20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle vs Aston Villa, Søn 02. sept 17:00  (Lest 51917 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

xJPx

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
Sv: Newcastle vs Aston Villa, Søn 02. sept 17:00
« Svar #300 på: 02. Sep. 2012, 23:24 »
Kan Cabaye sin formsvikt, dårlige motivasjon, eller hva enn det er ha en liten sammenheng med Debuchy og han er litt skuffa over at vi ikke fikk han på plass?

lol

Hvorfor loller du av det? Gikk jo en del rykter om at han var meget utålmodig med tanke på nye signeringer, og jeg har ingen problemer å tro at han kan ha blitt skuffet over at Newcastle ikke var villige til å øke budet med 1mp for å hente bestevennen hans til klubben. I tillegg skal visstnok Arsenal ha lagt inn bud på han. Sånt kan fort være demotiverende for en spiller, vet du.

For meg så blir det bare helt fjernt å tenke at Cabaye skal være demotivert og derfor prestere dårlig på banen fordi Debuchy ikke kom. Å spille fotball er hans jobb, hva transfers angår er det klubben som styrer og noe han må respektere. Og jeg tror Cabaye er en knakanes godkar som ikke slår seg vrang.

Nå skal jeg rykte snakke selv her nå da, men jeg leste noe om at Debuchy heller var skuffet over Lille. Han hadde vært i klubben så lenge og har aldri vært vanskelig mot Lille osv, men så tok de en u-vending mot Newcastle eller noe. Hvem vet.

Så hvis Cabaye og Debuchy ikke er mer enn gode venner (æ kødde!)... så kan det vel være mer at han fortsatt er i pre-season modus (lang hvile etter EM). Osv. Det blir usaklig i mine øyne at Debuchy mangel er noen faktisk årsak til Cabaye formsvikt. Om det så skulle være årsaken, så kan han bare bli solgt til hvem som helst for min del. Newcastle skal ha folk som gjør jobben sin som de blir betalt for. :)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #301 på: 02. Sep. 2012, 23:26 »
Det er ihvertfall åpenbart at de to nykomlingene var dagens store lyspunkter. Wow for en modenhet i spillet til Biggie - dritrått å se på. Og han er jo allerede skambra fysisk i tillegg. Tror han kan bli langt mer komplett enn Tiote med tiden - tror han kan bli meget habil offensivt også. Stor trua på han.

Anita var det også en fryd å se på høyrebacken. Der ser du hva vi kunne fått dersom vi hadde kjøpt en Debuchy i vinduet nå, en helt ny dimensjon fremover.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

PeterH

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #302 på: 03. Sep. 2012, 00:19 »
Jeg tenkte nok at det var Colo sin ide med en gang jeg så "Ryan Taylor over the wall".
For en fantastisk kaptein vi har!
http://www.nufcfans.co.uk/photo-newcastles-nice-tribute-to-ryan-over-the-wall-taylor/

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #303 på: 03. Sep. 2012, 00:23 »
Hos engelske sider vinner Ben Arfa avstemninger som vår beste mot Villa med hele 50% av stemmene.

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #304 på: 03. Sep. 2012, 00:50 »
Jeg tok feil ja, angående hvem som hadde Clark. Det var ikke Colo! Jonas hadde vel Ireland, så kan se ut som ingen hadde Clark!?
Same old Shearer, always scoring!

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #305 på: 03. Sep. 2012, 08:53 »
Angåande Cisse so er eg einig i at han ikkje er i toppform, men han var likevel veldig nerme å skåra i går. Den sjansen han hadde set han 10 av 10 gonger når han er i toppform. Eg vil sei det og var litt flaks frå keeperen til Villa. Cisse er jo og ein spiss som må verta servert og oppvarta med sjansar som han skårar på. Det har vore lite av dette til no.
Med tanke på den sjansen og frisparket til Cabaye so ser ein at marginane er litt meir i mot oss enn med oss. I starten av forrige sesong var det motsatt. Me får håpa at heile laget kan heva seg opp til Hatem sitt formnivå til neste kamp borte mot Everton.

Pardew: "For us, we lacked a bit of discipline in areas and our set-plays were awful.?
« Siste redigering: 03. Sep. 2012, 09:02 av lgrinde »

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #306 på: 03. Sep. 2012, 08:55 »
I am surprised that no one has picked up on comments from Pardew about players being lied to by agents, and now feeling disappointed about still being here, affecting their performances.

Noen som har sett/kommet over noe om dette?

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #307 på: 03. Sep. 2012, 08:59 »
Det her du teinkjer på?: http://www.nufcblog.com/2012/09/03/pardew-angry-at-behind-the-scenes-activity-during-summer/

Det verte kunn spekulasjonar om kvifor nokre av spelarane er eit stykke ifrå den formen dei hadde forrige sesong. Eg meinar at det me ser no er litt typisk for ein sesong nr 2, etter at me har prestert langt øve kva ein forventa i sesong nr 1.

Christian

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #308 på: 03. Sep. 2012, 09:03 »
nufcblog sine konspirasjonsteorier  :pardy:

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #309 på: 03. Sep. 2012, 09:48 »
Har vi under Pardew enda ikke klart å komme tilbake fra å ligge under til å vinne?

I ligaen da snakker jeg om.

Synes det er litt bekymringsfult og føler ikke alltid Pardew klarer ta de grep som må til?

Christian

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #310 på: 03. Sep. 2012, 10:02 »
Stemmer det, har kun kommet tilbake mot Blackburn i ein cupkamp.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #311 på: 03. Sep. 2012, 10:05 »
Stemmer det, har kun kommet tilbake mot Blackburn i ein cupkamp.

Jepp, synes det begynner blir bekymringsfult.

Her er Fergurson og andre eksperter på å ta grep å komme tilbake når de ligger under.

Dett er en evne som er veldig viktig å skaffe seg, da man ofte kan se å få mål imot seg når man presser på for å få første målet.

Tommyok

• Midtbaneanker
  • Nr 10
    • Vis profil
« Svar #312 på: 03. Sep. 2012, 10:59 »
byttene kommet alt for seint. ser han at det ikke funker, trenger han ikke vente til 85min. kjør bytter rundt 60-70 vis det ikke funker.
han er god til å forberede kampene men ikke til å endre underveis. tror han er nøye i sitt arbeid, litt for nøye sånn at han ikke tørr ta noen sjanser iblant

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #313 på: 03. Sep. 2012, 11:38 »
Skuffende at vi ikke tar Villa, men veldig fornøyd med uavgjort når kampen var som den var.

For meg var nok Ben Arfa MOM. Eneste som ville noe hele kampen. Ellers synes jeg Santon (ja, han må jobbe med innleggene sine, men han var knapt den værste i går, ref cornere for eksempel), Biggi og Anita ga det de hadde og gjorde seg absolutt ikke bort. Anita > Simpson. Santon vokser inn i rollen sin og har lite problemer med å utfordre på kanten sin eller å forsvare den. Og i motsettning til Simpson så kan Santon skape muligheter for innlegg helt på egenhånd.

Ellers så jeg at Anita og Biggie hadde en del "mishaps" (Biggie hadde for eksempel en 10 meters-passning fra et frispark rett til motstander fordi det skulle tas *for fort*.) Så dette også mot Atromitos. MEN jeg er ikke bekymret, tvert i mot. De kommer seg mer og mer og jeg er utrolig imponert over oversikten begge disse spillerne har, kanskje spesiellt Biggi. De VET hvor de andre på laget er og er i stand til å få avgårde kritiske passninger svært fort og veldig ofte er de passningene perfekte. Det jeg altså prøver å si, på min litt klumsete måte, er at begge to har stort forbedringspotensiale som jeg regner med de kommer til å klare da de allerede nå viser klasse i svært mye av det de gjør.

Cabaye ser ut som han har sovet for lenge før han stod opp. Sløv og lite interessert.

Ba gjør mye bra, men har en tendens til å avslutte for tidlig. Ved et par anledninger i går forsøker han skudd fra 20-30 meter i stedet for å prøve å lage en bedre sjangse. Blandt annet på en kontring hvor Cisse og han var "alene" mot 3 motstandere og en Ben Arfa i firsprang på vei til å gjøre det tallet til 3 v 3. Ba dro på seg to spillere og hadde muligheten til å spille Ben Arfa eller Cisse igjennom, men tok skudd fra langt ute i stedet... Synes sånt er litt unødvendig. Likevel føler jeg Ba bidro mye mer enn Cisse i går.

Siden jeg likevel skriver stil sier jeg også dette:
Føler at forsvaret fra i fjor er litt borte. Det kjennes som om motstanderne våre kommer lettere til sjangser nå enn da. Mulig det bare er en følelse...
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #314 på: 03. Sep. 2012, 11:42 »
I fjor høst spillte vi 1-1 mot Aston Villa, som vi gjorde igår. Vi tapte 0-3 mot Chelsea som vi tapte 0-2 mot forrige kamp. Tottenham spillte vi 2-2 mot i fjor, men slo de 2-1 i år.

Kan jo på en måte si at vi ligger forran skjema, men merker jo at laget hadde en bedre flyt i fjor.

Fisker etter positive ting  :fisk: