20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Anzhi Makhachkala - Newcastle 7. mars kl 18:00 - CMore live  (Lest 29335 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Anzhi Makhachkala - Newcastle 7. mars kl 18:00 - CMore live
« Svar #135 på: 08. Mars 2013, 10:34 »
På forhånd forventet jeg ett eller tomålstap, men fryktet mye mer. Det overrasket meg stort at de var så dårlige. Tror vi drar dette i land jeg!

Andreas Thoring

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #136 på: 08. Mars 2013, 10:57 »
Kjedelig kamp, men taktisk on the spot fra Pardew. Var tydelig at vi gikk for 0-0! Spesielt imponert over Mbiwa og Haidara, med Mbiwa som MOM!
Ben Arfa i godt gammelt slag hadde smokka ballen i lengste hjørne og avgjort kampen. Tipper han er i storslaget neste torsdag etter en kamp til og en ukes ekstra trening. Vi tar dette på St. James'!

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #137 på: 08. Mars 2013, 12:13 »
Må også berømme Perch som spilte fantastisk sammen med Mbiwa.

Marveux var skuffende. Han varierer voldsomt i prestasjonen fra kamp til kamp, og i perioder av kampene. Forstår faktisk at Pardew har vist mer tillit til Jonas. Han presterer jevnt i det deffansive arbeidet. Når det offensive spillet ikke sitter for Marveux blir det få bidrag på noen som helst måte i kampen. Håper han kan stabilisere prestasjonene, for han er til tider klasse.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Milburn

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #138 på: 08. Mars 2013, 17:22 »
For en teit diskusjon, haha. Selvfølgelig er 0-0 til fordel Anzhi, det sier jo seg selv. Alle deres mål teller dobbelt, sånn er det bare. Derfor irriterte deg meg at vi ikke angrep mer når det nærmet seg slutten.

Men jeg så at en del av spillerne slet med kunstgresset og minusgradene, forståelig nok. Det blir EKSTREMT viktig å få første målet i returoppgjøret, og jeg forventer en relativt lik kamp hvor det blir to baktunge lag frem til en eventuell scoring.
"..for we're the loyalest football supporters, the world has ever had"

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #139 på: 08. Mars 2013, 18:07 »

Marveux var skuffende. Han varierer voldsomt i prestasjonen fra kamp til kamp, og i perioder av kampene. Forstår faktisk at Pardew har vist mer tillit til Jonas. Han presterer jevnt i det deffansive arbeidet. Når det offensive spillet ikke sitter for Marveux blir det få bidrag på noen som helst måte i kampen. Håper han kan stabilisere prestasjonene, for han er til tider klasse.

Litt som med Ben Arfa da han aldri fikk tillit over tid og sjansen til å spille i samme posisjon over tid? Bedre at vi slo oss til ro med middelmådighet fra Obertan og Jonas da?

Marveaux har allerede skapt mer tellende resultater enn det Jonas har gjort - så jeg syns det er relativt håpløst argument. Jeg syns Jonas har hevet seg noe den siste tiden og syns han tidvis er gjenstand for overdreven kritikk bare fordi det er Jonas og det vel omtrent egentlig er gitt på forhånd at han har spilt dårlig. Men syns ikke Marveaux har fått spesielt mye tillit hos Pardew. Der ligger klart mer potensiale i Marve enn både Obertan og Jonas. Skal vi godta rekkevis med svake kamper av Jonas mens Marveaux ikke skal få muligheten til å heve seg etter en slapp forestilling? Dårlig deal det.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

nebur

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #140 på: 08. Mars 2013, 18:20 »
Teller til Newcastle fordel å spille med 50.000 ville geordies ryggen..
Skjønner at det ikke går ann å tenne helt på en kunstgress matte og en tom tribune.. virka som en treningskamp.

oyvind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #141 på: 08. Mars 2013, 18:41 »
Noe som i hvert fall burde telle til vår fordel er at Anzhi ikke har spilt en liga kamp siden 13 (?) Desember 2012, da det har vært pause i den russiske ligaen. De har kun spilt to tellende kamper mot Hanover og  siste kampen mot Newcastle igår.

Jeg trodde tempoet til Anzhi ville være flere hakk høyere enn igår, men mangel på tellende kamper og ikke minst et godt organisert Newcastle som nøytraliserte de, vil gi Newcastle en god sjanse på St. James Park.

Mavraux mener jeg er en svært begrenset spiller. Ja, han er en type light Ben Arfa, men han er ikke god nok. I noen kamper glimter han til med kvalitet, men jeg føler han aldri vil nå opp slik flere av dere andre supportere ønsker.

Haidara er solid. Obertan med glimt i andreomgang. Han har mye tempo og fart, men innlegg må han øve mer på!! Ben Arfa var rusten igår, men satser på at han kommer fremover. Mbiwa, liker spillertypen, mye tempo og fart, og har ellers det en midtforsvarer skal ha i styrke og duellstyrke. 

Jeg mener vi skal være meget fornøyd med 0-0. Hadde Anzhi vunnet 1-0 hadde utganskepunktet vært svært vannskelig.
« Siste redigering: 08. Mars 2013, 18:46 av oyvind »
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

Milburn

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #142 på: 08. Mars 2013, 19:34 »
Obertan irriterte meg grenseløst når han mister ballen så er det absolutt ingen aggressivitet for å vinne igjen ballen. Spiller som en luksusspiller, helt på trynet.
"..for we're the loyalest football supporters, the world has ever had"

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #143 på: 08. Mars 2013, 20:30 »

Litt som med Ben Arfa da han aldri fikk tillit over tid og sjansen til å spille i samme posisjon over tid? Bedre at vi slo oss til ro med middelmådighet fra Obertan og Jonas da?

Marveaux har allerede skapt mer tellende resultater enn det Jonas har gjort - så jeg syns det er relativt håpløst argument. Jeg syns Jonas har hevet seg noe den siste tiden og syns han tidvis er gjenstand for overdreven kritikk bare fordi det er Jonas og det vel omtrent egentlig er gitt på forhånd at han har spilt dårlig. Men syns ikke Marveaux har fått spesielt mye tillit hos Pardew. Der ligger klart mer potensiale i Marve enn både Obertan og Jonas. Skal vi godta rekkevis med svake kamper av Jonas mens Marveaux ikke skal få muligheten til å heve seg etter en slapp forestilling? Dårlig deal det.

Jeg sier at det deffansive bidraget til Jonas er verdifullt. Når Marveux ikke får til det offensive spillet blir det lit og ingenting av noe.

Jeg har ikke dratt fram Obertan.
Jeg har ei heller sagt at Jonas og Obertan vil være bedre i det lange løp.
Jeg har heller ikke sagt at Marve ikke bør få muligheten til heve seg etter en dårlig forestilling.
Innlegget ditt indikerer i retning av at det  er min mening. Det er det ikke.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #144 på: 08. Mars 2013, 21:04 »
- Jeg drog inn Obertan og Ben Arfa for å ytterligere resonere frem til hvorfor jeg mener Pardew sin tankegang er feil.

- Du skrev at du forsto at Pardew foretrakk Jonas foran Marve pga defensivt bidrag.

- Jeg påpekte at jeg syns det er feil fordi Marve produserer flere mål og assist fra vingposisjonen, hvilket er primæroppgaven til en ving.

- Og videre påpekte at det er slettes ikke er positivt dersom vi skal tillate at Jonas spiller flerfoldige kamper på rad av svak karakter, mens Marveaux ikke skal få i nærheten like mange sjanser. Da stiller ikke spillerne likt. Atpåtil har Marve på sitt beste denne sesongen vært langt bedre enn Jonas, mener jeg (har forøvrig ikke sagt at du mener dette nå, men spinner videre på forsvaret av Pardew sine evt prioriteringer her).

Greit? :P

Og må forøvrig legge til at vi sjeldent har spilt bedre defensivt denne sesongen enn i går, selv uten Jonas bidrag der. Greit at Anzhi nok ikke spilte sin beste match, men allikevel.
« Siste redigering: 08. Mars 2013, 21:06 av Kristoffer »
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #145 på: 09. Mars 2013, 09:43 »
- Jeg drog inn Obertan og Ben Arfa for å ytterligere resonere frem til hvorfor jeg mener Pardew sin tankegang er feil.

- Du skrev at du forsto at Pardew foretrakk Jonas foran Marve pga defensivt bidrag.

- Jeg påpekte at jeg syns det er feil fordi Marve produserer flere mål og assist fra vingposisjonen, hvilket er primæroppgaven til en ving.

- Og videre påpekte at det er slettes ikke er positivt dersom vi skal tillate at Jonas spiller flerfoldige kamper på rad av svak karakter, mens Marveaux ikke skal få i nærheten like mange sjanser. Da stiller ikke spillerne likt. Atpåtil har Marve på sitt beste denne sesongen vært langt bedre enn Jonas, mener jeg (har forøvrig ikke sagt at du mener dette nå, men spinner videre på forsvaret av Pardew sine evt prioriteringer her).

Greit? :P

Og må forøvrig legge til at vi sjeldent har spilt bedre defensivt denne sesongen enn i går, selv uten Jonas bidrag der. Greit at Anzhi nok ikke spilte sin beste match, men allikevel.

Jonas og Marveaux har helt forkjellige måter å spille på, selv om de kan bekle akkurat de samme rollene. Den største forskjellen er den defensive bidragen, der er Marveaux nesten helt fraværende. Det ser vi også i kamper hvor han ikke får til noe særlig offensivt, da bidrar han ikke på noe plan i spillet i det hele tatt og er ubrukelig.
Jonas derimot bidrar alltid defensivt, uavhengig om hva han får til offensivt. Han er en mye "tryggere" spiller for en manager å ha på banen.

Jeg er heller ikke uenig i Pardew sin tankegang med solid defensiv spill eller såkalt "safety first". Vi har sett i en årrekke at spesielt italienske lag og landslaget dems kommer særdeles langt med soneforsvaret og den stramme defensive organiseringen.
Dette er noe jeg har savnet i NUFC siden Sir Bobby Robson sin tid. Forsvaret til NUFC har vært langt ifra godkjent intil Pardew tok over som manager. Da bedret det seg betraktelig, selv med meget begrenset spillermaterialet.

Det eneste jeg mener Pardew må bli bedre på er å tørre å satse mer på hjemmebane. Han må skille mellom borte og hjemmekamp, hvem som er motstander og hvilke turnering det er snakk om. I enkelte kamper hjemme på St. James Park burde NUFC "eid" hele kampen fra start til slutt og vunnet komfortabelt, men på grunn av litt "feig" innstilling til enkelte kamper blir det hele litt halvhjertet offensivt istedenfor å satse skikkelig fra start å få publikum med seg fra første sekund. Det er heller ingen grunn til å legge seg bakpå så fort man tar ledelsen på hjemmebane som NUFC har for vane å gjøre. Noen ganger er det greit, kommer an på hvem som er motstander og hvilke turnering det er snakk om, men synes NUFC gjør dette altfor ofte.