20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Den offisielle Souness-tråden  (Lest 80392 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Den offisielle Souness-tråden
« Svar #330 på: 08. Jan. 2006, 00:09 »
Jeg kan til nød gå med på at Roeder overtar frem til sommeren, men skal Souness sparkes bør vi alikevel ha en klar erstatter ihvertfall til sommeren. Det skal være en ordentlig manager.
Forøvrig takk for et bra og objektivt innlegg fra Benson!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #331 på: 08. Jan. 2006, 00:23 »
Sitat fra: "Kristoffer Eilertsen"
Jeg kan til nød gå med på at Roeder overtar frem til sommeren, men skal Souness sparkes bør vi alikevel ha en klar erstatter ihvertfall til sommeren. Det skal være en ordentlig manager.
Forøvrig takk for et bra og objektivt innlegg fra Benson!

Men vil Roeder ta over bare fram til sommeren ?
Shearer virker ikkje lysten på jobben riktig ennå heller.
Ser ikkje lyst ut med tanke på å finna ein god manager før sesongslutt...

Ps: takk for skryt :)  Må sjølv sei den er noko av det beste postene eg har skrevet her på forumet. I mine auge jaffal :lol:
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #332 på: 08. Jan. 2006, 16:32 »
Sitat
At taktikken og laget ikkje fungerer for tida er det vel ingen som nekter for. At Det er Souness sitt ansvarsområde er det vel heller ingen som betviler. Og kven er det som meinar at Souness er god nok ?

Nei, det fungerer ikke.
Ja, det er Souness sin feil.
Jeg spør da det virker som de som forsvarer ham mest mener han faktisk er god nok.... (?)

Sitat

Newcastle`s problemer begynnte før Souness remember. Det går ein raud tråd frå Treningsbana og fram til styre og stell. Det er ikkje som det skal vera mykje groms. Newcastle hadde ein god periode fram til to navngitte persona begynnte og sloss i ein kamp. Etter det berømte slaga mot Villa har det vert ganske negativt i Newcastle. Skader, massevis med skader, (dommere, ja eg meina dei har stelt poeng fra oss), og Souness mangel på taktiske egenskaper har gjort sitt til at me er der me er no.

Ja, det er mye rett i det du skriver her. Det er LENGE siden Newcastle var en problemfri klubb. og jeg har sagt det før at Souness skal ha honnør for at han ryddet opp i noen interne konflikter i laget. Spørsmålet er heller til hvilken pris, som har vært nevnt før. Jeg mener også at selv om Souness ryddet opp i en del rot i egne rekker har han ikke fått klubben på rett kjøl, og det ser han ikke ut til å greie og undertegnede mener han har fått nok tid nå!
Det er ikke tvil om at den slåsskampen mot Villa ifjor har slått negativt ut, dette står også i stor kontrast til hvordan Souness har behandlet de som var de skikkelige bråkebøttene våre.
Skadeproblemene kan vel ikke Souness ta det fulle og hele ansvaret for, men han er en del av trener teamet og sitter med ansvaret og bør vel se an metodene og vurdere de når man ser hvordan det har utviklet seg.

Sitat
Souness er dårlig med taktikk og når me i tilelgg er Pls mest skadeutsatte lag så gjere at me må skifta og stokka ront på laget som bare det. Med halva laget skada og resten av lagets stjernespillere halv fit`e på grunn av nettopp back from injury så kan ein jo tenka seg sjølv at resultata ikkej vil bli så jævla positive...

Det er riktig.
Igjen er det mangel på god ledelse fra siden, igjen: Souness sitt ansvar.
Når vi har de beste spillerne fitte må de ha et spillemønster og en plan. De gangene vi har hatt tilnærmet fullt lag har det vert en mangelvare. Da vi også sliter med skader skal Souness være i stand til å legge om å spille anerledes slik at vi kan være gode med andre spillere og spille på en annen måte som gjør at de vi har tilgjengelig fungerer optimalt. Men klarer Souness dette. Nei det gjør han ikke! Når vi har spillere som Emre og Luque på midtbanen er det bare tull og spille ballen over dem og opp på Shearer som skal stusse til Owen som skal sette den. Med slike spillere så må ballen innom midten, og midtbanen må være delaktig i å bygge opp angrepene. Men når de beste er ute, eller f.eks Emre og Luque kan det være bedre og bruke lange oppspill og flytte etter midtbanen...
Jeg sier ikke at det nødvendigvis er akkurat sånn det må være, avhengig av om vi har Emre og Luque på midten eller Clark og Ameobi. Men poenget er at man må legge opp spillet etter spillerene man har for å få de til å fungere best mulig. Med spillere ute og skadet og med dårligere spillere som må steppe inn må vi altså ha evnen til å legge om får å utnytte de maksimalt. Det MÅ du da se at Souenss ikke får til!

Jeg forstår at noen reagerer dersom de mener Souness er urettferdig behandlet, men jeg er alikvel ikke den som står på barierene for å forsvare mannen lenger. Han må jo forvente seg reaksjoner når han ikke klarer å leve opp til forventningene. Uansett når de går på usaklig kritikk og skjeldsord og lignende blir det for dumt.

EdO

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
Kanskje...
« Svar #333 på: 09. Jan. 2006, 19:12 »
Claudio Cesare Prandelli :?:
dvard - Alias "EdO"

David 7

• Supersub
  • Goliath
    • Vis profil
« Svar #334 på: 18. Jan. 2006, 12:09 »
Å det er??
Gutten fra Karmøy var 8 år,
 og Keegan hadde fremdeles 80-talls hår

Mitt hjerte ble svart og hvitt,
 samme år som Ginola ga sitt

Som Alan Shearer har jeg vært lojal,
 heldigvis fikk jeg oppleve en pokal

HOWAY!

Tommy Sten

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #335 på: 18. Jan. 2006, 13:31 »
Hvorfor blir ikke Souness sparket når 99 % av fansen vil ha han vekk?Hadde jeg vært Newcastle-supporter og bodd i Newcastle, så hadde jeg oppfordret folk til å ikke møte opp på kampene til Souness hadde fått fyken. Skjønner ikke klubben at laget blir mer og mer ødelagt for hver trening Souness leder, for hvert laguttak han gjør og for hver kamp han feilberegner taktisk?

Jeg vet ikke helt om jeg skal le, gråte eller ta livet mitt
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

NUFranC

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #336 på: 18. Jan. 2006, 15:18 »
Sitat fra: "Tommy Sten"
Hvorfor blir ikke Souness sparket når 99 % av fansen vil ha han vekk?Hadde jeg vært Newcastle-supporter og bodd i Newcastle, så hadde jeg oppfordret folk til å ikke møte opp på kampene til Souness hadde fått fyken. Skjønner ikke klubben at laget blir mer og mer ødelagt for hver trening Souness leder, for hvert laguttak han gjør og for hver kamp han feilberegner taktisk?

He he, enda en fra Namsos ja! Kult
Who else...... Alan Shearer

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #337 på: 18. Jan. 2006, 15:50 »
Jo flere trøndere, jo bedre. :lol:

Grunnen til at Souness ikke sparkes, er antakelig at Shepherd enten ikke vil ta seg råa til det nå, eller at han ikke tror det å sparke Souness nå, og la en caretaker ta over ut sesongen, er noen god løsning.

Så lenge vi har en ny manager når VM er over, så er det ikke så farlig for meg. Selv om jeg helst hadde sett at vi kunne fått litt ny optimisme.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

plebbster

• Gjest
« Svar #338 på: 18. Jan. 2006, 16:56 »
Jeg skulle gjerne sett at Shepperd en dag hadde gått ut og sagt akkuratt hva han driver med for øyeblikket rundt trenerspørsmålet, men det kan også føre til uroligheter om han velger å si at han snart sparker Souness. Håper hele forklaringen kommer fram etter at en ny trener er på plass. Blir veldig utålmodig.

Tommy Sten

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #339 på: 18. Jan. 2006, 17:42 »
Sitat fra: "NUFranC"

Enda en ?
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

NUFranC

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #341 på: 18. Jan. 2006, 20:47 »
Sitat fra: "Asbjørn"
Souness er til salgs :-)

http://cgi.ebay.co.uk/For-Sale-Graeme-Souness-Newcastle-Utd-Manager_W0QQitemZ8751758224QQcategoryZ2914QQrdZ1QQcmdZViewItem

Ha ha ha, jeg skulle ønske jeg kunne svi av på noen pund på noe så ubrukbart

NUFranC

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #342 på: 18. Jan. 2006, 20:49 »

Enda en ?

Jepp. gammel Newcastle fan som flytta til Byen for åtte år sia. Finnes jo ikke en fotballpub der oppe :lol:

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #343 på: 18. Jan. 2006, 23:22 »
Sitat fra: "Asbjørn"
Souness er til salgs :-)

http://cgi.ebay.co.uk/For-Sale-Graeme-Souness-Newcastle-Utd-Manager_W0QQitemZ8751758224QQcategoryZ2914QQrdZ1QQcmdZViewItem

Ha ha ha, jeg skulle ønske jeg kunne svi av på noen pund på noe så ubrukbart

Hehe, bra denne du!! Nå blir vi kvitt han :P  eller??

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #344 på: 19. Jan. 2006, 21:12 »
Jepp. gammel Newcastle fan som flytta til Byen for åtte år sia. Finnes jo ikke en fotballpub der oppe

Nei, det er Namsos vi snakker om her. Hva forventer du?
Det er langt bedre i byen enn på bygda. Ihvertfall i Trøndelag.

Det var på tide synes jeg. Når RBK-supportere har lagt ut Frode Johnsen for salg på internett, så skulle det bare mangle at ikke newcastlefans gjorde det samme med Greame Souness. :lol:
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon