Kjenner litt på skuffelsen også i dag. Samtidig visste vi at dette var en beintøff åpningskamp.
Ser det er mange som gir Jonas en del pepper og er "glade" for at han er ute med skade. Personlig tar jeg heller en Jonas med full innsats og begrenset dyktighet fremfor en våryr og halvblind Debuchy. Jeg er ingen fan av klippekortet til Jonas, men du vet hva du får og innsats er én av ingrediensene han bidrar med.
Ellers prøver Ben Arfa i hele første og får det nesten til ved et par anledninger. Han stakk forbi 3 og 1/2 City spiller og triller inn til en Guffen som ikke får med seg offside-fella til City. Etterhvert virker det som om Arfa blir
frustrer og ikke gidder å trå til med samme innsats som før. Feks skyter han fra svært spiss vinkel i stedet for å runde en spiller ekstra - noe han normalt ville gjort (mener jeg da). Men han var vår eneste offensive styrke i hele kampen.
Tiote var igjen uinspirert og vaklende og ikke den klippen jeg husker fra hans første sesong hos oss. Rare langpassninger. Dribling (hvis man kan kalle det det) på egen halvdel mot 2-3 City spillere. Jogging mellom spillere i stedet for "in your face" som han var tidligere. Savner den "gamle" Tiote.
Anita fikk være med, men synes han med sine 150 cm og 25 kg hadde små sjangser til å påvirke noe som helst mot et City lag med høye og/eller tunge spillere. Han ble stadig fratvunget ballen av skulderen til Toure (som forøvrig er et beist av en spiller).
Cisse var usynelig. Ikke mye mer å si om han.
Dummett var definitivt et lysglimt og klarte, ihvertfall delvis, å ufarliggjøre Navas. Dét synes jeg det står respekt av og det lover godt for kommende kamper. Håper han klarer å holde det oppe og ikke ha to, tre gode kamper for så å bli borte igjen som flere andre har gjort. Vi trenger litt "nytt håp".
Steven Taylor. Ugh. Virker tung og ukonsentrert. Som en eller annen sa tidligere tror jeg ikke Taylor var ute etter å daske Aguero i bakhodet, men heller dulte ham i ryggen skuldra for å få han i ubalanse, men bomma. Svisj, så var vi en mindre. Latterlig av Taylor ettersom Aguero var rimelig alene og Taylor hadde én NUFC spiller på hver side av seg og rimelig god sikring.
Synes flere av målene mot oss i går var ene og alene forsvaret sin skyld (utenom offsiden Sissoko opphevet). Etter å ha sett reprisene ser det for meg ut som om oppskriften for å komme forbi forsvaret vårt er å løpe mellom midstopperne våre. Da klarer de ikke (raskt nok) bli enige om hvem som skal ta angriperen, eller de sløver såpass hardt at de ikke rekker å reagere.
Første målet er tildels uflaks. Rikosjett/retur som havner hos Silva. Samtidig, det er ikke én forsvarer på vei mot ballen/ut i Silva. Silva ligger mellom midstopperne.
Andre målet er dyktighet fra Aguero sin side, men mener også at Saylor burde vært mye mer oppi Aguero der og forstyrret.
Tredjemålet er et resultat av en stående Debuchy som brøyter ned alt av spillere han kommer over og klarer å ta igjen, samt en mur som ikke fungerer. Hvorfor i all verden står en 150 cm høy Anita i mur i det hele tatt? Og Cisse har gitt opp for lenge siden. Siden Anita ikke kan noe for høyden sin legger jeg skylden på Cisse som "ikke gidder", men dette hadde ikke skjedd i det hele tatt om Debbie hadde holdt hodet en 10-15 grader kaldere..
Fjerdemålet er igjen en Debuchy på tyttebærtur. Synes også Colo reagerer litt tregt der, men det er Debuchy som *skal* passe på den der. Med tanke på at Deb skal være en rask spiller synes jeg det er besynderlig at Nasri kommer såpass "lett" forbi ham.
Tap kan også virke som inspirasjon avhengig av hvordan man håndterer det. Håper virkelig at denne kampen blir denne sesongens "never again" og at de
vil mye mer i neste kamp. WestHam skulle være mulige å ta og med rett innstilling/innsats klarer vi det. Har tro på gutta! De må bare ha det selv også. Pardew - that's
your job!
Inn med gjeipen og frem med brøstkassa. Det er 37 kamper igjen. Jeg står bak laget mitt. Uansett. Nesten ihvertfall.
Sees lørdag.
Edit: Wow, det blei jaggu et langt innlegg. Sorry