20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: FM13  (Lest 95061 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
Sv: FM13
« Svar #150 på: 09. Des. 2012, 20:01 »
Skottland ble EM mestere :iik: ;D Slo Kroatia i finalen.

Uansett, da er en ny sesong i gang. Tapte charity shield på straffer mot Man Utd.
Så ille ut i 2 første kampene og, lå under til 60min og utliknet da, mens vinner målet kom begge ganger i det 88min med Ademilson:)
Ellers vant jeg supercupen mot Benfica. 3-0 :toon:
Spilte så 2-2 hjemme mot Tottenham. Så det ser ut som jeg trenger å spille de litt i form den nærmeste mnd..
Vuckic gikk til Barcelona for? Ja, hold deg fast... £28,5mill.. Der gjorde de et kupp. Han spilte til tider meget godt, men de 2 siste sesongene kom skadene hyppigere og hyppigere, så da vuderte jeg det slik hen at salg, iallefall for den summen var klokt..

Har på følesen av at dette blir et litt vanskelig sesong, typisk det etter opplevelsen jeg hadde forrige sesong.
Da kjører jeg på for fult, så for vil vi se hva tiden bringer..

Trodde jeg hadde sett alt, men neida....
Neste kampene slo jeg milan 5-1 hjemme, blackburn 5-0 hjemme, åpnet opp etter ombygning og tok fult hus 60.000 tilskuere. Satte hele andre elveren inn i ligacupen borte mot blackburn og trodde kansje jeg kom til å tapt, men vant 1-0. Så var det Arsenal borte, lå under 1-0 og hadde ikke store forhåpninger, men neida, jeg kjørte over dem resten av kampen og vant 4-1. Dermed har jeg satt ny rekord med 24 kamper på rad uten tap..:)
Men tror nok kansje kommer et i neste som er borte mot et sinnsykt psg lag.

« Siste redigering: 09. Des. 2012, 21:07 av Lars Arild Stordal »
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Peter

• Gjest
« Svar #151 på: 10. Des. 2012, 15:34 »
Flere enn meg som opplever aa alltid moete storlagene paa rekke og rad etter hverandre, sesong etter sesong? Moeter alltid Arsenal, ManU, Chelsea, City, Pool og Tottenham samtidig... faen ass helvetes irriterende...

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #152 på: 11. Des. 2012, 15:50 »
Hei folkens..
Når dere spiller, har dere visse grenser dere setter i forhold til når dere tegner ny kontrakt eller kjøper spillere.
Tenker i forhold til lønn og agent osv...

Jeg har det ser dere, liker og bygge ungt og kjøpe billig og selge dyrt, men liker ikke høye lønninger osv..

Tim Krul forlanger £180.000 i uka samt agent opp i £4mill..
Dette er noe jeg synes er drøyt, samt da krever plutselig nøkkelspillere det samme og spiralen er i gang...
Jeg har iellafall en grense på £100.000 jeg ikke liker og gå over..
Men har prøvd på Krul på £150.000 men godtar ikke det, sagt til han at jeg sette han på overgangslista vist han ikke skriver under..

Jeg har iallefall 2 stk keepere som har 5 stjerner er rundt 20år og ikke skal ha mer enn £20.000 i uka.. Så kommer nok med tungt hjerte til å gi slipp på han til sommeren..
Det er nå juletider og jeg er igjennom alle topplagene i England og resten av Europa for å finne gratis spillere fra sommeren av.
 :toon: Veratti og Mbaye Niang kommer til sommeren :toon:

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #153 på: 13. Des. 2012, 00:07 »
 :smitten: :smitten: :smitten: :smitten: :smitten: :smitten: :smitten: :smitten: :smitten: :smitten: :smitten:
Tapte 5.- 3 borte mot Juventus i 1 kamp i kvartfinalen i champions league..
Tenkte jeg hadde litt mulighet, men ikke stor, satt inn på unguttene mine, altså et b lag, eneste jeg glemte var Vadillo..
Kampen hjemme ble ren overkjøring og jeg vant ikke mindre enn! Ja, hold dere fast. 8-0 :feiring: :toon:
Vadillo fikk 10 på børsen og scoret 5 mål og en assist :phui:

Hjertet banker litt fort nå, samt jeg satt her og jublet og trodde ikke mine egne øyne, kona spurte hva det var, og jeg sa hva som holdt på å skje..
Hun svarte meget fint, "det er bare et spill kjære"
« Siste redigering: 13. Des. 2012, 00:09 av Lars Arild Stordal »

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #154 på: 13. Des. 2012, 08:40 »
SKjønner ikke hvordan dere har kommet så langt allerede! Jeg er fremdeles i første sesong(Etter å ha spilt i ca 1,5 mnd). Ligger foreløpig på 3. plass i premier league, men sliter veldig mye med skader så tror nok jeg kommer til å dette på tabellen i nærmeste fremtid.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #155 på: 13. Des. 2012, 10:11 »
Var sjuk en uke,så ble litt spilling da ser du, ellers spilte jeg endel i begynnelsen for å komme inn i spillet og lære det og kjenne..
Dette grunnet at jeg ikke hadde spilt siden fm 07...
Ellers spiller jeg kansje en halvtime her og en time der når jeg har tid mellom alt.(ja, er sykt kult og litt hektet.)
Jeg spiller med England, Tyskland, Frankrike og Spania.. Jeg byttet Norge med Spania.

Vet ikke om det har mye og si, men spiller med nest raskeste visning i kamp og bare høydepunkter og ikke reprise..

Hakiki

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #156 på: 13. Des. 2012, 14:41 »
Da har jeg endelig fått satt i gang en save jeg også.

Tok over Newcastle, og noe av det første jeg gjorde va å be assistenten sette opp treningskamper i pre-season.  Det endte opp med en kamp mot reservene, og en kamp mot Chicago Fire.  That's it.  Gudene vet hvorfor han ikke ville ha flere kamper, men innen jeg oppdaget det var det for tett opp til sesongstarten til å få inn noen flere kamper.

Ikke uventet hadde dette innvirkning på familiarity til taktikken, da jeg tar utgangspunkt i å spille en  4-2-3-1.  De første ukene kjørte jeg fullt fokus på å bli kjent med taktikken i match preparation, i håp om å minske en evt periode der spillerne ikke klarte å spille sammen.  Denne tabben med manglende friendlies førte allikevel til at jeg gikk hele 7 kamper i PL før jeg fikk min første tre-poenger.  I tillegg ble jeg i den perioden slått ut av Euro Cup, etter beskjedne 1-0 hjemme og skuffende 3-0 borte i playoffkamper mot Dinamo Moscow.  Da jeg endelig fikk min første seier i PL tok jeg like så godt 4 seiere på rad og ting så med et litt lysere ut, selv om jeg i denne perioden ble slått ut av Capital One Cup av Villa.  Jeg gikk så på noen ikke uventede tap mot Arsenal, Man Utd, og Everton, før jeg igjen kom inn i en god periode.

Jeg gikk nå hele 8 kamper uten tap, og av dem kun 3 uavgjorter, så altså 18 poeng av 24 mulige i denne perioden, og igjen så ting meget ålreit ut.  Det hele toppet seg  med at jeg viste overlegen og brutal fotballmakt i kampen mot Liverpool, som jeg slo 4-1.  Det skulle derimot snu fort, for helt på tampen av kampen ble Coloccini skadet.  Jeg fryktet det verste, og med god grunn.  Hele 8 uker ute var fasiten, og uten å ha hentet inn skikkelig midtstopperdekning så det nå med et mørkt ut.  Deler av denne perioden var også Saylor skadet, og jeg måtte da ty til Willy samt Streete/Good i rotasjon.  Selv om de individuelle prestasjonene til forsvarspillerne var ålreit i enkelte kamper, ble det også klart at Colo's mangel førte til konsentrasjonsfeil og personlig tull som førte til mål.  Bare for å toppe dette forsvant både Tiote, og Ba og Cissé til afrika for å leke i tullecupen der, og det gjorde også sitt i tiden fremover.

De påfølgende 7 kamper endte med en uavgjort og 6 tap, og det ser nå svært mørkt ut igjen.  I tillegg til å nå ha blitt slått ut av FA cupen, for jeg ogås nedover tabellen.  Styret begynner å bli littegrann skeptiske til meg, og fansen er svært misfornøyd med resultatene i flere av disse kampene.  Helt på slutten av sesongen har jeg 5 kamper jeg BØR klare å ta flere poeng i, HVIS jeg leder klubben enda.  Jeg har nemlig i de neste kampene møter med både Everton, Tottenham, Man Utd, og Arsenal, og jeg er langt fra sikker på at jeg overlever det med god nok poengfangst. 

Før sesongen startet kjøpte jeg ikke inn noen store spillere verdt å nevne, kun noen unggutter.  Selv om jeg har blitt slått ut av alle 3 cuper rimelig tidlig har det vist seg å straffe seg, og jeg prøvde derfor å hente inn noen i januar.  Alle de fornuftige jeg gikk etter gikk andre steder eller bestemte seg for å bli der de var, og måtte derfor hente inn et par nødkjøp på spissplass, samt ty til ny kontrakt til Simpson.  Det fikk jeg til ved å tilby ham svært liten lønnsøkning, men med lovnad om ny høyere lønn dersom han får minst 5 international appearances, noe jeg ser på som høyst usannsynlig.  Mao en grei løsning frem til jeg evt kan få inn en dyktig nok erstatter.

Det var vel det jeg kan si om selve saven så langt, så til litt mer generell sutring/forundring.  Har lagt merke til en del ting jeg ikke liker.  For eksmpel når jeg har vært inne i tunge perioder med mye tap, så er det ofte ikke fordi spillerne gjør ting dårlig, men fordi de gjør absurde ting.  Gjentatte ganger har jeg spillere som løper ballen rett ut over sidelinjen, bortimot upresset.  Både Simpson og Santon har flere ganger upresset løpt ballen baklengs og ut til corner.  Jeg finner dette vanvittig irriterende, noen andre som sliter med det samme?  Det kan selvsagt være det bare er spillmotoren som ikke viser ting skikkelig, men jeg blir så frustrert hver gang jeg ser slikt.

Plager meg også at spillerne mine nesten aldri følger disse "touchline instructions", men ofte like gjerne ser ut til å trosse dem ekstra mye dersom jeg setter noe på.  Plager meg også at det ikke er noen hurtig måte å si seg enig/uenig når assistent f.eks. sier du bør markere en motspiller tettere.  På alle tipsene assistenten gir burde det være en "agree/follow advice" knapp og en "dismiss advice" knapp, på samme måte som man får opp valgene med "quick sub" eller "keep on" når en spiller småskader seg.  Å tvinge meg til å rote meg inn i klumsete og lite responsive menyer er bare plagsomt.

/rant
Genius by birth. Slacker by choice.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #157 på: 15. Des. 2012, 22:18 »
Hei.
Har dere erfaringer med sportsdiriktør på dette spillet..
Hva er det de gjør, har ansvar for og er deres oppgaver evt.. Anbefalinger ønskes vist dere har veldig gode erfaringer med på dette området.

Dionysos

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #158 på: 16. Des. 2012, 04:33 »
Dette skal visst være en taktikk som er helt sjuk. Prøvd den selv og det slår ikke feil... scorer hauevis og slipper nesten ikke inn noe.
http://www.fmnorge.com/index.php?app=core&module=attach&section=attach&attach_id=15409

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #159 på: 16. Des. 2012, 10:30 »
Link funker ikke?

Aslak

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • Fuglfisken, fuglfisken - fly gjennom skyene
    • Vis profil
    • Godsangerâ„¢
« Svar #160 på: 20. Des. 2012, 15:32 »
Må få lov til å skryte litt av min Newcastle-save jeg også. Første gangen på mange år jeg spiller med Newcastle. Har en taktikk uten vinger, så passer meg alltid dårlig å spille med nufc. Jeg startet med hobbyspiller som tidligere erfaring.

Sesong 1:

Overganger inn, august:
Jores Okore, F(S), £1,3m
Ruben Yttergård Jenssen, M(S), £1,1m
Adryan, M/OM(S) £875 000
Mehdi Benatia, F(HS) £10m

Overganger ut, august:
Xisco, £100 000
Rob Elliot, £110 000
Gabriel Obertan, £4m

Første halvdelen av sesongen var sterkt preget av skader. Hatem Ben Arfa brakk beinet i første kampen, mens både Ba og Cissé var ute de første 3-4-ukene av sesongen. Det var mange kamper jeg måtte starte med Marveaux og Vuckic som spisser. Shola er jo alltid skadet. Virket som om alle spillerne hatet meg, og jo mer jeg sa i teamtalken, jo surere ble de. Det var først 3. november jeg tok min første seier i ligaen. Heldigvis gjorde jeg det bra i både europaliga og ligacupen, så jeg fikk ikke sparken. Men etter hvert begynte spillerne å bli kjent med både meg og den nye taktikken, og vi vant nesten alle kampene i nov og des, noe som førte oss opp til en sjetteplass på tabellen.

Overganger inn, januar:
Federico Macheda, SP, lån

Overganger ut, januar:
Dan Gosling, £2,9m

Det startet meget bra etter jul også, og vi var og snuste på topp4, men etter hvert førte Afrikamesterskapet, skader og tynn stall til at poengene uteble i ligaen. Lå lenge an til en sjetteplass, men Arsenal slo meg på målstreken, og vi ble nummer syv.

Premier League: 7. plass. 19 poeng bak 1. plass (Man Utd)
Ligacup: Kvartfinale.
FA-cup: 5. runde
Europaligaen: Finale. Tapte 3-2 mot Atletico Madrid.
Beste spiller: Steven Taylor, 7.64 i gj. rating.
Toppscorer: Papiss Cissé, 21 mål på 34 kamper.
Mest brukte lag: (Bytt posisjon på Cabaye og Anita): http://cloud.steampowered.com/ugc/903235243686178710/2E79B0BBBFBC4E9C4776ED1D5F792E2C3744CE03/

Sesong 2:

Overlevde førstesesongen, og nå var det på tide å sette skikkelig preg på laget. Ben Arfa og Jonas passet aldri inn i laget, og når jeg fikk gode penger for de, så måtte jeg bare selge. Tiote var sur og grinete hele sesong 1, og jeg setter pris på en DM som er litt bedre på hodet.

Overganger inn, august:
Guy Roland Ndy Assembe, Kee, £2,8m
Pedro Lopez, F/VB(H), £4m
Mattia Destro, SP, gratis
Moussa Sissoko, DM/M(S), £16m
Antoine Griezmann, M(S)/OM(VS), £14,75m
Salvador Ribera, SP, £2,9m (regen)
Aleksandar Kolarov, F/VB(V), lån
Nick Powell, M(S)/OM(HVS), SP, lån
Emre Can, F(S)/DM/M(S), lån

Overganger ut, august:
James Perch, £2,3m
James Tavernier, £525 000
Hatem Ben Arfa, £11,5m
Mike Williamson, £2,6m
Nile Ranger, £1,3m
Ryan Taylor, £3,6m
Cheick Tiote, £17,25m (Real Madrid som kjøpte ham. Tiote spilte én kamp for Real i løpet av hele sesongen...)
Jonas, £9,75m (SYK pris. Utrolig at Inter ville gi så mye for ham)
Harper, Simpson m.fl. forlot oss gratis.

Vi gikk altså i pluss på overgangsmarkedet, men stallen var klart styrket etter min mening. Dette viste seg også i PL, der vi gikk de første 16 kampene uten å tape en eneste kamp. Først på Boxing Day fikk vi en skikkelig smell, og tapte 6-2 mot Chelsea borte. Vi ledet lenge PL, men dessverre var Man City ca. like god som oss og holdt følge hele veien.

Januarvinduet skjedde det ingenting. Ingen spillere ut og ingen spillere inn. Vårsesongen hadde jeg en del skadeproblemer, både Cabaye, Ba og Taylor var ute i store deler av vårsesongen. Dette gjorde at jeg måtte nedprioritere EL og stilte et rent B-lag i alle kamper før semien. På utrolig vis klarte jeg uansett å skrangle meg frem til finalen, der jeg slo Schalke. Vant også FA-cupen etter at ungutten Adryan ble matchvinner i det 89. minutt mot Spurs. I ligaen ble City for sterke til slutt, men veldig fornøyd med 2. plass.

Premier League: 2. plass. 7 poeng bak Man City
FA-Cupen: Seier 2-1 over Spurs i finalen
Ligacupen: Kvartfinale
Europaligaen: Seier 3-1 over Schalke i finalen.
Beste spiller: Steven Taylor, 7.63 i gj. snitt.
Toppscorer: Papiss Cissé, 40 mål på 51 kamper.
Mest brukte lag:  (Vel vel, Sissoko skal nok inn for Adryan her, samt at Anita skal inn for Griezmann. Sissoko som DM og Cabaye som MS) http://cloud.steampowered.com/ugc/903235243686291414/96F2C486FCF6E2C0D1C5D4E4826205BA4C2E2D11/

Da tar jeg fatt på sesong nummer tre. Jeg går for gull i PL!
Godsanger?

Twitter: @BjerreP

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #161 på: 20. Des. 2012, 17:15 »
Spennende taktikk Aslak. Ser ut til at den fungerer i forhold til hvor bra du har gjort det med den..

Jeg er akkurat ferdig med sesongen 2017-2018..:)
Siste kamp, jeg Man utd ligger likt, 2 mål skiller oss og jeg regner med en tøff og hard kamp..
Guttene mine setter inn støtet og vinner ikke mindre enn 6-1 :toon: :smitten:

Har nå vunnet 4 ganger på rad i premier league, 2 siste årene har alt vært gjevn mellom meg og Man utd.
Vunnet fa cupen de 2 siste årene og samt vunnet ligacupen for 1 gang på lenge i år..
Ellers ryket ut i kvartfinalen 2 år på rad, i år mot city, på bortemålsregelen.

Har £300mill og kjøpe for snart, siden solgte Krul til Dortmund for £12mill, vill vekk, opplevd alt han kunne i Newcastle og ville ha nye utfordringer.
Solgte akkurat Ferguson for £25mil til Southampton :happy:

har alle spillerene jeg vil ha med videre på lange kontrakter, siden jeg holde på å bygge nytt lag for fremtiden. Regner kansje med oldisen Santon 27år ryker i sommer, men ikke for under £20mill...
Ellers har jeg et gjennomsnitt på 22 år :iik: Så dette lover bra.

Blir spennende og se hva fremtiden bringer..

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #162 på: 20. Des. 2012, 19:14 »
Santon til Man City for smått utrolige £40mill :lol: :happy:

Da runder jeg £350mill i transferbudsjett :toon:

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #163 på: 20. Des. 2012, 20:42 »
Digg budsjett, Lars :P

Jeg er nå i januar i 2. sesong. Begynte sesongen veldig bra med 7 strake seiere før jeg tapte mot Man Utd.
Etter 20 spilte kamper ligger jeg på 3. plass med 41 poeng, Arsenal er på 2. med 45 og Man Utd på 1. med 47 poeng. Som nevnt tidligere kjøpte Man Utd både Neymar og Hamsik rett etter 1. sesong så visste at de kom til å bli vanskelig å holde følge med.

Jeg ble litt ivrig nå rett før januarvinduet åpnet da jeg så at Lars Bender og Nuri Sahin ble transferlistet. Sahin fikk jeg billig, 67 mill kr, mens Bender var dyr, 180 mill kr. Jeg finansierte disse kjøpene ved salg av Demba Ba (90 mill), Cisse (150 mill) og Anita (170 mill). Jeg måtte ha en ny spiss også siden Ademilson og Destro spiller helt forferdelig for meg, så kjøpte Balotelli for 100 mill. Håper han klarer å oppføre seg.
Takket ja til et bud på 270 milll fra Real Madrid på Cabaye. Han var ikke alt for god samt jeg hadde litt for mange gode midtbanespillere.

Laget:

Krul
        Clyne - Tayls - Kjær - Santon
                       Bender
                        Sahin
        Ben Arfa - Pjanic - Wellington
                      Balotelli

Subs: Butland, Vrsjalko, Bocchetti, Ince, Pogba, Emre Can, Destro, Ademilson

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #164 på: 20. Des. 2012, 21:10 »
En kompis av meg vant nylig Champions League med Eidsvold Turn! Viser at alt er mulig ;)
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/