20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Reading vs Newcastle, Lør 29. sept 16:00  (Lest 42186 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Reading vs Newcastle, Lør 29. sept 16:00
« Svar #285 på: 29. Sep. 2012, 23:23 »
Når laget spiller en type fotball som får Stoke til å fremstå som Barcelona så er det virkelig ikke morsomt lenger. Det er bare trist og forbanna stusselig. På toppen av det hele har vi en spiller ved navn Ben Arfa på laget. At han i det heletatt gidder å dra på seg Newcastledrakta, gjøre seg klar til kamp og gå ut på banen sånn som Newcastle har fremstått i år fatter jeg ikke.

Dagens. Det er ikkje nok å ta på seg drakta, gjera seg klar til kamp og gå ut på bana for so å ikkje prestera. Det var vel nettopp det heile laget inkludert "O store Ben Arfa som er altfor god for oss og sjølvsagt større enn klubben" gjorde...

Slik eg ser det so vil du sparka Pardew grunna av at me per dags dato ikkje er i form eller at me ikkje spelar som Barcelona?

Den første setningen din trur eg får dei fleste her inne til å ta deg ganske so useriøst. Det er mi meining.

No har eg ikkje lese noko intervju frå Pardew etter kampen, men eg håpar verkeleg han seier rett ut kor elendig dette var. I det minste bør han ha sagt det i garderoben og alle er revansjesugne og vil kopiera forrige heimekamp mot Scums neste sundag.
« Siste redigering: 29. Sep. 2012, 23:31 av lgrinde »

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #286 på: 29. Sep. 2012, 23:29 »
Har ikke sagt han er strørre enn klubben. Det er dine ord.

Kan du være så snill å finne en quote hvor jeg sier at jeg vil sparke Pardew?

At du, og helt sikkert manre andre på forumet, ikke tar meg seriøst gjør meg absolutt ingenting.
Nei.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #287 på: 29. Sep. 2012, 23:36 »

At du, og helt sikkert manre andre på forumet, ikke tar meg seriøst gjør meg absolutt ingenting.

Tykkjer ikkje du at det kan tolkast slik? Du skriv jo som om Newcastledrakta per dags dato ikkje er Ben Arfa verdig... Og då er det noko som skurrar hjå meg.

Eg har ikkje sagt du har skreve dette. Eg prøver å finne ut kva du vil fram til med innlegga dine...

So bra.

Eg kan leggja til at eg er ganske einig med deg i delar av kritikken mot taktikken vår. Om det er meininga at me skal spela so mykje langpasningar eller om det skjer grunna lite andre alternativ, det veit eg ikkje. Det går vertfall ikkje an å pumpa fram ballar når Cisse og Ba ikkje greier vinne ballen. Det må varierast meir. Samtidig har me vist at me greier spela fin offansiv fotball og(ikke idag). Dessutan var første målet ein langpasning.
Avleveringa vår i siste del av spelet er per dags dato elendig. Alt av innlegg, dødballar og pasningsval er 9 av 10 gonger alt for dårleg. Det er ein smule kjedeleg når me har Cisse og Ba på topp. To avsluttarar i verdensklasse.
« Siste redigering: 29. Sep. 2012, 23:50 av lgrinde »

akselho

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #288 på: 29. Sep. 2012, 23:46 »
Reading hadde gjort hjemmeleksen sin i dag og klarte og nøytralisere Ben Arfa. Hadde vi hatt noe annet enn å spille på enn poling fra backlinja, så hadde Ben Arfa kommet mer til sin rett.

Ben Arfa var blek, men det har mye med hvordan vi spiller i dag. Synes Frode har mange gode poeng. Vi trenger spillere som er trygge med ballen og evner å bevege seg i rom etter pasningen er slått. Santon kan dette. Tiote, Bigirimana, Jonas og Ben Arfa også. Da er det bemerkelsesverdig at ikke flere angrep bygges av disse. Så prov på det en gang i første omgang. Det endte med at Santon fant Jonas helt fri, men Jonas' innlegg var altfor luftig. Og her er det noe Newcastle sårt trenger. Kanter som slår gode innlegg. For meg er Jonas altfor svak på dette, kanskje fordi han spiller på feil side. Og det er også dette som gjør at Ferguson fremstår så bra som han gjør, fordi han evner å slå ballen hardt, ikke for høyt, ikke for lavt med en skru som "tangerer" kortlinjen.  Vi har spisser i verdensklasse, ja i verdensklasse, men det hjelper fint lite når "innleggene" kommer fra Willy/Perch/Taylor/div med 5 graders vinkling fra avsender til mål. Dette irritererer meg noe grønnjævlig når jeg ser kamper som i dag. Ikke bare produserer det minimalt med sjanser, men vi får jo kontra mot oss utrolig ofte uten å ha hatt ballen i laget i mer enn maks fire trekk. Så er enig med Frode, det spiller ikke så mye rolle om du kaller det 4-4-2 eller 4-2-3-1 når spillerne sjeldent klarer å sette opp et temposterkt pasningspill til det åpner seg rom, og sette fart langs kantene og få spilt spissene våre gode. Med Cabaye på laget kan det til og med angripes fra sentral deler av banen også. Av og til misunner jeg Arsenalfans, som støtter et lag som stort sett bruker tempo, presisjon, variasjon og bredde med hell. Men så er Newcastle verdens tøffeste lag, og nå er Readingkampen spist og fordøyd, sjøsatt og trukket ned. La Bordeaux og Manu bare komme.
Black and white since 1996

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #289 på: 30. Sep. 2012, 00:10 »

Tykkjer ikkje du at det kan tolkast slik? Du skriv jo som om Newcastledrakta per dags dato ikkje er Ben Arfa verdig... Og då er det noko som skurrar hjå meg.

Eg har ikkje sagt du har skreve dette. Eg prøver å finne ut kva du vil fram til med innlegga dine...

Nei, det synes jeg ikke.

Hva jeg mener? Jeg mener at Newcastle for det meste har spilt dirtkjip forball i år, og at kampen i dag var et nytt lavmål i flau, kjedelig og direkte pinlig "fotball".

Og jeg sier ikke at Newcastle skal spille som Barcelona, for det er noe jeg ikke vil. Det blir for stillestående i lengden. Men grunnen til at jeg forelsket meg i Newcastle i 96/97 sesongen var fordi det var sykt underholdende, morsomt og sjarmerende å se på. Og for meg er fotball først og fremst underholdning. Når jeg setter på en fotballkamp vil jeg bli underholdt. Det er også gunnen til at jeg ikke setter på en random kamp kl. 16:00 på lørdager (når Newcastle spiller 13:45 eller 18:30). Jeg setter på den jeg tror vil være mest underholdende. Den med mest mål, mest sjanser, med de to lagene som er mest villig til å score flest mål osv.

Jeg vil bare se et mer varierende spill, som i tillegg passer spillerne litt bedre. Og når vi møter nyopprykkede Reading som har slitt i starten av sesongen burde det være mulig å spille lit mer offensivt enn med to defensive midtbanespillere, og utelukkende langballer opp mot to spisser som for det meste ikke greier å gjøre noe med ballene.
I dag, mot fuckings Reading, burde det vel ha vært mulig å spille 4-3-3 med Bigi og Tiote som defensive midtbaner, Jonas (eller Ben Arfa) som en litt mer offensiv midtbanespiller og Marve/Cisse/Ba, Ba/Cisse og Ferguson/Ben Arfa/Cisse som de tre på topp? Eller 4-4-2 med Tiote/Bigi og Jonas på midten, og Marve og Ben Arfa på hver sin kant? Eller noe sånt? Hva med å prøve og holde ballen litt i laget og spille seg igjennom leddene til motstanderen nå og da, også spille litt lange baller nå og da? Det må ikke vøre enten eller. Newcastle greide det latterlig mange ganger i fjor, og burde være i stand til den slags i år og, selv når godeste Cabaye er skadet.

Og nei, jeg skylder heller ikke bare på Pardew. Har allerede slaktet de fleste spillerne mot eading i denne tråden, Ben Arfa inkludert.
« Siste redigering: 30. Sep. 2012, 00:14 av boris. »
Nei.

Peter

• Gjest
« Svar #290 på: 30. Sep. 2012, 00:16 »
http://www1.skysports.com/football/news/11661/8121259

"We have not played well and will try and address that as best as we can in the in the next game."

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #291 på: 30. Sep. 2012, 00:36 »
Men kjære boris, hvorfor kan du ikke bare si alt dette i første omgang, og ikke bruke så jævla sterke ord, så det ser ut som at Pardew er en fotbanna idiot som må få sparken umiddelbart, før han ødelegger Newcasle fullstendig, og du får det til å fremstå som at Ben Arfa er hellig, større enn klubben, og at Newcastle ikke er fotballguden Ben Arfa verdig.

Jeg er helt enig i at vi kunne stilt et mer offensivt tenkende mannskap. Jeg kunne også tenkt meg å sett Jonas som sentral midt, med Obertan/Marve/Fergie på venstrekanten. Jeg kunne også tenkt meg Anita som høyreback, da det hadde gitt oss en annen dimensjon offensivt. Det er all grunn til å tro at Pardews inngangstaktikk til denne kampen var at Reading skulle styre spillet, men at de skulle bli stoppet av våre to murblokker sentralt på midten, som kunne sette i gang lynhurtige kontringer som vi skulle score på. At denne taktikken overhodet ikke funket, og at murblokkene på midten ble mer til hinder enn til gagn er vel ingen stor overdrivelse. Dog vil jeg hevde at det i teorien ikke var noe stort problem med Pardews taktikk. Det eneste problemet var at taktikken ikke funket, og det som skuffer meg mest er at vi ikke evner å gjøre noe med det i pausen. Jeg hadde forventet å se et mye mer innbitt og aggressivt Newcastle-press i andreomgang. Jeg forventet at vi skulle ha ballen mer, og skape flere sjanser. Så skjedde ikke. I stedet ble Reading bare enda farligere, enda vassere og da Taylor gikk ut raknet forsvaret vårt fullstendig.

DET skuffer meg mest. Ikke at utgangstaktikken vår trolig var å kontre i senk Reading.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Mariusen

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #292 på: 30. Sep. 2012, 00:39 »
Vel, hvor skal jeg begynne? Vi er Newcastle United, en stolt klubb, en klubb som tok steget tilbake til øvre delen av tabellen forrige sesong. Hvorfor vi da velger en inngang til en bortekamp mot Reading, som tilsier at det var Barcelona vi møtte, er for meg uforståelig. Midtbanen vår består av tre spillere som har sine sterkeste kort bakover på banen, samt en magiker, som følgelig ikke kan utrette stort feilvent like utenfor midtsirkelen. Forsvarsfireren vår ligger dypt. For å nekte lynhurtige Pogrebnyak bakrom? Neppe. Årsaken til dette kan vi finne i en helt vanlig 4. div kamp her hjemme, den er to møtende midtbanespillere. Her må de splittes, ellers presser de eget forsvar dypere, for å skape rom. Utfallet av dette blir selvsagt at vi får det tungt med å komme oss forbi midtbanen til Reading. Skandale. Ansvaret nekter jeg å gi Pardew. Da jeg velger å tro at han har gitt Bigi og Tiote klar beskjed om å trekke i motsatte retninger for å skape rom for hverandre. En alternativ løsning kunne vært å slippe Ben Arfa til i rommet fremfor de to.

Uansett, de prestasjonene enkelte spillere har levert sålangt er langt fra godkjent. Ja, Ben Arfa har en svak kamp, etter en særdeles stor åpning. Naturlig. Venstresiden vår i dag (går) var latterlig. Santon har en dårlig dag, hvor drivene fremover ikke er som de pleier. Årsaken er nok at han blir satt opp for dypt i banen. Jonas, vår kaptein, om det er en herre håper jeg han har svar på hvorfor.. Han bør da angripe rommet, ikke søke rommet mellom midtbane og spisser. Da blir det enda trangere. Vi må brette ut!! Jeg ser på Jonas som en achilles i vårt spill om dagen. Om vi skal kontre må det skje langs høyresiden, eller ved Santon på venstre. Den formasjonen vi legger opp til krever TO spiller som kan angripe rom på hver sin side, for å skape ubalanse. Det oppnår vi ikke med Jonas på kanten. Jonas er en god indreløper, men vingspillet har tapt seg ekstremt. Ferguson var nærmest en åpenbaring når han brukte dette rommet da han kom innpå. Resultat? Mål.

Hvorfor er vi ikke tøffe nok til å gå ut med en mentalitet som sier: Denne kampen er vår!! Ofre litt, ta de nødvendige risikoene for å skape sjanser. Basert på i dag, om vi hadde skapt sjanser som Liverpool ville vi vunnet 12-2. Hvor ble det av gleden og selvtilliten fra i fjor?

Håper vi ser den igjen mot Bordeaux og Manure til uken, ellers blir jeg skuffet.

JcVik

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #293 på: 30. Sep. 2012, 00:43 »
Ein dårlig kamp i dag men eg meiner dette var ett heilt greit resultat. Nokre som seier at det blir for lett å klage på skader, det meiner ikkje eg. Me kan fullt ut klage å skader, 80% av forsvaret(ink. keeper) vårt er ute med skade idet baklengsmålene kjem; Krul, Simpson, Coloccini, Saylor.

Ellers også ein del positivt:
 - Ba er i storform! Volleyscoringen i dag var absolutt magisk.
 - Tavernier får verdifull speletid (ikkje hans beste kamp i dag, men gutten har potensiale)
 - Williamson ser ut til å ha lagt av seg den enorme skjorteslitingen han dreiv med før
 - Harper kan meir enn golf enno
 - Bigirimana spele tilnærma feilfritt
 - Ferguson levere eit godt innhopp igjen!
 - 1 poeng, ett meir enn man utd fekk i dag...

Synst alt i alt at dei fleste spelte bra i dag, men at laget ikkje fekk det til å fungere. Skylder på at me er uten Colo og Cabaye for at laget ikkje fungerer i dag, begge er enormt viktige for oppbyggingsspelet og for at me skal kunne styre kamper.

Lenge siden eg har hatt ein slik ro etter enn slik kamp... sikker noko med at Pardew har fått 8 års kontrakt og eg er sikker på at han fikse dette utover høsten  :D

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #294 på: 30. Sep. 2012, 00:51 »
Men kjære boris, hvorfor kan du ikke bare si alt dette i første omgang, og ikke bruke så jævla sterke ord, så det ser ut som at Pardew er en fotbanna idiot som må få sparken umiddelbart, før han ødelegger Newcasle fullstendig, og du får det til å fremstå som at Ben Arfa er hellig, større enn klubben, og at Newcastle ikke er fotballguden Ben Arfa verdig.

Vel;
Hadde jeg villet hatt Pardew ut av klubben at jeg skrevet noe sånt som "Pardew suger og burde sparkes fort som faen. Cunt ass."
Hadde jeg ment at Ben Arfa var hellig og større en klubben hadde jeg skrevet noe sånt som "Ben Arfa er både større og mer hellig enn klubben, og burde aldri finne seg i å spille for en klubb som Newcastle igjen."

En annen ting som plager meg, og som jeg klage på i forrige sesong, er dødballene. Det er seriøst noe av det mest patetiske jeg noensinne har sett. Helt seriøst, hvor ofte tar Newcastle en dødball som ikke skal mot bakerste stople og Williamson? Helt! Forbanna! Håpløst! Se på Chelsea i dag. De vant fordi Mata slo en relativt dårlig dødball mot bakerste stolpe (som også var keeperhjørnet)... den var ikke veldig hard og heller ikke perfekt slått, men den var heller ingen lompe, og en bitteliten touch var alt som skulle til før keeperen var helt satt ut og ballen gikk i mål. Hva med å teste ut den typen dødballer en gang i blant? Litt harde dødballer mot mål? Baller som såvidt trenger en touch før de går i mål, eller keeper må ut med en monsterredning? Dette er ting som andre irriterer seg over au, det vet jeg.

