20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Fulham lørdag 31/8 kl 1600  (Lest 37756 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Skjæren

• Supersub
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Fulham lørdag 31/8 kl 1600
« Svar #180 på: 31. Aug. 2013, 22:16 »
Ifølge statistikk var jo danny Simpson PLs 7ende beste spiller en sesong. Kan folk plis slutte med statistikk, det er jo helt håpløst å bruke.

Simmi

• Gjest
« Svar #181 på: 31. Aug. 2013, 22:21 »
Håpløst utsagn. Selvfølgelig har statistikk sitt å si, man må bare ikke se seg blind på det.

Hvis Marveaux har skapt 10 sjanser, så er det liten tvil om at han har gjort en god jobb i mine øyne.

nemiarwen

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #182 på: 31. Aug. 2013, 22:26 »
Noen som så kampen på al-jazera er det verdt det? Vurderer å bytte det mot sumo for å få sett alle kampene

Jeg har kuttet ut alt annet og satser alt på Al-Jazeera. Har riktignok 2 mnd oppsigelsestid på RiksTV, men så NUFC kampen på Al-Jazeera i dag. I dag så jeg kampen på laptopen i fanget. Fungerte utmerket spør du meg, hadde 2 kvalitetsdropp?! Som varte kanskje 30-60 sekund, ellers helt konge. Engelske kommentatorer.
Ah me lads, ye shud only seen us gannin',
We pass'd the foaks upon the road just as they wor stannin';
Thor wes lots o' lads an' lasses there, all wi' smiling faces,
Gawn alang the Scotswood Road, to see the Blaydon Races.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #183 på: 31. Aug. 2013, 22:29 »
Sjansestatistikken tar vel med alt av cornere og dødballer også?

Skjæren

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #184 på: 31. Aug. 2013, 22:41 »
Håpløst utsagn. Selvfølgelig har statistikk sitt å si, man må bare ikke se seg blind på det.

Hvis Marveaux har skapt 10 sjanser, så er det liten tvil om at han har gjort en god jobb i mine øyne.

Haha, leser du selv hva du skriver?

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #185 på: 31. Aug. 2013, 23:23 »
Spørsmålet er da: Kan noen, etter 3 kamper, med hånda på hjertet si at de har sett Marveaux stå bak noe som minner om en klar målsjanse? Jeg må melde pass. Kan i rettferdighetens navn nevne Colos heading fra corner i dag da.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #186 på: 31. Aug. 2013, 23:29 »
Jeg vet selvfølgelig at Marveaux har brukt sin tid som profesjonell fotballspiller ute på vingen, men i PL synes jeg han har vært mye bedre sentralt. Jonas har også brukt mye tid ute på vingen, men per i dag er han helt ute av posisjon ute på vingen. Jeg anser han for å være en boksåpner. Han er teknisk god, kreativ, pasningssterk og han greier å spille igjennom spillere med en himmelsk pasning. Det er det jeg vil se i en nummer ti, og jeg tror Marveaux passer perfekt i den rollen. men han må få tid. I fjor så vi at han hadde et par dårlige kamper før han virkelig så ut til å finne formen og leverte som bare pokker, før han hadde 60 dårlige minutter, ble byttet ut og måtte sitte på benken i de neste fire kampene frem til Jonas eller en annen ble skadet. Hva så om han hadde en dårlig kamp eller to? Sånt skjer, la nå spillere få vise seg. Jeg er jævlig sikker på at Marveaux fort kan vise seg å være en av lagets viktigste spillere om han holder seg skadefri og får spilt mye, da gjerne i 10er rollen. Så lenge han leverer på et jevnt og fint nivå håper jeg vi får sett mye til han.

Og man skal selvfølgelig ikke bare dømme spillere ut ifra stats. Stats kan fortelle mye, men ofte forteller de langt i fra hele historien.

Og kosinga til Colo og Cabaye etter kampen i dag. Bare jeg som har en følelse av at dette var siste gang vi så Cabaye i svart og hvitt?
« Siste redigering: 31. Aug. 2013, 23:35 av boris. »
Nei.

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
« Svar #187 på: 01. Sep. 2013, 02:34 »

NewUtd.no: av supportere - for supportere!

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #188 på: 01. Sep. 2013, 08:08 »

:nikke:
Nei.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #189 på: 01. Sep. 2013, 13:15 »
Spørsmålet er da: Kan noen, etter 3 kamper, med hånda på hjertet si at de har sett Marveaux stå bak noe som minner om en klar målsjanse? Jeg må melde pass. Kan i rettferdighetens navn nevne Colos heading fra corner i dag da.

Bedre cornere enn på lenge, og når han dessverre snublet på vei gjennom mot Hammers. Jeg er for å benytte spillere som er i form, og likeså vrake de som ikke presterer. Men jeg ønsker å la Marve få litt tillit over tid, som med Ben Arfa. Husker enda hvordan folk mente det var greit å vrake Ben Arfa slik Pardew gjorde i starten, fordi han leverte ujevnt. Det ordna seg når han faktisk omsider fikk tillit over tid. Marve har de egenskapene vi trenger dersom vi skal fremstå som et attraktivt, spillende fotballag. Gi han muligheten til å spille seg varm i trøya.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #190 på: 01. Sep. 2013, 13:34 »
Husker enda hvordan folk mente det var greit å vrake Ben Arfa slik Pardew gjorde i starten, fordi han leverte ujevnt.

Eg var blant disse, og eg står fortsatt på at det var bra coaching av Pardew. Ben Arfa sleit såpass med det defensive i starten av den sesongen, at vinninga offensivt gjekk opp i spinninga. Ankepunktet må i så fall meir vere retta mot at Pardew let Obertan få så mange startar den hausten.

Eg synest framleis laget er for ubalansert på midtbanen når vi gir vekk ballen såpass mykje som vi gjorde i 1. omgang. Og då er det naturleg at ein ser på den som yter minst defensivt på midtbanen; Sylvain.

Når det er sagt så er eg pro å gi han fleire sjansar i ei litt meir skreddarsydd rolle offensivt på midtbanen, og at han viste at han kan handtere ei slik rolle fleire kampar forrige sesong. Då må vi ha ein spelar lengre defensivt i banen som det er litt meir graft i enn Anita, som eg helst vil ha som indreløpar.

I kampar vi skal styre kunne eg gjerne tenkt meg ein litt smalare diamant på midtbanen, med Ben Arfa som hengande spiss bak Cissé eller Remy. Noko liknande dette hadde vore interessant:

...................Cissé/Remy............
..............................Ben Arfa......
................Marveaux..................
........Sissoko...........Anita..........
................Cabaye.....................

For det første vil det gi meir rom for backane på offensive raid (der vi veit Santon kan levere, og der Debuchy viste klare framsteg i går), og for det andre vil det sikre oss bra moglegheiter til å halde trykket oppe. To gode ballspelarar (Anita og Cabaye), gjennombrotskraft (Sissoko), to som er potensielt veldige gode på små flater (SM og HBA) og eit påfølgjande trykk som vil skape arbeidsrom for spissane der spesielt Cissé er klart best: Inne i boksen.

Eg ser mange tolkar Colo-klemmen som Farvel Cabaye, men Le Tissier i Sky-studioet tolka det fullstendig motsett: At Cabaye var "back for good". Den som lever over natt til tysdag vil sjå.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #191 på: 01. Sep. 2013, 13:44 »

Bedre cornere enn på lenge, og når han dessverre snublet på vei gjennom mot Hammers. Jeg er for å benytte spillere som er i form, og likeså vrake de som ikke presterer. Men jeg ønsker å la Marve få litt tillit over tid, som med Ben Arfa. Husker enda hvordan folk mente det var greit å vrake Ben Arfa slik Pardew gjorde i starten, fordi han leverte ujevnt. Det ordna seg når han faktisk omsider fikk tillit over tid. Marve har de egenskapene vi trenger dersom vi skal fremstå som et attraktivt, spillende fotballag. Gi han muligheten til å spille seg varm i trøya.

Bedre cornere enn før sier ikke mye, og det er maks den til Colo som kan kalles en målsjanse. Jeg mener i alle fall ikke at alle cornere er sjanser bare ved å være cornere. Og da han ble spilt gjennom mot West Ham kunne det blitt en sjanse, men da var det jo han som ble spilt fri. Mulig det teller å komme til sjansene selv også da? I alle fall en syltynn sjanse å regne med det også. Vegen er i alle tilfelle uhyre lang til å ha skapt 10 sjanser. Det som var mitt poeng. Å dra fram en slik statistikk er helt usaklig i forhold til diskusjonen når den åpenbart ikke stemmer. I alle fall ikke med det jeg regner som sjanser.

Skjæren

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #192 på: 01. Sep. 2013, 14:36 »
Takk.

Rudi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #193 på: 01. Sep. 2013, 15:08 »
Ingen som greier å framprovosere en link til MOTD?