20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Mapou Yanga-Mbiwa  (Lest 48885 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Mapou Yanga-Mbiwa
« Svar #165 på: 29. Sep. 2014, 11:03 »
At det er en stor forskjell mellom ligaene er det ingen tvil om, men det hjelper nok LITT at han har kommet til en klubb hvor manageren helt åpenbart har trua på han au. Tror sånne småting kan gjøre helt sykt mye med en spillers selvtillit, som igjen påvirker det han gjør på banen.

Og som sagt før: slutten (de siste kampene) på partnerskapet mellom Willy og Mbiwa er det beste vi har sett av et stopperpar i Newcastle siden sesongen klubben havna på 5. plass. Begynte å se rett så bra ut.
Nei.

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #166 på: 29. Sep. 2014, 11:12 »
Det at vi ikkje slapp Coloccini til San Lorenzo på tampen av 12/13-sesongen framstår no som ei enorm tabbe. Hadde ikkje Coloccini (med det fordømte kapteinsbindet) hatt forkøyrsrett hausten 13/14, hadde Mbiwa og Williamson overbevist alle (inkl. støtteapparatet) om at dei burde ha spelt fast sentralt. Sjølv då Mbiwa var rusten, bidrog han jo (eksempelvis mot Benfica i Europa League) til at Williamson kunne gå i duellar og ha sikring med tempo.

Dei fleste av oss jubla jo då Coloccini sa han skulle bli verande likevel. Uttrykket "Careful what you wish for" har sjeldan vore meir passande.

Eg kryssar fingrane for at Rudi Garcia er på plass på SJP til neste sesong, og at han tek med seg MYM i flyttelasset.
« Siste redigering: 29. Sep. 2014, 11:15 av Hans J »

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #167 på: 29. Sep. 2014, 12:31 »
Han gjorde sine feil i England som flere påpekker her inne. Er litt forskjell på Italia og England, men jeg trodde ikke det var SÅ stor forskjell.

Kanskje han kommer tilbake bedre og sterkere neste år.

Trenger mer tid til å tilpasse seg spillet her i england ja.

Men tror han kunne blitt en nøkkelspiller for oss, uten tvil.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #168 på: 29. Sep. 2014, 19:10 »
Han gjorde sine feil i England som flere påpekker her inne. Er litt forskjell på Italia og England, men jeg trodde ikke det var SÅ stor forskjell.

Kanskje han kommer tilbake bedre og sterkere neste år.

Det er en kjempestor forskjell på ligaene og det har vært veldig mange som regelrett har vært elendige i PL men ekstremt gode i andre ligaer, deriblant Serie A.

Det beste eksempelet er kanskje Marco Materazzi. Vunnet det som vinnes kan. En gigant på det aller øverste nivået i en årrekke, både på klubb og landslag. At han ville bli så god var det nok ikke mange som trodde etter den ene sesongen han fikk i Everton. Der var han rett og slett en tragedie.

Simon Kjær er en annen som forsvant rett ut av Everton etter en sesong han omtrent ikke fikk spille. Har vært god i både Italia og Tyskland i ettertid.

Til og med Laurent Blanc slet med tempoet og fysikken i PL og var på langt nær så god som det han tidligere hadde vist om.vi kun skal dømme han utifra PL.

Men dette er ikke noe som lun gjelder midtstoppere/backer. Veron, kanskje en av verdens beste midtbanespillere i Italia, ble jo betegnet som et bomkjøp av "eksperter", også den dag i dag.
Shevchenko er en annen. Vant Ballon d'Or i 2004. 2 år senere floppet han kolossalt i PL desverre.

Flere eksempler kan gjøre denne listen veldig lang. Når det kommer til franskmenn så er det vel ikke en nasjon som har hatt flere gode spillere representert enn dem i PL, spesielt offensive spillere.

