20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle vs Aston Villa, Søn 02. sept 17:00  (Lest 51817 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Newcastle vs Aston Villa, Søn 02. sept 17:00
« Svar #255 på: 02. Sep. 2012, 19:30 »
kø1, er faktisk ikke enig i at Ba er spesielt svak i dag - tvert om syns jeg han er en av de som kommer hederlig fra det. Ofte i gode posisjoner hvor han ikke blir brukt, han skaper mye problemer for forsvaret, men blir ofte isolert der oppe. Slik jeg føler det nå må rett og slett Cisse benkes og Ba spillet i en 4-3-3 med Marveaux og Ben Arfa på hver sin side.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #256 på: 02. Sep. 2012, 19:30 »
Colo glapp markeringen på 0-1-målet, ellers var han god. Synes de aller fleste spilte under pari i dag. Bigi var vel den eneste som hadde en god kamp.

Dette er ikke godt nok!

Mener du den er Colo sin altså, Nordin? Syntes det så mer ut som han kom utenfra og at markeringa sviktet et godt stykke lenger ut i feltet enn der Colo står. Han har vel sin mann så vidt jeg så?

For min del så det ut som at det var Jonas som ikke fulgte med der.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #257 på: 02. Sep. 2012, 19:32 »
433!

Vi spilte jo 4-3-3/4-5-1 etter pause idag. Det hjalp jo ikke en j.... dritt det. Førte bare til flere sjanser imot, og like tannløse offensivt og like svake dødballer.

Dette tror jeg ikke har noe med formasjonen å gjøre i det hele tatt. Virker som flere av spillerne sliter med å komme igang. Mange av våre antatt beste spiller langt under pari. Ben Arfa virker å være iform, synd han er bortimot den eneste som er det. Ba prøver og virker langt bedre enn Cissè for tiden, så jeg synes det var litt rart at Ba var den som måtte ut.

Jeg vet ikke om du sliter med hukommelsen, men den 433 formasjonen vi brukte i fjor har vi ikke brukt denne sesongen, bortsett fra 2.omg mot Spurs. I dag spilte vi 4-3-1-2, med Ben Arfa driftende bak Cisse og Ba, som spilte i lag på topp. Med 433, ønsker jeg å se f.eks Jonas og Tiote som holdende, med Cabaye rett forran. Fremme vil jeg se Cisse, HBA og Ba, med dei to sistnevnte ute på sidene rundt Cisse.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #258 på: 02. Sep. 2012, 19:32 »
kø1, er faktisk ikke enig i at Ba er spesielt svak i dag - tvert om syns jeg han er en av de som kommer hederlig fra det. Ofte i gode posisjoner hvor han ikke blir brukt, han skaper mye problemer for forsvaret, men blir ofte isolert der oppe. Slik jeg føler det nå må rett og slett Cisse benkes og Ba spillet i en 4-3-3 med Marveaux og Ben Arfa på hver sin side.

Støttes!
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

kung_zlatan

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #259 på: 02. Sep. 2012, 19:35 »
ja, bare vi har riktig innstilling vinner vi alt.... det er selvfølgelig en komplisert greie dette her. Flere faktorer! Jeg tror Pardew må ha en alvorsprat med gutta der han setter litt krav også må vi også få inn et spillesystem som er mer spillende enn det vi har i dag, for vi har jo spillerne til det!!

only1united

• NewUtd-teamet
  • Supersub
    • Vis profil
« Svar #260 på: 02. Sep. 2012, 19:43 »
Colo glapp markeringen på 0-1-målet, ellers var han god. Synes de aller fleste spilte under pari i dag. Bigi var vel den eneste som hadde en god kamp.

Dette er ikke godt nok!

Mener du den er Colo sin altså, Nordin? Syntes det så mer ut som han kom utenfra og at markeringa sviktet et godt stykke lenger ut i feltet enn der Colo står. Han har vel sin mann så vidt jeg så?

For min del så det ut som at det var Jonas som ikke fulgte med der.

Det jeg også mener jeg så. Men skal sjekke reprisen når jeg kommer hjem.
Keep calm and put Shola on.

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #261 på: 02. Sep. 2012, 19:43 »
"For en halvtime før slutt sørget Ben Arfa for at det ble poengdeling på St. James' Park."

Det var det vg gadd å skrive om målet til Ben Arfa.. Fytti
Same old Shearer, always scoring!

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #262 på: 02. Sep. 2012, 19:45 »
433!

Vi spilte jo 4-3-3/4-5-1 etter pause idag. Det hjalp jo ikke en j.... dritt det. Førte bare til flere sjanser imot, og like tannløse offensivt og like svake dødballer.

Dette tror jeg ikke har noe med formasjonen å gjøre i det hele tatt. Virker som flere av spillerne sliter med å komme igang. Mange av våre antatt beste spiller langt under pari. Ben Arfa virker å være iform, synd han er bortimot den eneste som er det. Ba prøver og virker langt bedre enn Cissè for tiden, så jeg synes det var litt rart at Ba var den som måtte ut.

Jeg vet ikke om du sliter med hukommelsen, men den 433 formasjonen vi brukte i fjor har vi ikke brukt denne sesongen, bortsett fra 2.omg mot Spurs. I dag spilte vi 4-3-1-2, med Ben Arfa driftende bak Cisse og Ba, som spilte i lag på topp. Med 433, ønsker jeg å se f.eks Jonas og Tiote som holdende, med Cabaye rett forran. Fremme vil jeg se Cisse, HBA og Ba, med dei to sistnevnte ute på sidene rundt Cisse.

Vi spilte 4-3-3/4-5-1 idag også, eller kall det gjerne 4-3-1-2 eller 4-3-2-1, Ba eller Cissè trakk jo ut på venstre når Villa hadde ballen, så hva er forskjellen? Det er jo bare tall uansett og miks det som du vil.
Du vil se spillerne i litt andre posisjoner, greit nok det. Men jeg tror fremdeles ikke at formasjonen eller om 2 av spillerne hadde forandret litt på posisjonen var problemet idag. Formen til flere av våre beste spillere er langt under hva man kan forvente, dessverre. Er nok det som er mye av årsaken.
Slurv og lavt tempo på angrepene, elendige dødballer og tidvis meget svakt forsvarspill.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #263 på: 02. Sep. 2012, 19:49 »
Fortsatt er vi hakket mer farlige i andreomgang i dag - og vi får Ben Arfa høyere opp i banen, som jo ihvertfall er viktig når han er den eneste som skaper for oss om dagen. Ben Arfa fungerer mye bedre i den formasjonen enn som en tradisjonell 4-4-2-ving. Det føler jeg er åpenbart. Og så lenge Cisse og Ba enda ikke klikker i 4-4-2 gjør det saken enda lettere for min del. Får vi i gang Cabaye kan han i større grad operere litt mer offensivt med Anita og Jonas/Tiote bak der igjen.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #264 på: 02. Sep. 2012, 19:52 »
Lenge siden jeg har vært så letta over at det er landslagspause, her må myyyyyyyye gjøres.

Utrolig at ikke Cabaye klarer å få skikk på dødballene, tydeligvis ikke noe han jobber mye med. Enten for høyt og svakt eller rett i første motstander :(

Så mange dødballer som vi fikk idag skulle vi vunnet denne kampen, hadde vi bare hatt noe i nærheten av gjennomsnittlig uttelling som resten av PL-lagene. Kan også legge til at Villa slapp inn hauger med mål på dødball ifjor sp her skulle det være store muligheter.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #265 på: 02. Sep. 2012, 20:02 »
Bigi var konge i dag. Anita funka også bra synes jeg, og HBA var som vanlig vår beste offansive spiller.
Nå må vi få igang cisse og cabaye, da blir dette bra tror jeg

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #266 på: 02. Sep. 2012, 20:08 »
Frode, tror du Ben Arfa hadde scora i dag om vi fortsatt hadde spilt 4-4-2? Det tror ikke jeg, for han hadde vært helt ute på høyrekanten. En friere Benny i andre omgang hjalp. I tillegg spilte vi med 2 spisser i andre omgang også, uten at det ble noe særlig bra. Så nei, vi spilte ikke 4-3-3 i andre omgang. Men utrolig hvor mange innlegg vi hadde i dag som gikk rett til motspiller. Aner ikke om det er spillernes innlegg eller løpene i boksen som forårsaker dette, men tipper det er en blanding. I tillegg mister vi ballen jævlig mye. Midtbanen spiller for mye en touch for det går for fort. Hele laget virker stresset når vi har ballen. Blir få organiserte angrep når vi skal ruse i angrep med en gang vi får ballen, og folk rekker ikke å komme seg over midtbanen engang før vi har mistet den.

Anita spilte bra i dag både som DM og HB, mens Bigi imponerte.
« Siste redigering: 02. Sep. 2012, 20:11 av Eriksen »

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #267 på: 02. Sep. 2012, 20:11 »
Fortsatt er vi hakket mer farlige i andreomgang i dag - og vi får Ben Arfa høyere opp i banen, som jo ihvertfall er viktig når han er den eneste som skaper for oss om dagen. Ben Arfa fungerer mye bedre i den formasjonen enn som en tradisjonell 4-4-2-ving. Det føler jeg er åpenbart. Og så lenge Cisse og Ba enda ikke klikker i 4-4-2 gjør det saken enda lettere for min del. Får vi i gang Cabaye kan han i større grad operere litt mer offensivt med Anita og Jonas/Tiote bak der igjen.

Kan være, men slik jeg ser det må vi tørre å stå enda litt høyere i banen og prøve å vinne ballen høyere oppe. Vi gjorde dette ett par ganger idag og da endte det med at Villa slurvet ballen ut til innkast. Slik får vi også mer utbytte av de offensive spillerne våre.
I 2. omgang idag satt vi ikke keeperen dems på prøve bortsett fra skuddet til Ben Arfa og frisparket til Cabaye. I første omgang hadde jo ihvertfall Cissè en kjempemulighet. Anita hadde også et godt skudd i nettveggen og Ba hadde et farlig skudd. Hadde også noen mindre farlige headinger og kom til flere dødballer. Men de er jo så elendige at Pardew bør vurdere korte trekk der.

Det mest urovekkende er det som skjer defensivt. Målet dems er jo en gavepakke, og i andre omgang overkjører Villa oss tidvis på kontringer. Spillerne henger ikke med i det hele tatt og vi er heldige med at ihvertfall Ireland ikke setter sitt skudd. Står jo helt upresset og får faktisk tid til å dempe ballen og sikte seg inn også innenfor 16 meteren vår.

Ginola er jo et godt eksempel på en venstreving som bidro med nada defensivt men som allikevel fungerte utmerket i en 4-4-2. Jeg tror også at Ben Arfa kunne hatt en lignende rolle i laget. Litt fritatt men alltid spillbar på den ene vingen. Så kan han skjære innover eller gå rundt akkurat som han vil.
Vi burde uansett presse såpass høyt med laget på hjemmebane at begge vingene våre ligger mye høyere enn hva vi gjorde idag. Vi vant ballen de gangene vi la Villa under press, men det ble så altfor sjeldent.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #268 på: 02. Sep. 2012, 20:11 »
Det handler jo om å skape hurtig overtall. Men vi slurver for mye. Cisse hadde blant annet enn Ba og ikke minst helt fri Colo på løp like etter scoringa hvor han burde truffet på Colo. Hadde han det ville det vært 2-1. Akkurat den elendige pasningen der oppsummerte mye av vårt offensive spill i dag, og ikke minst Cisse sine heller svake bidrag i dag.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #269 på: 02. Sep. 2012, 20:14 »
Hovedproblemet atm er at Cisse og ba ikke fungerer i sammen på topp. Og det hjelper heller ikke at de begge er ute av form.