20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfervinduet Januar 2013  (Lest 412629 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

PhilippeA.

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet Januar 2013
« Svar #2400 på: 30. Jan. 2013, 16:50 »
Han gikk for over £10m når han gikk dit og han tjener vel oppimot 100K, i tillegg til at Colo sin erstatter vel allerede er henta. Men for å svare på spørsmålet dit - nei. Det finnes bedre stoppere til bedre pris på markedet.
Oscillons From The Anti-Sun

aggietoon

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #2401 på: 30. Jan. 2013, 17:05 »
Han gikk for over £10m når han gikk dit og han tjener vel oppimot 100K, i tillegg til at Colo sin erstatter vel allerede er henta. Men for å svare på spørsmålet dit - nei. Det finnes bedre stoppere til bedre pris på markedet.

Mener du at Mbiwa er hentet som Colo' erstatter? Da er vi tilbake med Willy eller Perch som backup.. Dette haaper jeg da inderlig ikke.

Er enig at det kanskje kan vaere bedre alternativer for den prisen da jeg personlig oensker Toby Alderweireld som erstatter, men mener bestemt at det maa inn en stopper til sommeren for aa skyve Willy lenger tilbake i rekka.
Veni Vidi Vici

Sigurd

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #2402 på: 30. Jan. 2013, 17:10 »
Skulle hatt inn en spiss til....

Vi har jo allerede flere spisser som kan kjempe om førsteelverplass enn vinger..

Det kommer litt an på hva en definerer som en ving og hva en definerer som en spiss, det der. Av gårsdagens kamp fikk jeg ikke uten videre lyst til å se Gouffran som enslig spiss, basert på at han virker noe spinkel til å ta imot ballen feilvendt.

Slik vi spiller med 2 hengende og 3 offensive midtbanespillere, vil jeg klassifisere: Obertan, Marveaux, Ben Arfa, Gouffran, Jonas og til nøds Ameobi/Ferguson som vinger. Av reine spisser har vi Cissé og Ameobi, med Campbell som eneste junioralternativ som ikke spaserer inn og ut av kasjotten.

Sum etter mitt hode:
Vinger: 5 senior + 2 junior
Spisser: 2 senior + 1 junior

Så jeg er nok mest enig i at vi trenger en spiss til. spesielt med tanke på at Cissé ikke er i sitt livs form, og at Ameobi ikke er verdens mest målfarlige alternativ. (For å si det fint.)

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #2403 på: 30. Jan. 2013, 17:13 »
Leste på Facebook at agenten til Bony var sikker på å få til en deal i løpet av de nesten dagene..
" In two days I will be looking to complete a deal". Nevner ikke oss, og ta det med en klype salt..

Skriver på iPaden, så får ikke kopiert hele statusen. Han skal visstnok ha sagt det til Voetbal International.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

PhilippeA.

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2404 på: 30. Jan. 2013, 17:17 »

Mener du at Mbiwa er hentet som Colo' erstatter? Da er vi tilbake med Willy eller Perch som backup.. Dette haaper jeg da inderlig ikke.

Er enig at det kanskje kan vaere bedre alternativer for den prisen da jeg personlig oensker Toby Alderweireld som erstatter, men mener bestemt at det maa inn en stopper til sommeren for aa skyve Willy lenger tilbake i rekka.

Skal vi tolke Llambias tidligere beskrivelse av de økonomiske rammene, har vi ikke dekning for å ha klassespillere i backup. Tolker det som at neste sesongs stopperpar blir Taylor og Mbiwa. Men for all del, rammene kan jo ha blitt endret siden den gang.
« Siste redigering: 30. Jan. 2013, 17:19 av PhilippeA. »

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2405 på: 30. Jan. 2013, 18:02 »
Samba var helt rå i Blackburn før han stakk, og var i veldig mange kamper et helt forsvar alene. Rå spiller, men han virker som en idiot av dimensjoner, og derfor kunne jeg tenkt meg noen andre.
Nei.

Christian

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2406 på: 30. Jan. 2013, 18:16 »
Butland sa nei til Chelsea pga speletid. Cech og Courtois vil være før han i køen. Nå er det Stoke som prøver seg, me og Liverpool er som nevnt før linket til han.

Føler det kan være verdt å hente han for å bruke han som cupkeeper, om han går med på det. For ser ikkje at han vil få meir speletid i Stoke eller Liverpool enn det.

Harper forsvinner til sommeren, og så er greit med ein ung keeper som Butland inn som andrekeeper.

Shearer9

• Benkvarmer
  • **
  • Prowd to be a GEORDIE!
    • Vis profil
« Svar #2407 på: 30. Jan. 2013, 18:49 »
Hadde vært deilig å få inn Butland men tviler på han kommer til oss i dette vinduet. Har egentlig litt lite tro på at vi får inn noe mer før vinduet stenger, selvom det hadde vært sykt digg å få inn en spiss og en venstre ving! Får bare se hva som skjer frem til klokken 00:00 imorgen!

Glad jeg var der!

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2408 på: 30. Jan. 2013, 19:48 »
Skulle hatt inn en spiss til....

Vi har jo allerede flere spisser som kan kjempe om førsteelverplass enn vinger..

Det kommer litt an på hva en definerer som en ving og hva en definerer som en spiss, det der. Av gårsdagens kamp fikk jeg ikke uten videre lyst til å se Gouffran som enslig spiss, basert på at han virker noe spinkel til å ta imot ballen feilvendt.

Slik vi spiller med 2 hengende og 3 offensive midtbanespillere, vil jeg klassifisere: Obertan, Marveaux, Ben Arfa, Gouffran, Jonas og til nøds Ameobi/Ferguson som vinger. Av reine spisser har vi Cissé og Ameobi, med Campbell som eneste junioralternativ som ikke spaserer inn og ut av kasjotten.

Sum etter mitt hode:
Vinger: 5 senior + 2 junior
Spisser: 2 senior + 1 junior

Så jeg er nok mest enig i at vi trenger en spiss til. spesielt med tanke på at Cissé ikke er i sitt livs form, og at Ameobi ikke er verdens mest målfarlige alternativ. (For å si det fint.)

Gouffran var spiss i Bordeaux og er en rendyrka spiss. Ikke en rendyrka ving. Jeg skrev kjempe om plass i første 11, så da kan du egentlig ikke ta med Jonas eller Obby i tellinga om vi skal ha litt ambisjoner. Disse er i bestefall backupmateriale. Da sitter vi igjen med Marveaux (som nesten aldri er skadefri) og Ben Arfa (har hatt sine skader han også) på vingene. I angrep har vi Cissé og Gouffran, og vi trenger ikke stille med mer enn 1 spiss. Gouffran kan bli brukt som ving, men han har spiss som foretrukket posisjon, så forstår ikke hvordan du, etter 1 kamp, kan påstå at han er bedre på kanten? Han var også farlig foran kassa i denne kampen med et par farlige headinger. Ettersom både Benny og Marve er skadet, ender vi opp med å måtte bruke Jonas på kant. Så, hva vil dere ha inn? Enda en backup for Cissé, eller en ving som kan ta plassen til Jonas og gjøre en mye bedre jobb? For dersom Cissé blir skadet, kan jo fortsatt Gouffran spille spiss. På vingplass er det mye skader, og vi må bruke spillere som Obertan (ja, frisk i et par kamper, but still) og Jonas.

PhilippeA.

