20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: FM13  (Lest 95291 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: FM13
« Svar #105 på: 19. Nov. 2012, 22:10 »
Haha, så det der! Men nå er det visst ikke snakk om manager da om man leser artikkelen.

Sitat
Vugar Huseinzade har spilt Football Manager siden han var 11 år gammel. Det var en av grunnene til at han nylig fikk stillingen som manager i hovedstadsklubben FC Baku i Aserbajdsjan.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #106 på: 19. Nov. 2012, 23:12 »
Reisen gikk til Baku der han skulle arbeide som assistent for visepresidenten i klubben. De første månedene i klubben gikk bra, og da den sittende sportssjefen ble sparket, ble Huseinzade foretrukket som sportssjef. En av de andre kandidatene er ikke ukjente Jean-Pierre Papin, som vant Gullballen i 1991 og som har hatt trenerroller i klubber som Strasbourg og Lens.

Sportssjef?

Simmi

• Gjest
« Svar #107 på: 20. Nov. 2012, 20:00 »
Lenge siden jeg har storkost meg så mye med et fm-spill før! Er helt hekta.

Er Newcastle, i november i 2. sesong.
Første sesong hadde jeg noget lave forventninger. Jeg fikser liksom aldri Newcastle helt, og spiller for det meste i Norge. Men ja, sesongen gikk langt, langt over forventning!

Det starta meget bra allerede i pre-season! Fikk solgt bort mye skrap, og henta unge, billige spillere som slo til allerede fra første stund!
Ut:
Tavernier: 675000
Perch: 5 mill
Marveaux: 5 mill
Taylor: 3.3 mill
Elliot: 120000
Gutierrez: 10 mill
Xisco: 250000
Januar:
Tiote: 20 mill
Tilsammen: 44,5 mill
Inn:
Kweuke: 5.75 mill
Ademilson: 4.4 mill
Sosa: 6,25 mill
Adryan: 875000
Okore: 1,3 mill
Nem: 3,5 mill
Januar:
Lars Bender: 10,5 mill
Nainggolan: 6,75 mill

Av kjøpene slo Kweuke, Ademilson og Nem til med en gang! I tillegg var Sosa en fantastisk backup for Ben Arfa, mens Okore og Adryan beviste at de var store talenter når de fikk sjansen. Spilte i en 4-2-3-1 formasjon, og offensivt var det klasse. Nem, Kweuke, Ben Arfa, Cisse, Ademilson, Ba strålte i kapp med hverandre, og vi spilte rett og slett digg fotball. Cabaye, Tiote, og Anita var bunnsolide på midten, mens Colo, Santon, Wallace, Tayls og Krul holdt tett bak. Ved juletider ledet vi faktisk tabellen med fem poeng på city!

Så så jeg at Bender var transferlista etter eget ønske i Leverkusen... Prisen lå på kun 10 mill! Han var allerede bedre enn Tiote, og kunne jo bli helt vill! Derfor slo jeg til, og samtidig tilbød jeg Tiote til klubber for 20 mill pund. Benfica bet på, og jeg tjente altså 10 mill på å kjøpe en ung, bedre spiller :) Like etterpå så jeg at Nainggolan også var transferlista, og kun for 6.75 mill! Jeg kunne selvfølgelig ikke la det gå fra meg, så da kjøpte jeg han også.

Etter jul hadde jeg mye uflaks. Langtidsskader på Cabaye, Nem, Sosa + mange andre småskader hele tiden, gjorde at ungdommen fikk mye sjanser. Okore, Adryan og Vuckic spilte i en periode nesten alle kampene fra start, og da ble resultatene litt deretter. I mars-tider lå jeg 5 poeng bak City, og var i en nedadgående kurve. Men så snudde det helt, og 3 kamper før slutt lå jeg likt med city! De hadde riktignok bedre målforskjell, men jeg øynet sjansen for seriegull! Slik skulle det dessverre ikke gå. Jeg tapte de to siste kampene, City ble mester, men jeg var MEGET fornøyd med 2.plass! Hadde virkelig ikke forventa det!

Jeg vant også europaligaen. 2-0 mot Atletico Madrid i finalen :) Gøy med trofe!

Etter en fantastisk 2.plass var jeg superklar for neste sesong, og i pre-season ventet det en stor oppryddning. Endel spillere gikk ut, og noen kom inn.
Ut:
Williamson: 2,5 mill
Ameobi: 1,3 mill
Obertan: 7,25 mill (!!!!)
Simpson: 6 mill (!!!!)
Ranger: 900000
Gosling: 2,5 mill
Abeid: 1,6 mill
Ferguson: 2 mill
Cisse: 30 mill
Totalt: 54 mill pund

Inn:
Ospina: Gratis, kontrakt
Bocchetti: Gratis, kontrakt
Jovetic: 22,5 mill
Pjanic: 18.5 mill

I sommervinduet ble jeg kvitt mye skrot for masse penger (Se spesielt Obertan og Simpson) og det gjorde at jeg fikk redusert lønnsbusjettet noe, i tillegg til mere penger å handle for. Bocchetti og Ospina hadde jeg hente på førkontrakt i Januar, så de kosta særdeles lite. Pjanic til 18,5 mill ble relativt dyrt, men ikke for en mann av hans kaliber. Ung, fantastisk spiller som virkelig har storspilt. Måtte ha en ny offensiv midtbanespiller ved siden av Wellington Nem. Kjøpet av Jovetic var egentlig ikke tenkt ut på forhånd, men da jeg så en så vill spiller var transferlista til bare 22,5 mill, måtte jeg prøve. Jeg tilbød Cisse for syke 30 mill, og Benfica bet på igjen. Da lå veien åpen for Jovetic, og det tok ikke lang tid før han signerte. Et meget suksessfullt sommervindu, spør du meg.

Nå foran sesongen så laget slik ut:
                   Krul
Wallace - Colo - Bocchetti - Santon
               Bender
                         Cabaye
Ben Arfa        Pjanic          Ba
                     Jovetic

Benken:
Nem
Ospina
Tayls
Kweuke
Sosa
Anita
Ademilson

Talenter:
Adryan
Okore
Vuckic
Ademilson

Førsteelleveren er rett og slett klasse. Høy, høy PL-klasse. Benken står heller ikke tilbake for noe, og da blir det selvfølgelig mye rotasjon. Talentene får mye spilletid i cupene, og får innhopp i PL relativt ofte. Meget fornøyd med lagsammensettingen, da jeg synes den nærmest er perfekt.

Hittil i sesong 2 ligger jeg på 2. to poeng bak City. Har gått videre fra CL-gruppe med Sporting CP, Barca og Paok. Slo faktisk Barcelona 4-2 på St James :)

Ellers går økonomien veldig bra. Jeg har faktisk solgt for mer enn det jeg har kjøpt for, i tillegg til at det er få astronomiske lønninger. Har også tjent inn endel premiepenger og har en balanse på 45 mill! Svært fornøyd med det, vanligvis pleier jeg å kjøpe litt for mye. ;)

Ting ser rett og slett meget lovende ut! Målet er å være verdens beste klubb innen 2020! Dette er knallgøy!

Edit: Meget langt innlegg  :P Men jeg satser på at noen orker å lese gjennom! :)

Christian

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #108 på: 20. Nov. 2012, 20:29 »
Artigt å lese Simmi  :thumbu:

Hakiki

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #109 på: 22. Nov. 2012, 12:04 »
Enig, veldig artig lesing så bare fortsett å del slikt Simmi.  Det gjelder forøvrig alle andre også :D

Selv får jeg ikke til en dritt med noen av lagene jeg spiller, så har fortsatt ikke kjøpt inn spillet.  Men når jul nærmer seg skal jeg nok få kjøpt det når det kribler litt mer i fingrene.  Skal ikke se bort fra at jeg da kanskje gidder dele noen historier om nedrykk, streikende trenere, feilslåtte spillerkjøp, og et styre i embargo. FUN!
Genius by birth. Slacker by choice.

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #110 på: 22. Nov. 2012, 19:05 »
Power-Ranger har startet sesongen veldig bra hos meg! Ble nøst til å sette han innpå pga mange skader, og tror du ikke gutten storspilte fra første stund? 5 mål på 3 kamper er fasiten så langt(3 i pl og 2 i EL). Hadde egentlig tenkt at han kun skulle vøre en nøderstatter da alle andre var skadet, men blir vanskelig å ta han ut av laget om han fortsetter slik!

Tiote95

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #111 på: 22. Nov. 2012, 19:12 »
Nettopp starta opp med Wolves, diskoppryddinga sletta NUFC saven  :grine:
Noen forslag til innkjøp?
Okey, I'll drink it !
 - Jonás Gutiérrez

Peter

• Gjest
« Svar #112 på: 22. Nov. 2012, 19:31 »
Har ogsaa nettop starta med Wolves. Handla inn Wilfried Zaha for 87 mill, Cameron Jerome paa laan og Tal Ben Haim paa free transfer. Gjoer det egentlig elendig hittil, og staar med 3 V 1 U 3 T i serien. Zaha har 7 maal paa 6 kamper, og har storspillt. Satser paa aa snu den daarlige trenden i de neste kampene.

MortenM

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #113 på: 24. Nov. 2012, 17:52 »
Jeg fikk plukket opp Destro gratis etter 1. sesong. Scorer flere mål enn han har kamper til nå. Solgte Ba og Cisse for 18 og 22 millioner etter 1. sesong, Jonas gikk for 13 før sesongen. Ellers fikk jeg inn Zouma og Kjær, og solgte Colo. Ince er svært god som venstreving, Nem fungerer som OMS, OM H og SP. Har også Carroll på lån, ga han selvfølgelig draktnummer 35, og han putter en del mål. Utfordringen er at han skal ha så mye i lønn, men har avtale om å kunne kjøpe han for 4,3 i løpet av sesongen. 

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #114 på: 24. Nov. 2012, 18:19 »
Sesong 2 i oktober.
Tony Tierney en lokal forentningsmann vil kjøpe opp klubben, slette gjelden.
Overgangs forbud er kommet.
Spennende tider.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #115 på: 24. Nov. 2012, 18:28 »
Jeg fikk også beskjed om at oppkjøperne skulle slette gjelden. Lånet på 1,2 mrd er der ennå det.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #116 på: 24. Nov. 2012, 18:32 »
Du ble kjøpt opp?
Hva fikk du evt å bruke osv?

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #117 på: 24. Nov. 2012, 18:39 »
Tror jeg fikk 40-50 mill ekstra å handle for, men bortsett fra det skjedde det særs lite.

MortenM

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #118 på: 24. Nov. 2012, 19:53 »
hahahah! Carroll krever 105 000 i lønn. Han har to kamper fra start og ni innhopp i Premier League. 5 mål og 2 assists. Imponerende, men glemmesak.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #119 på: 25. Nov. 2012, 11:53 »
Ja, skjedde samme her Geir :'(

Uansett folkens, er nå i sesong 2 i november.
La meg si det sånn, det er bare og bruke Vuckic, Ferguson de blir enorme, iallefall hos meg. Sammy Ameobi blir og veldig solid.
Men ingen kan faktisk måle seg med hvordan S.Taylor, Remie Streete, Adam Campbell de er bare heilt sinnsyke. Anbefaler på det sterkeste ikke kvitte seg med disse..

Elers bruker jeg lang til på finne talener med mine 9 scouter, de gjør en glimrende jobb rundt i verden. Kjøper aldri spillere under 4 stjerner, samt at jeg går inn på søk på alle 14 åringer og setter opp en scouting report sånn at jeg kan se hva som innes, å her er det mye og hente. Fikk inn 10 stk, med nesten fult på stjerner før denne sesongen, så skal bygge fremtiden på denne måten.
Andre kjøp denne sesongen er Granit Xhaka, Pogba, Fabio som er kjøpt inn. Jeg følger med på alle de store lagene innimellom, dette grunnet at de bruker ræva mye penger og mange av de gode unge spillerene blir misfornøyd og de blir fort transferlistet etter eget ønske, da for enn de ganske rimlig.

Ligger på topp 3 hele denne sesongen, slått ut i liga cupen, snart videre i champions league :toon:
Ser det eneste jeg trenger nå er litt større bredde i 11elveren. Så skal jobbe med det frem mot jul og i januar..
Mitt lag ser sånn ut. 4-2-3-1

Krul
Clyne/fabio - Taylor/hanley - Streete/hanley - Santon/shaw/fabio
                  Xhaka/pogba - Cabaye/ignjovski

Barfa/vadillio - Vuckic/gokhan tore - Ferguson/ameobi

Saha/ademilson/campbell

Veldig bra lag som utfyller hverandre.
Da for jeg fortsette.
Dette spiller er bare helt :phui: