20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfervinduet Januar 2014  (Lest 187934 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet Januar 2014
« Svar #540 på: 28. Jan. 2014, 00:24 »
Det lukter en unnskyldning ala at den rette avtalen ikke var tilstede fra JoKe. Hentes det ikke inn erstatter er vi uansett avhengig av at Anita og Tiote er friske og pådrar seg lite suspensjoner - samt at vi får Ben Arfa i gang så vi har noen form for boksåpner på banen.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

mortinho84

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #541 på: 28. Jan. 2014, 00:25 »
halve prisen av mata? fy faen...

Pontare

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #542 på: 28. Jan. 2014, 00:26 »
Kommer ingen direkte erstatter i dette vinduet. Har veldig vanskelig å se for meg hvordan vi skal spille fotball uten Cabaye. Tror vi blir å hente inn en spiss så vi kan spille 4-4-2. Synd, laget vi har kler 4-2-3-1 veldig bra.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #543 på: 28. Jan. 2014, 00:29 »
Svaret per dags dato med stallen vi har i dag er Ben Arfa/Marveaux i 10er-rollen. Frykter jo litt 4-4-2 og Shola på topp - og det tror jeg blir vanskelig uten Cabaye sentralt.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Pontare

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #544 på: 28. Jan. 2014, 00:34 »
Er veldig redd for at det blir 4-4-2 i tiden som kommer ja. Marerittet er at vi ikke får inn noen ny spiss og at det blir Ameobi som skal "erstatte" Cabaye.

Bresken

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #545 på: 28. Jan. 2014, 00:35 »
Nettopp det jeg også frykter Kristoffer. Isolert sett er et salg av Cabaye verken overraskende eller krise under riktige omstendigheter. Men jeg har ikke trua på at vi henter inn noen erstatter, og jeg er livredd for at Pardew ikke ser behovet for en slik spiller, og kjører 4-4-2 løsningen med Shola som joker.

Hvis et salg av Cabaye ikke resulterer i enten at vi får inn en direkte ersatter, eller at Marveaux/Ben Arfa blir hyppig brukt, da vet jeg ærlig talt ikke hva jeg skal gjøre.

Pontare

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #546 på: 28. Jan. 2014, 00:37 »
Verken HBA eller Marveaux er optimale i 10er-rollen. Mener bestemt at begge trenger rom foran seg, spesielt HBA er ikke flink til å orientere seg før ballen kommer til han, han trenger å kunne sette fart framover for å virkelig briljere. Med en aggressiv defensiv midt som ryggsekk i 90 minutter sliter han ofte. Sissoko sliter med det samme. Cabaye er suveren til å finne seg rom.
« Siste redigering: 28. Jan. 2014, 00:39 av Pontare »

Pontare

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #547 på: 28. Jan. 2014, 00:40 »
Se på Englands beste 10-ere, de er helt rå på å utnytte lite rom. Silva, Özil, Hazard (selv om han også trives litt lengre ut). HBA mangler veldig mye av det som gjør disse spillerne gode, overblikket, evnen til å velge enkle løsninger.

Bresken

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #548 på: 28. Jan. 2014, 00:44 »
Det kan jeg si meg enig i Pontare, i det minste hva HBA angår. Jeg vet ikke helt hva jeg mener om Marveaux i en 10-er rolle, men det er ikke til å skyve under en stol at i Cabaye sitt fravær, så er det enten HBA eller Marveaux vi kan og bør bruke der. Noen vil kanskje også nevne Anita i samme slengen.

Bruk av Marveaux/HBA i denne rollen handler ikke om optimalitet, men å gjøre det beste ut av en kjip situasjon. Jeg vil si jeg vil:

Alt. 1. Aller helst beholde Cabaye
Alt. 2. Ved salg av Cabaye, skaffe en god erstatter umiddelbart
Alt. 3. Utnytte Marveaux/HBA på en annen måte
...
Alt. 885. Bruke Ameobi....

Vi er nok alle enige om at vi ikke har lyst til å selge Cabaye, men det ser ut som en realitet. Da får vi bare håpe Pardew prøver seg fram til gode løsninger, og ikke velger det han ser på som tryggest, nemlig alternativ 885!

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #549 på: 28. Jan. 2014, 00:53 »
Se på Englands beste 10-ere, de er helt rå på å utnytte lite rom. Silva, Özil, Hazard (selv om han også trives litt lengre ut). HBA mangler veldig mye av det som gjør disse spillerne gode, overblikket, evnen til å velge enkle løsninger.

En av de tingene HBA mangler, er god nok støtte. Selvfølgelig ser vi alle at han gjør en del "dumme" valg, men ofte skyldes det også mangel på alternativer.
Når du ser de spillerne du nevnte der f.eks, så har de 3-4 lagkamerater som skaffer seg rom osv, men når Ben Arfa får ballen, så er det altfor stillestående og tamt rundt han. Noe Pardew må gjøre noe med.
Same old Shearer, always scoring!

Sigurd

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #550 på: 28. Jan. 2014, 07:33 »
Jaja. Får være takknemlige for at vi fikk ha Cabaye i 2,5 år. En fabelaktig spiller som vi fikk for relativt lite penger, og som gir oss en stor profitt. Nå er jeg spent på om ledelsen har en plan for hva man skal gjøre videre.

Vi har ikke hatt tradisjon for å erstatte spillere i inneværende vindu, så jeg mistenker at det også blir resultatet nå. Tror jeg har godt av å holde meg unna nyhetssider frem til kalenderen viser 1.februar, slik at jeg slipper å bli skuffa over mangel på progresjon.

siddis

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #551 på: 28. Jan. 2014, 07:56 »
Syns det er synd at cabaye drar nå. Skjønner han jo og jeg skjønner at vi selger, allikevel er det forbanna synd for sesongen vår. Vi venter vel til juli for så å få lånt en spiller. Men slik er det nå for en gangs skyld når man holder med Newcastle. Glad det ble psg nå i forhold til Arsenal i august.

Men nå bør snart Joe dra opp noe annet enn sprit fra hatten. Lurer på hvor lenge han er på jobb om dagene... Snakker vi "hjemmekontor"?
"Andy O'Brien has an horrendous nose, the poor lad. It is massive, it is black and blue and it is awful."

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #552 på: 28. Jan. 2014, 08:08 »
Dette var jo kjekt. Mista vår beste spelar 4 dagar før Tyne-Wear derbyet...Riots anyone?

Rekk opp handa dei som meinar at me bør ha 1, 2 og helst 3 avtalar i boks allereie før Cabaye-salget vart kjent, men som trur me garantert ikkje har det? :D

Eg tykkjer laget vårt er ubalansert frå før av og sjølvsagt endå meir no. Gomis + direkte erstattar for Cabaye bør koma inne no i januar. Dessutan er eg skeptisk til kunn å sjå etter franskmenn. Meinar me bør ha alternativ andre stadar og. Personleg trur eg vår trygge tabellposisjon føre til ingen inn i detta vindauga.

PS. Hadde vore herleg med ein Nolan/Barton/Shearer/Speed/Batty -type til laurdag ;)
« Siste redigering: 28. Jan. 2014, 08:10 av lgrinde »

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #553 på: 28. Jan. 2014, 08:29 »
Kjenner eg blir jævlig oppgitt og trist, men er ikkje akkurat overraska. Blir forbanna dersom ikkje minst to spillere kommer inn. Trenger verkeleg ein erstatter for Cabaye, samtidig som ein spiss til er helt nødvendig. Men igjen, blir ikkje overraska om Cashley velger å sitte på pengene. Like etter vinduet er lukka, så gjer Padrew eit intervju der han seier at troppen er god nok som den er  og blablabla... Det same gamle tullet.
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

kung_zlatan

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #554 på: 28. Jan. 2014, 08:40 »
Ta det helt med ro gutter! Vi har jo Joe Kinnear som skal forhandle erstatter i løpet av 4 dager! Føler meg helt trygg på at det går bra... :grine: