20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Hull 21/9 kl. 16.00  (Lest 42151 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Hull 21/9 kl. 16.00
« Svar #195 på: 21. Sep. 2013, 20:41 »
Debuchy får jo to mann! Det er helt klart Ben Arfa som ikke gidder...
Beklager, men du har misforstått noe fundamentalt om forsvarsspill om du klarer å unnskylde Debuchy det første målet. Han er helt ute av posisjon, han har INGENTING i press på en mann som mottar ball i midten 5 meter høyere enn linja å gjøre. En feil som femtedivisjonsspillere ville skammet seg over.

Du har misforstått noe fundamentalt om hv/hom/hm om du klarer å ikke klage på Ben Arfa. Først så GIDDER han ikke å følge mannen. Prøv å se kroppspråket hans, han kunne ikke gitt mer faen. På det siste er han symbolsk symbolsk forsvarer og luntrer etter. Ben Arfa tenker bare vm og ser på Newcastle som en måte å reklamere seg på.

lol. faen du er latterlig

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
« Svar #196 på: 21. Sep. 2013, 20:57 »
Mot Aston Villa var det mange som belønna Cissè for assisten han ikke kunne noe for!

Ja. Venter bare på at noen drar opp hestesparket hans i dag som ny "assist" :D

Uasnett feil å bare skylde på Cisse i dag. Han er helt ubrukelig for tida, men Debuchy og HBA var verre. Også ekstremt skuffende at Colo ikke klarer å holde sammen forsvaret mot et publag på hjemmebane.
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #197 på: 21. Sep. 2013, 21:06 »
Intet nytt frå Newcastle-fronten ser eg. Pardew har jo vore so offansiv i intervjua fram til denne kampen tykkjer eg. Og eg har sett ein samanlikna laget med det som kom på 5.plass. Eg tykkjer det liknar på fjorårssesongen eg. Sleppe inn 3 mål mot Hull!!
Hull har vunne alle sine på St James.
« Siste redigering: 21. Sep. 2013, 21:09 av lgrinde »

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
« Svar #198 på: 21. Sep. 2013, 21:08 »
Det ligner på sesongen da vi rykket ned, om ikke annet enn "terminliste-messig". Åpnet med en tøff kamp i Manchester, tok en 1-0-hjemeseier mot et middels lag, og så tapte vi hjemme for Hull som da også var nyopprykka.
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #199 på: 21. Sep. 2013, 21:20 »
Det som irriterar meg er at eg føler Pardew har vore veldig sjølvsikker etter Villa kampen og denne prestasjonen måtte jo koma. Spelarane sin feil eller ikkje, deg sler tilbake på Pardew og ein god kamp får ikkje meg overbevist. Han burde vita betre. 3 neste kampane er jo frykteleg tøffe.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #200 på: 21. Sep. 2013, 21:32 »
Debuchy var helt på bærtur mange ganger i dag, men det ene målet er jo rett og slett skandale. Er ikke mye tvil om at HBA burde hjulpet ham når han fikk hjerneblødningen, men det er Debuchy som skaper feilen.

Ellers registrerer jeg at vi er tilbake til gamle synder med tanke på pasningsspillet. Ingen bevegelse, og ingen planmessige avdriblinger i den forstand at man dribler av en mann for å komme seg i posisjon til å passe ballen videre. Nå er jo dette spesielt vanskelig å få til når man begynner å hoofe rett frem, og dermed mister ballen så fort at man ikke finner roen med ballen.

Cisse og Debuchy ut, Santon på Høyreback, Dummet på venstre. Trenger ikke sette inn noen for Cisse en gang, men er vel greit å ha med Gouffran sammen med Remy på topp. Nå håper jeg bare ikke Remy havner i kasjotten i november.

Pardew MÅ forstå at det er bedre å la en ung Dummet få sjansen enn at Debuchy driter seg ut.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #201 på: 21. Sep. 2013, 23:34 »
Første målet må deles 50/50 mellom Deb og Ben Arfa. Deb skulle aldri ha gått ut av posisjon, men Ben Arfa gjør ikke en dritt for å markere en spiller som står helt alene 20 meter fra mål.

Det andre målet kommer fra en person som Colo skulle ha markert.

Det tredje er et klassemål som man vanskelig kan forsvare seg mot. Godt slått innlegg og herlig volley, kjipt, men for et digg mål.

Remy var dagens beste med Anita som en god nummer to.

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #202 på: 22. Sep. 2013, 00:47 »
Vi scorer to mål, noe som skal være nok for å få seier på hjemmebane. Men det er rett og slett altfor enkelt å score mål på oss. Dødballene har til og med blitt værre (skulle ikke være mulig egentlig). Benteke sitt mål sist kamp var posisjonering på amatørnivå. Vi presterer det samme på andremålet til Hull. Hva faen er det vi driver på med!? Ingen som markerer. Får gå alene å stusse ballen i mål. Det er patetisk å se på. Har aldri i min tid som PL seer sett svakerere markering to kamper på rad. Nufc har aldri vert god i forsvar, men dette her tar kaka. Mildt sagt piss elendig forsvarsspill.
Remy er kvalitet, men det er synd vi svikter så grasalt i hans måldeby.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #203 på: 22. Sep. 2013, 11:25 »
Eg synst, uansett ka alle andre her meiner, at vi savner Tiote.  Vi mangler et definert anker,  som er duellsterk og som markera seg defensivt. Anita har vert bra dei siste ukene, så ikke nødvendigvis han som må vike, men er nok det naturlige valget.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #204 på: 22. Sep. 2013, 11:42 »
Problemet med Tiote er jo at han ikke har markert seg defensivt på lange tider. Han skaper som regel mer farligheter enn han gjør godt.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #205 på: 22. Sep. 2013, 11:49 »
Mener uansett at behovet for en slik type er så stort at vi i så fall må få spilt han i form. Skal man tro AP så ser han bra ut i år. Husk at vi spilte den beste fotballen i 5.plass-sesongen med Tiote sentralt ig og Jonas som indreløper. Ingen av de tre som startet i går er sterk nok i duellspillet og defensivt

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #206 på: 22. Sep. 2013, 12:56 »
Savner en skikkelig ledertype i dette laget. For øyeblikket føler jeg vi ikke har noen som vil åpne kjeften eller gå i krigen og trekke med seg de andre.

Krul er aldri ute og dirigerer eller styrer forsvaret. (Guzan i Villa målet var jo helt fantastisk med å styre forsvaret i går mot Norwich) Krul står der bare som en påle. I går skulle jeg gjerne ha sett en forbanna Krul i målet ettersom forsvaret var på trynet hele kampen.

Føler heller ikke at Colo er noen naturlig ledertype som det oser autoritet av.

Barton eller Nolan hadde vært herlige typer å ha i dette laget.

Vel vel, er nok litt naturlig å svartmale alt etter et tap hjemme mot Hull Tigers. Men når en elefant som Steve Bruce klarer å få et lag som Hull til å utspille oss mister en bare helt troen.

Nå kommer det en tøff periode framover med vanskelige kamper. Håper Newcastle kan overraske oss flere ganger og ikke bare innkasere tapene på forskudd som forventet.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #207 på: 22. Sep. 2013, 14:16 »
Krul var da ute og kjeftet som bare pokker ved flere anledninger i går.

Men når vi snakker om Krul, har Krul fått streng beskjed om å aldri sette i gang spillet fort, eller er han bare jævlig dårlig på det feltet? Herregud så mye tid han sløser, ofte når man kan sette i gang spillet kjapt og kontre. Det er sjeldent vi ser skikkelig kontringer som starter med Krul. Går så inn i helvetes treigt.
Nei.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #208 på: 22. Sep. 2013, 14:44 »
Eg tykkjer han er særs svak på det området. Utsparka sleivar han ofte ut øve sidelinja. Han likar å roe ned før han gjere noko. Om det er noko han har fått beskjed om får me vel aldri vita. Hadde han greidd setja i gong raskt og det hadde ført til ei kontring so hadde vel ingen på benken klagd på det.
« Siste redigering: 22. Sep. 2013, 14:50 av lgrinde »

GMC

• Kaptein
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
« Svar #209 på: 22. Sep. 2013, 15:17 »
Satt med en god følelse etter 1 omgang. Laget satt på en fin 2 plass i Premier League...utrolig hvor fort ting forandrer seg på 45 min.