20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Norwich, Søn 23 sept 16:00  (Lest 37379 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Norwich, Søn 23 sept 16:00
« Svar #195 på: 23. Sep. 2012, 22:22 »
Vi har et poeng mindre enn hva vi hadde etter like mange kamper sist sesong. Atpåtil er det vel helt greit å si at årets sesongstart har vært hardere enn den forrige - så jeg føler jo ikke det har vært så veldig dårlig. Spillmessig var vi ikke noe fyrverkeri da heller. Så jeg er nokså tilfreds med hvordan det hele har startet. Vi har atpåtil slått Spurs og tatt et sterkt bortepoeng mot Everton som ser virkelig sterke ut. Eneste som virkelig irriterer meg er at vi ikke vant mot Villa.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #196 på: 23. Sep. 2012, 23:31 »
En av banens beste, men selg Ba.

Spiller kun for seg selv. Leter ikke etter cisse i det hele tatt. Skal stjele straffen. Det er få som kommer og feire han. Kan det bety at han er dårlig likt?

Blir ikke lei meg om han drar. Det finnes bedre spisser. Cisse vil blomstre når han drar.
Han kom, ble mett og dett var dett....

Peter

• Gjest
« Svar #197 på: 23. Sep. 2012, 23:35 »
For no bull Erlend.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #198 på: 23. Sep. 2012, 23:36 »
"Skal stjele straffen"? Ga han den ikke til Cissé? Resten av ditt innlegg er ikke verdt å snakke om engang.
« Siste redigering: 23. Sep. 2012, 23:39 av Eriksen »

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #199 på: 23. Sep. 2012, 23:37 »
Dagens innlegg av Erlend. Er du fullstendig nedrulla?

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #200 på: 23. Sep. 2012, 23:38 »
Må minne på at det er Ba som er straffeskytteren vår. Og jeg kan vanskelig se at Ba virker til å være spesielt mislikt blant lagkameratene.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #201 på: 23. Sep. 2012, 23:50 »
Ut ifra slik jeg så det, så det ut som at Ben Arfa ville ta straffen, men at Ba insisterte på at Cisse skulle ta den. Om det stemmer aner jeg ikke, kan også være omvendt. Men tviler på at det er noen som er mer mislikt i gruppa enn andre. Ben Arfa tror jeg har det største egoet, uten at det skaper noen splid.

Selv om Ba eller Ben Arfa burde ha tatt straffen, synes jeg det er et sunnhetstegn at de to lot Cisse ta den! De ønsker tydeligvis å få han i gang.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #202 på: 23. Sep. 2012, 23:55 »
Det var eit eksempel på 'groupthink'. Jonas, Ba og Ben Arfa diskuterte seg fram til at Cissé burde ta straffa. Gode hensikter - > uønska resultat. Akkurat som ved Challenger-ulykka, bortsett frå at Cissé sitt spark gikk motsatt vei av Challenger.

Sigurd

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #203 på: 24. Sep. 2012, 09:00 »
Faen for et sirkus det er når vi får straffer i år. Jeg mener den opplagte prioriteringsrekkefølgen bør være:
Ameobi, Ba, Ben Arfa (I den rekkefølgen). Ameobi fordi han setter hver eneste straffe. De to andre fordi de er i glimrende form om dagen. Likevel skal det være en forbanna syklubb hver gang vi får et straffe der det diskuteres opp og ned i mente hvem som skal ta sparket. Jeg er litt engstelig for at dette er et tegn på manglende ledelse i gruppa. Nøyaktig hvor problemet ligger er det vanskelig å si, men det er åpenbart et problem at spillerene velger å gi faen i instruksjonene Pardew har gitt - uansett hva deres intensjoner måtte være.

Hva kampen angår, er jeg sånn passe fornøyd. Vi har høyest ballinnehav, suverent flest avslutninger (også på mål). Likevel savner jeg at vi viser mer kontroll når vi har ledelsen 1-0, og klokka nærmer seg 90min. Det er aldri enkelt å ha kontroll mot et lag som spiller så direkte som kanariene gjør. Likevel er det pussig at når Norwich ikke setter inn press før på 30-40meter. Likevel skal vi rushe frem og forsøke å spille gjennombruddsballer. Vi eksponerer oss noe helt sinnsykt for overganger, uten at jeg ser hvorfor vi skal gjøre det. Jeg stiller også spørsmålstegn ved at Tiote velger å drible som vår bakerste mann i midtbaneleddet. Viss vi skal sammenligne Cissé med Challenger, blir det riktig å sammenligne Tiotes spill med gjentatte mislykkede selvmordsforsøk.

