20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Formasjon 12/13  (Lest 8128 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Andreas Thoring

• Supersub
    • Vis profil
Formasjon 12/13
« på: 09. Aug. 2012, 11:06 »
Hvilken formasjon håper folket på blir mest brukt denne sesongen?
Hvordan skal vi få mest ut av angrepet vårt med Cisse, Ba, Ben Arfa? Og hvordan setter vi opp midtbanen?

Krul

Simpson - Taylor - Colo - Santon

Tiote

Amalfitano     Cabaye

Ben Arfa 

Cisse - Ba

Ønsker en variant av denne diamanten. Litt usikker på om Barfa da kommer til sin rett, husker han slet litt i den rollen tidlig forrige sesong. Amalfitano har imponert meg i pre season. Håper han for sjansen.

Innspill?

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Formasjon 12/13
« Svar #1 på: 09. Aug. 2012, 11:14 »
4-4-2 blir nok tingen kjenner jeg Pards rett når han beholdt Ba og garanterte han spilletid i sin posisjon.

Wroom

• Midtbaneanker
  • "Space-collector"
    • Vis profil
« Svar #2 på: 16. Aug. 2012, 00:26 »
Så lenge vi scorer sånne mål:

http://www.youtube.com/watch?v=bFoCpsTjdYY&feature=related

Så er det samme for meg hvilken formasjon vi spiller!

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3 på: 16. Aug. 2012, 08:18 »
Jeg håper, ønsker og drømmer om en 4-2-3-1 nå som Anita ser sikker ut.

Krul

Nyinnkjøpt(Perch) - Taylor - Colo - Santon

Anita - Tiote

Ben Arfa - Cabaye - Marveaux/Ba
                               Cisse/Ba

Tror virkelig dette laget og denne midtbanen kunne revet i stykker det meste som er av andre midtbaner osv i PL.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4 på: 16. Aug. 2012, 09:06 »
Jeg håper på en 4-4-2 ene og alene for at Ba og Cisse  kan spille sammen på topp (såfremt de klarer å samarbeide da). Det artilleriet er det vel kunn Man U som kan matche nå. Se for dere de to fyre løs mit alle forsvar i serien mens Hatem og Cabaye kommer med ettertrykk  :drool: Ingen grunn til at 4-4-2 må tilsi pælmefotball!

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5 på: 16. Aug. 2012, 09:17 »
Jeg håper på en 4-4-2 ene og alene for at Ba og Cisse  kan spille sammen på topp (såfremt de klarer å samarbeide da). Det artilleriet er det vel kunn Man U som kan matche nå. Se for dere de to fyre løs mit alle forsvar i serien mens Hatem og Cabaye kommer med ettertrykk  :drool: Ingen grunn til at 4-4-2 må tilsi pælmefotball!

4-4-2 hadde fungert bedre om vi fikk inn en offensiv back til, noe alla Wan der Wiel eller Debuchy mener nå jeg.

Få både Santon og Debuchy løpende opp på siden, mens både Tiote og Anita holder igjen, hadde vært fantastisk.

Andreas Thoring

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #6 på: 16. Aug. 2012, 10:00 »
Jeg støtter meg til Snkz sitt forslag, dog med Simpson i stedet for Perch. Det laget der skal klare å hamle opp mot de aller fleste lag i PL og EL. Satser selvfølgelig på at det kommer inn en høyreback.

oyvind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7 på: 16. Aug. 2012, 11:38 »
Jeg håper på en 4-3-1-2 formasjon. 4-3-3 fungerte meget bra sist sesong og jeg tror med Ba og Cisse som spisser og Ben Arfa i en hengende rolle bak der kan fungere enda bedre. Dette er hva jeg føler er vår aller beste start elver pr. Dags dato:

Krul
Santon-Colo-Styalor-Jonas
    Cabaye-Tiote-Marveaux
                Ben Arfa
                Cisse-Ba

Synes det lukter skikkelig svidd av denne oppstillingen. I tillegg har jeg stor tro på at spillere som Pearch, Simpson, Taylor,Gosling, Ameobi, Obertan, (Anita), Campell?, Vudic, Taviner, Willi Kan komme inn og gjøre gode jobber i  en sesong med mange kamper!
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8 på: 16. Aug. 2012, 11:44 »
Jeg håper på en 4-3-1-2 formasjon. 4-3-3 fungerte meget bra sist sesong og jeg tror med Ba og Cisse som spisser og Ben Arfa i en hengende rolle bak der kan fungere enda bedre. Dette er hva jeg føler er vår aller beste start elver pr. Dags dato:

Krul
Santon-Colo-Styalor-Jonas
    Cabaye-Tiote-Marveaux
                Ben Arfa
                Cisse-Ba

Synes det lukter skikkelig svidd av denne oppstillingen. I tillegg har jeg stor tro på at spillere som Pearch, Simpson, Taylor,Gosling, Ameobi, Obertan, (Anita), Campell?, Vudic, Taviner, Willi Kan komme inn og gjøre gode jobber i  en sesong med mange kamper!

Hvor vil du brike Anita her som nå virker 99% sikker og sikkert ikke skal være backup?

Leon

• Midtbaneanker
  • Luxury
    • Vis profil
« Svar #9 på: 16. Aug. 2012, 13:32 »

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10 på: 16. Aug. 2012, 13:36 »

Ser fantastisk ut, men Ba er jo blitt lovt å spille sentralt?
Og han ser ikke like god ut ute på siden der.

Leon

• Midtbaneanker
  • Luxury
    • Vis profil
« Svar #11 på: 16. Aug. 2012, 13:46 »
Ja, Ba burde spille sentralt. Men da får jeg det ikke til å gå opp. Liker ben arfa på kanten, han kan utfordre inn mot midten. Flere av målene kom på denne måten.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #12 på: 16. Aug. 2012, 14:05 »
Jeg er veldig usikker på hvordan vi faktisk kommer til å spille - men Pards har vel sagt noe slikt som at Ba "90% of the time " vil få spille sentralt. Samtidig er det å finne ut av hvordan vi best utnytter Ben Arfa. Er det som ving i 4-4-2? Litt tvilsomt.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #13 på: 16. Aug. 2012, 14:45 »
Skal vi spille 4-4-2 kan vi ikke bruke Anita, Tiote OG Cabaye. Da må én av de tre ut. Mest trolig Anita.
Skal vi spille 4-2-3-1 får vi plass til alle våre tre sentrale midtbanespillere, men da må Ba enten ut på kant, eller på benken. Skal vi spille 4-3-3 blir det i såfall med tre spisser og uten indreløpere. Da funker ikke formasjonen.

Jeg ser ikke at det er noen egnet formasjon som utnytter alle våre beste spillere i 100% optimale roller.

Nei, jeg er direkte clueless. Jeg overlater dette til han som kan det best, Alan Pardew.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Peter

• Gjest
« Svar #14 på: 16. Aug. 2012, 14:53 »
Tipper Marveaux blir flyttet opp som en av de 3 bak Cisse, og dermed går Ba ut på benken.

Cisse
Marve-Cabaye-Ben Arfa