20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Fulham lørdag 31/8 kl 1600  (Lest 37818 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Henke911

• Flaskebærer
  • *
  • Stolt Toon fan
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Fulham lørdag 31/8 kl 1600
« Svar #150 på: 31. Aug. 2013, 18:03 »
Gratulerer  :toon:

Det var som å se laget vårt på det beste for to sesonger siden på slutten der.
Cabaye, Gouffran og Remy var sykt mye bedre enn Anita, Ameobi og Marve.
Spillet gikk fra elendig til kjempe underholdene på noen få minutt.

Sykt deilig med seier, sykt bra å se et lag som fungerer sammen og gøy å se Remy endelig  :D
Newcastle 3-1 Wigan (15.4.06)
Shearer 2 mål. Jeg var der!

Hakiki

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #151 på: 31. Aug. 2013, 18:05 »
Herlig å se smilet til Ben Arfa og hvor glad han var i post-match intervju.  Pleier ikke alltid få de med meg, men digger at han tok intervjuet på engelsk. Gjør han alltid det?
Genius by birth. Slacker by choice.

Sigurd

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #152 på: 31. Aug. 2013, 18:08 »
Det er helt fantastisk å se hvordan hele laget løfter seg når vi får innpå Remy, som med en gang viser at han er i stand til å vinne 1 mot 1 dueller. Mye av det skylles det jeg har savna lenge: sterke fysiske ferdigheter i angrep. Mener å se at både Santon, Gouffran og Ben Arfa løfter seg veldig når det skjer fornuftige ting fremover i banen!!

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
« Svar #153 på: 31. Aug. 2013, 18:11 »
Herlig 2. omgang!! Virkelig fortjent seier, selv om vi suger balle før pause. Mine betraktninger etter kampen:

- Benny var elendig før hvilen, men uansett hvor mye han feiler så er han alltid vår eneste spiller som kan utrette noe. Og når det faktisk klaffer, slik det gjorde etter pause, så er han helt ustoppelig. Enorm 2. omgang av franskmannen!

- Ameobi og Cisse er så elendige at det er nifst. Shola vet vi alle at ikke holder PL-nivå, men nå har vel Cisse brukt opp elendighetskvota si også?!? Mannen evner ikke å kontrollere en fotball, han har førstetouch som en gjenomsnittelig estisk  J14-spiller. Det er greit nok at han ikke får mye service, men jeg synes han bommer veldig mye de få gangene han faktisk blir servert også. Og selv om man ikke får service så bør man vel forvente at en spiller som hever hundretusenvis i uka bør klare å stokke beina og slå en pasning på 5 meter uten å spille den ut til innkast. Herregud.

- REMY virker å være AKKURAT den spilleren vi har skreket etter. En kjapp og bevegelig spiller med god teknikk. Gouffran har vært et OK kjøp, men han er langt fra like pigg som Remy på spissplass (ingen kritikk mot Yoann som spilte en god kamp som innbytter).

- Cabaye virker frustrert, men er med på å snu kampen. Hadde nok bua selv om jeg var på SJP, men den mannen er veldig viktig for NUFC og jeg håper han blir. Det kan bli alfa og omega for oss denne sesongen. Hvem tror vel at Ashley og klovnen JK kan klare å bruke eventuelle Cabaye-penger på å hente inn en fullverdig erstatter!?

- Forsvaret var i dag meget, meget bra! Colo binder det sammen som en sjef, mens Yanga var helt enorm. Debuchy overrasket meg også med oppofring og vinnervilje. En sjelden god kamp av backen som har slitt etter sin ankomst til Tyneside.

Til neste kamp vil jeg ha Remy og en NY SPISS fra start. Fiks Papiss og Shola en enveisbillett til Kanariøyene, og hent inn Gomis eller en annen angriper som duger uten Messi-service. I tillegg håper jeg at vi klarer å beholde Cabaye med mindre vi får inn en GOD erstatter.

God helg til alle medsupportere!!
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #154 på: 31. Aug. 2013, 18:15 »
Etter remy kom inn så er vi ett helt annet lag! Takk remy og ben arfa!

Batty73

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #155 på: 31. Aug. 2013, 18:16 »
Remy minner meg om Asprilla...en herilg spiller med svært god teknikk; han og Cabs snudde kampen idag ,) Og Ben Arfas mål er en klassiker.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #156 på: 31. Aug. 2013, 18:19 »
Herlig 2. omgang!! Virkelig fortjent seier, selv om vi suger balle før pause. Mine betraktninger etter kampen:

- Benny var elendig før hvilen, men uansett hvor mye han feiler så er han alltid vår eneste spiller som kan utrette noe. Og når det faktisk klaffer, slik det gjorde etter pause, så er han helt ustoppelig. Enorm 2. omgang av franskmannen!

- Ameobi og Cisse er så elendige at det er nifst. Shola vet vi alle at ikke holder PL-nivå, men nå har vel Cisse brukt opp elendighetskvota si også?!? Mannen evner ikke å kontrollere en fotball, han har førstetouch som en gjenomsnittelig estisk  J14-spiller. Det er greit nok at han ikke får mye service, men jeg synes han bommer veldig mye de få gangene han faktisk blir servert også. Og selv om man ikke får service så bør man vel forvente at en spiller som hever hundretusenvis i uka bør klare å stokke beina og slå en pasning på 5 meter uten å spille den ut til innkast. Herregud.

- REMY virker å være AKKURAT den spilleren vi har skreket etter. En kjapp og bevegelig spiller med god teknikk. Gouffran har vært et OK kjøp, men han er langt fra like pigg som Remy på spissplass (ingen kritikk mot Yoann som spilte en god kamp som innbytter).

