20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle vs Aston Villa, Søn 02. sept 17:00  (Lest 51843 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Newcastle vs Aston Villa, Søn 02. sept 17:00
« Svar #270 på: 02. Sep. 2012, 20:15 »
Neste kamp forlanger jeg å se dette:

Anita - Tote/Bigi
Cabaye
Ben Arfa - Ba - Marveaux

Håper Pardew har bruker på newutd.no og ser at jeg har skrevet dette. Da blir det ordning, vøtt.

Krul må også lære seg å sette hurtig i gang. Utsparkene hans er helt forferdelige.
Nei.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #271 på: 02. Sep. 2012, 20:15 »
Jada, enig i at formasjonen i seg selv ikke unnskylder svake individuelle bidrag og defensive svikt. Allikevel føler jeg at vi virker farligere og utnytter styrkene våre bedre i 4-3-3/4-2-3-1. Problemet med å sett Ben Arfa i 4-4-2 under Pardew er at han ikke tillates å slippe unna den defensive jobbingen, og blir ofte liggende for langt unna boksen til motstanderen til at han skaper nok farligheter. Ben Arfa er jo åpenbart best når han får vandre friere i dette området utenfor boksen. Og han er jo vårt klart farligste angrepsvåpen.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #272 på: 02. Sep. 2012, 20:20 »
Det handler jo om å skape hurtig overtall. Men vi slurver for mye. Cisse hadde blant annet enn Ba og ikke minst helt fri Colo på løp like etter scoringa hvor han burde truffet på Colo. Hadde han det ville det vært 2-1. Akkurat den elendige pasningen der oppsummerte mye av vårt offensive spill i dag, og ikke minst Cisse sine heller svake bidrag i dag.

Riktig det du sier der, Kristoffer. Problemet vårt med Ba og Cisse på topp er at begge er nokså dårlige i det oppbyggende spillet, og mister ballen/spiller feilpasning for ofte. Dette ødelegger angrepene våre. Vi spiller med to spisser som begge nesten bare er gode innenfor motstanderens 16, og som begge sliter med å holde på ballen når de mottar den dypt i banen. Dette funker som sagt dårlig, og jeg ser gjerne en av dem på benken til neste kamp.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #273 på: 02. Sep. 2012, 20:23 »
Hovedproblemet atm er at Cisse og ba ikke fungerer i sammen på topp. Og det hjelper heller ikke at de begge er ute av form.

Det hjelper ikke at Cabaye og Jonas også er grusomme. Da er det plutselig bare Ben Arfa igjen av offensive bidrag.

Kristoffer, jeg er enig i at Pardew legger litt for mye vekt på det defensive hjemme på St James Park, der bør vingene og hele laget stå høyere. Da vil vi kanskje få et problem med farta til blant annet Coloccini som ble skikkelig fraløpt ved minst 1 anledning idag, men så blir det jo om å gjøre å hindre dem i å få nok rom på midten til å slå de stikkpasningene også. Heller tvinge dem til å slå langt.

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #274 på: 02. Sep. 2012, 20:24 »
Skuffa over at vi ikke klarer 3 poeng mot dette Villa laget som Everton høvlet over på 1 omgang.
Utrolig deilig at det er landslagspause nå slik at flere kan komme seg i form. Føler at enkelte spillere begynner å få klippekort på dette laget nå! Pardew må tørre å gi Marve sjangsen fra start i PL.

Jonas er grei å ha mot lag som presser oss bakover, men mot lag vi skal føre spillet mot føler jeg han roter mer enn at han gir noe verdi!!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #275 på: 02. Sep. 2012, 20:28 »
Dog syns jeg Ba er en habil spiller i oppbyggingen. Han holder mye bedre på ball enn Cisse, er både sterkere og bedre teknisk. Strengt tatt bør det kunne funke med de to på banen, og bevegelsene er ofte som forventet hvor Ba oftest er den som går dypt for å hente ball. Cisse mener jeg rett og slett ikke er i form om dagen - og da faller han lett veldig ut av hele kampbildet og blir anonym. Ba bidrar langt mer i det oppbyggende spillet - slik var det også i vår når han ikke scoret mål mens Cisse gjorde det.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #276 på: 02. Sep. 2012, 20:29 »
Neste kamp forlanger jeg å se dette:

Anita - Tote/Bigi
Cabaye
Ben Arfa - Ba - Marveaux

Håper Pardew har bruker på newutd.no og ser at jeg har skrevet dette. Da blir det ordning, vøtt.

Krul må også lære seg å sette hurtig i gang. Utsparkene hans er helt forferdelige.

Helt enig i den oppstillingen. Jonas fortjener ikke fornyet tillit, mannen kan jo ikke engang spille en pasning.. Har han i det hele tatt passert 10 vellykkede innlegg i sin PL-karriere?

Peter

• Gjest
« Svar #277 på: 02. Sep. 2012, 20:31 »
Borte mot Everton vil nok Jonas bli veldig viktig. Bytt ham heller ut ved pause om han er like skit som idag.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #278 på: 02. Sep. 2012, 20:33 »
Dog syns jeg Ba er en habil spiller i oppbyggingen. Han holder mye bedre på ball enn Cisse, er både sterkere og bedre teknisk. Strengt tatt bør det kunne funke med de to på banen, og bevegelsene er ofte som forventet hvor Ba oftest er den som går dypt for å hente ball. Cisse mener jeg rett og slett ikke er i form om dagen - og da faller han lett veldig ut av hele kampbildet og blir anonym. Ba bidrar langt mer i det oppbyggende spillet - slik var det også i vår når han ikke scoret mål mens Cisse gjorde det.

Det som irriterer meg med Ba er at han sliter med å holde seg på bena, til tross for sin enorme styrke. I tillegg har han noen elendige touch til tider, og er ingen god dribler. Mistet ballen et par ganger i dag da han prøvde å drible. Tror ikke han kom seg forbi en eneste spiller i løpet av 90 min. Litt av grunnen til dette er nok ballkontrollen. Har til tider noen altfor lange og dårlige touch. I tillegg skyter han for ofte fra langt hold. Tror ikke han har scora på langskudd tidligere, likevel prøver han i hver eneste kamp. Men han skal ha skryt for innsatsen, for han er veldig god til å jobbe tilbake som du sier. Akkurat det kan ikke sies om Cissé, selv om han sikkert har blitt forpliktet til å ligge å lure i angrep.
« Siste redigering: 02. Sep. 2012, 20:38 av Eriksen »

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #279 på: 02. Sep. 2012, 20:38 »
Hadde det enda vært bare Jonas. Vi har ikke én spiller som kan slå en god pasning eller et godt innlegg for øyeblikket, og det er stusslig å se på. Fra dagens kamp er jeg fornøyd med Anitas backspill, Ben Arfas mål, og spesielt Gael Bigirimana. Blir en hit.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #280 på: 02. Sep. 2012, 20:41 »
Helt enig i den oppstillingen. Jonas fortjener ikke fornyet tillit, mannen kan jo ikke engang spille en pasning.. Har han i det hele tatt passert 10 vellykkede innlegg i sin PL-karriere?

Jeg synes ikke Jonas var dårligere enn flere andre i dag, og da spesielt Cabaye. Grunnen til at jeg tar ham ut av laget er fordi jeg vil ha se defensiv playmaker (Anita) som kan være med å spille seg igjennom ledd, og en defensiv bulldozer som kan voldta andre lags gode spillere og ta de ut av kampen. Derfor vil jeg se en av de harde spillerne sammen med Anita.
Nei.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #281 på: 02. Sep. 2012, 20:48 »
Tro det eller ei, men savner Shola for tiden! Kamp som dette der han hadde vert fin å sette inn for Cisse! Når det gjelder cornerne til Cabaye og Marve, så forstår jeg ikke at to klassespillere som dem ikke klarer å slå en corner. Hadde Cabaye visualisert en mur når han slå corner, og sett for seg hodet til Saylor som krysset, så hadde vi scort mål på corner også...

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #282 på: 02. Sep. 2012, 20:54 »
Når var det sist vi skårte på ein corner?!
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #283 på: 02. Sep. 2012, 20:56 »
Borte mot Wolves i fjor høst, Ba. Skammelig dårlige cornere over lengre tider nå.

(Ivaffal i PL-sammenheng)

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #284 på: 02. Sep. 2012, 20:56 »
Må jo omtrent ha vert Taylor mot Celta Vigo i Uefa Cupen...