20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle FC vs. Fenerbache <21 Juli-2012> _ treningskamp  (Lest 11320 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Newcastle FC vs. Fenerbache <21 Juli-2012> _ treningskamp
« Svar #60 på: 22. Juli 2012, 15:09 »
Hadde det vært opp til meg, hadde vi ikke brukt en krone mer på Obertan.
Takk for at du prøvde deg hos oss, hadebra
This. Obertan har nå hatt to sesonger i ManU og en sesong her uten å vise tegn til forbedring. Han har rett og slett ikke det som skal til. Ferguson hadde vel heller ikke solgt han for vekslepenger om han hadde sett et potensial der.

Peter

• Gjest
« Svar #61 på: 22. Juli 2012, 15:30 »
Enig med Cheicken og Daniel.

Ellers... flere som haaper Harper blir 2. keeper neste sesong, og ikke klovnen Elliott? Vi er meget tynne bak der om Krul blir skada, og Eliott skal vokte buret.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #62 på: 22. Juli 2012, 16:20 »
This. Obertan har nå hatt to sesonger i ManU og en sesong her uten å vise tegn til forbedring. Han har rett og slett ikke det som skal til. Ferguson hadde vel heller ikke solgt han for vekslepenger om han hadde sett et potensial der.

Det er jo slike holdninger som ikke akkurat har vært til hjelp tidligere sesonger. Er jo flust av forholdsvis unge spillere som kun fikk 1 sesong eller mindre i NUFC men som i senere tid har spilt i andre eurpeiske toppklubber. Jon Dahl Tomasson er vel et av de beste eks der.

Angående Ferguson så har han solgt gode unge spillere som underpresterte eller fikk marginalt med sjanser i ManU før han. Guiseppe Rossi kan nevnes, Fraizer Campbell er også mer enn brukbar, Ryan Shawcross for 1 mill pund til Stoke er vel kanskje det beste eks til "gi bort" pris. Det finnes flust av andre eks. Noen gode som Zoran Tosic og noen ikke fult så gode som Simpson og Bardsley. Allikevel PL materiale.

Jeg synes at spillerne bør få en ordentlig sjanse til å vise seg frem over en lengre periode. Først da synes jeg man har grunnlag til å bedømme spillerne skikkelig også. Noen slår til med en gang, mens andre trenger litt tid. Sånn er det bare.
Coloccini f.eks. har vokst til å bli kanskje den viktigste spilleren i klubben sammen med Krul og Cabaye. De 3 blir vanskelige å erstatte. Om flertallet her hadde fått viljen sin hadde vi nok som vanlig slitt i midtforsvaret da Coloccini var "skyteskive" etter sin første sesong.
« Siste redigering: 22. Juli 2012, 16:23 av Frode »

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #63 på: 22. Juli 2012, 16:40 »
Med Coloccini så var det jo mer tilvendingen til engelsk fotball som var problemet. Obertan har nå spilt og trena med engelsk tempo i 3 sesonger og er fortsatt like hjelpesløs. Noen ganger må man bare si at nok er nok.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #64 på: 22. Juli 2012, 17:07 »
Med Coloccini så var det jo mer tilvendingen til engelsk fotball som var problemet. Obertan har nå spilt og trena med engelsk tempo i 3 sesonger og er fortsatt like hjelpesløs. Noen ganger må man bare si at nok er nok.

Det har vel ingenting å si. De mer utålmodige ville ha han vekk fra NUFC uansett og var villig til å tape store summer. Altså et bruk og kast system som har vist seg å ikke funke noensteder. Glad han er i NUFC nå.
Carroll feks. var fenomenal hos NUFC og vært tragisk for LFC. Det er en engelsk spiller som byttet mellom 2 engelske lag, så det er ikke alltid at det bare er tilvenningen mellom forskjellige nasjoner det er snakk om. Det kan være så mye mer.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #65 på: 22. Juli 2012, 17:26 »
Ja, hvem er vel ikke glade for at Coloccini er i Newcastle nå? Det betyr vel ikke at alle andre kommer til å gå den samme ruta? Obertan har vært i PL i 3 sesonger uten å vise noe som overhode antyder klasse. Da er det bedre å kvitte seg med sånt daukjøtt og la en spiller som Ferguson få flere muligheter.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #66 på: 22. Juli 2012, 17:34 »
De 2 første sesongene han var i ManU fikk han få muligheter og ofte lenge mellom hver gang. Er vel først forrige sesong i NUFC at han fikk regelmessig med spilletid.
Jeg er ihvertfall for å gi han muligheten 1 sesong til å se om han forbedrer seg. Om ikke så kan er jeg enig i at han kan forsvinne. Jeg legger ikke mye i de første trengskampene ihvertfall og ikke så mye at man kan bedømme om spillerne får fortsette eller ei. Er jo nettopp kommet tilbake fra ferie.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #67 på: 22. Juli 2012, 18:18 »

Takk for at noen er enige med meg.

Obertan har fått masser av tid og muligheter. Han har bare rett og slett ikke det som trengs.

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #68 på: 22. Juli 2012, 18:46 »
Enig med meningene om Obertan. Har fått nok sjanser nå uten å vise noko spesielt, heller la Ferguson prøve seg.
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #69 på: 22. Juli 2012, 18:55 »
Vanligvis mener jeg du skriver velfunderte og fornuftige innlegg Frode, men denne gangen mener jeg du bommer. Noen ganger er nok nok, og med Squidface er det allerede mer enn nok

Christian

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil

andyman

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #71 på: 26. Juli 2012, 21:18 »
Herlig, Christian!