20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tottenham vs Newcastle - lørdag 9. februar kl. 13:45  (Lest 39276 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Tottenham vs Newcastle - lørdag 9. februar kl. 13:45
« Svar #195 på: 10. Feb. 2013, 00:07 »
Enig i det du sier om godeste Perch, men jeg har ekstremt lyst til å få Tiote tilbake i storform. Og nå som laget er i stigende form - han leverte, etter rapportene, et bra afrikamesterskap - så tror jeg det vil være bra for både oss og Cheiken at han får starte neste match.
Same old Shearer, always scoring!

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #196 på: 10. Feb. 2013, 00:23 »
Mot Soton :

Krul

Deb-Saylor/Yanga-Colo-Santon

Tiote-Cabaye

Ben Arfa---Sissoko----Gouffran

Cisse

:drool:

Ideelt skulle jeg helst sett Gouffran på topp og Gabby eller Marve på kant, men dette er vel den mest sannsynlige oppstillinga.

Dette er også kampen hvor Mbiwa bør få sin debut fra start og utifra form og prestasjoner så bør han strengt tatt ta plassen til Colo.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #197 på: 10. Feb. 2013, 00:31 »
Enig i det du sier om godeste Perch, men jeg har ekstremt lyst til å få Tiote tilbake i storform. Og nå som laget er i stigende form - han leverte, etter rapportene, et bra afrikamesterskap - så tror jeg det vil være bra for både oss og Cheiken at han får starte neste match.

Jada. Mye lettere å vrake Perch etter denne matchen.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Mortinho

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #198 på: 10. Feb. 2013, 04:21 »
Mot Soton :

Krul

Deb-Saylor/Yanga-Colo-Santon

Tiote-Cabaye

Ben Arfa---Sissoko----Gouffran

Cisse

:drool:

Er ganske enig her,men tviler på at vi får se et så offensivt lag. Dette er jo nesten 4-2-4 med den gjengen der fremme. Men euro lag kampene vil nok ha mye å si på laget til saints kampen. Gabby,marve eller m'biwa kan fort spille seg inn på laget der. Håper tiote kan løfte oss defensivt med å dekke opp på backene når de er fremme, er minst 5 episoder hver gang der det er motorvei for motstander vingene. Foresten skuffende av tv2 gjengen igår som snakket om hvor uvanlig det var at sissoko var involvert i mål. At han svar blitt flytta bak på banen er vel hovedgrunnen til at han ikke har levert på så bra det siste året,mens Pardew og co scouta han da han spilte en offensiv rolle. Men vi må vel bare takke dem som plasserte han lenger bak å han ikke fikk vise seg frem så mye og vi kunne hente han for lommerusk..

Barroom hero

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #199 på: 10. Feb. 2013, 11:31 »
Håper også vi smeller til med det laget over mot Soton, siden det på papiret er vårt strekeste lag både offansivt og defansivt.

Ang. kampen i går, er det bare meg som er veldig fornøyd med spillet og ser framgangen. Mot Reading var vi totalt forferdelige. 2dre omgangen var noe av det mest frustrerende og pinlige jeg har sett. Mot Villa hadde vi noen gode perioder i 1ste omgangen mot et shaky Villa lag, men ble så totalt pisset på i 45 minutter i andre omgangen. Full panikk. Kampen mot Chelsea var et ran. De var bedre enn oss i alle spillets faser, men utrolig nokk skåra vi flest ganger. Kampen mot Spurs er den første kampen jeg har sett på lenge hvor vi har vært på høyde spillemessig hele kampen, og ikke har blitt presset tilbake i egen 16 med hele laget og panikk klareringer til kast.

Svært fornøyd med den kontinuerlige framgangen etter den franske revolusjonen. Håper AP rullerer kraftig på laget nå i EL, og at vi er klare med uthvilt 11er til Soton.   

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #200 på: 10. Feb. 2013, 11:40 »
Kampen mot Chelsea var et ran. De var bedre enn oss i alle spillets faser, men utrolig nokk skåra vi flest ganger. Kampen mot Spurs er den første kampen jeg har sett på lenge hvor vi har vært på høyde spillemessig hele kampen, og ikke har blitt presset tilbake i egen 16 med hele laget og panikk klareringer til kast.

Jeg syns ikke at seieren vår mot Chelsea var et ran. Kampen kunne gått begge veier og begge lag skapte omtrent like mye.

Hadde Shola derimot puttet 2-2 igår, syns jeg det hadde vært et ran. Vi lå kanskje ikke like dypt igår som i 2. omgangen mot Villa, men følte det ble mye det samme. Vi var heldige som ikke slapp inn flere mål, og de få gangene vi var i angrep, virket det som at spillerne ikke hadde peiling på hva de skulle gjøre. Endte som regel i balltap og kontring mot hvor Bale fikk kjempesjanse på kjempesjanse

gardek

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #201 på: 10. Feb. 2013, 12:57 »
Kampen mot Chelsea var et ran. De var bedre enn oss i alle spillets faser, men utrolig nokk skåra vi flest ganger.

LOL........
Toon till I die.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #202 på: 10. Feb. 2013, 14:07 »
Vi var på høyde med spuds mens Chelsea kjørte over oss? Really?

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #203 på: 10. Feb. 2013, 14:10 »
Haha årets. Sjekk stats mot Chelsea ein gong til trur eg?

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #204 på: 10. Feb. 2013, 14:19 »
Kampen mot Chelsea var et ran. De var bedre enn oss i alle spillets faser, men utrolig nokk skåra vi flest ganger.

LOL........

