20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Europamesterskapet 2012  (Lest 58148 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Europamesterskapet 2012
« Svar #330 på: 21. Juni 2012, 22:38 »
Voksne mannfolk ligger og vrir seg og hyler i smerte av en dytt. Utestengelse i ettertid! Herrefred jeg er lei av sånn dritt.

Nja, litt usikker. Noe som jeg derimot tror kan hjelpe er å ha noen til å stoppe klokken når sånt inntreffer, som i hockey, for da vil man ikke tjene noe på å ligge nede uten grunn. Man kan ikke dra ut tiden osv.

Kjipt med Portugal, men Ronaldo og Pepe hjelper meg i jakten på penger, så da er jeg fornøyd.
Nei.

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #331 på: 21. Juni 2012, 22:57 »
Underholdningsmessig så er det selvfølgelig bedre med Portugal, men jeg takler ikke Pepe, Coentrao, Pereira osv.
Same old Shearer, always scoring!

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #332 på: 21. Juni 2012, 22:57 »
Tyskland neste runde blir uansett en umulig oppgave. 1.10 i odds på at Tyskland vinner mot Portugal.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #333 på: 21. Juni 2012, 23:00 »
Portugal møter enten Spania eller Frankrike.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #334 på: 21. Juni 2012, 23:03 »
Da dreit jeg meg ut,gitt. Trodde de møtte de som spiller i morgen, men innser jo nå at det kanskje ville vært litt spesielt å møtt det laget de spilte mot i gruppespillet  :P

Tap blir det uansett.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #335 på: 22. Juni 2012, 00:01 »
Isj. Fint mål av CR - men herrefred så møkkdårlige Tsjekkia var i dag. Grusomt å se på.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

nemiarwen

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #336 på: 22. Juni 2012, 00:13 »
Mulig det er nevnt før, men kommentator paret NRK kjører med, Drillo og han andre typen, er noe av det verste jeg har hørt noensinne. Finnes ikke engasjement, følger ikke med, bare vasprat, mye feil etc.

Ah me lads, ye shud only seen us gannin',
We pass'd the foaks upon the road just as they wor stannin';
Thor wes lots o' lads an' lasses there, all wi' smiling faces,
Gawn alang the Scotswood Road, to see the Blaydon Races.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #337 på: 22. Juni 2012, 00:28 »
Isj. Fint mål av CR - men herrefred så møkkdårlige Tsjekkia var i dag. Grusomt å se på.
Men Jiracik eller hva han heter var en spiller etter min smak

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #338 på: 22. Juni 2012, 02:14 »
Mulig det er nevnt før, men kommentator paret NRK kjører med, Drillo og han andre typen, er noe av det verste jeg har hørt noensinne. Finnes ikke engasjement, følger ikke med, bare vasprat, mye feil etc.

NRK er elendige på sport. Det verste så langt i EM var vel da ingen (!) av verken kommentatorene eller studiofolkene visste hvordan reglene var når det gjaldt tre lag på samme poengsum, innbyrdes vs målforskjell, og de feilinformerte om det konstant (men på forskjellige måter...) gjennom 90 minutter pluss pause i en eller annen kamp.

Drillo er faktisk kanskje den flinkeste de har. Når man ser på hva de KUNNE ha stilt opp med (Olav Traaen f.eks) så er det nok best å la kritikken ligge. De har rett og slett ingen brukbare fotballkommentatorer.

Gruppespillet i EM har forøvrig stort sett vært rimelig kjedelig etter min mening. Selv da alt burde vært duket for nervepirrende kamper i sisterundene var det egentlig aldri i nærheten av å ta av. Gruppespill i VM er utrolig mye morsommere. Håper det tar seg kraftig opp i cupspillet, og det er det vel også all grunn til å tro at det gjør.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #339 på: 22. Juni 2012, 08:41 »
NRK er elendige på sport

???

Det er å ta i! Ein kan sei at dei ikkje er på topp med EM, men å sei at dei er elendige på sport verte feil. Dessutan dette med meiningar rundt fotballsendingar er so ekstremt subjektivt. Nokre elskar visse kommentatorar og sendingar mens andre hatar det same. Det verte ein like latterleg debatt som med Ronaldo vs Messi.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #340 på: 22. Juni 2012, 09:53 »
Er det noe NRK virkelig kan, så er det sport.
Fotball er derimot en idrett de har hatt store problemer med, men jeg synes de har tatt seg STORT opp i løpet av EM.

Det vil selvfølgelig være delte meninger om kommentatorer. For hver Arne Scheie fanboy der ute, så har du ti stykker som hater han som pesten. Personlig synes jeg Arne Scheie fremdeles er en god kommentator, men preges dog sterkt av tendenser til demens. Skiskytterkommentator Stabrun Smith er heller ikke noen dårlig kommentator, og jeg synes sistnevnte passer spesielt godt sammen Drillo. I studio har de i de siste sendingene fått inn stadig flere dyktige fotballfolk. Senest i går, med Scheie, Klaveness og Fredheim i studio. Det eneste jeg savnet var at Ola Andersson skulle vise nøyaktig hvorfor Portugal overkjørte Tsjekkia, men ikke scoret mål eller skapte all verdens til sjanser.

