20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Man City - Newcastle 30/3 kl. 1600  (Lest 16536 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Man City - Newcastle 30/3 kl. 1600
« Svar #105 på: 30. Mars 2013, 18:49 »
Jeg ser at mange peker på innsatsen som det største problemet i dag, og det er jeg helt uenig i. Hadde det bare vært så enkelt som det...

Problemet er at vi går ut veldig lavt, samtidig som vi sliter med å ta de overgangene vi får. Etterhvert blir vi bare spilt lavere og lavere - til slutt ender det med en City scoring og vi klarer ikke å reise oss.
Med andre ord, jeg mener det er taktikken som ødelegger kampen vår. Vi hadde kanskje tapt uansett, men jeg synes vi skulle variert litt mer med høyt press, sendt flere folk fremover og tatt noen sjanser. Der er hovedproblemet. Innsatsen var helt grei den og vi gjør det vi kan for å forsvare oss, men kvaliteten og ideen vår er ikke god nok mot et så bra lag som City i dag.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #106 på: 30. Mars 2013, 18:53 »
Jeg synes folk er i overkant negative i dag. Newcastle slipper kun inn fire mål i dag, og det kunne vært verre.

Jeg synes moderatoeene skal finne frem hammeren og kvitte seg led alle som har vært negative i dag

Hadet.
Nei.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #107 på: 30. Mars 2013, 18:58 »
Registrerer at du etter femtitredje lignende sarkasmeinnlegg enda ikke tror folk har tatt poenget ditt. Og fatter selvfølgelig at jeg egentlig har tapt som faktisk kommenterer dette.

Hadet.

...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #108 på: 30. Mars 2013, 19:03 »
Registrerer at du etter femtitredje lignende sarkasmeinnlegg enda ikke tror folk har tatt poenget ditt. Og fatter selvfølgelig at jeg egentlig har tapt som faktisk kommenterer dette.

Hadet.

:gp:

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #109 på: 30. Mars 2013, 19:07 »
Ingen forventa noko som helst her idag. Mi får sjå etter Benfica og Fulham.

Du forventet ikke å se innsats, eller at det i det minste så ut som vi prøvde på noe?

Fordi om ikke kunne vi jo heller bare møtt opp med reservelaget?

Sjølvsagt forventa eg det men kor mange gonger har mi ikkje hatt denne diskusjonen etter ein slik kamp? Om da enten e Liverpool borte eller Spurs. Eller som idag, City.
Ingen forventa poeng og det er ikkje overraskande at det enda slik.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #110 på: 30. Mars 2013, 19:08 »
Jeg synes folk er i overkant negative i dag. Newcastle slipper kun inn fire mål i dag, og det kunne vært verre.

Jeg synes moderatoeene skal finne frem hammeren og kvitte seg led alle som har vært negative i dag

Hadet.

Farvel!!! :toon:

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #111 på: 30. Mars 2013, 20:16 »

Simpson - Saylor - Mbiwa - Jonas

:jones:

Jøsses, du har so ekstremt mykje å tilføre dette forumet. Kven meinar du skal spela istaden for desse?

Grunnen til at eg seier dette er at det har vore mykje diskusjon rundt kvaliteten på forumet og innlegg folk kjem med. Eg ser fram til fleire slike frå deg i løpet av kampen når Perch, Simpson og Jonas spelar mot Yaya, Aguero, tevez og Silva. Og sjølvsagt den same leksa om Pardew.
Forventar at ein moderator seier ifrå i so fall.

Til kampen: Får mi 1 poeng her so er eg i himmelen. Teinkje meir på Benfica-kampen enn denne igrunn.

Begynner å miste litt interessen av å være her inne, så håper det bedrer seg snart. Kanskje moderatorer burde stramme litt inn, selv om dette ødelegger litt for det frie?

En helt legit kommentar da. Man kan jo oversette bruken av den smileyen med: "Shit for noen dårlige backer - de kommer til å bli pisset på av Citys offensive spillere"

Jeg blir mer irritert av å lese at folk klager på andres kommentarer i hytt og pine og kreve at moderatorene tar tak. Dette er jo ihvertfall unødvendige innlegg og ser heller at de blir fjernet av moderator. Slutt å leke forumpoliti! Må være lov å få ut litt frustrasjon slik denne sesongen har gått. Tror det er bedre for helsen enn å legge godviljen til for å på død og liv finne noe positivt å si. Da møter man veggen når begeret renner over.

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #112 på: 30. Mars 2013, 20:46 »
At pardew elskerne her snart ikke innser at den dritt fotballen til pardew ikke er noe å satse på. Taktikken til pardew i dag var å drøye tid og lempe ball mot cisse som seff slår kompany og lescott i duell hver gang. Et eksempel. City hadde corner, elliot fanger ballen og anita går på løp ute på siden og vi kan sette igang contring. Men neida elliot holder ballen drøyer og lemper på cisse som taper duellen og city har ballen igjen. Sånt irriterer meg .
lt;3 Newcastle <3

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #113 på: 30. Mars 2013, 21:39 »
Vi har ikke samhandling. Vi er avhengig av gode enkeltspillere. Derfor vi taper. Ved at våre to beste backer er ute drepes den angrepsmuligheten samtidig som at Jonas og Simpson er rævva èn mot èn, noe som skjer ofte i dag siden vi legger vingene våre smale for å skape minst rom i midten. Dermed kommer vel tre av målene ikke sentralt, men i forbindelse med dårlig backspill.

