Litt spesielt å dømme noen etter 2 treningskamper midtveis i juli. Jeg synes også at det er litt enkelt å kritisere han foran noen andre i dagens NUFC stall. Når han er svak så er det ikke måte på hvor dårlig han er og når han er mer enn brukbar og er det vanskelig for å innrømme det.
Jeg er heller ikke noen fan av Obertan og har ikke vært det siden han ble signert heller. Var vel en av de første her som kritiserte kjøpet, men det betyr ikke at jeg utelukkende skal kritisere absolutt alt. Jeg tror også at Obertan den kommende sesongen får flere kamper på grunn av mere rulering på laget.
Slik jeg ser det er det ganske lite som skal til får at han kan heve seg enda noen hakk. Han er blant ligaens desidert raskeste spillere, har grunnteknikk og finterepertoar, men mangler å få dette til å fungere optimalt til sitt eget beste. Må bli mer direkte i spillestilen og bruke farta mer, da kan han bli god. At Obertan har talent er det vel ingen tvil om, er jo en av få som står med landskamper fra U16 til og med U21, så noe må det jo bo i han.
Dessuten så har han bare vært i klubben 1 sesong. Jeg synes man bør gi dem mere tid. Coloccini slet også fryktelig sin første sesong og det var ikke få her på forumet som ønsket han vekk da. Nå er han uten tvil en av klubbens viktigste spillere.