20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Den offisielle Souness-tråden  (Lest 80678 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Den offisielle Souness-tråden
« Svar #255 på: 19. Des. 2005, 18:33 »
Sitat fra: "chickenman"
Mener bare at når de spiller på sitt beste er de så er det takket være så mye mer enn en mann, og det har Wenger bygd opp.

Effektivt var og, til lagene fant ut hvordan de skulle stoppe det.
Men det er ikke bare Vieiras avgang som gjør at de ikke har scoret mål på seks timer nå!

Jeg mener ihvertfall at tapet av Vieira er meget stort. Med han på laget ville de ligget på 2-3 plass nå. Se hvordan han har storspilt i Juve denne sesongen.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #256 på: 19. Des. 2005, 18:38 »
Sitat fra: "Asbjørn"
Mener bare at når de spiller på sitt beste er de så er det takket være så mye mer enn en mann, og det har Wenger bygd opp.

Effektivt var og, til lagene fant ut hvordan de skulle stoppe det.
Men det er ikke bare Vieiras avgang som gjør at de ikke har scoret mål på seks timer nå!

Jeg mener ihvertfall at tapet av Vieira er meget stort. Med han på laget ville de ligget på 2-3 plass nå. Se hvordan han har storspilt i Juve denne sesongen.

Klart det er et stort tap, er ikke noen tvil om det. Det jeg mente er at det alikevel er feil å si at det var et one-man-team. Det at jeg dro inn det morsomme og gode spillet var et slags eksempel på dette.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #257 på: 19. Des. 2005, 18:43 »
Det går ann å spille artig fotball uten å vinne spesielt mange kamper. Se på DOL og Villa som prøver å spille underholdene. Det ender ofte med flere baklengs enn man klarer å score selv. Se på f.eks LFC. De spiller drit kjedelig etter min mening men de vinner svært ofte 1-0. Når man spiller artigfotball med totalt mangel på defensiv kraft på midtbanen og Cygan eller Toure som venstreback må det gå galt. Det burde selv Whinger vite.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #258 på: 19. Des. 2005, 18:44 »
Om du er uenig tror jeg at ganske mange er enige med meg i at Wenger er en langt bedre manager enn Souness!

Jeg tror de fleste her inne mener at Åse Klevland ville klart seg bedre som Newcastle manager enn Souness.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #259 på: 19. Des. 2005, 18:52 »
Det vet han også. Men det han også vet, er at det er vanskelig å besette venstrebacken brukbart når begge venstrebackene er skadet. Begge de to er forøvrig gode nok, og vi liker begge Babayaro, men skal jeg være ærlig tror jeg begge Arsenal sine venstrebacker er bedre.
Fotball er alikvel et komplisert spill hvor flere ting spiller inn. Vieiras avgang , skader (det vet vi alt om), og det at Wenger effekten kanskje er i ferd med å dabbe litt av! Likevel, jeg mener Wenger er en meget dyktig manager. I tillegg til de ovenfor nevnte poengene tror jeg også det kan være på tide for Arsenal og bytte ut en del spillere og få inn friskt blod. Det bør kanskje også vurdere å legge om spillestilen, uten at jeg har svaret på det.

Nei, man trenger ikke vinne spesielt mange kamper fordi om man spiller underholdende fotballl, men Arsenal og Wenger har klart det. Det i seg selg sier litt om hva Wenger har gjort med det laget!

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #260 på: 19. Des. 2005, 18:52 »
Om du er uenig tror jeg at ganske mange er enige med meg i at Wenger er en langt bedre manager enn Souness!

Jeg tror de fleste her inne mener at Åse Klevland ville klart seg bedre som Newcastle manager enn Souness.

Det er i såfall nytt for meg....

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #261 på: 19. Des. 2005, 20:29 »
Glemte Whingers superkjøp istad. Jeffers var vel en større flopp enn selveste Carl Cort. Han kostet vel hele 120 millioner.

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #262 på: 19. Des. 2005, 23:01 »
Rolfern: Her har du nok grunnen til at styret i Arsenal ikke erstattet Vieira.

http://business.timesonline.co.uk/article/0,,11472-1943394,00.html

Sant nok. Spenstige planer angående den nye stadionen koster flesk. Forstår godt at klubben solgte rettighetene til navnet, selv om det er å banne i kjerka slik jeg ser det.

Glemte Whingers superkjøp istad. Jeffers var vel en større flopp enn selveste Carl Cort. Han kostet vel hele 120 millioner.

En av Wenger sine feil. Men, i likhet med Cort var Jeffers mye skadet. Om du så Jeffers sin sistesesong i Everton så forstår du kjøpet. Dessuten så var markedsprisene en god del høyere i dag. Men, Jeffers var ikke noe heldig kjøp nei.

Eller Trond Giske?Jeg tror ærlig talt ingen tror det.

Se på f.eks LFC. De spiller drit kjedelig etter min mening men de vinner svært ofte 1-0.

Delvis enig med deg her Asbjørn. Liverpool spiller til tider kynisk. Men, når det fungerer og det har det jo gjort i det siste så er Liverpool artige å se på. Mye en-touch og kjappe overganger. Jeg vil tro at Liverpool vil bli enda bedre når Benitez har fått tak i manglene ved dagens lag; en skikkelig høyreving/venstreving og en spiss som scorer mål. Valencia var et meget godt og til tider underholdende lag under Benitez.

Når det gjelder Arsenal så har Wenger brukt ganske mye penger han også. Reyes kostet mellom 200-300 millioner. Et flopp kjøp av dimensjoner. Wiltord kostet over 100 millioner. En spiller som aldri slo til i Arsenal drakta. Hleb kostet også 100 millioner. Også en spiller som ikke har slått til (enda). Virker altfor vek til å spille PL i mine øyne. I tillegg kan man nevne floppkjøp som Cygan, nervevraket Senderos, Flamini, Lehmann.

Han har brukt penger ja. Men sett totalt sett så er det ikke særlig mye Wenger har brukt. De virkelig gode kjøpene(Vieira, Toure, Cesc, Freddy m.fl) har kostet småpenger i forhold til hva de har vist de siste sesongene. Reyes har vært god, men ikke god nok i forhold til prislappen. Hleb har fortsatt tid, og har ikke gjort skam på seg sålangt. Men, for tidlig å vurdere en spiller som har hatt noen måneder å tilpasse seg en ny liga. Og, vært skadet innimellom. På samme måte som det er for tidlig å felle en endelig dom over Luque. Senderos har ikke vært så ille. Wiltord hadde sine perioder, men totalt sett så er det et middelmådig inntrykk jeg sitter igjen med av Wiltord.

Wow Real Madrid ansatte Capello (hvor mange år siden er ikke det?). Den eneste manageren som egentlig har vært kvalifisert til jobben. De siste årene har Real Madrid sparket managere hver 6 måned pga dårlige resultater. Når man snakker om transferbudsjett så burde Real Madrid vunnet den spanske serien + CL hvert eneste år.

Da undervurderer du Del Bosque som gjorde en tilfredsstillende jobb med Real, men fikk sparken fordi han ikke var "heit nok" i forhold til media. Den eneste som virkelig har fått Real Madrid til å vinne. At de sparker managere så ofte tyder på dårlig lederskap. Klementina trakk seg frivillig etter kort tid forøvrig.

Ja, du har rett i at Real Madrid burde være blant de beste i Primera og CL hvert eneste år, men jeg tror likevel det er en vanskelig klubb å være i. Presidenten handler inn spillere som treneren ikke selv ber om, ene og alene for å bygge videre på "Galacticos-politikken".

Med andre ord, Arsenal er ferdige som topplag.

De har fortsatt mange av de mest spennende spillerene i ligaen. Jeg tror Arsenal fortsatt kommer til å prege toppen av Premier League, med mindre økonomiske problem hindrer det.

Sitat fra: "For å quote Asbjørn enda en gang"

Hvor har jeg sagt at Capello, Mourinho og Benitez er dårlige managere?

Å, da beklager jeg virkelig det.
Carr har altfor få landskamper for England!

Torjus

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #263 på: 20. Des. 2005, 18:37 »
Hleb kom vel gratis til Arsenal da han var Bosman spiller?

Arild Skjæveland

• Gjest
« Svar #264 på: 20. Des. 2005, 20:46 »
Nei. Kan stige til ?15m.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #265 på: 21. Des. 2005, 10:42 »
Sitat fra: "Torjus"
Hleb kom vel gratis til Arsenal da han var Bosman spiller?

Nope, han kostet godt over 100 millioner.

Jarle

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #266 på: 26. Des. 2005, 18:16 »
Ny spiker i Souness-kista i dag.  Det er så håpløst at jeg ikke lengre finner ord; langt mindre greier jeg å finne argumenter som ikke allerede er oppbrukt.

KingKev

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #267 på: 26. Des. 2005, 18:50 »
Sitat fra: "Jarle"
Ny spiker i Souness-kista i dag.  Det er så håpløst at jeg ikke lengre finner ord; langt mindre greier jeg å finne argumenter som ikke allerede er oppbrukt.

Ja, det var virkelig Souness sin feil at vi tapte mot Liverpool. La oss sparke han med engang og ansette Steve Bruce i stedet.

Jarle

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #268 på: 26. Des. 2005, 19:19 »
Sitat fra: "Souey"
Ja, det var virkelig Souness sin feil at vi tapte mot Liverpool.

>> Selve tapet har jeg ikke problemer med. Problemet er at Newcastle på Anfield fremstod som et lag som ikke greide å spille seg til sjanser; det var ingen plan, ingen ideer. Som så mange ganger tidligere er det klin umulig å se noen struktur i det som skjer; jeg evner overhodet ikke å se hva planen til Souness er. Hvem skal gjøre hva? Hvem skal gå på løp? Hvordan skal spillerne spillerne posisjonere seg? Alt ser ut til å gå på måfå.

DET, min gode mann, er managerens ansvar.

I dag var Liverpool bedre i absolutt alt. På papiret mener jeg imidlertid at Newcastle har en vel så god tropp som Liverpool. Allikevel fremstår Liverpool som mer selvsikre, mer nøyaktige, mer fandenivoldske og ikke minst bedre trent. Med andre ord elementer som Graeme Souness ene og alene er ansvarlig for.

playah

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #269 på: 27. Des. 2005, 03:38 »
Sitat fra: "Jarle"
Sitat fra: "Souey"
Ja, det var virkelig Souness sin feil at vi tapte mot Liverpool.

>> Selve tapet har jeg ikke problemer med. Problemet er at Newcastle på Anfield fremstod som et lag som ikke greide å spille seg til sjanser; det var ingen plan, ingen ideer. Som så mange ganger tidligere er det klin umulig å se noen struktur i det som skjer; jeg evner overhodet ikke å se hva planen til Souness er. Hvem skal gjøre hva? Hvem skal gå på løp? Hvordan skal spillerne spillerne posisjonere seg? Alt ser ut til å gå på måfå.

DET, min gode mann, er managerens ansvar.

I dag var Liverpool bedre i absolutt alt. På papiret mener jeg imidlertid at Newcastle har en vel så god tropp som Liverpool. Allikevel fremstår Liverpool som mer selvsikre, mer nøyaktige, mer fandenivoldske og ikke minst bedre trent. Med andre ord elementer som Graeme Souness ene og alene er ansvarlig for.

jeg kunne ikke ha vært mer enig med deg