Til Mbiwa igjen, han viste ikke noe voldsomt i PL som tilsa at han burde spille hver kamp. Men jeg er enig i at han burde fått noen flere sjanser, og ihvertfall mer tid før han ble skippet ut. Når det er sagt så var hans opptreden borte mot Everton forrige sesong noe av det svakeste som har blitt prestert i NUFC trøya. Ikke helt der oppe med det Cacapa presterte mot Portsmouth for noen år siden, men jaggu ikke langt unna. Det blir uansett feil å dømme noen utifra 1 kamp.
Nå har jo også Mbiwa sagt at han slet litt med fysikken og tempoet i PL i ettertid, så det var nok kanskje et godt karrierevalg å bytte liga, uavhengig av hvem manageren er.
I Serie A er det ikke samme høye tempo hele tiden og som forsvarsspiller får du bedre tid til å plassere deg riktig og til å tenke/konsentrere seg. Jeg synes det er en mer taktisk liga med bedre managere/trenere jevnt over. Derfor tror jeg Mbiwa nå har tatt et godt valg i sin videre karriere.

lefsen

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #169 på: 29. Sep. 2014, 21:26 »
Her bedriver du vel som må kunne kalles selektivt utvalg Frode. Materazzi var i Everton flere år før han virkelig ble god. Blanc var 36 (!) år da han kom til PL. Og Simon Kjær har vel aldri vært noen toppspiller. Bergkamp, Vieira og Henry er eksempler som kan brukes for å argumentere for det motsatte.

Jeg mener også at PL holder et høyere nivå. Men Roma er utvilsomt en mye bedre klubb enn Newcastle. Så at han skal gå rett inn på laget der føler jeg er et ganske sterkt bevis på at klubben har gjort en feil.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #170 på: 29. Sep. 2014, 21:28 »
Tydeligvis mener Carr at Pardew har driti på draget også.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #171 på: 29. Sep. 2014, 21:32 »
Er ikke kritisk til deg Kristoffer, men har han sagt noe om det?  :P
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #172 på: 29. Sep. 2014, 21:40 »
Skal innrømme at jeg stoler på gutta i kamptråden som sier at Carr hadde uttalt det til han karen i TV2-studio jeg ikke kommer på navnet på i farta :P
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #173 på: 29. Sep. 2014, 22:23 »
Den godeste Trevor Morley skal ha pratet med Carr. Nekter å tro at han sitter i studio å lyver.
Nei.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #174 på: 29. Sep. 2014, 23:41 »
Fikk det såvidt med meg før sumoen min klikket, men det var bare starten på hva han sa.

Ser ikke på det som umulig faktisk.. For som Boris sier, tviler på at Morley sitter der og ljuger.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #175 på: 30. Sep. 2014, 00:03 »
Her bedriver du vel som må kunne kalles selektivt utvalg Frode. Materazzi var i Everton flere år før han virkelig ble god.

Materazzi var kun 1 sesong i Everton før han ble solgt tilbake til Perugia.
Jeg skrev jo også at Frankrike mest sannsynlig er det landet som har hatt flest spillere med suksess i PL. De jeg valgte ut tok jeg bare på måfå for å vise at også verdensstjerner (ikke Kjær selvfølgelig) også kan mislykkes uansett alder og stadie i karrieren.

Når det gjelder Mbiwa så står jeg for det jeg skrev lenger oppe her. Han burde fått flere sjanser og bedre tid, men var ikke veldig god de kampene han fikk. Men for all del, det Coloccini og Williamson viser kamp etter kamp er ikke noe bedre.

Angående Carr, så har han hentet noe bra, men om han skal stå ansvarlig for alle spillere kjøpt utenfor de britiske øyer er jeg skeptisk til han også. Rivieré, Ferreyra, Amalfitano, Gouffran, osv. Det er ikke bare gull å snakke om.

lefsen

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #176 på: 30. Sep. 2014, 09:04 »
Pirk: skrev ikke at materazzi var i everton i flere år. Skrev at han var i everton flere år FØR han ble virkelig god.

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #177 på: 30. Sep. 2014, 13:18 »
http://www.chroniclelive.co.uk/sport/football/football-news/roma-ready-sign-mapou-yanga-mbiwa-7855960?

Jeg dør mer og mer som fotballsupporter for hver dag som går i denne klubben. Har vel nevnt nok ganger at Mbiwa gjorde sine feil, men det må likevel stilles spørsmålstegn over dette. Det er til å bli gal over.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #178 på: 30. Sep. 2014, 13:56 »
Blir så forbanna kvalm. Burde vært satsa på som vår arvtager for håpløse Colo, i stedet skjer dette. For en forbanna udugelig manager vi har. Herrefred.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #179 på: 30. Sep. 2014, 14:51 »
Når vi ser på hvor MØKK elendig Mbiwa tydeligvis er, så er jeg meget imponert av Roma og forsvarsrekka deres som fortsetter å levere såpass solide prestasjoner til tross for at Mbiwa har ankommet...