20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Arsenal v Newcastle, Lør 29. des 18:30  (Lest 29773 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Arsenal v Newcastle, Lør 29. des 18:30
« Svar #165 på: 29. Des. 2012, 20:42 »
Tiote derimot - han har jeg vansker med å unnskylde. For det begynner bli mange av disse prestasjonene nå - og det straffer seg mot et lag som Arsenal. Det var i disse matchene Tiote i gammelt slag alltid var vår viktigste defensive spiller fordi han knuste motstandermidtbanene.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #166 på: 29. Des. 2012, 20:44 »
Baklengs mål

Aston Villa 39
Newcastle 37
Southampton 37
Reading 37

Peter

• Gjest
« Svar #167 på: 29. Des. 2012, 20:47 »
Tiote er helt grusom for tiden. Hva har skjedd med mannen som aldri slo en eneste feilpasning, og som alltid vant ballen og spilte safe?
Tiote fortjener, etter min mening, en lang pause på benken, samt disiplintrening. Han må virkelig legge fra seg det drittet med å spille til motstandern, og å drible på egen 16 meter. Benk eller selg.

Hakiki

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #168 på: 29. Des. 2012, 20:47 »
Det kan jo nesten virke som Tiote har hatt et "triks" for å gjøre som han gjord hele fjoråret, men i år har alle funnet ut av trikset, og klarer derfor å countre det.  Han klarte jo konsekvent å vende av både 2 og 3 spillere i fjor, mens i år går han i baret mot bare 1 spiller.  Også i fjor hadde han noen skumle balltap, men i år har det blitt helt ekstremt. 

Føler det litt som om ALLT går mot oss for tiden.  Det sies jo at gode lag har flaksen med seg.  Historisk sett, og basert på siste tids prestasjoner er vi jo et veldig enten-eller lag, men det er vel ingen som kan si vi har hatt flaksen med oss heller.  (Noen få hederlige unntak, kampen mot Everton f.eks.)  Konklusjonen må vel være at vi ikke er et godt lag.
Genius by birth. Slacker by choice.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #169 på: 29. Des. 2012, 20:51 »
Santon har spilt for lenge med Simpson og Williamson....han kommer ikke til å være NUFC-spiller neste sesong; han har en karriere å passe på.

Dette er ikke spesielt rettet mot deg, så ikke ta det personlig. :)

Jeg skjønner ikke dette. Helt seriøst. I tiden jeg har lest og skrevet her inne har jeg sett så at så utrolig mange spillere kommer til å forlate oss fordi klubben ikke lever opp til deres ambisjoner og egoer. Som supporter så er du fan av en klubb som består av spillere som kommer og går. Man skulle enkelte ganger tro at det er disse spillerne som er klubbens arbeidsgiver og ikke omvendt når man hører hvordan folk uttaler seg. Dette er jo folk som er godt lønnet for å bedrive det de liker å holde på med og som har ansvar for at klubben skal prestere godt sportslig.

For å ta Santon, så var han regnet som et supertalent i Italia som hadde stagnert og ikke spilte førstelagsfotball. Vi kjøpte ham og ham en ny start. Han er god, men har er faen ikke så god at han er en av dem som bare kan gå ut og si at han ikke gidder mer og vil bytte klubb. Jeg tror heller ikke han gjør det, men om han gjør det vil jeg ikke akkurat gråte. På samme måte som jeg ikke gjorde det for noen av dem som forlot oss da vi rykket ned.

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #170 på: 29. Des. 2012, 20:52 »
Føyer meg i rekken med å slakte spillet til Tiote fortiden. Kanskje like greit at han blir vekke en stund med Afrika mesterskapet nå.

Håper også det kommer en ny midtbanespiller inn i januar slik at det blir hard kamp om plassene når alle er friske.

Peter

• Gjest
« Svar #171 på: 29. Des. 2012, 20:56 »
Må si det igjen; Obertan er som en helt ny spiller. Den innsatsen og ferdighetene han viser idag er fantastisk. Det er så latterlig kult å se at Gabby endelig lykkes med det han gjør, og at han tørr å bruke farta og teknikken på en konstruktiv måte. Veldig fortjent og jeg unner ham absolutt dette her.

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #172 på: 29. Des. 2012, 20:57 »
syns ikke santon var så skrekkelig i dag. dette ligger mer mentalt. når vi scorer 3-3 legger vi oss tilbake og det mentale tar overhånd. når vi raskt får 4-3 i sekken rakner det også mentalt. vi spilte meget bra til 4-3 scoringen. Jeg syns santon er helt oki. vil gjerne ha han med videre. I mine øyne var det 3 spillere som var totalt rææææva: Tiote som de fleste her påpeker,han kan vi godt selge siden biri virker være bedre og yngre! Så var det simpson som 99% av alle på forumet ville ha ut også forrige ses. Han er skam!
Så er det nr 3 som jeg syns det er rart ikke flere nevner. og det er CISSE. Faen så ræva den mannen er. to trebein og klarer ikke holde på ballen. Han er rett og slett tragisk når han ikke får spille midtspiss.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #173 på: 29. Des. 2012, 21:00 »
Santon er ikke PL kvalitet sier eksperten i studio.
Helt enig og håper en serie A klubb henter han til sommeren.

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #174 på: 29. Des. 2012, 21:04 »

Jepp, at en klubb fra Italia kjøper han. Kan se for meg Siena, Sampdoria eller Bologna som gode kandidater.

Batty73

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #175 på: 29. Des. 2012, 21:05 »
Santon har spilt for lenge med Simpson og Williamson....han kommer ikke til å være NUFC-spiller neste sesong; han har en karriere å passe på.

Jeg skjønner ikke dette. Helt seriøst. I tiden jeg har lest og skrevet her inne har jeg sett så at så utrolig mange spillere kommer til å forlate oss fordi klubben ikke lever opp til deres ambisjoner og egoer. Som supporter så er du fan av en klubb som består av spillere som kommer og går. Man skulle enkelte ganger tro at det er disse spillerne som er klubbens arbeidsgiver og ikke omvendt når man hører hvordan folk uttaler seg. Dette er jo folk som er godt lønnet for å bedrive det de liker å holde på med og som har ansvar for at klubben skal prestere godt sportslig.

For å ta Santon, så var han regnet som et supertalent i Italia som hadde stagnert og ikke spilte førstelagsfotball. Vi kjøpte ham og ham en ny start. Han er god, men har er faen ikke så god at han er en av dem som bare kan gå ut og si at han ikke gidder mer og vil bytte klubb. Jeg tror heller ikke han gjør det, men om han gjør det vil jeg ikke akkurat gråte. På samme måte som jeg ikke gjorde det for noen av dem som forlot oss da vi rykket ned.

Santon var vel nettopp aktuell for det italienske landslaget; så så ræva er han vel ikke.

Batty73

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #176 på: 29. Des. 2012, 21:07 »

Santon var vel nettopp aktuell for det italienske landslaget; så så ræva er han vel ikke.

Tror vel også at Santon, som en relativt offensiv back, ikke vil blomstre før han kommer til et bedre lag...F.eks. Arsenal....

Hakiki

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #177 på: 29. Des. 2012, 21:10 »
For å ta Santon, så var han regnet som et supertalent i Italia som hadde stagnert og ikke spilte førstelagsfotball.

Jeg er enig i at han ikke spilte FAST førstelagsfotball, men mener du virkelig at han hadde stagnert? I inter spillte han i en alder av 17-20 år ikke mindre enn 40 kamper.  Grunnen til at han ikke var førstelagsspiller var at foran han i køen hadde han Maicon og Chivu, spillere med nå hhv. 66 og og 75 landslagskamper på CVen for Brasil og Romania. 

Når vi fikk kjøpt Santon ble det vel regnet som et kupp, og jeg antar en av grunnene til han ville til oss var sannsynligheten for førstelagsfotball.  PL har kanskje noe høyere nivå enn Serie A i Italia, men jeg er ikke i tvil om at han kunne fått en grei karriere der også. 
Genius by birth. Slacker by choice.