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2409 på: 30. Jan. 2013, 20:09 »
Gouffran var spiss i Bordeaux og er en rendyrka spiss. Ikke en rendyrka ving. Jeg skrev kjempe om plass i første 11, så da kan du egentlig ikke ta med Jonas eller Obby i tellinga om vi skal ha litt ambisjoner. Disse er i bestefall backupmateriale. Da sitter vi igjen med Marveaux (som nesten aldri er skadefri) og Ben Arfa (har hatt sine skader han også) på vingene. I angrep har vi Cissé og Gouffran, og vi trenger ikke stille med mer enn 1 spiss. Gouffran kan bli brukt som ving, men han har spiss som foretrukket posisjon, så forstår ikke hvordan du, etter 1 kamp, kan påstå at han er bedre på kanten? Han var også farlig foran kassa i denne kampen med et par farlige headinger. Ettersom både Benny og Marve er skadet, ender vi opp med å måtte bruke Jonas på kant. Så, hva vil dere ha inn? Enda en backup for Cissé, eller en ving som kan ta plassen til Jonas og gjøre en mye bedre jobb? For dersom Cissé blir skadet, kan jo fortsatt Gouffran spille spiss. På vingplass er det mye skader, og vi må bruke spillere som Obertan (ja, frisk i et par kamper, but still) og Jonas.

Her er jeg uenig med deg. Gouffran slo igjennom som ving i Caen og spilte ving i flere sesonger i Bordeaux. Jeg tror han er god nok til å ta en plass i startoppstillingen på høyresieden i en 4-2-3-1. I tillegg har vi andre spillertyper som kan hospitere på kantene. Anita har spilt kant i Ajax, Debuchy har spilt kant i Lille, Haidara har spilt ving i Nancy og Santon har utvilsomt kvaliteter som gjør han til en egnet kandidat. Som du sier har vi også Obertan og Jonas, som også er fullt kapable til å gjøre gode enkeltkamper. Sammy og Ferguson mener jeg ikke er gode nok. Så, som jeg ser det har vi 6 kandidater bak våre to presumtivt beste vinger, som er i stand til å gjøre en jobb på kanten. Av spisstyper derimot, ser jeg kun tre alternativer gode nok for førstelagsfotball - Cissé, Ameobi og Gouffran. Personlig mener jeg en konkurrent til Cissé er vikitgere enn enda en kantspiller.
« Siste redigering: 30. Jan. 2013, 20:42 av PhilippeA. »

Milburn

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #2410 på: 30. Jan. 2013, 20:51 »
Tror alle egentlig er enig. Vi trenger en spiss som kan spille venstreving. Cabaye og Ben Arfa produserer for lite mål, så Cisse kan ikke stå for alt. Vi trenger da en kjapp spiss som kan operere på venstre - og helst av høyere kaliber enn Gouffran. Ikke noe Graham eller AC altså. I horisonten (sommer) trenger vi en erstatter for Shola, for han duger ikke.
"..for we're the loyalest football supporters, the world has ever had"

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2411 på: 30. Jan. 2013, 21:24 »

Rykter på twitter at det er William Vainqueur og fysioen vår Carl Nelson. (Som vanleg, ta det med ei klype salt)

Men er vel Anita.

Han karen der er ikke Anita! Hvis noen har kampen i reprise så ser dere han gå ut sammen med resten av benkrn vår til 2. omg. Lurte fælt på hvem han var  ???

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2412 på: 30. Jan. 2013, 23:00 »
vinduet er nok ferdig for vår del. Hadde vært gøy med en overraskelse i morgen, men tviler sterkt. Nesten som jeg vurderer show.

SvampeBoB

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #2413 på: 30. Jan. 2013, 23:19 »
Hva med Le Fondre. Ingen link, ingen kilder. Men hvilken impact spiller fra benken. fire mål på to kamper som innbytter. Det er brukbart det, har vel scoret over ti mål i ligaen, og ikke startet en eneste kamp. :)
jeg skjønner ikke de folka som sier fotball er et spill om liv og død. Det er langt viktigere enn som så. Bill Shankley!

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2414 på: 30. Jan. 2013, 23:31 »
Det morsomme med Le Fondre er at han spilte i League Two for bare rundt 1,5 år siden!