20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle United - West Ham Søn 11 Nov 16:00  (Lest 29650 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - West Ham Søn 11 Nov 16:00
« Svar #165 på: 11. Nov. 2012, 22:14 »
Bevegelse er det aller største problemet vi har pr dags dato slik jeg ser det. Det er null bevegelse rundt ballfører og da ender det som det har gjort i lang tid som regel med en lang ball. Til tider i dag var Cabaye nede i mellom midtstopperne når ballen var på midten. Faan, Cabaye er en spiller som skal kjøre på offensivt og ha 10 scoringer pr sesong! Og det var ikke bare fordi Tiote var ute i dag, det har vært det samme hele sesongen. Det samme med Ben Arfa. Blir liggende alt for lavt i banen fordi det er viktigere for Pardew at han gjør jobben defensivt fremfor å gjøre noe kreativt fremover. Når Ben Arfa mottar ballen nå så er han som regel på midtbanen, og da har han en umulig oppgave foran seg.

4-2-3-1 er løsningen slik jeg ser det.

Krul

Simpson - Saylor - Colo - Santon

Tiote - Anita

Ben Arfa - Cabaye - Ferguson

Ba

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #166 på: 11. Nov. 2012, 22:25 »
Du presser alle mine tanker inn i et innlegg, Daniel! 100% enig i alt!

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #167 på: 11. Nov. 2012, 22:32 »
Er veldig enig med Daniel, jeg og. SOm sagt tusen ganger de siste månedene er jeg veldig glad for at Pardew har gjort Ben Arfa til en som jobber og gir 100% for laget, men nå som han har bevist det er det på tide at han får en fri rolle igjen. Jeg er jævlig lei av å se han så dypt på banen som han ofte er.
Nei.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #168 på: 11. Nov. 2012, 22:52 »
Ja. Jeg tror vi må innse at det er vanskelig å gjøre begge stjernespissene våre fornøyde, laget vårt passer ikke til å spille de begge. Atpåtil er Cisse helt vannvittig svak sålangt i høst, og samarbeidet har ikke vært noe å skryte av. Dette, samt at vi må få Benny og Cabaye lengre frem i banen er ekstremt viktig. Cabaye er god nok til å være box-to-box-spiller i 4-4-2, men det er ikke dermed gitt at han er best der. Spillmessig mener jeg vi var klart best da vi spilte i denne formasjonen sist sesong. Vi har dessuten masser av spillere som kan fungere sammen med Tiote nå i en slik formasjon.
Så innlegget ditt applauderes herifra også, Daniel.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Legion of Light

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #169 på: 11. Nov. 2012, 22:53 »
Dere har for mange typiske nr 9 spisser til å få variasjon. Ser for meg at Connor Wickham kunne elevert angrepsspillet deres betraktelig. Skal vi si 16 millioner sterling?
S T A D I U M___O F___L I G H T

Consectatio excellentiae. In pursuit of excellence.

Dafabet. Adidas. Carling. Betfair. South African Airways. Acacia Mining.

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #170 på: 11. Nov. 2012, 23:01 »
Jeg tror det kan diskuteres mye om formasjoner, spillerkjøp osv. Men likevell synes jeg vi kan forvente bedre spillerprestasjoner. Flere av spillerne er så langt unna fjorårsformen at det er skremmende.
Cabaye kommer dypt for å hente ballen, men det betyr ikke at han trenger å gjøre en dårlig jobb. Tror det har blitt påpekt lenger bak i tråden at vi evner sjelden å vri spillet hurtig. Det er helt banalt og irriterende å skrive dette, men spillerne lenger fremme i banen må jo bevege seg for å få ballen når vi har en så god dyp playmaker. Finnes det relasjoner mellom spillerne i det hele tatt? Eneste relasjonen er jo Krul/Ba, Willi/Ba og Simpson/BA.

Jeg er ikke sikker på at Cabaye vil spille veldig mye bedre i en slags trequesitarolle. Jeg frykter at han aldri ville fått tak i ballen.

Når motstanderen hadde ballen i fjor var det en flokk med ulver som stormet inn. Til nå i sesongen ser det mer ut som en flokk med mongloide skillpadder.

Jeg har vært en av dem som skyldte mye på Simpson og Williamson. Når disse ble erstattet skulle alt bli bedre. Desverre virker problemet mye mer komplekst.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

faenaltso

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #171 på: 11. Nov. 2012, 23:16 »
helt for jævlig å sjå newcastle spille for tida. Dette er en kamp vi skal ta poeng

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #172 på: 11. Nov. 2012, 23:30 »
Det å bruke en annen taktikk vil kanskje gjøre ting en smule bedre, men det er mer kompleks enn som så. Frøst og fremst hjelper det ikke å ha verdens beste taktikk om ikke spillerne er klare til å gjennomføre den. Man kommer langt med god innsats, men er den borte så stopper mye. Laget er fryktelig stillestående. Enkle ting som at en spiller går løp, tar imot ballen sentrer videre og beveger seg er jo et sjelden syn. Det er jo ingen vilje til å storme i angrep når vi vinner ballen. Ballen går i seint tempo på tvers i lange perioder. Jeg har null tro på at Pardew vil at ballen skal pælmest så mye som det har gjort til nå. Men hva skal ballfører gjøre da liksom? Enten når det er Cabaye eller Saylor som fører ballen så ender det med at man mangler alternativ å sentre til. Alle står og ser på uten å bevege seg og finne rom på banen. Da ender det enten med støttepasning eller en langball. Selv om det er grusomt å se på så forstår jeg det fryktelig godt med. Det er mye å rette på i dette nufc laget, veldig mye. Men først og fremst så må innsatsen,bevegelsen, balltempoet opp mange hakk før man begynner å løse neste problem.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #173 på: 12. Nov. 2012, 00:02 »
Klart at det å endre taktikk ikke er løsningen på de problemene du nevner der. Men det er åpenbart at vi får mer ut av Ben Arfa og Cabaye når de får ligge høyere i banen og slipper litt defensive oppgaver. Boris viste jo i en tråd her en plass hvor Ben Arfa mottok ballen på bana. Det var i stor grad i temmelig dype posisjoner - hvilket overhodet ikke er god utnyttelse av Benny. Jeg mener jo at en av grunnene til at det løsna for oss forrige sesong var da vi gikk over til 4-3-3/4-2-3-1 sist sesong og Ben Arfa fikk operere ganske fritt i rommet mellom motstanderens forsvar og midtbane. Cabaye fikk også ligge høyere i banen mens Jonas og Tiote holdt igjen.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #174 på: 12. Nov. 2012, 00:08 »
Joda er helt klart enig i at Ben Arfa og Cabaye må høyere i banen. Når de oppholder seg mer på backplass og rundt egen seksten så er det jo noe som skurrer fælt.

akselho

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #175 på: 12. Nov. 2012, 00:23 »
Vi er alle enig enige om at dagens og mange av sesongens kamper har vært svake. Det som er skremmende er at det ikke er noe som tyder på bedring i det offensive spillet. Mine tanker om hvordan laget burde fremstå og ikke
  • Altfor mange ganger køles ballen opp fra forsvaret opp til en stor og sterk spiss på topp, uten særlig mange spillere rundt seg. Vel og bra når det fungerer slik som mot WBrom, men det er en svært primitiv form for fotball som ikke hører hjemme i Newcastle, som skal spille underholdende fotball.
  • Om ballen spilles på bakken, er det som oftest Ben Arfa som har regien. Hans dribleraid er flotte og se på, men ikke særlig bærekraftig som spilleplan over en hel sesong. Xmoment er nettopp det, skjeldne øyeblikk som skal krydre spillet
  • Som så mange påpeker, det er lite fornuftig med både Ba og Cisse sammen. De finner hverandre nær sagt aldri, og spiller hverandre ikke gode. Når Ameobi kombineres sammen med en av dem fra start, er vi på punkt nummer en. Ameobi fungerer som spisspartner på slutten av kamper. Da er han grei og ha på dødballer, og av og til finner han til og med Ba eller Cisse, som feks mot Bolton og Chelsea i fjor. Ba som spiss, sammen med to vinger. Cisse som innbytter til han finner form. Ameobi som backup.
  • Cabaye må få brilliere som playmaker. Gi han to ryddegutter og la han skinne. Ballen på bakken.
  • Mye mer bevegelse, og la ballen gå hurtig i laget. Spillermateriellet er der, så her ligget ansvaret helt og holdent hos AP og det er her han har sviktet. Helt mangel på det slik der er nå. Doble på kant og få slått inn i høyden eller 45 grader ut. Blitt gjort i alle år over alt, men skjer for sjeldent hos de svarte og hvite.
  • Kontinuitet. Ikke bare hos klubbpersonell, men også på banen. To spisser eller en? En dyp og en fri eller to flate? Pumping eller overlapper? Savner en rød tråd i spilleplanen. Er så lite fast form på laget. Igjen et punkt AP fremstår mindre god på
Black and white since 1996

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #176 på: 12. Nov. 2012, 00:30 »
Veldig godt innlegg akselho  :clap:  :thumbu:

akselho

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #177 på: 12. Nov. 2012, 00:58 »
Dere har for mange typiske nr 9 spisser til å få variasjon. Ser for meg at Connor Wickham kunne elevert angrepsspillet deres betraktelig. Skal vi si 16 millioner sterling?

Gratulerer med endelig å få hyll på byllen i helgen. Tror du først og fremst skal fokusere på eget lag, som faktisk sliter enda mer med å lage mål enn storebror på tyneside og alle andre lag i PL. Forøvrig er det passende at profilbildet er av et troll, du legger i alle fall ikke skjul på din agenda.
Black and white since 1996

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #178 på: 12. Nov. 2012, 01:28 »
Cisse gikk av med en vond rygg idag sa Pardew til nufc.co.uk.

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #179 på: 12. Nov. 2012, 01:37 »
Willy finner ut at han først skal gi ballen til Carroll, for så å slippe den samme Carroll 5 sekunder senere, for å støte i press på whoever som har ballen, selvom vi har to andre som går på ballfører.

Det er seriøst noe av det aller verste jeg noen gang har sett av en forsvarsspiller. TOTAL mangel på fotballforståelse&fotballferdighet.
« Siste redigering: 12. Nov. 2012, 01:49 av Cheik_Tiote_Fy_Fasan »
Same old Shearer, always scoring!