20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Everton vs Newcastle, Man 17. sept 21:00  (Lest 46382 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Everton vs Newcastle, Man 17. sept 17:00
« Svar #30 på: 14. Sep. 2012, 14:36 »
Tror egentlig det kan være positivt å bruke Willy i denne kampen. Han bør jo ha en fair sjanse på Fellaini i luftrommet. Gleder meg til kamp, synd det er så lenge til.

Willy er da vitterlig ikke god på hodet, i hvert fall ikke til å være så høy som han er :\

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #31 på: 14. Sep. 2012, 14:54 »
Tiote ikke med til kampen.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #32 på: 14. Sep. 2012, 15:16 »
Han skal strengt tatt være bedre enn Colo der i hvertfall. Tayls var vår beste hodespiller forrige sesong - og det er vel nærliggende å tro at lite er endret der.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #33 på: 14. Sep. 2012, 15:44 »

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #34 på: 14. Sep. 2012, 15:51 »
Tror egentlig det kan være positivt å bruke Willy i denne kampen. Han bør jo ha en fair sjanse på Fellaini i luftrommet. Gleder meg til kamp, synd det er så lenge til.

Willy er da vitterlig ikke god på hodet, i hvert fall ikke til å være så høy som han er :\

Han er den eneste midtstopperen vår som kan utfordre Fellaini i lufta, så dette er en av de få gangene willie faktisk kan vise seg fram.
Same old Shearer, always scoring!

FVM

• Supersub
    • Vis profil
    • http://www.sanderil.no
« Svar #35 på: 14. Sep. 2012, 17:08 »
All grunn til å være negativ her :P De tre dårligste kampene i fjord var uten Colo. Norwich  tap 4-2, Swansea 0-0 og West Brom tap 2-3 (mulig Colo var tilbake her men). Men da var riktig også Taylor ute. Når vi sammenligner oppstarten vår og Everton sin tror jeg dette blir tøft. Veldig fornøyd med uavgjort.
FVM

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #36 på: 14. Sep. 2012, 17:37 »
All grunn til å være negativ her :P De tre dårligste kampene i fjord var uten Colo. Norwich  tap 4-2, Swansea 0-0 og West Brom tap 2-3 (mulig Colo var tilbake her men). Men da var riktig også Taylor ute. Når vi sammenligner oppstarten vår og Everton sin tror jeg dette blir tøft. Veldig fornøyd med uavgjort.
Vi hadde da vitterlig flere fæle kamper med Colo også..Tottenham borte 5-0, Fulham borte 5-2, Wolves hjemme 2-2, wigan borte 4-0. Vi hadde også knallkamper med Williamson Manu hjemme 3-0, West Brom borte 3-1 for å nevne noen. Greit at Colo er viktig, men han har som alle andre i dette laget dager der rullgardinen går fullstendig ned. Når vi spiller bra fotball med midtbanen islag bruker vi å få resultat samme hvem som spiller i forsvar. Har Perch og Williamson dagen så er de på høyde med Colo. Det gjelder bare å få de stabilt gode da det er altfor mange kamper der det den ene dagen kommer et solid lag ut på banen, for så et par dager senere kommer årsværste av samtlige.

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #37 på: 14. Sep. 2012, 18:17 »
Blir godt med PL igjen, men må si at eg er nervøs foran denne kampen, med tanke på at troppen vår er svekka + at vi møter eit everton-lag som er i flytsona :nervøs:
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #38 på: 14. Sep. 2012, 19:02 »
Blir godt med PL igjen, men må si at eg er nervøs foran denne kampen, med tanke på at troppen vår er svekka + at vi møter eit everton-lag som er i flytsona :nervøs:

Ingenting å være nervøs for:) Det er forventet at vi skal tape denne kampen, så vi har igrunn ingenting å tape
Same old Shearer, always scoring!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #39 på: 14. Sep. 2012, 19:31 »
Ikke for å spe på negativiteten her - men jeg har dårlig trua. Everton banka oss sist vi møtte de på Goodison i sesongavslutninga - og på tross av tap sist har de imponert i starten. Med flere nøkkelspillere ute er utgangspunktet vanskelig. Nå veit jeg dog at det gjerne er når vi har dårlig trua på eget lag at det går bra. Mitt håp ligger i at Ben Arfa er i den formen han er i - og at Ba og Cisse har fått enda litt mer punch i beina.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

PeterH

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #40 på: 14. Sep. 2012, 19:53 »
Har også litt lite tro på seier, mest fordi jeg ser på Everton som ett meget bra lag. Jeg er mye mer redd for Everton enn Liverpool når det gjelder topp 6 kampen. Men det er overhodet ingen umulighet med 1 eller 3 poeng her.
Som Fluffy nevner har vi hatt gode kamper uten Colo. Legger også til Liverpool kampen der Perch og Willi holdt oss til clean sheet..

Synd med Tiote ute, Bigi var meget god sist kamp. Men om Tiote hadde vært klar, tipper jeg Pardew hadde gitt Cabaye mye mer frihet fremover på banen som nok hadde ført til en bedre Cabaye.

Ba har ikke vært verst så langt. Cisse har vært dårlig, men viste magi for Senegal, så kanskje han er på veg tilbake i form? Alle vet hvordan Ben Arfa har vært.
Med dette angrepet er alt mulig

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #41 på: 14. Sep. 2012, 20:54 »
Nei - Ba har vært respektabel i starten føler jeg også. Men det har kladda mellom han og Cisse sålangt, og Cisse har forøvrig vært bleik som fy. Vi må få topptrioen til å funke like bra som den gjorde i vår.

PeterH

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #42 på: 14. Sep. 2012, 22:30 »
Enig, om dem ikke klarer å prestere i lag snart, må en av dem benkes, ellers må nok Ba ut på kant igjen og Cisse begynne å prestere som i fjor.

Edit: lastet akkurat ned ManU kampen fra i fjor. Jeg husker vi var gode, men kunne ikke huske at vi kjørte så til de grader over ManU, 3 sjangser innen 8 min var spillt. Ba og Ameobi fungerte som bare det på topp. Jeg ser ikke hvorfor ikke Cisse og Ba klarer å fungere i lag. Lurer også litt på hvordan Ameobi hadde prestert i en 442 nå, med enten Cisse eller Ba.
« Siste redigering: 14. Sep. 2012, 22:33 av PeterH »

Sigurd

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #43 på: 15. Sep. 2012, 11:03 »
I fantasy starter jeg med Pienaar, Howard og Jelavic. Marveaux og Santon er benka. Det sier vel det meste...

Men det er nå en gang slik at de kampene der vi avskriver Newcastle fullstendig, har de en tendens til å yte over evne hele gjengen. Er spent på å se formasjon og laguttak, men tipper: Harper; Santon, Willo, Taylor, Anita; Bigirimana; Cabaye, Jonas; Ben Arfa; Cissé, Ba (4-1-2-1-2)

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #44 på: 15. Sep. 2012, 12:19 »
I fantasy starter jeg med Pienaar, Howard og Jelavic. Marveaux og Santon er benka. Det sier vel det meste...

Men det er nå en gang slik at de kampene der vi avskriver Newcastle fullstendig, har de en tendens til å yte over evne hele gjengen. Er spent på å se formasjon og laguttak, men tipper: Harper; Santon, Willo, Taylor, Anita; Bigirimana; Cabaye, Jonas; Ben Arfa; Cissé, Ba (4-1-2-1-2)

Da er vi to :)

Jeg har Baines, Fellaini og Pienaar. Så er win win :)