20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfervinduet Januar 2014  (Lest 187823 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet Januar 2014
« Svar #495 på: 24. Jan. 2014, 15:01 »
Samt at jeg tror vi kanskje ønsker gjøre plass i lønnsbudsjettet til De Jong. Med dette mener jeg at vi kanskje helst ønsker få Cisse ut før De Jong inn, eventuelt at vi er avhengig av at overgangen til De Jong starter som et lån.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Andi

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #496 på: 24. Jan. 2014, 19:24 »
http://www.teamtalk.com/news/2483/9131711/January-targets-assessed-by-leading-scout

O store overgangsorakel Tor Kristian Karlsen sin vurdering av våre to største overgangsobjekter

Anders Nordeide

• Supersub
  • Newcastle United - One Toon - Howay the lads!
    • Vis profil
« Svar #497 på: 24. Jan. 2014, 20:08 »
Fåkk. Virker som PSG vil ha enten Pjanic eller Cabaye dette vinduet, ikke til sommeren. Tidligere i dag ga Roma beskjed om at Pjanic ikke er til salgs. Det kan dessverre ikke vi si om Cabaye :/ Bare jeg som blir litt nervøs av dette?

torefl

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #498 på: 26. Jan. 2014, 12:03 »
Skjer lite på denne fronten om dagen.

Skal vi bli vitne til nok et vindu med elendige bortforklaringer om at de forsøkte forgjeves men blattibla?

Jeg synes vi skal gå inn for Gomis, han er et beist som vil passe inn i PL.

baerb

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #499 på: 26. Jan. 2014, 16:52 »
Ser flere melder på twitter at PSG skal ha fått avslått et bud på 14 mill pund for Cabaye.. Frykter at han blir solgt dette vinduet.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #500 på: 26. Jan. 2014, 18:12 »
Det går mot det nå. Blir litt overrasket dersom Cabaye er her 1.feb. I så fall må det være fordi han vil spille fast før VM!
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

gardek

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #501 på: 26. Jan. 2014, 18:38 »
Det går mot det nå. Blir litt overrasket dersom Cabaye er her 1.feb. I så fall må det være fordi han vil spille fast før VM!

Jeg tror ikke han vil risikere å gå til en storklubb dersom ikke han får garantier for fast plass i startoppstillingen fram mot sommeren. Tipper han blir hos oss.
Toon till I die.

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #502 på: 26. Jan. 2014, 19:19 »
Blanc finner nok plass til Cabaye i PSG laget. Håper prisen kan nærmere seg 20 mill. pund da hvertfall, selv om det egentlig ikke betyr så mye i form av hvem Newcastle kjøper.

gardek

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #503 på: 26. Jan. 2014, 19:26 »
Blanc finner nok plass til Cabaye i PSG laget. Håper prisen kan nærmere seg 20 mill. pund da hvertfall, selv om det egentlig ikke betyr så mye i form av hvem Newcastle kjøper.

Skal ikke se bort ifra det! Men tror Cabaye vil ha garaniter først. I tillegg tror jeg Mike vil melke mye penger dersom han kommer til å selge Cabaye. Får vi 25+ for Cabaye, er det jo bra, men som du sier, ender vell ikke opp med noe særlig spillerkjøp uansett så hvis det skjer er det bare å se på at vi faller ned mot ingenmannsland som vanlig :((((
Toon till I die.

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #504 på: 26. Jan. 2014, 23:33 »

Skal ikke se bort ifra det! Men tror Cabaye vil ha garaniter først. I tillegg tror jeg Mike vil melke mye penger dersom han kommer til å selge Cabaye. Får vi 25+ for Cabaye, er det jo bra, men som du sier, ender vell ikke opp med noe særlig spillerkjøp uansett så hvis det skjer er det bare å se på at vi faller ned mot ingenmannsland som vanlig :((((

Så lei av lese det der. at selger vi en spiller går pengene rett i lomma til Mike,vi kjøper ingen etc. Er jo bare piss. Januar er vår vindu. Vi kjøpte i fjor flust med spillere i januar ble vinnere av vinduet i manges øyne. Januar før der kjøpte vi cisse som var det januarvinduets dyreste spiller.

Og når vi selger en spiller med bra profitt(sist Carroll) kjøper vi jo et halvtlag:) Mike investerer masse i laget. Har faktisk aldri stått på pengene er tilgjengelig med Mike. Står på å få de rette spillerne inn til den rette prisen. Og der må vel de fleste være enige om at Newcastle har vært magiske de siste årene.