Det var alt det negative jeg hadde å komme med. Av positives liker jeg jobben våre fem bakerste gjør. Lite å klage på der. Ben Arfa og Ba er selvfølgelig også veldig gode. Syns jeg ser tegn til at Ben Arfa må bære laget noe mindre på egenhånd. Gledelig.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #204 på: 24. Sep. 2012, 09:08 »
Eg synst vi er gode etter 20 minutter i første omgang. Vi skaper ikkje mykje, men mykje fint spel.
Sett kampen under eit så får vi aldri heilt tak på kampen. Sjølv om vi hadde stort sett kontrol, så synst eg Norwich fekk gjere ubehageleg mykje sentralt i banen. Det skal bli godt med Tiote tilbake i form!

Vi skal ikkje vere misfornøgd med sesongstarten når det gjelder poengfangsten. Vi har hatt ein tøff sesongstart, men vi har klart oss bra vil eg hevde. Reint spelemessigt så er vi enda langt under par. Vi skapar rett og slett alt for lite! Det som dog er litt interessant å tenkje på er at vi har skapt akkurat nok til at Cissé fort kunne ha putta eit par mål. Vi lider nok litt av at han ikkje er like skarp som forrige sesong.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #205 på: 24. Sep. 2012, 09:22 »
Jeg vet ikke helt hvilke sjanser du sikter til? Taylor hadde en farlig heading, mens Ben Arfa fyrte av et skudd som keeper avverget greit. Ellers var det ikke mye jeg spratt ut av stolen for.

Synes vi har skapt veldig lite denne sesongen. Det gjorde vi for så vidt i fjor også, men da scoret vi på det meste.

Utan å lese noko referat so kjem eg på for eksempel 4 stykk sjansar av ulik størrelse til Cisse. Eine gongen etter frispark frå Cabaye skaut han på direkten og det vart vel blokkert. Ein der Santon legge inn frå venstre og på merkeleg viss bommar Cisse med skotet og det går ut frå mål i staden for på mål. Straffen som han skyte øve. Og ein heading i 2 omgang som han burde sett på mål. Han hadde vel og eit skotforsøk i 2 omgang der han enten skulle ha gått vidare med ballen eller prøvd å sentra ut att i feltet. Han skaut heller ei lompe på keeper eller utanfor. Med den formen han hadde i vår so kan me vel sei at han fort hadde skåra 3 mål i går.

Noko som eg føler skjer kvar kamp er at me får ein dødball og misbrukar denne og får kontring i mot. Det eine sekundet har me ein god sjanse med dødball og halde eit visst press oppe, men plutseleg er det sjanse i mot og corner til motstandar. Det er unødvendig spør du meg!
« Siste redigering: 24. Sep. 2012, 09:25 av lgrinde »

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #206 på: 24. Sep. 2012, 10:22 »
En av banens beste, men selg Ba.

Spiller kun for seg selv. Leter ikke etter cisse i det hele tatt. Skal stjele straffen. Det er få som kommer og feire han. Kan det bety at han er dårlig likt?

Blir ikke lei meg om han drar. Det finnes bedre spisser. Cisse vil blomstre når han drar.

Er jo like ille som meg du :D

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #207 på: 24. Sep. 2012, 10:26 »
Jeg satt på gallowgate i går og min oppfatning er at det er Demba ba som ødelegger dette her. Ba er den første som stormer etter ballen og vil ha den, men en av de andre gutta gir ballen til ben arfa som da gjør seg klar og stiller seg ved merket. Ben Arfa nekter å gi Ba ballen, så kommer i tillegg Jonas bort for å prate dem til fornuft. Så kaster etterhvert ben arfa ballen til Cisse. Virker som han nesten gjør det på trass over Demba ba.

Det er en jævla barnehage hver gang vi får straffer nå, og Demba Ba bør holde kjeft og dra seg vekk. Han har bomma sine to siste nå, og da er det andre som skal være først i rekken. Når ben arfa i tillegg satte sin siste, så burde saken være enkel. I tilleg til å dele skyld til Ba, så skal Pardew også få litt pepper for det her. Han sa etter kampen at det var enten ben arfa eller ba som skulle skyte straffene våre, da han ble spurt om hvem som var vårt førstevalg fra straffemerket. Dårlig lederskap, nøyaktig det samme som sier Alex kritiserte seg selv for da nani bomma på straffe forrige uke..
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Christian

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #208 på: 24. Sep. 2012, 10:41 »
Ben Arfa bør ta straffene, om Ameobi ikkje spelarar.

Når Shola er på banen,bør saken være enkel. Ameobi tar straffene.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #209 på: 24. Sep. 2012, 10:59 »
Viss Ba er nr.1 på straffespark, korleis kan det vera han sin feil då? Eg skjønnar det ikkje heilt. Eg såg heller ikkje at dette var Ba sin feil nokon som helst måte.
Det kan no ikkje vera slik at Ba og Ben Arfa er likestillt og viss begge spelar so er det første mann til å ta ballen den so får ta straffen?!
« Siste redigering: 24. Sep. 2012, 11:01 av lgrinde »