20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Anzhi Makhachkala - Newcastle 7. mars kl 18:00 - CMore live  (Lest 29342 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

GMC

• Kaptein
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
Sv: Anzhi Makhachkala - Newcastle 7. mars kl 18:00 - CMore live
« Svar #105 på: 07. Mars 2013, 19:52 »
Veldig bra kamp. Gjorde akkurat det vi skulle, holde nullen på bortebane.

Wommelom

• NewUtd.no
  • Flaskebærer
    • Vis profil
« Svar #106 på: 07. Mars 2013, 19:53 »
Vi er veldig fornøyd med resultatet. 0-0 er greit, men skulle gjerne hatt et bortemål. Blir spennende!

wiigen

• Supersub
    • Vis profil
he shagged your lass, taylor shagged your lass

TegneserieSkjære

• Midtbaneanker
  • Toon till I die
    • Vis profil
« Svar #108 på: 07. Mars 2013, 19:55 »
For EN gangs skyld er dette kvelden vi skal skryte litt av Pardew. Meget fornøyd. Vi holder rollene, vi er sterkt solide idag, og det mot et lag som burde ta oss på hjemmebanen. Jadda...vi kan godt pirke på småfeil offensivt og at Barfa burde putta osv osv...saken er at vi tar dem på St.James. Godt fornøyd! :nikke:
" Roads!? Where we`re going we dont need roads."
- Dr. Emmet Brown.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Pontare

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #109 på: 07. Mars 2013, 19:58 »
Solid kamp, men vi hadde virkelig trengt et bortemål. Fordel Anzi med 55-60% sjanse til å gå videre etter denne.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #110 på: 07. Mars 2013, 20:07 »
Solid kamp, men vi hadde virkelig trengt et bortemål. Fordel Anzi med 55-60% sjanse til å gå videre etter denne.

Hææ?
Den logikken der skjønner jeg ikke...
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Pontare

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #111 på: 07. Mars 2013, 20:11 »

Hææ?
Den logikken der skjønner jeg ikke...

Bortemål i Europa er verdt langt mer enn mål ellers. 1-1 ville sådan vært et langt bedre resultat enn 0-0. Anzi har gode spillertyper for bortekamper, og er veldig vanskelige å score på. Om de får seg et mål mot oss blir det VELDIG vanskelig å putte to. I tillegg er Guus Hiddink er en ringrev av dimensjoner. Håper selvfølgelig at jeg tar feil, hvordan anser du sjansene våre?

hansmartin

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
    • Hans Martin pÃ¥ Twitter
« Svar #112 på: 07. Mars 2013, 20:12 »
anzi er videre med alle andre resultat enn tap. 0-0 blir til straffe. Derfor vil en, hvis en f.eks tar ugangspunkt i at ingen lag scorer mer enn 3 mål hver, ha totalt 16 forskjellige utfall (3-1, 3-2, 1-1, 0,2 etc). Av de vil Anzi gå videre i 9,5 (0,5 er for evt straffekonk) mens newcastle er videre med 6,5. Det betyr klar fordel til anzi! ikke viktig å holde nullen på bortebane, men livsviktig å holde den hjemme. Og det gjorde Anzi.

Andi

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #113 på: 07. Mars 2013, 20:14 »
Grei kamp hvor vi følger kampanjen til punkt og prikke, synd den ikke satt for Barfa der. Godt utgangspunkt før returen hvor vi SKAL ut å styre kampen. Ikke faen om vi skal legge oss bakpå hjemme mot dette laget selv om de er gode på kontringer. Mbiwa, Haidara og Elliot fortsetter å imponere.

Litt off topic men noen som vet hva som har skjedd med Willy (ikke det at jeg savner han på noen måte) men virker så pussig at han er havnet så langt i bakleksa med tanke på den tilliten Pardew har vist han tidligere. Har Pardew endelig innsett hvilket nivå han innehar eller har det skjedd noe skade / disiplinærsak greier?

hansmartin

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
    • Hans Martin pÃ¥ Twitter
« Svar #114 på: 07. Mars 2013, 20:15 »
59,375% sjans for Anzhi i eksempelet som vist (max 3 mål) jo flere mål jo større fordel til Anzi.

TimKnut

• Supersub
  • Elsker Newcastle United over alt!
    • Vis profil
« Svar #115 på: 07. Mars 2013, 20:22 »
Eg aner ikkje kor det har blitt av Willo, men eg elska at han er ikkje i troppen ein gang. :feiring:
I teorien så har Anzhi bedre sjans til å gå vidare pga borte måls regelen, men i praksis trur eg det er newcastle som skal ha ein fordel. Med vesentleg bedre lag med Taylor, Tioté og Cissé frå start, Ben Arfa i bedre form. Vi spelte jo på kunstgrass som eg trur var ganske uvant for mange spesielt Ben Afra og Marveaux og  i tillegg for dei fansen i ryggen. Så vi skal vere fornøgde med resultatet, sjølv om 1-1 er hundre gangar bedre enn 0-0.

Pontare

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #116 på: 07. Mars 2013, 20:27 »
anzi er videre med alle andre resultat enn tap. 0-0 blir til straffe. Derfor vil en, hvis en f.eks tar ugangspunkt i at ingen lag scorer mer enn 3 mål hver, ha totalt 16 forskjellige utfall (3-1, 3-2, 1-1, 0,2 etc). Av de vil Anzi gå videre i 9,5 (0,5 er for evt straffekonk) mens newcastle er videre med 6,5. Det betyr klar fordel til anzi! ikke viktig å holde nullen på bortebane, men livsviktig å holde den hjemme. Og det gjorde Anzi.
Good post!
Var omtrent noe sånn jeg mente kø1 ;)
Denne utregninga tar vel utgangspunkt i at begge lag er omtrent like gode med hjemmefordel oss medregnet, og det mener  jeg ikke er urimelig å påstå.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #117 på: 07. Mars 2013, 20:31 »

En sånn argumentasjon om fotball er like meningsløst som å drive strutse-farm på Svalbard.
Fotball er ikke mattematikk, og det der er helt kokkos. Fotball har så enormt mange momenter at man ikke kan klare å sette opp et regnestykke som klarer å beregne alle faktorer som er i spill.

Pontare; Jeg er fullt klar over at bortemål er verdifullt.

Det er mye enklere å vinne på hjemmebane, enn det er på bortebane. Spesielt når vi snakker europeisk fotball! Vi har ballen i vår egen hage nå og alt er i våre hender! Vinner vi, så er vi videre - man kan ikke forvente noe mer enn det, og det er en soleklar fordel hjemmelag! Vil snu tvert om på det, og si det er 60-40 i vårt favør. Anzhi er ikkeno fantastisk lag, og vi slår dem greit hjemme på en bra dag.

Good post!
Denne utregninga tar vel utgangspunkt i at begge lag er omtrent like gode med hjemmefordel oss medregnet, og det mener  jeg ikke er urimelig å påstå.

Hjelpe meg...
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Pontare

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #118 på: 07. Mars 2013, 20:42 »

En sånn argumentasjon om fotball er like meningsløst som å drive strutse-farm på Svalbard.
Fotball er ikke mattematikk, og det der er helt kokkos. Fotball har så enormt mange momenter at man ikke kan klare å sette opp et regnestykke som klarer å beregne alle faktorer som er i spill.

Pontare; Jeg er fullt klar over at bortemål er verdifullt.

Det er mye enklere å vinne på hjemmebane, enn det er på bortebane. Spesielt når vi snakker europeisk fotball! Vi har ballen i vår egen hage nå og alt er i våre hender! Vinner vi, så er vi videre - man kan ikke forvente noe mer enn det, og det er en soleklar fordel hjemmelag! Vil snu tvert om på det, og si det er 60-40 i vårt favør. Anzhi er ikkeno fantastisk lag, og vi slår dem greit hjemme på en bra dag.

Good post!

Hjelpe meg...
Fotball er som det meste annet mulig å bryte ned til sannsynlighetsberegning. Om du er uenig bør du øyeblikkelig ringe til betting-selskapene og si at det de  baserer forretningsdriften sin på er like håpløst som strutseoppdrett på Svalbard. De kommer sikkert til å takke deg  ;)

Så får vi heller være uenig om HVOR stor sjanse Newcastle har til å komme seg videre, min personlige oppfatning er at vi dessverre ikke er et bedre lag enn Anzhi og at regnestykket hansmartin presenterer er et ganske godt bilde på virkeligheten.

Åh ja, holdt på å glemme: Hjelpe meg  ::)

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #119 på: 07. Mars 2013, 20:45 »
Om matematikk er svaret i fotball så er det merkelig at ikke flere hundre tusen vinner på oddsen hver dag. Anzhi hadde lave 1.60 på hjemmeseier. Borte mot Metalist var vi oppe i 4 i odds. Nå vet jeg at jeg har på meg supporterbriller, men jeg synst noen ganger at nufc blir undervurdert. Til og med Brugge var favoritt når vi møtte dem. Vi har hatt en møkka sesong, men likavel. Og hvordan man kan påstå at det er klar fordel til Anzhi med 0-0 på eget gress for så å dra til SJP på bortebane er for meg ikke så lett å se. Vi har hjemmebane i den avgjørende kampen. Vist ikke det er klar fordel oss vet ikke jeg..
« Siste redigering: 07. Mars 2013, 20:47 av Fluffy »