Joar Hansen kommer til å få sitt enda lenger...

John Marius

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #89 på: 16. April 2014, 09:34 »
Jeg følger ikke altfor mye med på norsk fotball og Rosenborg, men var ikke fansen imot Perry når han var i Rosenborg forrige gang også? Hvorfor har han blitt ansatt pånytt?