20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Den offisielle Souness-tråden  (Lest 80459 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

MortenM

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Den offisielle Souness-tråden
« Svar #300 på: 06. Jan. 2006, 11:22 »
Eg vil tru det er dei to. Håper det er dei to.

Bra artikkelt/kommentar frå Souness; han hadde mykje bra der.

Eg må seie at eg er enig med ganske mykje av det som står der, blandt anna:
Sitat
"The chants aren't helpful.

og

Sitat

I'm not hiding behind the injuries as some fool has written, the facts are we have been decimated by injuries.

"If you look at Arsenal, the general consensus if Arsenal are not the same team as one player isn't there any more. We're missing seven and eight, five and six, and what does that do to our team?"

Tenk deg Chelski med John Terry og Lampard ute med skade...pluss 4 til!

Det er all muleg grunn til å klandre Souness for taktiske disposisjonar (or the lack of) men vi må innsjå at det er vel ingen i verda som kunne fått til ein topp 4 plassering når skadelista er lengre enn manntalet i Vatikanet.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #301 på: 06. Jan. 2006, 11:34 »
Det med Arsenal og Vieira har jeg skrevet til det kjedsommelige her inne. Det er selvsagt noe i det. Alan Oliver er forøvrig en journalist som jeg mer og mer har fått opp i halsen. Souness er ikke den første manageren han har kommet på kanten med. Ruud Gullit var heller ikke begeistret for Newcastle Journalisten. Det samme kan man si om Bobby Robson, selvom han ikke sa det rett ut som Souness gjør her.

Alan Oliver klarte blant annet å slenge dritt om Babayaro etter at han ikke hadde møtt opp til et intervju. Dette etter at nigerianeren kun hadde vært i klubben i et par uker, og forholdet mellom de to har ikke akkurat blitt noe bedre. Mindre overraskende er det vel at Bowyer, Dyer, Ginola, Robert og Bellamy ikke tålte/tåler trynte på journalisten.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

DanMan

• Gjest
« Svar #302 på: 06. Jan. 2006, 11:40 »
Sitat fra: "Asbjørn"
Det samme kan man si om Bobby Robson, selvom han ikke sa det rett ut som Souness gjør her.

Noen som greier å dra paralleller her?  :lol: Souness tør å si og konfrontere det Bobby feiet under teppet.

Må si meg litt enig i det om Alan Oliver også. Trodde han var proffesjonell nok, men blir mer og mer altfor subjektiv, og artiklene praktisk talt gjennomsyres av hans egne meninger. Skuffende, siden han visstnok er en av de journalistene med mest innsikt i det som skjer i klubben.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #303 på: 06. Jan. 2006, 12:54 »
Tror det er Alan Oliver du mener DanMan. Gary Oliver er han som skriver for nufc.co.uk :-)

Litt pirk fra min side hehe.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

DanMan

• Gjest
« Svar #304 på: 06. Jan. 2006, 13:32 »
Klabert har du helt rett i det, Asbjørn!  :oops:

Rett skal være rett! Går litt raskt unna i svingene når fritiden på skolen er eneste mulighet jeg har for å skrive her inne. Takk for at du rettet meg.  :)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #305 på: 06. Jan. 2006, 14:01 »
Hehe, en kan si hva en vil om Souness, men han får det sagt, og han veit å være dønn ærlig. Det liker jeg godt, og jeg er forsåvidt enig i det meste som sies, bortsett fra at han vel kanskje kunne tatt på seg kritikk for endel taktiske bommerter.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #306 på: 06. Jan. 2006, 14:49 »
Sitat fra: "Kristoffer Eilertsen"
Hehe, en kan si hva en vil om Souness, men han får det sagt, og han veit å være dønn ærlig. Det liker jeg godt, og jeg er forsåvidt enig i det meste som sies, bortsett fra at han vel kanskje kunne tatt på seg kritikk for endel taktiske bommerter.

Når det gjelder taktiske bommerter tror jeg ikke du finner en eneste manager i verden som har innrømmet det de to siste årene.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #307 på: 06. Jan. 2006, 14:58 »
Sitat
Synes dette vitner om Souness slik vi kjenner han: En vinnertype som gir alt. Om det er nok er vel flertallet her sikre på at dte ikke er, men likevel..

Jeg velger å sitere den newcastlesupporteren FourFourTwo intervjuet i sitt sesongstart-bilag, når han skulle gi råd til Souness.

"You talk a good game. Now let's see your team play one".

Hmmm. Ser ut til at dette bør være Souness' nyttårsforsett for 2006.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #308 på: 06. Jan. 2006, 15:15 »

Når det gjelder taktiske bommerter tror jeg ikke du finner en eneste manager i verden som har innrømmet det de to siste årene.

Vel. Souness gjorde jo det etter LFC-kampen da faktisk.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #309 på: 06. Jan. 2006, 15:26 »

Vel. Souness gjorde jo det etter LFC-kampen da faktisk.

Har du et utdrag fra hva han sa?

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #310 på: 06. Jan. 2006, 15:34 »
I denne linken kan man lese hva Souness sa til nufc.co.uk etter LFC kampen. Kan ikke se at han innrømmer noe taktisk bommert her.

http://www.nufc.premiumtv.co.uk/page/NewsDetail/0,,10278~760086,00.html

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #311 på: 06. Jan. 2006, 15:37 »
Han sa at taktikken hans slo feil ut, han satte ut en fightermidtbane for å nøytralisere Gerrard og Alonso, og hvor Luque skulle være den drivende angripende kraften som skulle levere ballene til spissene fra sin kant. Han innrømte altså at denne slo feil ut.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #312 på: 06. Jan. 2006, 16:27 »
Han sa at taktikken hans slo feil ut, han satte ut en fightermidtbane for å nøytralisere Gerrard og Alonso, og hvor Luque skulle være den drivende angripende kraften som skulle levere ballene til spissene fra sin kant. Han innrømte altså at denne slo feil ut.

Jeg finner ingen link hvor han sier at taktikken slo feil ut.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #313 på: 06. Jan. 2006, 16:29 »
Jeg veit at han sa det, men har ingen link at the moment. Skal se hva jeg klarer finne.

Bjørn

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #314 på: 06. Jan. 2006, 16:30 »
I LFC kampen ble skylden lagt på 2 personlige feil om jeg ikke husker feil, og med rette om jeg ikke husker helt feil!

Har heller ikke hørt noe om at han la skylden på manglende taktikk! :?

Bjørn - finner ikke
url=http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Time%20Cop]My Collection[/url]

Howay the Toon
Howay the Lads