Personlig synes jeg gruppespillet var veldig interessant, og at vi allerede har mistet lag som Russland, Nederland, Sverige og Kroatia i tillegg til vertsnasjonene synes jeg er et tegn på at EMs gruppespill fungerer på nøyaktig den måten det skal, gi oss store kamper, og overraskende resultater. Likevel har de aller beste gått videre, og vi får noen meget interessante kamper i kvartfinale. Jeg synes VM-gruppene er kjedeligere. Selv om det gjerne scores flere mål, så synes ikke jeg det er mye å rope hurra for å se Tyskland rævkjøre Saudi-Arabia og vinne 8-0. VM-gruppene preges av at de store lagene møter de små lagene, og favorittene går nesten alltid videre. Det er sjelden vi får skikkelige rysare i VMs gruppespill. De fleste av disse kampene kommer i kvart- og semifinale, og det er kul umulig for en mindre nasjon å vinne hele greia. Jeg synes det er utrolig morsomt at EM nesten alltid får forskjellige vinnere. Tsjekkia i 96, Frankrike i 2000, Hellas i 04 og Spania i 08. Jeg tipper Tyskland eller Portugal som vinner av Euro 2012 slik ståa er i dag, med vinneren av Italia-England som outsider.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #341 på: 22. Juni 2012, 10:04 »
Tyskland vant i 96, men ellers enig med deg i dette innlegget, Jokke. Samtidig syns jeg det er litt sjarmerende med mindre lag i VM som overrasker med fint, offensivt spill. Det at det er så tett og jevnt nivåmessig i EM gjør at det er færre lag som våger bare slippe seg løs - noe som igjen begrenser underholdningen litt.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #342 på: 22. Juni 2012, 10:45 »
Jeg har fått bekreftet det jeg tidligere har trodd; NRK-sporten kan ikke fotball. Godt mulig at de er gode på langrenn og andre vintersporter (gidder strengt tatt ikke følge med), men fotball har de rett og slett ikke peiling på.

Tror det er mange der ute som lurer på hvorfor de for eksempel bruker en dame som ikke kan avansementreglene, en svenske som ingen aner hvem er samt to kommentatorer som høres ekstremt kjedelige ut i forhold til TV2-mannskapet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #343 på: 22. Juni 2012, 11:45 »
Jeg mener da vitterlig Drillo er en finfin ekspertkommentator - spesielt om du vurderer opp mot TV2-ekspertene. Dama i studio er svak - men i bedring. Og ekspertene de har i studio varierer - men de har hatt flere gode. Scheie fungerte meget bra i studio i går - og det å hente inn Fredheim var et meget smart trekk. Klavenes overrasker meg veldig - faktisk meget gode analyser hun kommer med. Studio i går var absolutt bra. Største problemet til NRK er at hovedkommentatorene under matcher er for svake - dog er Scheie-Drillo en sikker vinner i mesterskap. Samt - de reportasjene NRK lager er KREM. Veit ikke hva han heter han som har reportasjer som tar et skråblikk på ting, men de holder alltid fantastisk kvalitet.

Greia med NRK er jo at de ikke har hatt jevnlige sendinger av fotball de siste åra - og dermed sånn sett stiller svakt. Men de har med mange bra folk i studio - samt mindre bra folk (Steen Jensen anyone).

Aslak

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • Fuglfisken, fuglfisken - fly gjennom skyene
    • Vis profil
    • Godsangerâ„¢
« Svar #344 på: 22. Juni 2012, 12:17 »
Synes at hele pakka til TV 2 er bedre. Generelt tryggere programledere, bedre kommentatorere og bedre eksperter. I tillegg har de EM-kveld hver eneste kveld, samt FC Football. Også har de EM-stoff hele dagen på TV 2 Sport, med både Davy og Alsaker innom live, i tillegg til Lars Sivertsen i studio. Synes spesielt Davy har levert strålende. Det er ingen som klarer å uttrykke stemningen i EM like godt som ham.

NRK har et kult studio, men mange av ekspertene har ikke holdt mål. Spesielt Steen Jensen var fullstendig krise. Programlederen til NRK blir stadig tryggere og tryggere, men per nå er hun langt unna Børrestad/Strømsvåg. Og ja, enig med Kristoffer, det største problemet er hovedkommentatorene.

Canal 9 har vært ganske håpløst, bortsett fra Tjærnås.

Nå skal det sies at jeg etter hvert begynner å bli ganske innhabil i den diskusjonen her, men men... :P
Godsanger?

Twitter: @BjerreP