20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Arsenal v Newcastle, Lør 29. des 18:30  (Lest 29751 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Arsenal v Newcastle, Lør 29. des 18:30
« Svar #180 på: 29. Des. 2012, 21:19 »
Fikk vel også det endelige beviset på at Perch aldri forhåpentligvis ikke spiller midtstopper igjen.

Peter

• Gjest
« Svar #181 på: 29. Des. 2012, 21:25 »
Jeg mener Danny Simpson er en klart svakere back enn Santon. For det første er Santon veldig god offensivt, han har et driv og en hurtighet som mange vinger ville vært misunnelige over. Simpson er ekstremt ukomportabel med ball i beina, og virker totalt rådløs hver gang ballen dukker opp i de klossete beina hans. Optimalt sett, med det spillermaterialet vi har idag, ville jeg ønsket å se James Perch på høyrebacken istedenfor Simmi. Perch er en mye mer naturlig fotballspiller, med gode og presise taklinger, hurtighet og posisjoneringsevne. Perch evner, i motsetning til Simmi til å stå høyt på høyrebacken og vinne ballen mye høyere i banen, noe som igjen fører til at vi skaper mere der offensivt enn om Simmi leter etter størkna bæsj mellom rompeballene langt nede ved 16 meteren.

På det defensive har også Santon tatt megaskritt denne sesongen. Fra å være en rundingsbøye ifjor, har han nå for det første blitt mye bedre til å bruke fysikken sin, og å avskjære kanten å få ballen ut av farlig område. Plasseringen er under fremgang, og han har stort sett vært god til dette i år. Santon er ingen superback enda, men han skaper uro offensivt og har jo alt en fotballspiller skal ha. Simpson viser gang på gang at PL er et nivå for høyt for ham, og at han er inkompetent både offensivt og defensivt.

Men som sagt; Jeg ønsker Perch på høyrebacken neste gang, så kan Willy komme tilbake til midtforsvaret enn så lenge. Simpson burde optimalt sett spilt sin siste kamp for oss idag, siden han burde settes på overgangslisten samme sekund som kalenderen viser 1.januar, men pga tynn stall burde han vel bli ut sesongen.

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
« Svar #182 på: 29. Des. 2012, 21:28 »
Santon er utvilsomt bedre enn Simpson, men han har vist store defensive mangler siden hans ankomst. Kanskje det er det store talentstempelet og forventningene til kjøpet som gjør at jeg forventer mer av ham. Simpson har jeg gitt opp for lenge siden.

Er ikke enig i at Perch er god til å posisjonere seg. En av de største svakhetene hans er å markere motspillere, noe vi så gjentatte ganger i dag.

Det er fælt å si det, men i dag savnet jeg faktisk Willy, som trolig er den fjerde verste stopperen i PLs historie etter Bramble, Marcelino og Perch.
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Peter

• Gjest
« Svar #183 på: 29. Des. 2012, 21:32 »
Perch er god til å posisjonere seg som back. Som midtstopper er han selvsagt bortimot udugelig.
Men som back, er han god til å holde linja og å ligge kompakt sammen med de andre forsvarspillerne.
Husker mot Chelsea på Brua ifjor, da han nøytraliserte Chelseas venstreside. Det var stort, og noe Simpson aldri kommer til å gjøre.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #184 på: 29. Des. 2012, 21:33 »
Perch er tragedie som stopper. Slike ting som posisjonering og konsentrasjonssvikter slipper han unna med som midtbaneanker - men han blir tatt på senga hver jævla gang når han skal spille stopper. I dag var intet unntak.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #185 på: 29. Des. 2012, 21:35 »
Santon er utvilsomt bedre enn Simpson, men han har vist store defensive mangler siden hans ankomst. Kanskje det er det store talentstempelet og forventningene til kjøpet som gjør at jeg forventer mer av ham. Simpson har jeg gitt opp for lenge siden.

Er ikke enig i at Perch er god til å posisjonere seg. En av de største svakhetene hans er å markere motspillere, noe vi så gjentatte ganger i dag.

Det er fælt å si det, men i dag savnet jeg faktisk Willy, som trolig er den fjerde verste stopperen i PLs historie etter Bramble, Marcelino og Perch.

Du glemte Claudio Cacapa i farten Nordin, men hvem vet. Kanskje han hadde levert bra baki der sammen med Colo. Perch kan ikke markere.. Eneste han er god til er å tackle på midtbanen. Om Perch skal spille så må det være på midten og langt vekke fra forsvaret.

Eriksen: Slutt og troll deg.

Peter

• Gjest
« Svar #186 på: 29. Des. 2012, 21:37 »
For å ta Perch i forsvar enda en gang :)
Han var kung som stopper på vårparten ifjor, og var bunnsolid da Colo gikk glipp av de 3 kampene i mars/april. Jeg synes ikke Perch er katastrofal som stopper, men at han ikke burde være noe annet en nødløsning er jeg enig i.
Med litt bedre konsentrasjon til tider, kunne Perch vært en habil PL stopper faktisk. De fysiske forutsetningene er der.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #187 på: 29. Des. 2012, 21:37 »
Det siste innlegget ditt var jo vel så usaklig som mine, så du kan jo droppe trollinga du også. Og å ønske Santon solgt på grunn av et par dårlige kamper er jo bare helt på trynet. Han har vært en av våre beste denne sesongen!

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #188 på: 29. Des. 2012, 21:38 »
For å ta Santon, så var han regnet som et supertalent i Italia som hadde stagnert og ikke spilte førstelagsfotball.

Jeg er enig i at han ikke spilte FAST førstelagsfotball, men mener du virkelig at han hadde stagnert? I inter spillte han i en alder av 17-20 år ikke mindre enn 40 kamper.  Grunnen til at han ikke var førstelagsspiller var at foran han i køen hadde han Maicon og Chivu, spillere med nå hhv. 66 og og 75 landslagskamper på CVen for Brasil og Romania. 

Når vi fikk kjøpt Santon ble det vel regnet som et kupp, og jeg antar en av grunnene til han ville til oss var sannsynligheten for førstelagsfotball.  PL har kanskje noe høyere nivå enn Serie A i Italia, men jeg er ikke i tvil om at han kunne fått en grei karriere der også.

Jeg husker i alle fall at Tor Kristian Karlsen mente han hadde stagnert, men det er kanskje et litt hardt ord å bruke ja.

Batty73

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #189 på: 29. Des. 2012, 21:40 »
Kasper Wikestad?? har tidenes mest irriterende Walcott-fetish...

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #190 på: 29. Des. 2012, 22:06 »
Oppi alt det negative så skal vi huske at vi hadde 90 jævla harde minutter i Mordor på boxing day, da Arsenal hadde fri. Vi ble jo rett og slett løpt i senk og jeg tror nok at vi med uthvilte spillere hadde fått med oss poeng her. Mye av feilene bak på slutten kommer jo av at det blir for hett i toppen og vi orker ikke å følge løpene 100%. Mot Arsenal går det da bare på en måte...

Magpie93

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #191 på: 29. Des. 2012, 22:38 »
Min oppsumering av kampen blir vel som mange andres nevnte tidligere men tar den likevel.

Obertan kan man ikke ønske mer av. Han prøver og lykkes med det!
Ba, Marve og Krul får også stjerne i boka.

Jeg har alltdi tenkt at Simmy er bra defensivt, mens Santon tar det offensive. Idag svikter begge på begge. Simmy skulle fulgt opp presset på Podo og Santon skulle fulgt stopperne og dermed satt Walcott i offside.
Tiote viser to forskjellige nivåer. Klasse og skandale! Veldig imponert av han i første omgang. Eier alle på muskler og fortsetter med ro. Andre omgang er syke feil i form av ballmiss som flere ganger kunne, og fører, til mål!

Bigi og Cisse gjør noe bra og noe dårlig. Cisse skulle fulgt Gibbs på det ene målet og sliter generelt i det defensive. Gidder ikke til tider.

Perch og Colo henger rett og slett ikke med.

Forsvaret må virkelig skjerpe seg. Press på ballfører og posisjoneringen er til tider på juniornivå. Det offensive derimot har bedra seg, men hjelper lite når det bare skjer borte mot lag som scorer mer enn oss selv.
Neste kamp forventer jeg ingenting så lenge vi spiller en godt gjennomført kamp!

Hakiki

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #192 på: 29. Des. 2012, 22:48 »

Du glemte Claudio Cacapa i farten Nordin, men hvem vet. Kanskje han hadde levert bra baki der sammen med Colo. Perch kan ikke markere.. Eneste han er god til er å tackle på midtbanen. Om Perch skal spille så må det være på midten og langt vekke fra forsvaret.

Eriksen: Slutt og troll deg.

Var virkelig Cacapa SÅ dårlig?  Med untak av en kamp mot Portsmouth (tror jeg?) der vi pga hans feil slappp in 3 mål på 15 min, så var han vel ikke så veldig dårlig?  For all del, ikke veldig god heller, men jevnt over de få årene vi hadde han så lenge han ikke var skadet, var han vel ikke lagets verste? 

Meh, what would I know, det er noen år siden sist jeg så ham i aksjon.
Genius by birth. Slacker by choice.

Simmi

• Gjest
« Svar #193 på: 29. Des. 2012, 22:48 »
For meg er slaktinga av Santon helt borti natta. Ja, han har hatt to svake kamper, men ellers i år har han vært meget solid, og en av våres beste spillere.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #194 på: 29. Des. 2012, 22:54 »
For meg er slaktinga av Santon helt borti natta. Ja, han har hatt to svake kamper, men ellers i år har han vært meget solid, og en av våres beste spillere.
Helt enig. Helt sjokkert over enkelte her. Ba og Santon har uten tvil være våre to beste spillere denne sesongen.