Pontare

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #505 på: 26. Jan. 2014, 23:41 »
Så lei av lese det der. at selger vi en spiller går pengene rett i lomma til Mike,vi kjøper ingen etc. Er jo bare piss. Januar er vår vindu. Vi kjøpte i fjor flust med spillere i januar ble vinnere av vinduet i manges øyne. Januar før der kjøpte vi cisse som var det januarvinduets dyreste spiller.

Og når vi selger en spiller med bra profitt(sist Carroll) kjøper vi jo et halvtlag:) Mike investerer masse i laget. Har faktisk aldri stått på pengene er tilgjengelig med Mike. Står på å få de rette spillerne inn til den rette prisen. Og der må vel de fleste være enige om at Newcastle har vært magiske de siste årene.
Du er inne på noe. At Mike sitter og melker klubben for penger har jeg ikke sett noen bevis på. Såvidt jeg har skjønt var klubben i forderdelig økonomisk stand da han tok over. Han har gitt et enormt rentefritt lån som det virker som han prøver å få betalt ned delvis gjennom spillersalg og en mer forsvarlig drift.

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #506 på: 26. Jan. 2014, 23:48 »
Carroll pengene ble ikke brukt før ett år senere (Barton, Nolan, Enrique ble erstattet med samme sum som de ble solgt for), Cisse 9m£ inn, Carroll ut 35m£. Best, Forster ut etter det 5m£ tilsammen, Anita inn 6m£. Sissoko, Debuchy, Gouffran, Mbiwa, Haidara inn for ca 18m£, Ba ut. Uvisst hva vi egentlig fikk igjen her. Remy inn på lån, Simpson, Harper, Perch ut. Transferhistorien til nufc de siste vinduene. Pluss den enorme tv avtalen dette året så er det ikke mye pengebruk her.

Om vi selger Cabaye uten å få tak i en erstatter så er det nesten kroken på døren for min del. Det vil være patetisk, flaut, evneveikt om vi repeterer oss selv, les Carroll overgangen. Virker uansett som vi vil være vanskelige når det gjelder Cabaye, men kommer det et høyt nok bud drar han.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #507 på: 27. Jan. 2014, 00:19 »

Vi har brukt minst de siste 5 åra av samtlige lag i PL. Gått med tilsammen 25 mill pund i pluss på transfer fee's. Hvor er disse pengene? Tilogmed Everton knuser oss med 12,7 mill pund..
« Siste redigering: 27. Jan. 2014, 00:20 av Eriksen »

Milburn

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #508 på: 27. Jan. 2014, 00:46 »
MA har gjort mange feil gjennom årene, men vi skal egentlig ikke klage på hvordan klubben er blitt driftet de siste årene. Måten storklubbene kan shoppe på, og tildels andre klubber som Cardiff, er pga rike eiere. MA er kanskje rik, men på lang sikt kan man ikke bare spytte penger inn og håpe på CL-kvalikk. Arsenal er vel det beste eksempelet hvor de ikke har rike eiere som vil bidra med milliarder, og dermed må klubben gjennom en fase (spesielt med stadionbygging) hvor de selger spillere og mister muligheter til troféer. På en annen side kommer Arsenal til å ligge i Premier League som en klubb med sunn økonomi i lang tid fremover.

Men han har sine svakheter. Å ikke erstatte spillere og satse på sportslig suksess er et lite hån mot oss supportere. Når det gjelder Cabaye så stoler jeg på at MA er like harde med PSG på forhandlingsbordet som han har vært hittil. £14 mill for han er bare latterlig. Er han så mye dårlige enn Mata? Jeg ser fint at vi kan be om £20-25 mill.

Problemet er at vi må ha en erstatter i JANUAR. Cabella hadde vært ypperlig, men galehuset i Mountpellier virker ikke så lysten på det. Et nødsalternativ må være å bruke Ben Arfa i den 10'er rollen som Cabaye hadde f.eks. nå sist mot West Ham, og det er jo tilnærmet umulig å spå utfallet av.
"..for we're the loyalest football supporters, the world has ever had"

Rudi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #509 på: 27. Jan. 2014, 01:05 »
Jeg skulle gjerne vært i harnisk over vår posisjon på den tabellen, men når jeg ser Stoke glemmer jeg alt og gliser.