20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle v Tottenham, 18. aug 18.30  (Lest 48424 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Newcastle v Tottenham, 18. aug 18.30
« Svar #240 på: 18. Aug. 2012, 23:21 »
Fantastisk med 3 poeng på ein dårleg dag. Eg tykkjer dei fleste presterte midt på treet. Tiote er vel den som hevar seg øve resten idag ja.

skyr34

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #241 på: 18. Aug. 2012, 23:21 »
Tiote, Barfa, Jonas og Saylor var de beste totalt sett, synes jeg. Relativt svak kamp, men grisedigg med seier..!

Peter

• Gjest
« Svar #242 på: 18. Aug. 2012, 23:23 »
3 poeng på en dårlig dag er det som kjennetegner gode lag!

Jonas99

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #243 på: 18. Aug. 2012, 23:27 »
Satan så digg med seier idag!! Gratulerer, folkens!

HOWAY!!  :D

skyr34

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #244 på: 18. Aug. 2012, 23:29 »
Feirer med dram! woohoo.. :toon:

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #245 på: 18. Aug. 2012, 23:32 »
Samt at vi også har matchvinnere der fremme som avgjør jevne, tett kamper selv når ting ikke går på skinner.
For meg er det noen spillere som utmerker seg positivt. Må si at jeg var veldig fornøyd med stopperparet. De gjorde jevnt over en meget god jobb, og Perch overrasker stadig. Tayls veit vi at er god, dog er det fint å se at han er såpass up to speed allerede etter en slik skade han har hatt. Lovende, og ekstremt digg å ha ham tilbake i troppen. Syns personlig også det er litt fint at Perch ble foretrukket fremfor Willie. Jeg mener at rent teknisk og tempomessig har Perch så mye mer å spille på kontra Willie, og dersom Perch faktisk ser ut til å ha tatt nivået i PL og fortsetter uten de store blunderne - så er han et bedre valg. Willie er dessverre en alt for begrenset stopper rent teknisk og tempomessig føler jeg. Syns begge backene var midt på treet. Simpson slet veldig i starten - men spilte seg fint opp i andreomgang, også når Bale var på hans side. Godkjent sett under ett.

Syns ikke våre to sentralt var spesielt god i førsteomgang, Tiote ble nok noe hemmet av smellen i starten. Men Tiote spilte seg sterkt opp i løpet av kampen, mens Cabaye var åpenbart kamprusten. Det kommer seg. Jonas spilte for meg hakket bedre enn Tiote, selv med litt for mye slurv pasningsmessig. Men han var overalt på bana - og skapte endel problemer spesielt i førsteomgang for Spurs-forsvaret. Det er ingen som skaffer oss så mange frispark som den karen.

Så syns jeg Ben Arfa var kanskje vår aller beste. Hver gang han har ball i bein lager han problemer for motstanderne. Atpåtil lot jeg meg nesten imponere over hvor bra han jobba bakover. Gjorde faktisk noe så sykt som å vinne tilbake ballen, det er sjelden vare fra den kanten. Avgjør matchen på egenhånd også. Cisse var usynlig, og får for lite å jobbe med. Ba syns jeg også fortjener skryt for utrettelig innsats og et klassemål. Jobba rævva av seg i dag frem til han ble bytta ut.

For meg er Benny, Jonas og stopperne dagens menn.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #246 på: 18. Aug. 2012, 23:33 »
Ja, HBA gjorde også veldig mye bra. Hadde det deilige drivet han har når han er i form, og lykkes med mye! Men skulle likt å se en video over Tiotes involveringer, gjorde nesten ingen feil og ofret seg mye!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #247 på: 18. Aug. 2012, 23:37 »
Tiote slurva også endel i førsteomgang. Vi sleit veldig i pasningsspillet i førsteomgang, og der var mye slurv fra hele midtbanen. Ble betraktelig bedre i andre når Jonas ble flyttet inn mer sentralt.
Jonas er så jævla unsung hero føler jeg. Han arbeider som en gud der utpå og dekker så store rom der utpå. Colo er en fantastisk kaptein, men jeg tror også Jonas ville vært en ganske lik kapteinstype. Herlig fyr!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #248 på: 18. Aug. 2012, 23:40 »
Både Tiote og Jonas var elendige i pasningspelet i førsteomgang, men spelar seg kraftig opp i andreomgang og då er feilpasningane vekke og.

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #249 på: 18. Aug. 2012, 23:44 »
Cisse og BA sammen på topp i en 4-4-2 formasjon hadde jeg håpet skulle være litt mer "power" enn hva de har fått vist over noen kamper. Føler vi er mye mer farligere i en 4-2-3-1 formasjon med BA på venstre flanke.

Men ettersom BA på mange måter er lovet mer tillit sentralt der framme regner jeg med vi kommer til å starte ofte i en 4-4-2 formasjon.

Ben Arfa BB for min del. Uten han hadde det ikke vært mye kreativitet i laget.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #250 på: 19. Aug. 2012, 00:01 »
Jepp, regner med at Pardew også ser hvor mye farligere og hvor mye mer kontroll vi har i en 4-2-3-1 / 4-3-3.

Rett og slett enorm forskjell idag.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #251 på: 19. Aug. 2012, 01:48 »
Fikk det jeg ønsket idag med seier og mål fra spiss! Det skaper trygghet som jo egentlig er det viktigste med åpningskampen. At ting kan forbedres er jo strengt tatt slik det skal være.

Ellers så starter Hakiki nå neste kamptråd også. Viktig å få slike ting gjort riktig denne sesongen så resultatene går vår vei!

Wroom

• Midtbaneanker
  • "Space-collector"
    • Vis profil
« Svar #252 på: 19. Aug. 2012, 02:03 »
Da er det vel bare å ønske lykke til forut for serieåpningen! Jeg har fulgt minimalt med i løpet av sommeren, men har fått med meg at vi har fått de mest gyselige draktene siden jeg begynte å følge Newcastle, at vi gikk på en kraftig smell mot Cardiff, og at vi har hentet inn tre midtbanespillere (deriblant Anita) og én forsvarer. Det er greit med bredde på midten, men jeg hadde egentlig håpet på litt større satsning på forsvarsfireren. Det var jo det som var akilleshælen vår forrige sesong... Uansett er jeg sjeleglad for at vi har klart å beholde alle nøkkelspillere, i motsetning til enkelte av våre rivaler.

Tottenham og Arsenal ser ut til å ha blitt relativt svekket, mens selvinnsikten i Liverpool fortsatt er manglende, så vi kan nok, med litt flaks, melde oss på i kampen om fjerdeplassen også denne sesongen. Jeg tror Manu tar seriegull, at City kaprer andreplassen, mens Chelsea klarer tredje med en viss avstand både opp og ned. Jeg tror det blir jevnt løp mellom oss, Arsenal og Tottenham om fjerdeplassen, og at man i Liverpool-leiren begynner å prate om neste sesong allerede til jul.

Begynner sesongen med optimisme, og tipper at vi vinner 2-1 i kveld.

Kan jeg få lotto-tallene før onsdag eller Olav?  :toon:

Anders Nordeide

• Supersub
  • Newcastle United - One Toon - Howay the lads!
    • Vis profil
« Svar #253 på: 19. Aug. 2012, 09:18 »

Christian

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #254 på: 19. Aug. 2012, 09:47 »
Takk for linken  :thumbu: