20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Reading vs Newcastle, Lør 29. sept 16:00  (Lest 42227 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

akselho

• Supersub
    • Vis profil
Sv: Reading vs Newcastle, Lør 29. sept 16:00
« Svar #255 på: 29. Sep. 2012, 18:08 »
Hvor forbanna vanskelig kan det være å sette opp vingene rettvendt og få slått noen gode innlegg i løpet av en kamp? Ferguson får til å ett godt innlegg. Det ene gode innlegget i hele kampen, og det blir mål! Sykt skuffa over kampplanen i dag. Helt elendig prestasjon mot et dårlig lang, som kjører over oss fordi de vinner nesten alle andreballene. Skal ikke være mulig!

Defensivt rakner det med en gang Taylor går ut. Vi har bare to stoppere som duger i forhold til målsetning, og det er ikke Perch og Willy.

Regner med at Jonas ikke starter neste kamp.

Røk seff på én kamp på bongen i dag, av fire kamper med 40 i odds. Gjett hvilken kamp.
Black and white since 1996

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #256 på: 29. Sep. 2012, 18:08 »
Nok en fryktelig forestilling.

Pardew gjør seg så absolutt ikke fortjent til tilliten han har fått med denne 8 års kontrakten.......

Nei, bør sparkes snarest! Den korte løsningen er ofte den beste........

Bladerunner

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #257 på: 29. Sep. 2012, 18:09 »
Dette var helt forjævli å se på... Forsvarsspillet er tilbake på det gammelt NUFC-nivå. Gi bort ballen i farlige områder med håpløse pasninger. Flytte opp forsvarsspillere på dødball på 2-2 når det er 3 minutter igjen og tape ballen. Flo-pasninger som ender opp som tapte baller gang på gang på gang. Skade på Saylor- den måtte komme.. Jeg vet ikke hvor jeg skal begynne eller avslutte.... Bare at kantspillere som Fergie må spille..

Tommyok

• Midtbaneanker
  • Nr 10
    • Vis profil
« Svar #258 på: 29. Sep. 2012, 18:13 »
Hvor forbanna vanskelig kan det være å sette opp vingene rettvendt og få slått noen gode innlegg i løpet av en kamp? Ferguson får til å ett godt innlegg. Det ene gode innlegget i hele kampen, og det blir mål! Sykt skuffa over kampplanen i dag. Helt elendig prestasjon mot et dårlig lang, som kjører over oss fordi de vinner nesten alle andreballene. Skal ikke være mulig!

Defensivt rakner det med en gang Taylor går ut. Vi har bare to stoppere som duger i forhold til målsetning, og det er ikke Perch og Willy.

Regner med at Jonas ikke starter neste kamp.

Røk seff på én kamp på bongen i dag, av fire kamper med 40 i odds. Gjett hvilken kamp.

Sett aldri penger på eget lag;)

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #259 på: 29. Sep. 2012, 18:13 »
Er det bare jeg som ikke synes Harper var SÅ god? Jeg synes det var mange unødvendige returer, litt halvhjerta opptredener og synes ikke noen av målene var umulig å ta. Selv ikke for Harps. Synes ikke Harper var vesentlig bedre enn resten av laget.

Forøvrig er jeg mer opptatt av poengene enn spillet. Siterer Luke Edwards fra twitter: "If you can't be good, be lucky"

Å nekte å se seg slått er faktisk en meget god egenskap! Føler kampene mot Everton og Reading er kamper vi de to foregående sesongene lett kunne tapt med fire-fem mål. Vi har nødvendig flaks, og får med oss ett poeng fra begge kampene. Det skal vi - tross alt - være godt fornøyde med.
Her er jeg veldig uenig med deg. Den siste jeg kritiserer idag er Harper. Og jeg er heller ikke enig i at poengene er det viktigeste her. Med et godt spill kommer poengene etterhvert. Spillet vi viser er bekymringsverdig. Vi har ikke vist tegn til forbedring iløpet av hele seongen. Vi har slitt mot tre bunnlag og kunne ha stått igjen med minimalt med poeng.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #260 på: 29. Sep. 2012, 18:19 »
Vi KUNNE stått igjen med minimalt med poeng, javisst. Men vi gjør ikke det. Og hvis ikke det er bra, så vet ikke jeg. Jeg vil heller spille en ræva fotballkamp, og få en heldig uavgjort, en å spille kjempeflott fotball og tape 3-0 på tre kontringer.

Når det er sagt, jeg vil selvfølgelig ikke se at Newcastle spiller så dårlig som i dag. Jeg synes det er forferdelig dårlig, men jeg mener likevel at det viktigste er å få med seg et resultat vi kan leve med. Ingen kamper i PL er enkel, og selv om Reading er nyopprykket og lå nederst på tabellen før kampen, så betyr ikke det at en bortekamp mot Reading skal være walkover. Vi har ikke fått i gang finspillet ennå, men jeg er helt sikker på at det kommer etterhvert. I mellomtiden er det veldig viktig å få med seg de poengene man kan fra dårlige kamper.

Poeng trumfer ALLTID spill i mine øyne!
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #261 på: 29. Sep. 2012, 18:21 »
Nok en fryktelig forestilling.

Pardew gjør seg så absolutt ikke fortjent til tilliten han har fått med denne 8 års kontrakten.......

Nei, bør sparkes snarest! Den korte løsningen er ofte den beste........

Herregud, sa jeg det?

Jeg sier bare ikke han gjør seg fortjent tilliten, noe han ikke har gjort de siste 5-6 kampene våre.

slutt å te deg som en dust!
« Siste redigering: 29. Sep. 2012, 18:22 av snkz »

akselho

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #262 på: 29. Sep. 2012, 18:22 »
Hadde skikkelig troa på at det i dag skulle snu spillemessig. Vi har to spillere i kjempeform, Ben Arfa og Ba. Men hvor er resten? Ser mørkt ut mtp to vanskelig oppgjør mot Manu og Sunderland.

Min meget subjektive spillerbørs:
Harper 7
Perch 3 Williamson 5 Taylor (Tavernier 3) 6 Santon 5
Ben Arfa 5 Tiote 6 Bigirimana 5 (Ferguson 6) Jonas (3)
Ba 8 Cisse 3 ( Ameobi 4)

Pardew 2, helt blåst taktikk, blir kjempet ut av kampen. Skulle gjort grep i pausen etter en hel omgang uten sjanser og der Reading vinner krigen altfor lett
Black and white since 1996

oyvind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #263 på: 29. Sep. 2012, 18:23 »
Vi spiller en fryktelig kamp, men vi klarer i hvertfall 1 poeng. Reading var ikke gode de heller.

Vi hadde "flaksen" med oss idag, slik som vi hadde mange kamper i fjor års sesongen også.

Negativt:

- Ben Arfa er helt anonym.
- Vi skaper ingen ting. Selv en bortekamp mot ligaens dårligste lag burde vi ha dominert mer.
- Taylor blir skadet.
- Cisse og Ba blir alt for like. Når Newcastle spiller langballer blir de helt anonyme. 
- Haper viser rutine, men han viser igjen at han burde ha lagt opp.
- Vår sentrale midtbane blir som vi forutså, alt for defansive og alt for lite kreativitet.

Positivt:

- Ameobi og Fergerson er gode bytter. fergerson viser at han har en ekstrem innleggsfot, og også et godt driv ned over kanten. (Kanskje vi heller skulle startet med Ameobi/Ba-Cisse på topp. Hadde nok utfylt seg bedre pga. Måten vi spiller på).
- Vi har igjen flaksen på vår side, og det gjør at vi får poeng. (Hvor positivt det er vet jeg ikke?)
- Vår Tiote nr. 2 Gjør det bra.

Oppsumert: Vi savner sårt Colo, Cabaye og Krul idag. Det er 3 viktige spillere som er ute. Vi har alt for mange høye baller mot spissene som ikke har sine beste egenskaper der, og midtbanen følger ikke med oppover. Vi skaper ingen ting bortsett fra målene, men klarer allikvel 1 poeng.
« Siste redigering: 29. Sep. 2012, 18:29 av oyvind »
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #264 på: 29. Sep. 2012, 18:23 »
Når laget spiller en type fotball som får Stoke til å fremstå som Barcelona så er det virkelig ikke morsomt lenger. Det er bare trist og forbanna stusselig. På toppen av det hele har vi en spiller ved navn Ben Arfa på laget. At han i det heletatt gidder å dra på seg Newcastledrakta, gjøre seg klar til kamp og gå ut på banen sånn som Newcastle har fremstått i år fatter jeg ikke.
Nei.

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #265 på: 29. Sep. 2012, 18:25 »
Joakim: 
Nei selvfølgelig er det viktig å ta på poeng på dårlige dager. Det er også litt forskjell når en ser at spillet fungerer og man vet at poeng vil komme senere selv om man taper. Jeg ser fint lite av spillet vårt som vil resultere i poeng framover. Ingen lag er walkover, men vi blir til tider kjørt over av Reading. Virkelig kjørt over hva gjelder kombinasjonsspill, innsats, sjanseskapende spill. Kun en god og heldig Ba redder oss idag. Ikke noe annet! Hvor lenge skal vi pjatte om at vi tar poeng på dårlige dager? Vi har nesten utelukkende hatt dårlige dager til nå. Hva skjer når poengene slutter på de dårlige dagene?
« Siste redigering: 29. Sep. 2012, 18:27 av Fluffy »

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #266 på: 29. Sep. 2012, 18:29 »
Når laget spiller en type fotball som får Stoke til å fremstå som Barcelona så er det virkelig ikke morsomt lenger. Det er bare trist og forbanna stusselig. På toppen av det hele har vi en spiller ved navn Ben Arfa på laget. At han i det heletatt gidder å dra på seg Newcastledrakta, gjøre seg klar til kamp og gå ut på banen sånn som Newcastle har fremstått i år fatter jeg ikke.

:gp:

oyvind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #267 på: 29. Sep. 2012, 18:30 »

Glad ikke du er en stjerne på Newcastle for å si å si det sånn, da hadde vi hatt en ny primadonna. .
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

Offe87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #268 på: 29. Sep. 2012, 18:32 »
Harper og Demba Ba får dele BB fra min side, Harper hadde noen virkelig gode redninger som redda oss, Ba scora som den superspissen han er og Maradona.
Ferguson gjorde det greit, og Bigi gjorde seg ikke bort.
Ellers var vel resten av laget helt håpløst, og Jonas burde ikke være i neste startoppstilling!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #269 på: 29. Sep. 2012, 18:33 »
Synes det er drøyt å gi Pardew skylda for at Benny har en dårlig dag. Ben Arfa kunne lett ha dominert denne kampen også, om han hadde vært i samme form som sist. Mot Norwich ble omtrent alt Benny tok i til gull. I dag holdt det knapt nok til bronse. Det var ikke mye fres over Ben Arfa i dag. Og når vi da i tillegg mangler Cabaye blir det stusselige greier. Og da blir det nok unødvendig mange langballer.

Mot Tottenham synes jeg vi hadde en veldig god dag. Mot Everton var vi ræva i førsteomgang, men brukbart gode i andre. Mot Norwich hadde vi okey kontroll, men burde avgjort kampen i førsteomgang. Vi er ikke direkte dårlige mot Norwich, men vi er ikke fantastisk gode heller. Alt i alt en helt okey dag fra vår side, og vi får med oss de tre poengene vi skal ha. Mot Aston Villa er vi direkte svake, men kjemper oss til ett poeng. Bedre enn ingenting. I dag er vi katastrofe i 90 minutter, men får et fryktelig heldig og ufortjent poeng. Jeg tar faktisk det poenget helt uten problemer.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon