20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Formasjon 12/13  (Lest 8125 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Formasjon 12/13
« Svar #15 på: 16. Aug. 2012, 15:29 »
Cabaye - Anita - Tiote
              HBA
          Ba - Cissé

4-3-1-2?

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #16 på: 16. Aug. 2012, 15:35 »
Problemet med en treermidtbane er at ingen av de tre er utpregede indreløpertyper. Alle er sentrale midtbanespillere, offensive eller defensive, som trives best sentralt. Jeg har vanskelig for å se for meg en treermidtbane uten indreløpere fungere i praksis.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #17 på: 16. Aug. 2012, 16:05 »
Tiote har jo tendenser til en bra innleggsfot da. Har hatt noen flotte lange passninger/innlegg. MultifunksjonsTiote?
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

TegneserieSkjære

• Midtbaneanker
  • Toon till I die
    • Vis profil
« Svar #18 på: 16. Aug. 2012, 16:19 »
Jeg kan gjerne se for meg en 4-2-2-2 formasjon hvor vi ser Tiote og Anita i defensiv midtbane, der Tiote er den harde mr.T som brekker opp spillet og Anita i en mere playmaker-rolle, som linker opp med Cab og Benny. Det jeg virkelig ser mest frem til da, etter Anita-signeringen, er å se Dreamboat i en enda friere rolle. Nå som kreativ angripende, sammen med Benny. Trur at dette blir en VILL sesong for Cab, og håper sterkt Marveaux virkelig holder seg skadefri og løsner maksimalt også. Samt spennende og følge Bigi og Amalfitano! Lørdag kan IKKE komme fort nok nå. HOWAY
" Roads!? Where we`re going we dont need roads."
- Dr. Emmet Brown.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #19 på: 03. Sep. 2012, 09:51 »
Ba'a best performances in a 4-4-2 have been with the other striker running around doing the dirty work for him. Cole and Wham and Best for us last season (with an occasional blinder from Shola). Having a guy who's willing to run the channels, compete for the ball, flick it on, etc. Ba has good instincts and thrives off the opportunities having a hard working partner give him.
Cisse is not a foil in a million years though.
These guys are in their prime and have been successful playing their natural game. Neither one of them is is going to give up what comes natural to them when playing through the middle. They can't even do it for Senegal. They just don't work well together when both upfront and i don't think they'll ever do it with any consistency. Maybe the odd game or two but not for long.

Veldig veldig godt oppsummert og er veldig enig.

Simba

• NewUtd-teamet
  • Supersub
    • Vis profil
« Svar #20 på: 03. Sep. 2012, 12:41 »
Ba + Cisse ≠ Hånd + hanske

Twitter: @Matserazzi

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #21 på: 08. Okt. 2012, 08:33 »
Hei.
Etter hva jeg har sett i det siste, er det en ting som slår meg.
Ba - Cisse sammen, passer da virkelig ikke.
Ser bare ut som det ikke funker spør du meg, regner med dette er forståelsen for hverandre og klokskap? Det jeg lurer på er hvor lenge enn skal la dette holde på?
For det som funker etter min mening med 2 på topp er Ameobi og Ba eller Ameobi og Cisse.
I kamper hvor disse spiller sammen, har det funket veldig bra, virker som Ameobi er god i den rollen i og gjøre de gode, samt det gir han rom for faktisk og være god selv..

Vi har sett at spisser som absolutt ikke passer helt sammen kan trenge litt tid på seg. Shearer - Sutton osv.

Skal vi bruke den tiden på å la de finne hverandre :wub:
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #22 på: 08. Okt. 2012, 10:06 »
Hæ?
Forvirret nå.

Nei, Cisse og Ba passer tilsynelatende dårlig sammen. Men det er vanskelig å sette ut en av to spisser som scorer mål på bestilling, bare fordi spissenes relasjon på banen ikke er den aller beste. Shola er en anvendelig spiss som passer sammen med de fleste. Men jeg sliter med å forsvare at Shola skal starte til fordel for en spiss som er i stand til å score 15-20 mål per sesong, bare fordi bevegelsene i forhold til spisspartneren er bedre.

Cadel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #23 på: 08. Okt. 2012, 10:28 »
Jeg tror kanskje at samarbeidet mellom Ba og Cisse kan bedres mye ved enkel rolleavklaring. Ja, jeg vet at Pardew nok har gitt dem bestemte roller i forskjellige formasjoner, og det virker som om Cisse skal være "målsnik" og Ba skal falle litt mer ned og hente ballen (veldig grovt sagt). Men samtidig tror jeg at rollene blir litt for like, og at de kommer litt for tett innpå hverandre. De har en tendens til å gå på samme løp i samme retning, i stedet for å bevege seg i motsatte bevegelser, og derfor strekke forsvarsrekka til motstanderen. Dette tror jeg skyldes rett og slett av begge to er spydspisser av natur. Begge vil skåre flest mulig med mål, og begge vil være der ballen faller ned, og det kommer ikke naturlig for en av dem å være tilrettelegger. Her er det at Ameobi sammen med en av de to andre viser seg som et kanskje mer fruktbart samarbeid, da det ikke er noe tvil om at i spissparet Cisse/Ameobi eller Ba/Ameobi, er det senegaleserne som skal stå for målene. Derfor blir det naturlig at Ameobi beveger seg for at Ba/Cisse skal komme i gode posisjoner med ballen, I steden for at begge spissene går på samme løp.

Egentlig bare et langt skriv for å si at jeg er helt enig i det som blir sagt over, at Cisse/Ba ikke passer sammen slik tingenes tilstand er akkurat nå. Men samtidig har jeg trua på at det kommer seg med tida. Det kan umulig bli verre av at de fortsetter å spille kamper sammen på topp. In Pardew we trust!  :toon:

localhero

• NewUtd-teamet
  • Supersub
    • Vis profil
« Svar #24 på: 08. Okt. 2012, 10:55 »
Formasjonen som funket så bra flere kamper i fjor, avr jo da vi spilte med en spiss, og to vinger som tilrettela. Demba Ba fikk flere kamper på vingen. Disse kampene spilte vi bra, men problemet var at Demba Ba sutret over at ikke han fikk spille spiss. Det virker som Pardew vil gjøre begge fornøyde ved å spille begge på topp. Det resulterer i at vi blir mer statisk, stillestående, og mindre kreative på midtbanen. Så fort Pardew forsøkte å rullere ved å sette Demba Ba på benken mot Everton fra start, var det sutring fra den leiren. Selv om jeg trur det beste alternativet er å rullere disse to på topp. Men det nytter vel tydligvis ikke for Demba Ba. Derfor er det ikke sikkert det er så dumt å selge Ba ved neste overgangsvindu.
'I'd like to play for an Italian club, like Barcelona.' - Mark Draper

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #25 på: 08. Okt. 2012, 11:00 »
Jeg føler at Ba, i flere tilfeller, skyter istedenfor å legge inn en pasning til andre i bedre posisjon. Det er liksom aller siste løsning å sentre, og spesielt til Cisse. Han scorer mye, men føler vi hadde vært bedre tjent med et godt samarbeid enn et "one man show".

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #26 på: 08. Okt. 2012, 11:48 »
Det er liksom aller siste løsning å sentre, og spesielt til Cisse.

Dette har jeg også lagt merke til. Det skal ekstremt mye til for at Ba gir ballen til Cisse og nesten spesielt om Cisse er i en veldig god posisjon kan det til tider virke som.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #27 på: 10. Okt. 2012, 09:33 »
Til ettertanke!

NEWCASTLE
* Newcastle have attempted the most long passes per game in the Premier League this season with 76.
* Newcastle have taken just three shots from inside the six-yard box this season.
* Papiss Cisse has taken more shots than any other PL player this season (16) without scoring a goal.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #28 på: 10. Okt. 2012, 09:45 »
Det er litt skremmande. Samtidig fører det eine til det andre. Dårleg form på spelarar og dårleg flyt i spel osv.
Det er for mange langpasningar frå forsvaret og midtbana utan mål og meining. At Cisse prøver mykje er jo grunna av at han er inne i ein vanskeleg periode. Han vil ha mål. Me får håpa han finner formen. Er redd han havnar på benken i lang tid snart.
« Siste redigering: 10. Okt. 2012, 09:48 av lgrinde »

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #29 på: 10. Okt. 2012, 10:08 »
Det er ingen tvil overhodet i mine øyne at veldig mye av årsaken til det dårlige spillet vi har sett sålangt har sine røtter i det faktum at svært mange spillere ikke har prikket inn toppformen til seriestart, samt at flere sentrale spillere har slitt med skade i starten av sesongen. At vi har skade på vår eneste ballspillende stopper hjelper ikke særlig, at vi fikk skade på våre to beste høyrebacker hjalp heller ikke særlig. Ryan Taylor kunne hjulpet oss enormt med sin klokskap, og ikke minst med sin fantastiske frisparkfot.