20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle vs Aston Villa, Søn 02. sept 17:00  (Lest 51842 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Newcastle vs Aston Villa, Søn 02. sept 17:00
« Svar #315 på: 03. Sep. 2012, 11:47 »
På ingen måte noen krisestart. En nedtur at vi ikke slo Villa, men samtidig slo vi Spurs som overhodet ikke var gitt på forhånd. 4 poeng er helt okei. Vi vant forøvrig tilsvarende mot Villa 2-1 etter Cisse's første Newcastle-mål. Og vi vant tilsvarende mot Chelski 2-0 på Stamford - da også etter to wondergoals av Cisse. Vi tapte derimot 3-0 hjemme ;) Så sånn sett ligger vi etter skjema :P
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #316 på: 03. Sep. 2012, 12:53 »
4 poeng etter 3 kamper mot Chelsea, Spurs og Villa er absolutt ikke noen dårlig start:)

Prestasjonene kan dog kritiseres. Men får ta den gode gamle; Viktig å få med seg poeng på en dårlig dag.
Same old Shearer, always scoring!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #317 på: 03. Sep. 2012, 13:11 »
Skal huske på at vi ikke var spesielt gode offensivt ved sesongstart sist heller - og brukte tid før vi egentlig imponerte der sist også. Da hadde vi dog de berømte marginene på vår side - og jeg sitter med en følese av at både Cisse sin sjanse og Cabayes frispark ikke ville blitt reddet for et år siden. Guzan var meget god i går - selv gitt de svake dødballene våre hadde han imponerende god kontroll i tillegg til matchvinnerredning spesielt på Cisse sitt skudd. Litt kjipt at ikke Given spilte kanskje :)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #318 på: 03. Sep. 2012, 13:29 »
Stemmer det, har kun kommet tilbake mot Blackburn i ein cupkamp.

Jepp, synes det begynner blir bekymringsfult.

Pardew OUT!

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #319 på: 03. Sep. 2012, 13:35 »
Stemmer det, har kun kommet tilbake mot Blackburn i ein cupkamp.

Jepp, synes det begynner blir bekymringsfult.

Pardew OUT!

:giggs:

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #320 på: 03. Sep. 2012, 16:35 »
På ingen måte noen krisestart. En nedtur at vi ikke slo Villa, men samtidig slo vi Spurs som overhodet ikke var gitt på forhånd. 4 poeng er helt okei. Vi vant forøvrig tilsvarende mot Villa 2-1 etter Cisse's første Newcastle-mål. Og vi vant tilsvarende mot Chelski 2-0 på Stamford - da også etter to wondergoals av Cisse. Vi tapte derimot 3-0 hjemme ;) Så sånn sett ligger vi etter skjema :P

Hehe ja - jeg sammenliknet høst mot høst, men er vel mer riktig slik du gjør det ;)

Stangi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #321 på: 04. Sep. 2012, 10:50 »
4 poeng etter de 3 kampene er jo forsåvidt greit. Men det er litt irriterende at vi ikke klarer 3 poeng hjemme mot Villa. Som dere sier mange av spillerene var direkte svake og så umotiverte ut. Spesielt Cabaye.

Cisse og Jonas var og ekstremt dårlige. Cornere må vi virkelig finne på noe bedre, helt meningsløst å bare loffe ballen inn i feltet(som regel blir den headet ut av forsvarer på første stolpe).
Bra at det er pause nå, ser ut som laget trenger det, vi må skjerpe oss enormt for å ha noe håp om poeng borte mot Fellaini.
Winning isn't everything, it's the only thing!

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #322 på: 04. Sep. 2012, 12:30 »
Irriterar meg fortsatt øve at Ba eller Cisse(?) ikkje greidde treffa Colo når han var åleina gjennom. Hadde vorte det ultimate mål nr 1000! Nesten like irriterande med alle cornerane som verte heada ut på første eller som går øve alle til innkast på motsatt. Ekstreme gode eksempel på at somme spelarar har prestert langt under det ein kan forventa.

gabrielhorseng

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #323 på: 04. Sep. 2012, 12:37 »
Irriterar meg fortsatt øve at Ba eller Cisse(?) ikkje greidde treffa Colo når han var åleina gjennom. Hadde vorte det ultimate mål nr 1000! Nesten like irriterande med alle cornerane som verte heada ut på første eller som går øve alle til innkast på motsatt. Ekstreme gode eksempel på at somme spelarar har prestert langt under det ein kan forventa.

Får meg nesten til å lure på om vi kunne hatt nytte av en Andy Caroll - han var god for West Ham i helga,
og glimtet i øynene var tilbake...

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #324 på: 04. Sep. 2012, 12:57 »
Mener bestemt det var Cisse som ikke maktet slå den ballen gjennom til Colo, og ja - det irriterer meg voldsomt. Ba dro motsatt av Colo husker jeg.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #325 på: 04. Sep. 2012, 13:32 »
Mener bestemt det var Cisse som ikke maktet slå den ballen gjennom til Colo, og ja - det irriterer meg voldsomt. Ba dro motsatt av Colo husker jeg.

Og det viser kanskje og kor "ubrukeleg" Cisse er når han ikkje skårar mål :nervøs:

Leon

• Midtbaneanker
  • Luxury
    • Vis profil
« Svar #326 på: 04. Sep. 2012, 13:35 »
Jeg pleier å laste ned kampene, denne gangen 2. omgang og cisse slår den ræva harde skudd pasningen. Kjempe angrep var det på vei til å bli.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #327 på: 04. Sep. 2012, 13:41 »
Nå er det fantastisk å ha spillere som Ba og Cisse i stallen. Ba visste jeg lite om før han kom, men mener at han i utgangspunktet har flere strenger å spille på enn Cisse. Cisse er en spiller som går rett på mål, og som lever av å score mål. Og det gjør han bedre enn svært mange andre. I mine øyne også bedre enn Ba.

Nå har ikke jeg sett gjennom kampene våre med lupe hittil, og har ikke sett så nøye på spissenes bevegelser. Men hvis de går i hverandres rom, "stjeler" ballen fra hverandre, og ubevisst hindrer hverandres målsjanser, så må en av dem benkes fortere enn fortest, og enda litt fortere.

Cisse er ingen playmaker. Han er ingen "link up"-spiss. Han er ikke den som løper for å frigjøre rom for andre. Han er den som løper for å frigjøre rom til seg selv, og bare seg selv. Det visste vi allerede før vi kjøpte han. Hvis ikke har vi gjort usannsynlig dårlig research. Og det nekter jeg å tro at vi har.
Jeg tror vel mer på den teorien at Pardew mener Ba har ferdigheter som gjør at han kan spille sammen med sin landsmann i en spissduo, men at han ikke har fått vist de ferdighetene hittil.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #328 på: 04. Sep. 2012, 13:45 »
Nå er det fantastisk å ha spillere som Ba og Cisse i stallen. Ba visste jeg lite om før han kom, men mener at han i utgangspunktet har flere strenger å spille på enn Cisse. Cisse er en spiller som går rett på mål, og som lever av å score mål. Og det gjør han bedre enn svært mange andre. I mine øyne også bedre enn Ba.

Nå har ikke jeg sett gjennom kampene våre med lupe hittil, og har ikke sett så nøye på spissenes bevegelser. Men hvis de går i hverandres rom, "stjeler" ballen fra hverandre, og ubevisst hindrer hverandres målsjanser, så må en av dem benkes fortere enn fortest, og enda litt fortere.

Cisse er ingen playmaker. Han er ingen "link up"-spiss. Han er ikke den som løper for å frigjøre rom for andre. Han er den som løper for å frigjøre rom til seg selv, og bare seg selv. Det visste vi allerede før vi kjøpte han. Hvis ikke har vi gjort usannsynlig dårlig research. Og det nekter jeg å tro at vi har.
Jeg tror vel mer på den teorien at Pardew mener Ba har ferdigheter som gjør at han kan spille sammen med sin landsmann i en spissduo, men at han ikke har fått vist de ferdighetene hittil.

Jepp, så sant så sant.

Kanskje Pardew tror Ba har det, men Ba viser det i hvert fall ikke i noen av kampene de har spilt sammen nå i det siste. Og det virker mer som Ba vil ha samme rollen og posisjonen som Cisse har rett og slett!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #329 på: 04. Sep. 2012, 14:06 »
Ba er fortsatt mye mer delaktig i det oppbyggende spillet enn Cisse, og er ofte dypere i banen for å involvere seg. Dog syns jeg ofte bevegelsene i og rundt boks fra Ba og Cisse ofte er litt like - stjerneeksempelet var jo på det innlegget der Ba og Cisse nærmest gikk i duell med hverandre.