20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Reading vs Newcastle, Lør 29. sept 16:00  (Lest 42185 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Tommyok

• Midtbaneanker
  • Nr 10
    • Vis profil
Sv: Reading vs Newcastle, Lør 29. sept 16:00
« Svar #300 på: 30. Sep. 2012, 11:32 »
Kikket litt på noen stats, og Williamson og Taylor har tilsammen spilt 35,7 lange baller eller klareringer PER KAMP (Williamson 22,4(!!) og Saylor 13,3).. Hvorfor skal vi på død og liv spille slik?

Syns denne viser litt av hva faktisk problemet våres er, spesielt willi er horribel. ingen av stopperne uten om colo er spillende stopere. Når vi ikke makter å starte angrepet fra back linjen, er det vanskelig å etablere noe spill. vis en av spissene klarer å vinne en duell og tiote eller bigi motar ballen. går den igjenn i støtte til backene, og ballen blir igjenn slått langt. Tror colo utgjør en meget stor forskjell også i angrepsspillet, sammen med cabaye.
Når er colo tilbake?

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #301 på: 30. Sep. 2012, 11:33 »
Men kjære boris, hvorfor kan du ikke bare si alt dette i første omgang, og ikke bruke så jævla sterke ord, så det ser ut som at Pardew er en fotbanna idiot som må få sparken umiddelbart, før han ødelegger Newcasle fullstendig, og du får det til å fremstå som at Ben Arfa er hellig, større enn klubben, og at Newcastle ikke er fotballguden Ben Arfa verdig.

Vel;
Hadde jeg villet hatt Pardew ut av klubben at jeg skrevet noe sånt som "Pardew suger og burde sparkes fort som faen. Cunt ass."
Hadde jeg ment at Ben Arfa var hellig og større en klubben hadde jeg skrevet noe sånt som "Ben Arfa er både større og mer hellig enn klubben, og burde aldri finne seg i å spille for en klubb som Newcastle igjen."

En annen ting som plager meg, og som jeg klage på i forrige sesong, er dødballene. Det er seriøst noe av det mest patetiske jeg noensinne har sett. Helt seriøst, hvor ofte tar Newcastle en dødball som ikke skal mot bakerste stople og Williamson? Helt! Forbanna! Håpløst! Se på Chelsea i dag. De vant fordi Mata slo en relativt dårlig dødball mot bakerste stolpe (som også var keeperhjørnet)... den var ikke veldig hard og heller ikke perfekt slått, men den var heller ingen lompe, og en bitteliten touch var alt som skulle til før keeperen var helt satt ut og ballen gikk i mål. Hva med å teste ut den typen dødballer en gang i blant? Litt harde dødballer mot mål? Baller som såvidt trenger en touch før de går i mål, eller keeper må ut med en monsterredning? Dette er ting som andre irriterer seg over au, det vet jeg.

Og nei, dette betyr ikke at jeg vil at Cabaye, Bigirimana, Pardew og alle andre skal komme seg bort i fra klubbnen. Det betyr bare at dødballene er jævlig dårlig. :)

Då får me berre vera ueinige i om korleis det du skreiv kunne tolkast. Nok om det.

Dette med dødballar. Det har eg og andre og påpeikt ein del gonger no. Eg seier til meg sjølv kvar kamp, korleis kan profesjonelle fotballspelarar vera so dårlege på å slå eit innlegg eller ein dødball?! Det er jobben deira.
Eg vil gå so langt å sei at dette er eit våre hovduproblem. I tillegg til formen hjå enkelte og til dels taktikken og utførelsen i kamp. Når det gjeld det siste so kan det variera frå helvette til himmelen frå ein omgang til den andre.
« Siste redigering: 30. Sep. 2012, 11:35 av lgrinde »

Tommyok

• Midtbaneanker
  • Nr 10
    • Vis profil
« Svar #302 på: 30. Sep. 2012, 11:33 »
Krul/Harper

Anita  Saylor  Colo  Santon

Ben Arfa  Cabaye  Tiote  Ferguson

Ameobi                Ba

Jeg tror 98% av forumet er enig i at det bør vere startoppstillingen til Manu kampen. Jonas kan bare ikke spille mer ving i et 4-4-2 system. Cisse funker ikke for tiden. Da bør Ameobi spille siden han har vist et snev av form. Vi kommer jo til å hoofe ballen i store deler av kampen uansett, så da er det bedre at det er en spiller der oppe som i det minste klarer å sende ballen videre til Ba. Perch skal holde seg langt unna backplassen. Ikke snev av fotball på det offensive. Anita burde vert bankers der så lenge Simpson er ute.

Ja jeg vet dette ikke er Manu tråden..

Er mer for en 4-5-1 med Ba på topp og Bigi-Cabaye-Tiote sentralt

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #303 på: 30. Sep. 2012, 11:39 »
Problemet med Ameobi er jo at han lagar frispark eller går i offisde 9/10 gonger. Eg er einig i at han bør få starta. Han er ikkje ein so stor egotripp som Cisse og Ba, dermed kan han servere Ba målgivande pasningar.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #304 på: 30. Sep. 2012, 11:40 »
Kikket litt på noen stats, og Williamson og Taylor har tilsammen spilt 35,7 lange baller eller klareringer PER KAMP (Williamson 22,4(!!) og Saylor 13,3).. Hvorfor skal vi på død og liv spille slik?

Syns denne viser litt av hva faktisk problemet våres er, spesielt willi er horribel. ingen av stopperne uten om colo er spillende stopere. Når vi ikke makter å starte angrepet fra back linjen, er det vanskelig å etablere noe spill. vis en av spissene klarer å vinne en duell og tiote eller bigi motar ballen. går den igjenn i støtte til backene, og ballen blir igjenn slått langt. Tror colo utgjør en meget stor forskjell også i angrepsspillet, sammen med cabaye.
Når er colo tilbake?

Colo har en pass success på 95,7% på de to kampene han har spilt. :nikke:

Jonny

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #305 på: 30. Sep. 2012, 17:33 »
Er sjeleglad for 1 poeng i gårsdagens kamp mot "bunnlaget " Reading! Trur ikkje eg har sett Newcastle spille så dårligt før, var ikkje mykje kreativitet av våre som var utpå der :-[ :-[ Velger å tru at Cabaye,Collo,Anita at deres fravær er direkte grunnen til dette! Hadde sikkert ikkje gjort saken værre med Debuchy og 1 stk klasse-stopper å velge i frå "sommervinduet". Ser med skrekk på kampen mot Manu neste helg visst me må stille med desse samme -Saylor !!
Håper inderlig at ting forandrer seg til helga!

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #306 på: 30. Sep. 2012, 21:06 »

Når er colo tilbake?

Colo har en pass success på 95,7% på de to kampene han har spilt. :nikke:

Er jo det som er problemet, noe jeg påpekte forrige sesong også da flere bgynte å gå lei måten NUFC tidvis spilte på.
Forsvaret er rett og slett grusomt når Coloccini ikke spiller. Da har vi ikke mange i den bakre fireren som evner å holde litt på ballen og se etter andre løsningen annet enn å måke den oppover. Når i tillegg Harper aldri er interessert i å starte et raskt angrep mot våre bedre spillere oppe i banen blir det altfor mye langt fra de bakre rekker.

Perch og Williamson er ikke gode nok, noe de har bevist hele tiden egentlig. Noen vil mene de er "greie" å ha i stallen, men jeg har mine tvil om det også. Ser heller noen unggutter som feiler og bommer litt fremfor spillere som nærmer seg 30 årene.

Uansett salg eller ikke trenger NUFC en bedre, raskere og mer spillende midtstopper inn i januar. Aller helst også en back med de samme ferdighetene, men tviler på at vi vil få begge deler uten å måtte selge først. Men forsvaret må ha førsteprioritet nå i januar, og da må det komme inn noe av skikkelig kvalitet.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #307 på: 30. Sep. 2012, 21:09 »
Santon - colo - Saylor - Anita er en relativt pasningssterk firer da...

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #308 på: 30. Sep. 2012, 21:27 »

Ja, men nå er ikke Anita kjøpt inn som back og den fireren har nesten ikke om den i det hele tatt har fått spilt sammen noen kamper. Da er nivået til ersatterne Perch, Williamson og Simpson såpass dårlig at man ikke skal gjøre de store forandringene før det blir slått en del mer langt igjen.

Jeg mener at om NUFC skal opp enda et nivå så må man erstatte noen av de nåværende spillerne med noen bedre. Og forsvaret vårt er jo uten tvil den lagdelen som blir størst svekket ved 1 eller flere skader.

Det går jo litt på tryggheten til laget også. Er ganske sikker på at Pardew i flere kamper vil stå høyere med laget men ser jo at forsvaret sliter voldsomt tempomessig med f.eks. Williamson, Coloccini, Simpson og R. Taylor baki der. Vi så jo det mot WBA hjemme sist sesong. Først fikk Pardew "pepper" for at laget lå for langt tilbake i flere kamper. Hjemme mot WBA sto de høyere men da rant kontringene inn så det holdt, og da var pluteslig det galt også.

Bedre forsvarspillere er et must synes jeg. Jeg tror midtbanen, vingene og spissene er gode nok bare vi får et bedre forsvar. Jeg tror det vil hjelpe enormt både spillemessig og resultatmessig.
Vi er selvfølgelig meget tynt besatt på topp også etter å ha kvittet oss med Best og Løvenkrands uten å fått noen nye inn, men vi har i det minste alternativer der i Ben Arfa, Ameobiene og Vuckic.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #309 på: 30. Sep. 2012, 23:02 »
Gud å deilig det hadde vært om vi hadde hentet en spiller ala Vertonghen i sommervinduet, fantastisk spiller og fungerer like bra som stopper som back...

God med ballen og kan drive fremover og er stødig bakover, var alt det vi trengte...

bbrandseth

• Supersub
    • Vis profil
    • Yngve & his Boogie Legs
« Svar #310 på: 01. Okt. 2012, 12:27 »

Ja, men nå er ikke Anita kjøpt inn som back og den fireren har nesten ikke om den i det hele tatt har fått spilt sammen noen kamper. Da er nivået til ersatterne Perch, Williamson og Simpson såpass dårlig at man ikke skal gjøre de store forandringene før det blir slått en del mer langt igjen.

Jeg mener at om NUFC skal opp enda et nivå så må man erstatte noen av de nåværende spillerne med noen bedre. Og forsvaret vårt er jo uten tvil den lagdelen som blir størst svekket ved 1 eller flere skader.

Det går jo litt på tryggheten til laget også. Er ganske sikker på at Pardew i flere kamper vil stå høyere med laget men ser jo at forsvaret sliter voldsomt tempomessig med f.eks. Williamson, Coloccini, Simpson og R. Taylor baki der. Vi så jo det mot WBA hjemme sist sesong. Først fikk Pardew "pepper" for at laget lå for langt tilbake i flere kamper. Hjemme mot WBA sto de høyere men da rant kontringene inn så det holdt, og da var pluteslig det galt også.

Bedre forsvarspillere er et must synes jeg. Jeg tror midtbanen, vingene og spissene er gode nok bare vi får et bedre forsvar. Jeg tror det vil hjelpe enormt både spillemessig og resultatmessig.
Vi er selvfølgelig meget tynt besatt på topp også etter å ha kvittet oss med Best og Løvenkrands uten å fått noen nye inn, men vi har i det minste alternativer der i Ben Arfa, Ameobiene og Vuckic.

Heilt einig. Når me mista Taylor på Laurdag klikka jo forsvaret heilt. Noko av det verste eg har sett av oss på veldig lenge. Me skal jo då vere jævlig glad for at Ba er i form, og scorer på heilt latterlige ting...

Er det lov å håpe på Debuchy i Januar? På heimesida til Cabaye står det iallefall at dei er svært gode venner. "We are on the phone twice a months and we had lunch few weeks ago." Kan dog godt forstå at Lille er litt lei av at klassespelarane deirans forsvinn. Frankrikes svar på Ajax, gitt...

Jonny

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #311 på: 02. Okt. 2012, 08:41 »
Noen som veit hvorfor Steven Taylor ble bytta ut mot Reading søndag?
Og om me kan få sjå Cabaye,Collo i kampen mot Man U til helga :coloccini:  ?

Christian

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #312 på: 02. Okt. 2012, 09:24 »
Var pga han vart skadet. Ifølge physioroom var det ein "Calf/Shin Injury"