20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Manchester City vs Newcastle United! Mandag 19 august kl. 21.00  (Lest 49235 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
Cisse funker nok veldig bra alene på topp, men ikke mot lag som dominerer. Newcastle må dominere og skape sjanser for at han skal være god. Han skaper ikke ting på egenhånd, og når Newcastle møter et så godt lag som Man City får han ekstremt lite å leke med INNENFOR motstanders box. og det er jo et stort problem, siden det er der han er god.

Burde hatt Gomis.
Ja han hadde sikkert puttet for City. Men i nufc er han veldig bortkastet da vi sjelden dominerer og skaper lite sjanser. Kanskje litt feil å kritisere Cisse. De bak han må også selvølgelig ta ansvar.

King_P

• Midtbaneanker
  • Nemesis
    • Vis profil
Pardew fornøyd med første omgang,mente vi trua mål en god del...
Han hadde samme syn som alle andre på andre omgang dog.
var slettes ikke fornøyd med timingen på Cabaye budet.Sa det var respektløst.
Mente det kunne blit en annen kamp med han på bana.
Søte, søte blekkspruter.

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
Pardew har mista både grepet og synet. Helt utrolig å komme med slike uttalelser.
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Batty73

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
Faen, jeg hater timingen på budet på Cabaye...Tror han kunne bidratt med noe positivt her i kveld.

Føler på den annen side at PL blir merog mer uniteressant for hvert år som går, iogmed at UEFA ikke makter å lage regler rundt financial fairplay....er jo ikke rart at City overkjører NUFC; de har brukt 900 mill....vi har brukt 20..  Topp 6 er gitt hvert eneste år,og de såkalte "små klubbene" (Ref TV2); slåss om smuler....og så fort vi har en god spiller; blir vedkommende solgt til en av topp 6; og vi er i en ond sirkel.  Det burde med andre ord innføres regler for å opprettholde interessen for PL. Ikke spør meg hva som kan gjøres, men lønnstak, spillerkvoter, grenser for antall untenlandskes spillere osv. er jo stikkord.

Taylor må jo være dum i hodet, og Debuchy er jo helt malplassert i PL.  Dette lover ikke godt.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Tror du er inne på noe her, Batty. Oppnår spillerne våre et visst nivå suges de raskt opp av topp 6. Newcastle fungerer i praksis som en talentspeiderklubb for de større klubbene. Det er de finansielle musklene som rår. Det beste vi kan håpe på, etter de mest optimistiske estimatene, er å kvalifisere oss til Europa League, men da blir vi jo bare straffet for bragden i ligasammenheng den påfølgende sesongen. Ønsker vi virkelig å oppnå sportslig suksess, trengs det en eier som er villig til å sprøyte rikelig inn med økonomiske ressurser.

Men jeg ser uansett ikke poenget med å oppnå suksess under et slikt system. Engelsk fotball er blitt redusert til en økonomisk konkurranse der sammensetningen av spillere og trenere, som ut av hensyn til egen privatøkonomi rullerer mellom de rivaliserende klubbene, er et vilkårlig sammensurium av representanter for alle slags byer, nasjoner og religioner. Lokale lag har ikke lenger noe som helst å gjøre med det lokale. Nesten alle spillere som hevder å ha hjerte for klubben og fansen bare faker det. Hjertet deres tilhører i de fleste tilfeller en annen by, et annet land, en annen kultur. Det er ikke lenger en reell konkurranse mellom områder, men er en orgie av mangfold og lykkejegeri. 11 tilfeldige mennesker slår 11 andre tilfeldige mennesker. Greit nok, men hvorfor bry seg?

I går tapte ikke Newcastle, men noen franskmenn, et par muslimer, en katolikk, en nederlender og noen andre tilfeldige folk. Og det var i hvert fall ikke Manchester by som gikk seirende ut.
« Siste redigering: 20. Aug. 2013, 05:31 av geordie-olav »

Christian

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Dei to siste innleggene summerer opp godt kvifor min interesse for PL er på eit bunn nivå.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Jeg er helt enig i det som nevnes ovenfor her. Premier League er fullstendig ødelagt av pengedoping. Selv om det er spenning i toppen i år, gir det uansett ikke rom for at noen outsidere kan komme å kjempe i toppen. Ligaen er blitt uinteressant og et stort klasseskille. Flere ligaer har naturligvis samme tendensene, men Spania og England fremstår som verstingene. Når jeg setter meg ned å ser fotball utenom Newcastle kamper, så havner jeg alltid på italienske kamper og sånn har det vært en stund nå. Der har de tross en del grums siste årene begynt å drive klubbene på en bedre måte. Se på inter og milan nå f.eks, de har sett alvoret av høyt pengeforbruk og satser på egne unge spillere. Napoli kunne først begynne kjøpefesten når Cavani ble solgt etc.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
Dei to siste innleggene summerer opp godt kvifor min interesse for PL er på eit bunn nivå.