Ikkje meningen å påta meg rolle som noe forumpoliti eller tro at jeg er noen supermann selv - men det var vel ikke noe spesielt godt argument du serverte i retur her? :P
Mulig Barroom Hero tar feil i sin argumentasjon, men et "LOL" i retur er ikke spesielt fruktbart da for videre diskusjon :)

Selv er jeg uenig med barroom hero. Vi var bedre mot Chelski syns jeg - tidvis spilte vi meget god kontringsfotball - og i førsteomgang styrte vi i perioder spillet - og var flinkere enn mot Spurs til å utnytte både kontringer og ballbesittelse. Chelski-kampen kunne bikket andre veien, men det var ingenting å si på at vi tok seieren. I går var Spurs noen hakk bedre enn oss. De første 20 ble vi blant annet rævkjørt før vi spilte oss godt opp og fortjent utligna før pause. I andreomgang var vi dessverre alt for bleke fremover - og utnytta mulighetene vi fikk alt for dårlig.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #205 på: 10. Feb. 2013, 14:59 »
Mot Chelsea synes jeg NUFC var det beste laget bortsett fra de første 15-20 minuttene av 2. omgang. Ellers i den kampen var NUFC etter min mening bedre og hadde flere gode og farlige avslutninger og individuelle prestasjoner i verdensklasse som da Sissoko latterligjorde Ashley Cole i en periode NUFC styrte spillet og jaktet seiersmålet.

Mot Tottenham synes jeg laget hang veldig godt med helt til Gouffran måtte ut med skade. Tottenham styrte spillet og hadde de fleste sjansene, men NUFC hadde også sine muligheter og viste at de ville frem så fort sjansen bød seg.
Da Gouffran måtte ut gikk på en måte luften ut av det offensive spillet. Laget ble presset tilbake, Cabaye begynte å tape omtrent hver eneste duell, mistet ballen og slo mye unøyaktige pasninger. Perch hadde mange bra taklinger og vant ballen mye, men viste også at han ikke er mannen som evner å finne noen medspillere foran seg. Så fort Tiotè kom på banen fikk NUFC flyttet laget litt lenger frem og kom til noen farligheter. Ameobi var nære ved å utligne til 2-2 på slutten blant annet, men da hadde jo Tottenham sine muligheter også ved Bale.
Det var en fullt fortjent seier til Tottenham, men synes NUFC hang godt med så lenge Gouffran var på banen. Den siste halvtimen var rein overkjørsel, dessverre.

gardek

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #206 på: 10. Feb. 2013, 15:08 »

LOL........

Ikkje meningen å påta meg rolle som noe forumpoliti eller tro at jeg er noen supermann selv - men det var vel ikke noe spesielt godt argument du serverte i retur her? :P
Mulig Barroom Hero tar feil i sin argumentasjon, men et "LOL" i retur er ikke spesielt fruktbart da for videre diskusjon :)

Selv er jeg uenig med barroom hero. Vi var bedre mot Chelski syns jeg - tidvis spilte vi meget god kontringsfotball - og i førsteomgang styrte vi i perioder spillet - og var flinkere enn mot Spurs til å utnytte både kontringer og ballbesittelse. Chelski-kampen kunne bikket andre veien, men det var ingenting å si på at vi tok seieren. I går var Spurs noen hakk bedre enn oss. De første 20 ble vi blant annet rævkjørt før vi spilte oss godt opp og fortjent utligna før pause. I andreomgang var vi dessverre alt for bleke fremover - og utnytta mulighetene vi fikk alt for dårlig.

Hehe, jeg mener at når han kom med et såpass på jordet feil utsagn, så har man lov til å svare med et rolig LOL. Hvis man argumenterer med at vi ble rundspilt i alle faser mot Chelsea, så har man faktisk ikke sett kampen engang, derav ingenting å argumentere med.
Toon till I die.

Aslak

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • Fuglfisken, fuglfisken - fly gjennom skyene
    • Vis profil
    • Godsangerâ„¢
« Svar #207 på: 10. Feb. 2013, 15:19 »
Fantastisk opplevelse på WHL i går, på tross av tapet. Første kampen Newcastle taper med meg som tilskuer, men sitter fortsatt med en god følelse i kroppen.

Vanskelig for meg å bedømme hvordan kampen egentlig var når man står klemt oppi hjørnet av banen, men synes det var overraskende jevnt. Vi var i hvert fall fullt på høyde med dem fra 1-1 til 2-1-scoringen. Taylor var en gud baki der, spesielt i førsteomgang.
Godsanger?

Twitter: @BjerreP

Barroom hero

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #208 på: 11. Feb. 2013, 15:04 »
Legger meg flat her. Har som uvane aa overdrive for aa faa fram poeng. Forsokte aa agrumentere for to ting: 1) at det har vaert progresjon i spillet vaart totalt sett siden Reading - spessielt naar det kommer til aa unngaa aa bli overkjoert i perioder og unngaa panikk i bakre ledd. Men ser det blei skivebom i argumentasjonen! Ankom forresten puben 2 min etter Bales forste maal, og skjoenner foerst naa at vi ble akkurat overkjoert i denne perioden (?).

Forovrig helt enig i Kristoffer og Frodes analyse av Chelsea og Tottenham kampen.

Btw, det var svaert daarlig stemning paa forumet etter Tottenham kampen hos enkelte. En annen grunn til aa forsoeke aa lette paa stemningen. I store deler av kampen var vi best mot et top 4 lag, og det paa WHL, hvor vi ble latterliggjort i fjor. Hadde ikke Gouffran gaatt ut, tror jeg fort vi kunne tatt alle 3 poengene.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #209 på: 11. Feb. 2013, 16:48 »
Jada, i ettertid er jeg ikke voldsomt skuffa over det vi presterte. En av de vanskeligste kampene i løpet av sesongen - og skaden til Gouffran var avgjørende. Uten Bale hadde ikke Spurs vunnet.