- Cabaye virker frustrert, men er med på å snu kampen. Hadde nok bua selv om jeg var på SJP, men den mannen er veldig viktig for NUFC og jeg håper han blir. Det kan bli alfa og omega for oss denne sesongen. Hvem tror vel at Ashley og klovnen JK kan klare å bruke eventuelle Cabaye-penger på å hente inn en fullverdig erstatter!?

- Forsvaret var i dag meget, meget bra! Colo binder det sammen som en sjef, mens Yanga var helt enorm. Debuchy overrasket meg også med oppofring og vinnervilje. En sjelden god kamp av backen som har slitt etter sin ankomst til Tyneside.

Til neste kamp vil jeg ha Remy og en NY SPISS fra start. Fiks Papiss og Shola en enveisbillett til Kanariøyene, og hent inn Gomis eller en annen angriper som duger uten Messi-service. I tillegg håper jeg at vi klarer å beholde Cabaye med mindre vi får inn en GOD erstatter.

God helg til alle medsupportere!!

Veldig enig i at Remy ser ut til å være den bevegelige spisstypen vi har savnet.

Tror kanskje Papiss er inne i en sånn periode hvor han trenger den ene forløsende scoringen for å komme igang igjen. Og han kom nærme med den headingen i andre omgang.

Ellers skal jeg unngå å kommentere din interesse for estiske jenter på 14 år noe videre...

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
« Svar #157 på: 31. Aug. 2013, 18:21 »
Ellers skal jeg unngå å kommentere din interesse for estiske jenter på 14 år noe videre...

:spytt:
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Henke911

• Flaskebærer
  • *
  • Stolt Toon fan
    • Vis profil
« Svar #158 på: 31. Aug. 2013, 18:47 »
Og folkens, 3/4 kamper uten å sleppe inn mål så langt i år  8)
Newcastle 3-1 Wigan (15.4.06)
Shearer 2 mål. Jeg var der!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #159 på: 31. Aug. 2013, 18:51 »
Det skal vi faktisk også ta med oss. Trygghet bakfra er et fint utgangspunkt å bygge på. Sesongen vi kom på femte var det ikke fyrverkeri første halvdel, men vi var god defensivt.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #160 på: 31. Aug. 2013, 18:53 »
...å har vel Cisse brukt opp elendighetskvota si også?!?

Liten kommentar her. Cisse sin heading i tverren var det klasse over og eg vil sei det er meira uflaks enn udyktigheit at den ikkje går inn. Han hadde og eit skot(trur det var han) som hadde veldig god retning og fart, men vart blokkert. Den headinga viser i vertfall at han MÅ ha klassepasningar for å i det heile teke koma seg til avslutningar. Han har ikkje vore bortskjemt med det i det siste.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #161 på: 31. Aug. 2013, 19:00 »
Cisse så veldig mye bedre ut etter at det ble mer bevegelse rundt ham. Men nok en gang, Cisse er en poacher og suger utenfor 16 meteren. Det er helt sykt at folk fremdeles forventer at han skal blidra med masse utenfor 16 meteren. Det er ikke det han gjør. Enkelt og greit.

I dag var han i boksen veldig mye, men hvor mange OK innlegg kom egentlig hans retning? Det var ikke mange. To, pluss den fra Sissoko/Marveaux smo kom bakfra og var meget vanskelig å ta ned? Det er ikke mange. Folk som forventer at Cisse skal bidra med noe som helst utenfor motstanderens 16 meter kan ikke ha sett mye av Cisse de siste tjue åra, og skjønner åpenbart ikke hva slags type fotballspiller han er. Blir som å forvente at Marveaux skal bidra med skitmye defensivt. En gangi blant kan han bidra med noe, men det er ikke hans greie. Basta!

I tillegg kommer alt for mang einnlegg alt for seint. Slå når spillerne er å vei innover, ikke etter de er ferdig med løpene sine og må trekke tilbake. Men det ble bedre etter at Gouffran og Remy kom inn.
« Siste redigering: 31. Aug. 2013, 19:04 av boris. »
Nei.

torefl

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #162 på: 31. Aug. 2013, 19:05 »
Enig i mye av kritikken mot Cisse. Han er ganske håpløs på en del elementære ting. Men når det kommer til å avslutte i boksen så synes jeg han er fantastisk. Det er bare så synd at vi ikke får brukt han på nettopp det. Ameobi - Cisse er det dårligste spissparet newcastle har hatt på mangfoldige år. Remy kommer inn og er outstanding. God med ball og herlig driv. Han er mer den komplette spissen som man faktisk trenger og bør være en god støtte for Cisse. Men vi trenger allikevel en spiss slik at vi ikke blir sårbare for skader og karanterer for da sliter vi virkelig. Det så vi helt tydelig i dag i de første 70 minutter. De siste 20 var helt forrykende, det oste av fart og god ballkontroll fremover på banen og det kunne fort blitt flere mål på slutten. Sissoko skulle nok gått enda mer rett på mål, synes han spilte ballen for tidlig der på slutten.

Kort oppsummert så håper jeg vi klarer å gjenskape slutten av kampen i kampene fremover og da helst fra børjan slik at jeg slipper å lire av meg alt sutreriet som forpestet denne siden i dag.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #163 på: 31. Aug. 2013, 19:22 »
Og nok en gang føler jeg meg sinnsykt mye tryggere uten Tiote på banen. Om han går rett inn i førstelleveren når han er fit igjen blir jeg faen meg provosert.

Ønska lag for neste kamp:

A:

Krul
Debuchy - Mbiwa - Colo - Santon
Sissoko - Anita/Cabaye
Ben Arfa - Marveaux - Remy
Cisse

B:

Krul
Debuchy - Mbiwa - Colo - Santon
Sissoko - Anita/Cabaye
Ben Arfa - Marveaux - Gouffran