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
« Svar #178 på: 29. Des. 2012, 21:12 »
Nå får jeg vel mange imot meg, men det gjorde jeg også da jeg slaktet Williamson og Simpson for to-tre år siden, og nå vet alle hvor mye de duger på dette nivået.

1. Tiote er en FRYKTELIG ballbehandler som det bare er til å selge om det dukker opp et ålreit bud. Mannen er en tikkende bombe med ballen i beina, og slår så mange rare og farlige pasninger at det er nifst. Kombinert med hans lave spilleforståelse (hvem er da så dumme at de gjentatte ganger dribler på farlige område når de har teknikk som ei ku og i tillegg har blitt avslørt hundre ganger før??) hjelper det lite at han er veldig god defensivt til tider. Du slipper unna med spesialferdigheter som taklinger og kjemping i belgisk vaffelliga, men du gjør ikke det i Premier League.

2. Santon er nok ingen back. Han er rett og slett til tider en ræva back på linje med din makker på andre siden av forsvaret, og det har jeg sagt veldig lenge, ikke bare på grunn av 1-eren på børsen i dag. Ikke misforstå meg. Han er god med ballen i beina og kan drible og skape farligheter offensivt. Men defensivt er han verre enn Titus Bramble. Han står ALTFOR høyt, han lar seg drible altfor enkelt, og han opphever offsider like ofte som Ameobi og Papiss går i dem selv. Jeg har lenge lekt med tanken om å sette Santon på vingen der han ikke trenger å ha de samme defensive oppgavene. Problemet er at forsvaret vårt er like tynt som en smadret vestlandslefse, så det blir bare dumt å foreslå noe sånt når det ikke er tilstrekkelig backup.

Angående Perch... Hva skal en si. Vi har vel sluppet inn omtrent 4,2 mål i snitt i de kampene han har måttet tre inn som midtstopper (Nottingham 3-4, Norwich 2-4, Blackburn 3-4), så at vi slipper inn 7 på Emirates i dag burde ikke komme som noen overraskelse.

Simpson gidder jeg ikke å skrive noe om. Det gjør meg deprimert på vegne av ungdomsarbeidet i klubben at det ikke finnes en eller annen 18-åring på akademiet som kan gjøre en bedre jobb enn Danny-boy.

Papiss må være den minst eminente høyrevingen i moderne fotballs historie. Han hører hjemme inne i boksen, men med Ba i storform og en 4-4-2-taktikk som ikke funker så er det vel kanskje ikke mye å gjøre med den saken.

Det var dagens slakt. På den positive siden er det også noe å nevne:

1. Demba Ba, syk målmaskin. Er på rett plass til rett tid i kamp etter kamp, og er også god med ballen når han er langt fra mål. Får vi beholde ham?

2. Marveaux gjør nok en kjempekamp. Hvorfor i alle dager har Jonas fått vandre rundt som en ineffektiv The Walking Dead-zombie hele denne sesongen når Marv har vært skadefri? Forstå det den som kan.

3. Obertan. Hva har skjedd med fyren? Reinkarnasjonen Gabriel har vært igjennom de siste kampene gjør at jeg NESTEN øyner håp for at Willy, Simpson og Perch en dag skal klare å stabilisere seg i League Two.

4. Kollapsen kan nok forsvares med at vi hadde en tøff kamp på Old Trafford for kun tre dager siden, mens Arsenal var helt uthvilte.

5. Med 7 mål i sekken må vel til og med Ashley innse at vi trenger et helt nytt forsvar. Det holder ikke med èn back og èn stopper. Vi må ha et helt nytt forsvar. Colo er den eneste som duger, og selv han har vært dårlig den siste tiden. Få inn tre solide forsvarere som kan gå rett inn på laget, så får alle minus Colo komme seg på benken til de begynner å prestere igjen. Men det er vel som å håpe på julnissen.
« Siste redigering: 29. Des. 2012, 21:15 av Nordin »
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #179 på: 29. Des. 2012, 21:15 »

Jepp, at en klubb fra Italia kjøper han. Kan se for meg Siena, Sampdoria eller Bologna som gode kandidater.

Just stupid.