Obertan gjør ikke en god defensiv jobb, og selger seg som en gammal hore på målet til Silva. Funka faktisk bedre når Anita gikk ut på kant og Perch kom inn sentralt. Anita og Cabaye blir for veike sentralt mot Yaya og Tevez. Med Tiotè, Debuchy og Santon tror jeg faktisk at vi kunne hamlet opp med City i dag.

På den andre siden. Ved bedre offensiv samhandling ville vi skapt mer mot City, og våre dårlige backer ville ikke blitt utslagsgivende. Det er der jeg ikke veit om Pardew er god nok, skape relasjoner og samtidige bevegelser.
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

Cadel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #114 på: 30. Mars 2013, 22:11 »

Sitat
En helt legit kommentar da. Man kan jo oversette bruken av den smileyen med: "Shit for noen dårlige backer - de kommer til å bli pisset på av Citys offensive spillere"

Jeg blir mer irritert av å lese at folk klager på andres kommentarer i hytt og pine og kreve at moderatorene tar tak. Dette er jo ihvertfall unødvendige innlegg og ser heller at de blir fjernet av moderator. Slutt å leke forumpoliti! Må være lov å få ut litt frustrasjon slik denne sesongen har gått. Tror det er bedre for helsen enn å legge godviljen til for å på død og liv finne noe positivt å si. Da møter man veggen når begeret renner over.

Hvis alle tenker seg om før man poster og spør seg selv om det faktisk er nødvendig å si det en har å si, og de som leser postene slutter å rakke ned på den som poster bare for at han/hun er for negativ eller positiv for deres smak, så tror jeg forumets "nedgang" som noen prater om vil snu.

Men noe folk må slutte med er disse sarkastiske drittpostene som blir slengt ut bare for å irritere andre. Spør du meg er de verre å lese enn negative/positive poster en er uenig med.

TegneserieSkjære

• Midtbaneanker
  • Toon till I die
    • Vis profil
« Svar #115 på: 30. Mars 2013, 22:26 »

Hadet.
" Roads!? Where we`re going we dont need roads."
- Dr. Emmet Brown.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #116 på: 31. Mars 2013, 01:22 »
Jeg ser at mange peker på innsatsen som det største problemet i dag, og det er jeg helt uenig i. Hadde det bare vært så enkelt som det...

Problemet er at vi går ut veldig lavt, samtidig som vi sliter med å ta de overgangene vi får. Etterhvert blir vi bare spilt lavere og lavere - til slutt ender det med en City scoring og vi klarer ikke å reise oss.
Med andre ord, jeg mener det er taktikken som ødelegger kampen vår. Vi hadde kanskje tapt uansett, men jeg synes vi skulle variert litt mer med høyt press, sendt flere folk fremover og tatt noen sjanser. Der er hovedproblemet. Innsatsen var helt grei den og vi gjør det vi kan for å forsvare oss, men kvaliteten og ideen vår er ikke god nok mot et så bra lag som City i dag.
Enig i det. Det er ikke bare innsatsen som gjør at vi taper i dag selv om den heller ikke var på topp. Spillerne springer også rundt uten mål og mening, og det er ikke noe system over laget. Cabaye kritiserte City før kampen for at de ikke spiller like bra som Manu som lag. Det er kanskje rett det, men vi spiller ikke som lag vi heller. Var innom Southampton kampen et par ganger, og det var pasningspill/bevegelse og balltempo i høy klasse. Det var press på ballfører, og når de hadde ballen tok de kloke valg. Spillte seg gjennom Chelsea forsvaret på en touch og fine samhandlinger. Enten så overvurderer vi spillene våre eller så er de ikke bedre, men jeg synes det er alt for ofte at vi rett og slett er for dårlige med ball i beina. Det er to-tre trekk før vi ikke evner mer. Ikke for å spore helt av, men det ligner av og til på det norske landslaget til tider. Blir vi satt under press går det ikke lange tiden før vi roter vekk ballen eller slår langt. Er vi ikke gode nok til å få til et kombinasjonsspill? Kanskje det er en kombinasjon med trener og lag, men jeg savner et tydelig system for hvordan vi spiller. Slik som det er nå er det fint lite som stemmer for nufc.
« Siste redigering: 31. Mars 2013, 01:24 av Fluffy »

GMC

• Kaptein
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
« Svar #117 på: 31. Mars 2013, 11:12 »
Tok meg en jogge tur etter 1-0 målet. Sett på høydepunktene nå. Hadde aldri trodd vi skulle få noe ut av kampen, men er så jævla typisk at City skal finne formen igjen mot oss og putte 4 mål. Nå er det bare å riste av seg denne kampen og se frem mot Benfica og ikke minst Fulham neste helg...den MÅ vinnes.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #118 på: 31. Mars 2013, 11:39 »
Hovudproblemet i dag var i mine auge backane. Verken Jonas eller Simpson har noko på backane å gjere. Farta til både Santon og Debuchy var sårt sakna både defensivt og offensivt. Vi hadde ingen mulighet å stå høgt i denne kampen, og vi lar City spele oss lave. Forøvrig så er måla vi slepper inn i dag svært SVAKT forsvarsspel. Vi virka veike i duellane. Bånn i bøtta.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #119 på: 31. Mars 2013, 13:22 »
Jeg er langt på vei enig i at backene var våre dårligste. Er også verdt å nevne hvor elendige de to var med ballen. Simpson få panikk hver gang han har ballen, og det ender sjelden med gode avleveringer. Jonas gjorde som han har gjort i hele år - kuker vekk ballen på alle mulige måter. I tillegg somler han fryktelig også og trekker ned tempoet. De to nevnte spillerne her må vekk til sommeren!
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM