Hadde det vært opp til meg, hadde vi ikke brukt en krone mer på Obertan.
Takk for at du prøvde deg hos oss, hadebra
This. Obertan har nå hatt to sesonger i ManU og en sesong her uten å vise tegn til forbedring. Han har rett og slett ikke det som skal til. Ferguson hadde vel heller ikke solgt han for vekslepenger om han hadde sett et potensial der.
Det er jo slike holdninger som ikke akkurat har vært til hjelp tidligere sesonger. Er jo flust av forholdsvis unge spillere som kun fikk 1 sesong eller mindre i NUFC men som i senere tid har spilt i andre eurpeiske toppklubber. Jon Dahl Tomasson er vel et av de beste eks der.
Angående Ferguson så har han solgt gode unge spillere som underpresterte eller fikk marginalt med sjanser i ManU før han. Guiseppe Rossi kan nevnes, Fraizer Campbell er også mer enn brukbar, Ryan Shawcross for 1 mill pund til Stoke er vel kanskje det beste eks til "gi bort" pris. Det finnes flust av andre eks. Noen gode som Zoran Tosic og noen ikke fult så gode som Simpson og Bardsley. Allikevel PL materiale.
Jeg synes at spillerne bør få en ordentlig sjanse til å vise seg frem over en lengre periode. Først da synes jeg man har grunnlag til å bedømme spillerne skikkelig også. Noen slår til med en gang, mens andre trenger litt tid. Sånn er det bare.
Coloccini f.eks. har vokst til å bli kanskje den viktigste spilleren i klubben sammen med Krul og Cabaye. De 3 blir vanskelige å erstatte. Om flertallet her hadde fått viljen sin hadde vi nok som vanlig slitt i midtforsvaret da Coloccini var "skyteskive" etter sin første sesong.