20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Liverpool - Newcastle, Søn 04 nov 17:00  (Lest 24344 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Hakiki

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Liverpool - Newcastle, Søn 04 nov 17:00
« på: 31. Okt. 2012, 09:39 »
Søndag er det bortekamp mot Liverpool, etter en uke der vi for en gangs skyld er det laget som ikke har spilt midtukekamp.  Liverpool spiller derimot mot Swansea i Capital One Cup i kveld, og vi får håpe de der sliter ut viktige spillere mest mulig.  Både Borini, Kelly, og Leiva er ute med langtidsskader for dem, og i tillegg er det bekreftet at både Glen Johnson og Pepe Reina ikke vil opptre i kampen deres i kveld.  Det må derfor være lov å håpe at disse to heller ikke rekker tilbake til oppgjøret mot oss.  Selv er det ryktet at Ba er ute med skade for oss, så det er vel god sjans for at han heller ikke vil bli å se i denne kampen?

Enn så lenge ligger vi 2 plasseringer og 3 poeng over Liverpool på tabellen og med lik måforskjell, så dersom de vinner vil de havne over oss.  Det hadde derfor vært ekstra godt dersom vi klarer å karre oss til alle 3 poengene for å virkelig dra i fra, i hvert fall fordi det føles godt å kunne gni det inn i ettertid hvis de hadde hatt sjans å ta oss igjen med en seier.  Håper vi klarer å for en gangs skyld spille 2 gode omganger, og dersom vi klarer det og finner igjen til formen vi viste f.eks. i kampen mot Bordeaux så tror jeg det skal være høyst mulig å slå Liverpool.  Dersom vi viser mye av den dårlige formen vi har hatt i det siste så skal jeg derimot være mer enn fornøyd med 1 bortepoeng her.  Som alltid avhenger hvor fornøyd jeg er med resultatet med hvor fornøyd jeg er med prestasjonen. 

Håper:
Krul
Anita - Saylor - Colo - Santon
Bigi - Jonas
Ben Arfa - Cabaye - Sammyobi/Ferguson
Cissé

Tror:
Krul
Simpson - Willy - Colo - Santon
Ben Arfa - Bigi - Cabaye - Jonas
Cissé - Ameobi(/Ba)

Genius by birth. Slacker by choice.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Liverpool - Newcastle, Søn 04 nov 17:00
« Svar #1 på: 31. Okt. 2012, 09:48 »
"Attempting to improve on a miserable record of just five points from a possible 54 (aka one win, two draws and 15 losses), Newcastle visit Anfield this coming Sunday."

:toon:

Tippar me tapar 3-0 viss me ikkje forbetrar oss kraftig frå det me viste mot WBA.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2 på: 31. Okt. 2012, 09:58 »
Jeg har ikke kjempetrua her, og om Ba er ute får jeg enda mindre troa. Tror dette kan bli stygt for Newcastle.
Nei.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3 på: 31. Okt. 2012, 10:57 »
Jeg klarer ikke helt se at Bas skade skal være årsaken til at vi går på et stygt tap her. Jeg ser ingen grunn til at Ba alene skulle utgjort forskjellen på å tape 5-0 og å vinne 2-1.

Skulle tro denne Papiss Cisse var en udugelig fjert, ala Xisco. Vi snakker bare om en midlertidig formsvikt. Men det kan forandre seg fort når han plutselig "må" være den som scorer målene våre. Får vi i gang Ben Arfa, Cabaye og Cisse, kan det bli veldig moro. Hvis ingen av de tre får noen som helst godfølelse, og vi sliter med å klarere ballen, og lar Suarez gjøre hva pokker han vil, så kan det bli fryktelig, fryktelig ille. Men jeg ser ingen grunn til at det MÅ bli enten det ene eller andre. Tror på en jevn kamp, med få scoringer, og jeg ser det som fullt mulig å få med seg ett, kanskje tre poeng.

Liverpool har vært vel så svake som oss.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Bresken

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #4 på: 31. Okt. 2012, 11:00 »
Første Newcastle-matchen jeg ikke får sett på 2 år dette her. Sitter på flyet til Sydney når den spilles, så jeg håper virkelig at jeg lander og får noen ekstra gode nyheter.

Tror for øvrig ikke at Bigi starter over Perch på midten, selv om jeg skulle ønske det. Han er den av våre nye signeringer i år som utvilsomt har imponert meg mest. Satser på at Cissé fortsetter med uvanlige mål i denne matchen om ikke Ba er med.

HOWAY!

SvampeBoB

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #5 på: 31. Okt. 2012, 11:00 »
Jeg har ikke kjempetrua her, og om Ba er ute får jeg enda mindre troa. Tror dette kan bli stygt for Newcastle.

Liverpool er langt fra så sterke som de var for en tre-fire sesonger siden. Jeg har faktisk nesten aldri hatt mer tro på poeng mot Liverpool på bortebane, enn nå. :)

Hvis vi greier å demme opp for idioten Suarez, så har de lite å komme med.
jeg skjønner ikke de folka som sier fotball er et spill om liv og død. Det er langt viktigere enn som så. Bill Shankley!

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #6 på: 31. Okt. 2012, 11:09 »
Jeg likte ikke at Pool egentlig burde vunnet mot toffees. Det tyder på at de er nær formen. Hvis Suarez har dagen, og vi starter med Willo + Perch i denne kampen, så blir dette stygt. Ser for meg straffe imot og mange frispark i farlig posisjon.

Jeg synes vi mangler helt fremdrift i spillet vårt, og mye av dette har vært pga Willo, Perch og Simmo ikke klarer å spille gjennom midtbaneleddet. Nå når Colo er i form og skadefri vil dette ta seg opp, men VÆR SÅ SNILL PARDS: SAYLOR MÅ STARTE istedenfor Willo!!!

La Fergie spille venstre back og Santon høyre, så skal dette bli kjekt:

Krul
Santon - Saylor - Colo - Fergie
Bigirama - Cabaye - Jonas
HBA - Cisse - Sammy

Andreas Thoring

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #7 på: 01. Nov. 2012, 11:25 »
Hvorfor skal det være så inni helvete vanskelig for oss å få med et ålreit resultat fra Anfield? Irriterer meg at de "alltid" gruser oss på hjemmebane.

krul
Anita - Taylor - Colo - Santon

Bigi - Jonas
Ben Arfa - Cabaye - Ferguson

Cisse (Ba hvis han er frisk)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8 på: 01. Nov. 2012, 12:28 »
Hadde gjort seg med en trepoenger på fremmed gress uansett snart. Men jeg forventer aldri en dritt fra Anfield - for uansett hvor dårlige LFC ellers måtte være så vinner de vanligvis mot oss hjemme.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #9 på: 01. Nov. 2012, 12:37 »
Om Colo klarer å nøytralisere han fra Uruguay(Nei, tenker ikke på Coates), så er det gode muligheter for å få med seg poeng fra denne kampen!
Jeg håper, og halvveis tror, at Ben Arfa skal blomstre igjen.
0-2(Ben Arfa x2)
Same old Shearer, always scoring!

Andreas Thoring

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #10 på: 01. Nov. 2012, 13:07 »
Jepp. Klarer Benny å ta med seg Enrique på løpetur som på St.James i fjor, kan det bli moro. Men forventer ingenting på Anfield  :sint:

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #11 på: 01. Nov. 2012, 13:14 »
Det er to Liverpool-spillere som må stoppes. Han ene er fra Uruguay, og har sans for det teatralske. Han andre er scouser, og litt mer likandes, men fremdeles en stor trussel hvis han får plass i mellomrommet. Kort avstand mellom forsvar og midtbane blir utrolig viktig i denne kampen. Og vi må ikke gi bort unødvendigve frispark.

Hvis vi trodde vi kunne stoppe Lukaku med duellstyrke, så håper jeg sjefen er klar over at han uruguyaneren - til tross for at han ikke eier balanse - er ganske kjapp til beins. Og holder du i trøya, ja så nøler han ikke med å gå ned på knær og strekke ut armene.

Og bare sånn i tilfelle noen skulle misforstå: Mike Williamson må - for alt i verden - IKKE spille mot Liverpool.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #12 på: 01. Nov. 2012, 13:21 »
Steven Taylor er vel fullstendig skadefri? I så fall må Pardew være :koko: for å prioritere Mike the turtle.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #13 på: 01. Nov. 2012, 13:27 »
Enig med de to siste her. Williamson har ingenting å gjøre i førsteelleveren dersom Saylor er skadefri. Saylor-Colo i form er faktisk et jævlig bra stopperpar.

Har egentlig ikke troen på en dritt poeng fra den kampen her, men jeg må også si at jeg ikke ble ekstremt imponert av LFCs spill i går - til tross for at både Gerrard og Suarez var på banen.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #14 på: 01. Nov. 2012, 13:49 »
Er så sinnsykt glad for at denne kampen ikke går på lørdag! Helt jævli å sitte med historiefanatikerne på vors når de vinner