Og nei, dette betyr ikke at jeg vil at Cabaye, Bigirimana, Pardew og alle andre skal komme seg bort i fra klubbnen. Det betyr bare at dødballene er jævlig dårlig. :)
Nei.

Skjæren

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #295 på: 30. Sep. 2012, 01:27 »

Vel;
Hadde jeg villet hatt Pardew ut av klubben at jeg skrevet noe sånt som "Pardew suger og burde sparkes fort som faen. Cunt ass."
Hadde jeg ment at Ben Arfa var hellig og større en klubben hadde jeg skrevet noe sånt som "Ben Arfa er både større og mer hellig enn klubben, og burde aldri finne seg i å spille for en klubb som Newcastle igjen."

En annen ting som plager meg, og som jeg klage på i forrige sesong, er dødballene. Det er seriøst noe av det mest patetiske jeg noensinne har sett. Helt seriøst, hvor ofte tar Newcastle en dødball som ikke skal mot bakerste stople og Williamson? Helt! Forbanna! Håpløst! Se på Chelsea i dag. De vant fordi Mata slo en relativt dårlig dødball mot bakerste stolpe (som også var keeperhjørnet)... den var ikke veldig hard og heller ikke perfekt slått, men den var heller ingen lompe, og en bitteliten touch var alt som skulle til før keeperen var helt satt ut og ballen gikk i mål. Hva med å teste ut den typen dødballer en gang i blant? Litt harde dødballer mot mål? Baller som såvidt trenger en touch før de går i mål, eller keeper må ut med en monsterredning? Dette er ting som andre irriterer seg over au, det vet jeg.

Og nei, dette betyr ikke at jeg vil at Cabaye, Bigirimana, Pardew og alle andre skal komme seg bort i fra klubbnen. Det betyr bare at dødballene er jævlig dårlig. :)
Unødvendig å dra Carr inn i denne kampen her boris! Han hadde jo ikke noe innvirkning på resultatet! Og hvorfor vil du frata Colo kapteinsbindet og gi det til Tavernier?

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #296 på: 30. Sep. 2012, 01:30 »
 :ler:
Nei.

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #297 på: 30. Sep. 2012, 01:56 »
Krul/Harper

Anita  Saylor  Colo  Santon

Ben Arfa  Cabaye  Tiote  Ferguson

Ameobi                Ba

Jeg tror 98% av forumet er enig i at det bør vere startoppstillingen til Manu kampen. Jonas kan bare ikke spille mer ving i et 4-4-2 system. Cisse funker ikke for tiden. Da bør Ameobi spille siden han har vist et snev av form. Vi kommer jo til å hoofe ballen i store deler av kampen uansett, så da er det bedre at det er en spiller der oppe som i det minste klarer å sende ballen videre til Ba. Perch skal holde seg langt unna backplassen. Ikke snev av fotball på det offensive. Anita burde vert bankers der så lenge Simpson er ute.

Ja jeg vet dette ikke er Manu tråden..

Peter

• Gjest
« Svar #298 på: 30. Sep. 2012, 03:55 »
Selvmord aa benke Jonas i denne kampen naar kantene heter Valencia/Kagawa/Nani.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #299 på: 30. Sep. 2012, 11:17 »
Kikket litt på noen stats, og Williamson og Taylor har tilsammen spilt 35,7 lange baller eller klareringer PER KAMP (Williamson 22,4(!!) og Saylor 13,3).. Hvorfor skal vi på død og liv spille slik?

Edit: Og her er det visst bare langpasninger som treffer medspiller som er tatt med i tellingen.
« Siste redigering: 30. Sep. 2012, 12:04 av Eriksen »