Einig. Samtidig vil eg ikkje heilt innsjå det, sidan eg er so glad i engelsk fotball og klubben Newcastle.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
Cisse funker nok veldig bra alene på topp, men ikke mot lag som dominerer. Newcastle må dominere og skape sjanser for at han skal være god. Han skaper ikke ting på egenhånd, og når Newcastle møter et så godt lag som Man City får han ekstremt lite å leke med INNENFOR motstanders box. og det er jo et stort problem, siden det er der han er god.

Burde hatt Gomis.

Skulle hatt en Benteke / Lukaku type på topp om vi skulle spille slik vi gjorde igår.

Ett skikkelig beist av en spiller, ikke en veik pingle!

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
Tror du er inne på noe her, Batty. Oppnår spillerne våre et visst nivå suges de raskt opp av topp 6. Newcastle fungerer i praksis som en talentspeiderklubb for de større klubbene. Det er de finansielle musklene som rår. Det beste vi kan håpe på, etter de mest optimistiske estimatene, er å kvalifisere oss til Europa League, men da blir vi jo bare straffet for bragden i ligasammenheng den påfølgende sesongen. Ønsker vi virkelig å oppnå sportslig suksess, trengs det en eier som er villig til å sprøyte rikelig inn med økonomiske ressurser.

Men jeg ser uansett ikke poenget med å oppnå suksess under et slikt system. Engelsk fotball er blitt redusert til en økonomisk konkurranse der sammensetningen av spillere og trenere, som ut av hensyn til egen privatøkonomi rullerer mellom de rivaliserende klubbene, er et vilkårlig sammensurium av representanter for alle slags byer, nasjoner og religioner. Lokale lag har ikke lenger noe som helst å gjøre med det lokale. Nesten alle spillere som hevder å ha hjerte for klubben og fansen bare faker det. Hjertet deres tilhører i de fleste tilfeller en annen by, et annet land, en annen kultur. Det er ikke lenger en reell konkurranse mellom områder, men er en orgie av mangfold og lykkejegeri. 11 tilfeldige mennesker slår 11 andre tilfeldige mennesker. Greit nok, men hvorfor bry seg?

I går tapte ikke Newcastle, men noen franskmenn, et par muslimer, en katolikk, en nederlender og noen andre tilfeldige folk. Og det var i hvert fall ikke Manchester by som gikk seirende ut.

Godt skreve og det meste er nok dessverre sant. Samtidig trur eg dei fleste her inne bryr seg veldig mykje om både Newcastle og engelsk fotball. Eg likar ikkje utviklingen, men eg gir det ikkje opp. Og dette har ikkje akkurat skjedd over natta. Ein kan vel gå tilbake til då Chelsea vart kjøpt opp.
« Siste redigering: 20. Aug. 2013, 08:36 av lgrinde »

lefsen

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Er jo enig, men som innlegget over her nevner har det jo vært sånn en god stund da. Vi trenger nye regler, men nå får vi leve med det systemet vi har. Klubber midt på tabellen har aldri hentet så gode spillere som de har gjort i år. Bony! Wolfswinkel! Ramirez i fjor! At vi ikke har gjort det er en annen sak.........Klubben er uansett størst, samme hvem som spiller. Og klubben; det er oss.
« Siste redigering: 20. Aug. 2013, 08:46 av lefsen »

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
Såg intervju av Geordies før kampen. Heldigvis noko som ikkje har endra seg og det er oss supportarane.
Eg gler meg til eg skal bort til Newcastle på Tyne-Wear derbyet.
« Siste redigering: 20. Aug. 2013, 09:16 av lgrinde »

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
Kjenner litt på skuffelsen også i dag. Samtidig visste vi at dette var en beintøff åpningskamp.

Ser det er mange som gir Jonas en del pepper og er "glade" for at han er ute med skade. Personlig tar jeg heller en Jonas med full innsats og begrenset dyktighet fremfor en våryr og halvblind Debuchy. Jeg er ingen fan av klippekortet til Jonas, men du vet hva du får og innsats er én av ingrediensene han bidrar med.

Ellers prøver Ben Arfa i hele første og får det nesten til ved et par anledninger. Han stakk forbi 3 og 1/2 City spiller og triller inn til en Guffen som ikke får med seg offside-fella til City. Etterhvert virker det som om Arfa blir
frustrer og ikke gidder å trå til med samme innsats som før. Feks skyter han fra svært spiss vinkel i stedet for å runde en spiller ekstra - noe han normalt ville gjort (mener jeg da). Men han var vår eneste offensive styrke i hele kampen.

Tiote var igjen uinspirert og vaklende og ikke den klippen jeg husker fra hans første sesong hos oss. Rare langpassninger. Dribling (hvis man kan kalle det det) på egen halvdel mot 2-3 City spillere. Jogging mellom spillere i stedet for "in your face" som han var tidligere. Savner den "gamle" Tiote.

Anita fikk være med, men synes han med sine 150 cm og 25 kg hadde små sjangser til å påvirke noe som helst mot et City lag med høye og/eller tunge spillere. Han ble stadig fratvunget ballen av skulderen til Toure (som forøvrig er et beist av en spiller).

Cisse var usynelig. Ikke mye mer å si om han.

Dummett var definitivt et lysglimt og klarte, ihvertfall delvis, å ufarliggjøre Navas. Dét synes jeg det står respekt av og det lover godt for kommende kamper. Håper han klarer å holde det oppe og ikke ha to, tre gode kamper for så å bli borte igjen som flere andre har gjort. Vi trenger litt "nytt håp".

Steven Taylor. Ugh. Virker tung og ukonsentrert. Som en eller annen sa tidligere tror jeg ikke Taylor var ute etter å daske Aguero i bakhodet, men heller dulte ham i ryggen skuldra for å få han i ubalanse, men bomma. Svisj, så var vi en mindre. Latterlig av Taylor ettersom Aguero var rimelig alene og Taylor hadde én NUFC spiller på hver side av seg og rimelig god sikring.

Synes flere av målene mot oss i går var ene og alene forsvaret sin skyld (utenom offsiden Sissoko opphevet). Etter å ha sett reprisene ser det for meg ut som om oppskriften for å komme forbi forsvaret vårt er å løpe mellom midstopperne våre. Da klarer de ikke (raskt nok) bli enige om hvem som skal ta angriperen, eller de sløver såpass hardt at de ikke rekker å reagere.

Første målet er tildels uflaks. Rikosjett/retur som havner hos Silva. Samtidig, det er ikke én forsvarer på vei mot ballen/ut i Silva. Silva ligger mellom midstopperne.

Andre målet er dyktighet fra Aguero sin side, men mener også at Saylor burde vært mye mer oppi Aguero der og forstyrret.

Tredjemålet er et resultat av en stående Debuchy som brøyter ned alt av spillere han kommer over og klarer å ta igjen, samt en mur som ikke fungerer. Hvorfor i all verden står en 150 cm høy Anita i mur i det hele tatt? Og Cisse har gitt opp for lenge siden. Siden Anita ikke kan noe for høyden sin legger jeg skylden på Cisse som "ikke gidder", men dette hadde ikke skjedd i det hele tatt om Debbie hadde holdt hodet en 10-15 grader kaldere..

Fjerdemålet er igjen en Debuchy på tyttebærtur. Synes også Colo reagerer litt tregt der, men det er Debuchy som *skal* passe på den der. Med tanke på at Deb skal være en rask spiller synes jeg det er besynderlig at Nasri kommer såpass "lett" forbi ham.

Tap kan også virke som inspirasjon avhengig av hvordan man håndterer det. Håper virkelig at denne kampen blir denne sesongens "never again" og at de vil mye mer i neste kamp. WestHam skulle være mulige å ta og med rett innstilling/innsats klarer vi det. Har tro på gutta! De må bare ha det selv også. Pardew - that's your job!

Inn med gjeipen og frem med brøstkassa. Det er 37 kamper igjen. Jeg står bak laget mitt. Uansett. Nesten ihvertfall.

Sees lørdag.

Edit: Wow, det blei jaggu et langt innlegg. Sorry :)
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

Tino

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
Ugh.. hadde ikke akkurat troa før denne kampen, men på 2-0 orka jeg ikke mer lidelse og skrudde av. Klasseforskjell. Godt vi ikke møter City hver uke.  :phui:

Hakiki

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Er det vanlig at en motstander tar drikke av legen til det andre laget?

Ja.  Det vil si det er vel kanskje ikke "vanlig" i den forstand at det skjer hele tiden, men når anledningen byr seg og det skjer så er det på ingen måte oppsiktsvekkende.  Har sett dette flere ganger, både i PL, Championship, og kamper i europa.
Genius by birth. Slacker by choice.